1 2 3 | <div id="textheader"> <span class="eroded">tekst1</span><span class="loco"> tekst2</span> </div> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | @font-face { font-family: eroded; src: url('28days.eot'); src: local(" 28days "), url( 28days.ttf ) format("truetype"); /* non-IE */ } @font-face { font-family: loco; src: url('loco.eot'); src: local(" loco"), url( loco.ttf ) format("truetype"); /* non-IE */ } span.eroded { font-family: eroded, sans-serif; font-size:80px; } span.loco { font-family: loco, sans-serif; font-size:80px; } |
1 | position: relative; top: -5px; |
je eerste werkt iggquote:Op woensdag 23 november 2011 22:22 schreef Tijn het volgende:
Als het trouwens een header moet voorstellen, waarom gebruik je dan een div en niet gewoon een h-element?
maar met @font-face heb je daar toch geen last van?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:26 schreef Tegan het volgende:
Plus, ik zou toch een image doen, want web-safe fonts!
Hoezo?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:26 schreef Tegan het volgende:
Plus, ik zou toch een image doen, want web-safe fonts!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <div class="eroded"> <a href="#" onclick="changeStyle('css/tekst1.css'); return false;" >tekst</a> </div> <div class="loco"> <a href="#" onclick="changeStyle('css/tekst2.css'); return false;" > <span><span class="rood"> a</span><span class="oranje">b</span></a> </div> |
1 | .kleur1 { color: #FF0000; } |
1 2 3 4 5 | $(function() { $('#tekst2').click(function(e) { $(this).toggleClass('kleur1'); }); }); |
1 | <span id='tekst2'>Klik</span> |
Je kunt (afhankelijk van je doel) toch gewoon je body een andere class geven?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:46 schreef Tijn het volgende:
Dit is niet zo'n fraaie oplossing, MrNiles
Wat moet er gebeuren als je op een tekst klikt? Hij wordt alleen maar rood en verder niks?
i know..maar hoe anders?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:46 schreef Tijn het volgende:
Dit is niet zo'n fraaie oplossing, MrNiles
Wat moet er gebeuren als je op een tekst klikt? Hij wordt alleen maar rood en verder niks?
Dit idd.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je kunt (afhankelijk van je doel) toch gewoon je body een andere class geven?
Als je alleen de kleur wil veranderen is de oplossing van Luchtkoker een mooie (met jQuery).quote:Op donderdag 24 november 2011 08:34 schreef MrNiles het volgende:
[..]
i know..maar hoe anders?
wat ik wil is in de header TEKST2 van kleur laten veranderen.
en dan elke letter een andere kleur + 1 img veranderen,
van z-w naar een kleur...misschien makkelijker met een hover?
hmm...daar eens induiken dan, en zo kan ik dan ook meteen een img veranderen?quote:Op donderdag 24 november 2011 10:08 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Als je alleen de kleur wil veranderen is de oplossing van Luchtkoker een mooie (met jQuery).
Als je echt elke letter apart wil veranderen, moet je denk ik dan aan elke letter een aparte class hangen.
wat bedoel je met img veranderen?quote:Op donderdag 24 november 2011 10:23 schreef MrNiles het volgende:
[..]
hmm...daar eens induiken dan, en zo kan ik dan ook meteen een img veranderen?
quote:$("#my_image").attr("src","second.jpg");
Als je image een vaste hoogte/breedte heeft, en altijd dezelfde states (normaal en hover), dan is het beter en handiger om er een sprite van te maken, dus ze in 1 plaatje te zetten, die je met background-position goed zet.quote:Op donderdag 24 november 2011 10:31 schreef remi1986 het volgende:
[..]
wat bedoel je met img veranderen?
Bedoel je in die onclick dan een plaatje veranderen?
[code]
$("#my_image").attr("src","second.jpg");
[/code]
bij een hover of click op TEKST2 dat tekst2 veranderd in verschillende kleuren (verschillende classes) en tegelijkertijd dat er een image veranderd, deze image is precies hetzelfde alleen wat aangepast met photoshope, lengte/breedte blijven gelijkquote:Op donderdag 24 november 2011 10:31 schreef remi1986 het volgende:
[..]
wat bedoel je met img veranderen?
Bedoel je in die onclick dan een plaatje veranderen?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |