abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104412291
Is het mogelijk om simpel hout zoals vuren hout zo te verven dat het er "duurder" uitziet?
pi_104412332
Fineer.

Maar dat moet je wel goed kunnen, anders is het resultaat nog meer :') dan het eerst was.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_104412807
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:15 schreef Pielemuisje het volgende:
Is het mogelijk om simpel hout zoals vuren hout zo te verven dat het er "duurder" uitziet?
Met een beetje boel handigheid kan je het ook met Rubber gereedschap voor het aanbrengen van grenenstructuur houtstructuur in glaceerverven.

Jeroentje.
pi_104413411
Met donkere beits kun je ook een eind komen. Eerst lakken of schilderen in een lichtere kleur en daarna een aantal keer (netjes streperig!) beitsen met donkere kleur. Bijvoorbeeld noten of wenge Werkt ook goed op MDF.

Als je het lichter wil houden is het een stuk lastiger.
If it isn't broken, you can still make it better
pi_104414531
Zoiets wil ik proberen

pi_104414967
Dit is daar heel mooi voor.

Double Coat Karaat

twee componenten polyurethaan vernis. Hoogglans. Gemakkelijk te verwerken met kwast of roller. Hoge krasvastheid. Uitstekend glansbehoud, niet vergelend. Speciaal ontwikkeld voor het egaal af- of bijwerken van verkleurde houtsoorten.
Kleur: licht eiken, mahonie of teak.

http://www.de-ijssel-coat(...)oduct-overzicht.html
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:13:39 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_104417357
Bij beits kleur je het hout. Dat houdt dus een bepaalde transparantie in, waardoor je de kwasten/noesten in het hout zal blijven zien.
Als je kijkt naar het eerste plaatje, zie je dat vuren veel kwasten heeft en een grove, ongelijkmatige structuur. Bij het tweede plaatje heeft het hout geen kwasten en is het duidelijk van een gelijkmatige structuur.

Als je niet aan de gang wilt met fineer of 'houten' (tip van jpajs), moet je in ieder geval zorgen dat je basisplank zo strak mogelijk is, zodat je zo min mogelijk hoeft te 'verdoezelen'

Ik ben benieuwd naar je resultaat.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_104427858
Mijn mening is dat het moeilijk is om bijvoorbeeld vuren hout te laten lijken op een duurdere houtsoort.
Je kan bijvoorbeeld vuren hout ( a klasse hout ) wel beitsen in donkereiken, lichteiken, maar ik vind dat je toch het verschil blijft zien.

Misschien dat iemand zijn ervaring iets anders zegt?
pi_104428641
Wil je een nieuwe look, dan zou ik een triplex met zo'n speciale toplaag (kersen staat erg mooi) erover plakken.
http://leeuwerik.nl/show/(...)ersen-Amerikaans.php
De vuren planken eerst dekkend maken en darna van een nieuwe verf- of beitslaag voorzien kan ook, maar lijkt me een hoop meer werk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_104587845
wat bobenjanneke zegt..

Je voorbeeld laat gewoon naaldhout (grenen volgens mij) zien dat is gelakt. Dat lijkt mij ook de beste optie: een mooie afwerklaag! Alleen schuur het dan wel wat beter dan op je foto want daar komt een groot deel van je resultaat wel vandaan.

Ik heb zelf van overgebleven grenen vloerdelen een bureaublaadje in elkaar geklust. Dat is afgewerkt met coating en lak (afkomstig uit de jachtbouw) De coating is ervoor om het hout te vullen zodat je minder lak nodig hebt.
Goed schuren en de boel grondig reinigen/ stof afnemen zijn essentieel!
  donderdag 24 november 2011 @ 10:09:07 #11
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_104752166
Jachtlak (van die gele bussen) of beits. Bij jachtlak op vuren of grenen krijg je het zo'n beetje zoals Cracktor's bureau.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  donderdag 24 november 2011 @ 13:00:09 #12
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_104756736
quote:
14s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:09 schreef Descendent het volgende:
Jachtlak (van die gele bussen) of beits. Bij jachtlak op vuren of grenen krijg je het zo'n beetje zoals Cracktor's bureau.
Maar het blijft vuren... En TS wil van vuren noten of mahonie maken, zonder dat het opvalt.

@cracktor: mooi blaadje!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_104848603
quote:
En TS wil van vuren noten of mahonie maken, zonder dat het opvalt.
iets met een aap en een gouden ring..

been there done it werkt niet

maaaar over smaak valt te twisten :P
  zaterdag 26 november 2011 @ 21:18:46 #14
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_104855930
eerst branden misschien ??
zo goed..?
pi_104867283
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:18 schreef Diepvriez het volgende: