Nee ik had al gekeken maar dat is veeels te duur. Ik heb het hier over een paar honderd negatieven en ik wil ze op een goede resolutie hebben want over 20 jaar wil ik ze ook nog kunnen bekijkenquote:Op dinsdag 15 november 2011 01:12 schreef beelz het volgende:
Is iets als dit geen optie? Is denk ik goedkoper dan een negatievenscanner aanschaffen voor iets wat je maar 1 keer gaat gebruiken.
Daarvan vraag ik me dan wel weer af of je het niet gewoon weg kunt brengen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoek nog steeds een betaalbare rolfilm negatiefscanner, kwaliteit hoeft niet super te zijn, is voor opnames uit de jaren 50 60 gemaakt met een camera uit de jaren 40.
Zal wel duur worden, zijn er honderden, opnames van mijn pa van indonesie, en nog meer.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Daarvan vraag ik me dan wel weer af of je het niet gewoon weg kunt brengen?
Ja zelfde redenatie als bij mij dus. Goedkoper een scanner te halen dan weg te brengenquote:Op dinsdag 15 november 2011 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zal wel duur worden, zijn er honderden, opnames van mijn pa van indonesie, en nog meer.
Nou, als ik wat specs lees van scanners dan hebben ze het over verwerkingstijden van enkele seconden(soms zelf een seconde).quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:48 schreef blek het volgende:
Ik heb hier een nikon coolscan liggen. Goede scanner maar scannen van negatieven vreet tijd.
Persoonlijk zou ik een gebruikte scanner kopen op marktplaats en na het scannen dat ding weer voor hetzelfde geld verkopen.
Dit ding? http://www.imaging-resource.com/SCAN/CSIV/C4A.HTMquote:Op dinsdag 15 november 2011 23:37 schreef blek het volgende:
De Nikon Coolscan 4 bijvoorbeeld heeft slechts 42 seconden nodig om een scan te maken. Ze vertellen er niet bij dat dit niet de max resolutie is.
mphfquote:Op dinsdag 15 november 2011 23:49 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zie trouwens ook wel een aantal plekken om een scanner te huren voor enkele tientjes per week Misschien ook wat voor jou Piet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |