Ik irriteer me er mateloos aan.. is er een probleem of ontstaat er een ruzie,zal ik dat altijd in volkomen kalmte proberen op te lossen. Allemaal leuk en aardig, maar heb het gevoel dat ik hierdoor veel actie misloop en mijn beeld naar anderen negatief wordt beïnvloed.
Als iemand me maar een opmerking geeft, dat ik verrot ben en ik vervolgens vraag waar ie dat in godsnaam op baseert krijg ik als antwoord terug: vanwege je kop.
Kijkend naar hoe ik daar vroeger--
(ongeveer 6 jaar geleden.. voordat ik veranderde... voor de scheiding van mijn ouders.. voordat ik in een allochtonenwijk kwam te zitten waar alleen maar allochtonen zitten en ik vanwege omstandigheden uit mijn jeugd een grote onbewuste afkeer tegen heb gecreëerd, en dus om mee te communiceren.)
--op gereageerd zou hebben, zou ik nu waarschijnlijk bij de politie zitten voor poging tot doodslag; maar het tegendeel gebeurt. Ik denk bij mezelf: "wat een ongelovelijke idiote tievus mongool

, die moet ik negeren."- en daar blijft het dan ook bij..
Iets terug zeggen heb ik geen baat bij, want dat kunnen ze niet begrijpen, lieg ik mezelf voor (ja, voor mijn gevoel zit ik bij veel megolen in de klas (MBO)). Degene waar ik goed mee op kan schieten daar (ongeveer de helft) is van normaal niveau. Maar veel hip-hop-gekkies die je provoceren en beledigen zonder ook maar zinnige argumenten erachter te stellen.
"HAHA, JIJ BENT DOM! OMDAT... je blond bent! HAHA " <-- dit voorbeeld is nog beter beargumenteerd dan dat van hen. Kan je nagaan hoe laag het niveau daar ligt bij sommige.
Maar ontopic: Hoe zorg ik er voor dat ik weer mezelf wordt? Dat ik kwaad of in ieder geval de reactie krijg om iets te doen tegen dat uitdagende gedrag van sommige mensen? Een soort van harmonie creëren tussen aardig zijn tegen iedereen en toch jezelf niet laten kennen.
Ik weet van mezelf dat ik eigenlijk doe wat "juist" is, niet dat ik straks met die persoon(en) lig te vechten en er chaos uitbreekt, maar ik wil wel mijn eigen trots verdedigen. Iemand tips?