abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 december 2011 @ 15:27:22 #241
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_106002395
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 09:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ben consultant en heb regelmatig met controllers te maken, en ik weet echt wel dat er controllers zijn die hun geld waard zijn. Maar om eerlijk te zijn kom ik in het bedrijfsleven vaker controllers tegen die vnl. een beetje lopen te blaten en weinig waarde toevoegen aan het bedrijf.

En dat mensen met een finance achtergrond of bij een bank overmatig betaald worden lijkt me ook niet echt een discussie waard, ik ken de salarissen van mensen die bij bijv. ING werken en dat zijn echt belachelijke bedragen
Finance achtergrond niet hoor, je begint vaak ietwat laag vergeleken met andere studies maar als je goede resultaten bereikt kan je ook veel verder doorgroeien.

Salarissen bij banken zijn wel altijd wat hoger. Vandaar waarschijnlijk jouw stelling. Dat heeft echter te maken met de sector en niet met de beroepsgroep. Finance mensen worden niet overbetaald, werknemers bij banken worden standaard overbetaald. Als het goed is worden er wel maatregelen genomen tegen die excessieve bonussen maar er daar zal vast wel weer een maas voor gevonden worden.

Bij de meeste andere bedrijven worden finance mensen niet overbetaald, tenminste niet in de 3 bedrijven waar ik tot nu toe gewerkt heb. Daar vielen juist sales en HR op (ja ik kan alle salarissen inzien).
pi_106016703
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 01:37 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Niemand is verplicht te werken ;)
Hmmm, ik hoor het wel vaker van lui die na hun studie Econometrie, werk doen dat om het zo te zeggen, 'hersenloos' is. Beviel je studie niet?
Waarom zouden die mensen dan vrijwillig voor simpel werk kiezen, vraag ik me dan af. Bij beide werkgevers waar ik beneden mijn niveau heb gewerkt kon er met kerst niet eens een etentje af!

Dit gezegd hebbende, ik heb een een vrij zware beperking op de sociale interactie (ook een officiële diagnose). Het was voor mij moeilijk om werk te vinden en dus om een start te maken. Inmiddels heb ik alweer een tijdje een vaste aanstelling.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_106017600
wat voor werk doe je precies dan schaal9, vind econometrie ook wel een mooie studie maar vraag me af wat jij nu voor functie heb ermee.
pi_106018628
01: Sector: Cosmetica
02: Functie: Online marketeer
03: Opleiding: MBO IT
04: Leeftijd: 21
05: Aantal uren per week: 38 (praktijk 45-50 uur)
06: Aantal vakantiedagen: 33
07: 13e maand: Nee, variabele bonus (+/- 5% jaarsalaris)
08: Bruto maand salaris: 2128 euro
09: Netto maand salaris: 1560 euro
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: Goede reiskostenvergoeding (28ct p/km), veel buitenlandse business trips (is heel leerzaam en interessant!), studie (á 4000 euro) betaald, vakgerelateerde magazines en boeken bestellen.

Tevreden:
Ja, wil wel snel blijven groeien in alle opzichten (ontwikkeling, salaris, kennis, netwerk, etc.) 2011 was wat dat betreft heel erg goed.

Ik vind het salaris voor mijn leeftijd prima, maar het meest geniet ik van de persoonlijke groei. Ik raad iedereen aan om zijn studie af te maken, mijn ogen zijn helaas te laat opengegaan. Desondanks schat ik mijn vrienden (HBO'ers, enkele WO'er) niet direct hoger in dan mij. Sterker nog, ik erger me vaak dood aan de instelling. Dit soort volk vliegt er bij ons op kantoor na 2 dagen uit. Het zal wel bij studeren horen...

Overigens sinds kort wel een HBO'er van 25 ( :D !) onder mijn hoede. En dat is best raar, om beoordelingsgesprekken te voeren met een stagiair die 4 jaar ouder is dan mijzelf.

Ik heb een goede manager die mij veel verantwoordelijk heeft gegeven en daarnaast ook altijd het vertrouwen. En nog daagt ze me iedere dag uit. Als ik haar niet in toom hou sta ik straks als spreker op verschillende events (met 21 jaar!). Ze kan me goed in de stress werken, maar haalt wel het uiterste uit de kan. En het is het waard, zeker nu ik terug kijk ben ik erg gegroeid. En dat voelt goed, zo vlak voor kerst. c_/

Overige info:
VWO drop-out, MBO IT uiteindelijk als hobby gedaan (spijt!!). Daarna n.a.v. stage bij werkgever blijven hangen. Aankomende week beoordelingsgesprek en hoop toch met ~ ¤200,- te stijgen.
Ga aankomend jaar HBO in de avonduren doen. De studie wordt door mijn werkgever betaald.
pi_106035738
01: Bedrijfstak: Bank en verzekeringen
02: Functie: Trainee actuarieel
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 25xx (incl. vkt)
09: Netto maand salaris: 18xx
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: 0,5 jaar
12: Goodies: flexibele werktijden, opleidingen vergoed, intentie om na 1 jaar overgenomen te worden bij het bedrijf waar ik nu werk
pi_106038412
Volg het draadje al langere tijd en het leek me wel zo gepast ook mijn aandeel te leveren.

Even een opstekertje voor alle beta's in dit topic. Had de baan reeds 10 maanden voor mijn afstuderen. Owja, in Schotland, zie goodies. Eventuele vragen, altijd welkom!

01: Bedrijfstak: Black Gold.
02: Functie: Petroleum Engineer (bij een van de 5 grootste internationale oliebedrijven).
03: Opleiding: Delft, nee niet de InHolland.
04: Leeftijd: 24.
05: Aantal uren per week: 37,5.
06: Aantal vakantiedagen: 22.
07: 13e maand: Zeer afhankelijk van zowel persoonlijke- als bedrijfsresultaten, reken op 1,5 a 2x maandsalaris.
08: Bruto maand salaris: 3840 euro (gokje wat het met het NL belastingsysteem zal zijn)
09: Netto maand salaris: 2547 euro (omgerekend van Pound Sterling met een fijne wisselkoers van 1.20 nu)
10: Overuren betaald: nee.
11: Werkervaring: 0,0 (net 2,5 week afgestudeerd)
12: Goodies: Private health insurance (ook voor eventuele rest van de familie), telefoon, veel business reizen (eerste klas vliegen, hotels etc.), offshore allowances (75 Pound Sterling per dag extra), gratis lunch, gratis fitness, allerlei fijne verhuisvergoedingen en andere ongemakkelijkheden allowances, etc.
pi_106038881
Bevalt Aberdeen dan een beetje? Ik gok dan tevens op BP.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106040641
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:19 schreef j7IighrcX het volgende:
Volg het draadje al langere tijd en het leek me wel zo gepast ook mijn aandeel te leveren.

Even een opstekertje voor alle beta's in dit topic. Had de baan reeds 10 maanden voor mijn afstuderen. Owja, in Schotland, zie goodies. Eventuele vragen, altijd welkom!

02: Functie: Petroleum Engineer (bij een van de 5 grootste internationale oliebedrijven).
07: 13e maand: Zeer afhankelijk van zowel persoonlijke- als bedrijfsresultaten, reken op 1,5 a 2x maandsalaris.
08: Bruto maand salaris: 3840 euro (gokje wat het met het NL belastingsysteem zal zijn)
09: Netto maand salaris: 2547 euro (omgerekend van Pound Sterling met een fijne wisselkoers van 1.20 nu)
12: Goodies: Private health insurance (ook voor eventuele rest van de familie), telefoon, veel business reizen (eerste klas vliegen, hotels etc.), offshore allowances (75 Pound Sterling per dag extra), gratis lunch, gratis fitness, allerlei fijne verhuisvergoedingen en andere ongemakkelijkheden allowances, etc.
BP? :P
Ik moet maar ook eens solliciteren in de Olie/Offshore :@
pi_106041456
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:33 schreef Bajskorv het volgende:
Bevalt Aberdeen dan een beetje? Ik gok dan tevens op BP.
Dat is het mooie van Aberdeen, daar zijn ze alle 5 goed vertegenwoordigd ;)
Ook veel middelgrote en wat kleinere spelers, alle grote service companies, noem maar op. Het is de olie hoofdstad van Europe eigenlijk. En ja, het bevalt prima tot nu toe. Als je tegen veel grijs kan ("silver city"), je behoorlijk Engels spreekt en een avontuurlijke instelling hebt is het fantastisch!
Voor diegenen die technisch goed zijn onderlegd, op elk niveau, en tevens het internationale aspect (en de daarbij horende voordelen) aanspreekt, denk zeker na over de olie industrie. Nog steeds behoorlijk wat banen te vinden, alleen niet heel erg veel in Nederland geloof ik. Oud klasgenoten vind/ga ik vinden in Noorwegen, Denemarken, Qatar, Amerika, Assen (ahhh), Duitsland etc.
pi_106041582

[ Bericht 100% gewijzigd door Drive-r op 25-12-2011 22:54:25 ]
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_106041663
Jobje erbij voor $17,500 per jaar. Stelt weinig voor, maar moet (tijdens werktijd nog wel) voor mijn baas wat advieswerkzaamheden erbij doen. Belastingvrij ook nog, dus helemaal relaxed.
pi_106041825
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:55 schreef Drive-r het volgende:
Jobje erbij voor $17,500 per jaar. Stelt weinig voor, maar moet (tijdens werktijd nog wel) voor mijn baas wat advieswerkzaamheden erbij doen. Belastingvrij ook nog, dus helemaal relaxed.
Mag ik jou Baruch noemen?
pi_106042104
quote:
En je had het al zo krap! Blijf daar toch ook wel een zwak voor hebben, living working in the City and living in London. Nog nooit gedaan en geen idee of het me ligt maar tis toch iets wat ik misschien ooit wil proberen.
pi_106042165
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:09 schreef j7IighrcX het volgende:

[..]

En je had het al zo krap! Blijf daar toch ook wel een zwak voor hebben, living in the City. Nog nooit gedaan en geen idee of het me ligt maar tis toch iets wat ik misschien ooit wil proberen.
Hij is zo iemand die alles aanraakt en in goud laat veranderen. Ik hoop dat een promovendus zich geroepen voelt om het verschijnsel eens uit te zoeken. Wat is het geheim? Welke genen zijn verantwoordelijk voor bedrijfsgoddelijkheid?
pi_106043166
Allemaal leuk en aardig, maar voornamelijk mazzel dat het in mijn beroep gewoon goed betaald wordt. Als ik of iemand in mijn familie morgen ernstig ziek wordt, heb ik helemaal niks aan het salaris. Alles is betrekkelijk, en goddelijk is het al zeker niet.
pi_106043231
quote:
15s.gif Op zondag 25 december 2011 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mag ik jou Baruch noemen?
Liever niet. Zoals ik net al schrijf, het is betrekkelijk. Gezegend ben je met gezondheid, liefde, etc...
pi_106043267
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 23:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Liever niet. Zoals ik net al schrijf, het is betrekkelijk. Gezegend ben je met gezondheid, liefde, etc...
Ik vind je een wijs man. :)
pi_106043280
Iedereen trouwens een prettig kerst gewenst en veel geluk in het nieuwe jaar! EG; nieuwe ronde, nieuwe kansen!
pi_106043319
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:39 schreef Drive-r het volgende:
Iedereen trouwens een prettig kerst gewenst en veel geluk in het nieuwe jaar! EG; nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Dank je. :)

Jij ook alle geluk en gezondheid. :)
pi_106043329
quote:
15s.gif Op zondag 25 december 2011 23:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij is zo iemand die alles aanraakt en in goud laat veranderen. Ik hoop dat een promovendus zich geroepen voelt om het verschijnsel eens uit te zoeken. Wat is het geheim? Welke genen zijn verantwoordelijk voor bedrijfsgoddelijkheid?
Tomeloze inzet, motivatie, betrokkenheid, doorzettingsvermogen. Daar waar de gewone man denkt alles eraan gedaan te hebben na tegenslag op tegenslag gaat de man die alles in goud laat veranderen gewoon door.
pi_106043349
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:38 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind je een wijs man. :)
Nogmaals bedankt, maar wijsheid is niet mijn ding. Ik heb enkel de mazzel dingen mee te maken, dat helpt relativeren. Deze kerst was voor mij ook bevlekt door ellende in mijn nabijheid, helpt relatieveren.
pi_106043367
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:40 schreef Manco043 het volgende:

[..]

Tomeloze inzet, motivatie, betrokkenheid, doorzettingsvermogen.
Geloof me. Dat is niet genoeg.
pi_106043399
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geloof me. Dat is niet genoeg.
Je vergeet het stuk dat ik daarna typte.
pi_106043468
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 23:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nogmaals bedankt, maar wijsheid is niet mijn ding. Ik heb enkel de mazzel dingen mee te maken, dat helpt relativeren. Deze kerst was voor mij ook bevlekt door ellende in mijn nabijheid, helpt relatieveren.
Ik hoorde ook van iemand in mijn nabijheid van ziekte in de familie. Dat is nooit goed te maken met veel salaris.

Goh, jammer van dat donkere hoofdstuk. Er is veel leed, dat juist met deze dagen zo pijnlijk kan zijn. Sterkte met die perso(o)n(en).
pi_106043541
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:42 schreef Manco043 het volgende:

[..]

Je vergeet het stuk dat ik daarna typte.
Ik begrijp je, maar dan nog is er een X-factor....Ik kan je het niet benoemen. Inzet is echt niet het enige wat succesvol maakt. Dat weet ik zeker. :)
pi_106043687
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik begrijp je, maar dan nog is er een X-factor....Ik kan je het niet benoemen. Inzet is echt niet het enige wat succesvol maakt. Dat weet ik zeker. :)
Geloof me, als jij in je vrije tijd pro actief 2 extra projecten initieert waar de baas niet om gevraagd heeft dan val je op. Het betekent ook continu kennis blijven opdoen en verspreiden. Werken aan je visibility en stakeholdermanagement. Je resultaten delen, werken aan je PR. Ik kan nog wel even doorgaan.
pi_106043862
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 23:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik hoorde ook van iemand in mijn nabijheid van ziekte in de familie. Dat is nooit goed te maken met veel salaris.

Goh, jammer van dat donkere hoofdstuk. Er is veel leed, dat juist met deze dagen zo pijnlijk kan zijn. Sterkte met die perso(o)n(en).
Dit valt nog bij alles in het niet, maar kleine kinderen en plotselinge scheidingen helpen nooit zo met de kerstsfeer. Gelukkig ben ik een soort kerstsfeer kanon, dus ik doe mijn best. Ver off-topic, dus wel zullen het daar bij laten. Thanks!
pi_106043918
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 21:19 schreef j7IighrcX het volgende:

Goed salaris! Goed gedaan.
Trouwens, je bedoelt 'Business' class neem ik aan? 'First' leek me net iets te veel.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_106044243
quote:
Een jaarsalaris van Jan Modaal 'erbij' noemen :P
quote:

[..]

Heb je er anders zelf niet over nagedacht om te promoveren? :)
Denk dat die wereld wel wat voor je is ;)

O ja, ik heb nog een leuk kerstbonus erbij gekregen:

Ontslagen wegens slaperigheid

:'(_!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu aan het solliciteren geslagen en januari uitkering trekken. Nieuwe rondes, nieuwe kansen!
  maandag 26 december 2011 @ 00:32:15 #270
297051 schaal_9
Caissière B
pi_106045502
quote:

[..]

Wie weet... lijkt me zo gek nog niet, om in de toekomst nog eens te promoveren. Het thema arbeidsmarkt en inkomen, waar ik in mijn werk mee te maken heb, komt nog het dichtst in de buurt van jouw vraag.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')