abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104324975
Ik probeer via verschillende kanalen advies te krijgen over mijn situatie. Hopelijk zit ik in het juiste (sub)forum...

Na veel jaren geheimhouden en zwijgen, heb ik vandaag tegen mijn ouders verteld dat ik homo ben. Ik had een negatieve reactie verwacht, maar niet op deze manier.

Mijn vader wil mij niet meer zien en mij het huis uit schoppen. Persoonlijk heb ik daar niets tegen omdat mijn familie al een tijdje een "bottleneck" voor mij is. Mijn persoonlijke leven en carrire gaat niet vooruit met deze levenswijze.Het huis uit gaan is voor mij dus geen enkel probleem. Alleen moet ik het zsm doen. Dat is het probleem...

Bij wie kan ik terecht?? Zijn er verschillende instanties die mij hiermee kunnen helpen? Als ik het huis uit ga, dan wil ik ook niets meer met mijn familie te maken hebben. Ik heb genoeg met ze meegemaakt en zij hangen mij de strot uit.

Mijn verhaal in het kort toelichten:

Ik heb altijd geweten dat ik homo ben. Sinds klein af aan heb ik jongens op sexuele manier aantrekkelijker gevonden dan meisjes. Maar ik heb het altijd verborgen moeten houden. Mijn ouders zijn beiden conservatieve moslims. Twee jaar heb ik een relatie met een vrouw gehad. Ik heb ook met haar samen gewoond. Maar het werkte niet. We zijn na twee jaar uit elkaar gegaan en ik ben terug naar mijn ouders gegaan zodat ik mijn studie kon afronden.

Ik ben nu 27 jaar oud. Ben bijna klaar met mijn master en nu krijg ik dit. Heel erg ondankaar van ze gezien ik voor ze heb gezorgd.

En nu wil mijn vader mij niet meer zien. Mijn moeder is zeer submissief en moet akkoord gaan met mijn vader. Hoe pijnlijk dat voor mij ook is. Mijn broer weet het nog niet. Vader is wel van plan om het te vertellen. Gezien mijn broer altijd vertelt dat homo's in hel zullen branden, denk ik niet dat dit positief voor mij uit zal pakken.

Ik MOET dus het huis uit. En ik WIL ook het huis uit. Ik heb erover nagedacht om naar mijn huisarts te gaan zodat ik een doorverwijzing kan krijgen voor de psycholoog. Maar ik weet niet of een psycholoog mij hiermee kan helpen.

Weet iemand van jullie waar ik het beste terecht kan? Ik wil zsm het huis uit. En ik wil ook niets meer met mijn familie te maken hebben. Genoeg is genoeg.
...and you shall see.
pi_104325082
Wow, wat een heftig verhaal. Hebben je ouders je een soort ultimatum gesteld wat betreft de datum dat je er weg moet?
Is a dream a lie when you know it won't come true?
pi_104325135
Kut voor je familie.
pi_104325219
Oh wat erg voor je.. Vreselijk dat je ouders op zo'n manier reageren.
Is er geen vriend of vriendin waar je tijdelijk terecht kan?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_104325242
Je kan bij aanvragen huurwoning voorrang krijgen door dit soort dingen. Hoe precies weet ik niet, neem daarvoor contact op met woningstichting.
pi_104325322
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:59 schreef blinkgirl het volgende:
Wow, wat een heftig verhaal. Hebben je ouders je een soort ultimatum gesteld wat betreft de datum dat je er weg moet?
Nee, geen ultimatum. Maar ik moet eruit.

Ik zit nu in mijn kamer. Zij zitten onder ruzie te maken. Heb daar echt geen zin meer in.

Op het internet kan ik niets hierover vinden. Er zal vast wel een loket of maatschappelijke instantie zijn die mij hiermee kan helpen...
...and you shall see.
  zondag 13 november 2011 @ 19:07:30 #7
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_104325427
Kun je niet zolang bij een vriend slapen, of een studentenkamer huren? Je zegt dat je nog studeert, dus er moet vast iets te vinden zijn in de buurt. Dan ben je alvast het huis uit, en ben je al van dat gezeur af.
  zondag 13 november 2011 @ 19:08:22 #8
92279 N.icka
Windforce 11
pi_104325452
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 19:05 schreef PandorasBox het volgende:

[..]

Nee, geen ultimatum. Maar ik moet eruit.

Ik zit nu in mijn kamer. Zij zitten onder ruzie te maken. Heb daar echt geen zin meer in.

Op het internet kan ik niets hierover vinden. Er zal vast wel een loket of maatschappelijke instantie zijn die mij hiermee kan helpen...
wat voor hulp zoek je dan ?
pi_104325495
Kijk je een beetje uit voor die broer van je?
Dit, dus.
pi_104325577
Heel snel een eigen plekje zoeken misschien wel het beste om snel wat spulletjes te pakken en weg uit je huisje te gaan voor jou broer er achter komt :3
  zondag 13 november 2011 @ 19:17:23 #11
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_104325764
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 19:03 schreef Nemephis het volgende:
Je kan bij aanvragen huurwoning voorrang krijgen door dit soort dingen. Hoe precies weet ik niet, neem daarvoor contact op met woningstichting.
Urgentie krijg je tegenwoordig niet zo snel meer hoor.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_104325864
Schandalig gewoon. Mijn ouders moet ik het ook nog eens vertellen, maar die zijn redelijk open minded. Klote dat je deze reactie krijgt en dat je daarmee ook meteen nu moet vertrekken.
Ik zou zo gauw niet weten wat je kunt doen, maar hoop dat je je in ieder geval gesteund voelt door de meeste reacties hier.

Het ergste vind ik gewoon.. dat we in een land leven waar de LGBT-community over het algemeen zo goed geaccepteerd wordt, maar dat dat binnen veel gezinnen nog steeds niet het geval is...
Sterkte man! ;(
"So then, when you die, you're not going to have to put up with everlasting non-existence, because that's not an experience." ~ Alan Watts
pi_104325905
Wat vervelend zeg :{

Ik zou denken dat particulier huren je beste optie is, of tijdelijk bij een hospita, want anders zit je al gauw met wachttijden.
pi_104325939
Handig poes, je hebt de verkeerde route gekozen. Wanneer je ouders nog in het stenen tijdperk leven, ga je EERST uit huis, dan uit de kast.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_104325997
Ik begrijp je vader wel.
pi_104326044
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 19:24 schreef Halcon het volgende:
Ik begrijp je vader wel.
Omdat jij net zo stom bent :6
pi_104326155
Tsja, dom van je.
And remember, respect is everything!
pi_104326278
Wat heb je zelf al gedaan qua zoeken naar woonruimte?
Kamers bekeken?
Ingeschreven bij de woningcorporatie?
Particulier rondgevraagd?
Heb je goede vrienden die je wel steunen?
Heb je een eigen inkomen?
dag
pi_104326351
Onbegrijpelijk.

Succes TS.
pi_104326361
Wat voor irrrationeel persoon ben je als je je zoon het huis uit stuurt nadat hij gezegd heeft homo te zijn. Helpt dat ofzo?
UITGESCHREVEN
  zondag 13 november 2011 @ 19:32:50 #21
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104326365
Vreselijk. Je huis uit moeten vanwege je seksule geaardheid............ op je 27e. :')
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_104326403
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 19:32 schreef picardmike het volgende:
Wat voor irrrationeel persoon ben je als je je zoon het huis uit stuurt nadat hij gezegd heeft homo te zijn. Helpt dat ofzo?
Ik zou het ook doen.
And remember, respect is everything!
  zondag 13 november 2011 @ 19:34:34 #23
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_104326450
Probeer het huis uit te gaan, in zo'n omgeving kan je gewoon niet blijven en gelukkig zijn.

[ Bericht 79% gewijzigd door achterlijke_gladiool op 13-11-2011 19:48:10 (quote verkeerd begrepen, nieuwe reactie) ]
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_104326459
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2011 19:33 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Ik zou het ook doen.
Ga jij es ff wieberen ofzo.
"So then, when you die, you're not going to have to put up with everlasting non-existence, because that's not an experience." ~ Alan Watts
  zondag 13 november 2011 @ 19:35:17 #25
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104326494
quote:
13s.gif Op zondag 13 november 2011 19:34 schreef Jack_ het volgende:

[..]

Ga jij es ff wieberen ofzo.
Doe niet zo intolerant. :{w
Die Lebenslust bringt dich um.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties