1 | chown: veranderen van de eigenaar van /windows/: Bestandssysteem is alleen-lezen |
Ntfs wdn maar heb wel ntfs-3g geinstalleerd.quote:
1 | chown -R wilco /windows/ |
Dit lijkt me wat vreemd, omdat alleen de directory /windows op een ext3/4 systeem staat, en het onderliggende filesystem is ntfs. Hoe kan het dat je linux-permissions moet instellen op een ntfs?quote:Op donderdag 12 januari 2012 10:20 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ntfs wdn maar heb wel ntfs-3g geinstalleerd.
Hij zou dus gewoon moeten kunnen lezen naar ntfs toch?
Misschien had ik de -R wel vergeten, nu
[ code verwijderd ]
Gedaan alleen het duurt best lang![]()
Oew het werkt nu volgens mij![]()
Ik kan in ieder geval bij mijn Windows-bestanden vanaf Linux. Hoe en wat exact zoek ik later nog wel uit.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:41 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Dit lijkt me wat vreemd, omdat alleen de directory /windows op een ext3/4 systeem staat, en het onderliggende filesystem is ntfs. Hoe kan het dat je linux-permissions moet instellen op een ntfs?
1 | /dev/hda1 /windows vfat uid=500,gid=500 0 0 |
Vlc kan naar mijn weten rechtstreeks ISO-files afspelen.quote:Op zondag 15 januari 2012 12:16 schreef Niesl het volgende:
Gebruikersvraagje; ik heb een ISO-file met daarin een serie. Als ik die wil afspelen moet ik die file handmatig mounten en dan benaderen alsof het een dvd is en dan kan ik die pas afspelen. Kan dit op een eenvoudigere manier? Ik draai de laatste versie van Kubuntu en gebruik VLC als mediaplayer.
Klopt. Desnoods kan je hem nog uitpakken (rechtsklik->extract) en de VIDEO_TS-map met VLC afspelenquote:Op zondag 15 januari 2012 12:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Vlc kan naar mijn weten rechtstreeks ISO-files afspelen.
Die USB boot is zeker nog niet foutloos. Ik installeerde gisteren debian dmv netboot install op USB. Ook 2 dikke fouten erin. Diskman blijft hangen (workaround = usb-stick vlak daarvoor er uit trekkenquote:Op zondag 15 januari 2012 13:25 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb het nu al bij een paar versies van Ubuntu achter elkaar: als ik een usb stick maak met een iso, wil mijn laptop er niet mee booten. Ik krijg dan de regel over een of andere syslinux, debian, ene peter anvin en een knipperende cursor, maar verder komt hij niet. Vorige keer kon ik tenminste iets in het syslinux.cfg bestand wijzigen, maar dat was nu ook niet aan de orde. Toch maar een CDtje branden dan...
Briljant! Nooit geprobeerd, maar werkt inderdaad!quote:Op zondag 15 januari 2012 12:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Vlc kan naar mijn weten rechtstreeks ISO-files afspelen.
met dit tooltje:quote:Op zondag 15 januari 2012 13:25 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb het nu al bij een paar versies van Ubuntu achter elkaar: als ik een usb stick maak met een iso, wil mijn laptop er niet mee booten. Ik krijg dan de regel over een of andere syslinux, debian, ene peter anvin en een knipperende cursor, maar verder komt hij niet. Vorige keer kon ik tenminste iets in het syslinux.cfg bestand wijzigen, maar dat was nu ook niet aan de orde. Toch maar een CDtje branden dan...
Van de ongeveer 20 keer dat ik dit heb gebruikt werkte het 2x niet ... bleek aan bios te liggen beide kerenquote:Op zondag 15 januari 2012 15:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
met dit tooltje:
http://unetbootin.sourceforge.net/
werkt het altijd!
Geweldige tool en dus heb ik die gisteren gebruikt... Maar unetbootin doet natuurlijk niks aan fouten in de installer, die blijkbaar niet goed met een tijdelijke (usb) disk om kan gaan.quote:Op zondag 15 januari 2012 15:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
met dit tooltje:
http://unetbootin.sourceforge.net/
werkt het altijd!
Als ik in het software center zoek naar 'activity', dan krijg je o.a. Gnome Activity Journal:quote:Op maandag 16 januari 2012 00:39 schreef Isegrim het volgende:
Hallo.Ik ben vandaag overgestapt op Ubuntu. Werkte tot nu toe onder Windows XP. Nu paar uurtjes mee gewerkt, eerste indruk is positief.
Weet iemand toevallig een goede app waarmee ik mijn activiteiten kan loggen ten behoeve van de (uren)administratie van mijn bedrijfje? Iets wat ik aan kan zetten als ik begin met werken en weer uit als ik klaar ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |