abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104401867
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:32 schreef Northside het volgende:

[..]

Kenmerk van verslaving is dat je niet meer zonder kan. Als je een maand niet drinken als een prestatie ziet en al moet gaan twijfelen of je dat wel lukt, dan zit er iets niet goed hoor.
Dat zeg ik toch helemaal niet?
Is a dream a lie when you know it won't come true?
pi_104402155
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:55 schreef blinkgirl het volgende:
Dat zeg ik toch helemaal niet?
Wat zeg je dan wel precies?
Ja, ik generaliseer.
pi_104402222
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:03 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat zeg je dan wel precies?
Dat ik vind dat de term 'alcoholist' te snel gebruikt wordt en dat veel mensen goed functioneren ondanks het feit dat ze meer dan de gemiddelde persoon drinken. Ik vind dat er een beetje spastisch over gedaan wordt, over het aantal eenheden alcohol dat men nuttigt.
pi_104402306
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:05 schreef blinkgirl het volgende:
Dat ik vind dat de term 'alcoholist' te snel gebruikt wordt en dat veel mensen goed functioneren ondanks het feit dat ze meer dan de gemiddelde persoon drinken. Ik vind dat er een beetje spastisch over gedaan wordt, over het aantal eenheden alcohol dat men nuttigt.
Waarom ik zeg dat het kenmerk van een alcoholist niet (alleen) is dat hij veel zuipt, maar dat hij niet meer zonder alcohol kan. Ter verduidelijking van de term alcoholist, die inderdaad makkelijk gebruikt wordt.
Ja, ik generaliseer.
pi_104402387
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:08 schreef Northside het volgende:

[..]

Waarom ik zeg dat het kenmerk van een alcoholist niet (alleen) is dat hij veel zuipt, maar dat hij niet meer zonder alcohol kan. Ter verduidelijking van de term alcoholist, die inderdaad makkelijk gebruikt wordt.
Dat ben ik met je eens. Ik bedoel dus ook dat ondanks dat ik veel drink, ik er nog prima zonder zou kunnen als dat moet/als ik het zou willen.
pi_104402421
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:49 schreef FrankRicard het volgende:
Ik heb een prima baan, nooit gevochten in een kroeg en ben nooit ziek.
En dat zegt helemaal niets over het feit of je alcoholist zou kunnen zijn of niet. Een roker kan ook een prima baan hebben. nooit vechten, nooit ziek zijn en toch verslaafd zijn aan nicotine. ;)
Ja, ik generaliseer.
pi_104402473
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:10 schreef blinkgirl het volgende:
Dat ben ik met je eens. Ik bedoel dus ook dat ondanks dat ik veel drink, ik er nog prima zonder zou kunnen als dat moet/als ik het zou willen.
Dat is lastig, dat weet je niet tot je het probeert. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_104402557
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:13 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat is lastig, dat weet je niet tot je het probeert. :P
Dat heb ik onlangs wel een tijdje gedwongen gemoeten en het was geen probleem. Eerder al een keer wegens medicijnen, andere keer omdat ik een ongeluk had gehad (trambaan + fiets + gebrekkig uitwijkingsvermogen) en daarbij een hersenschudding (plus fiks verbouwd hoofdje) had opgelopen. Ging prima!
pi_104402738
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:15 schreef blinkgirl het volgende:
Dat heb ik onlangs wel een tijdje gedwongen gemoeten en het was geen probleem. Eerder al een keer wegens medicijnen, andere keer omdat ik een ongeluk had gehad (trambaan + fiets + gebrekkig uitwijkingsvermogen) en daarbij een hersenschudding (plus fiks verbouwd hoofdje) had opgelopen. Ging prima!
Jij moet wel in Amsterdam wonen. :P

Maar je begrijpt het punt wel. Voordat iemand erkent dat hij verslaafd is, dat is echt een grote stap. Ontkenning kan heel sterk zijn, mensen komen met de vreemdste uitvluchten aanzetten om maar niet te hoeven toegeven dat ze eigenlijk lichamelijk of geestelijk verslaafd zijn aan iets.
Ja, ik generaliseer.
pi_104402806
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:21 schreef Northside het volgende:

[..]

Jij moet wel in Amsterdam wonen. :P

Maar je begrijpt het punt wel. Voordat iemand erkent dat hij verslaafd is, dat is echt een grote stap. Ontkenning kan heel sterk zijn, mensen komen met de vreemdste uitvluchten aanzetten om maar niet te hoeven toegeven dat ze eigenlijk lichamelijk of geestelijk verslaafd zijn aan iets.
En als je verslaafd bent? Als je wilt stoppen lukt het echt wel hoor, zolang je maar een beetje discipline hebt. Hetzelfde als met roken, als je het echt wilt lukt het wel. Alleen willen de meesten niet écht stoppen,
pi_104402956
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:23 schreef sthomass het volgende:
En als je verslaafd bent? Als je wilt stoppen lukt het echt wel hoor, zolang je maar een beetje discipline hebt. Hetzelfde als met roken, als je het echt wilt lukt het wel. Alleen willen de meesten niet écht stoppen,
True. Maar dat hangt het er weer van af of het problematisch is of niet. Een gokverslaafde die alles vergokt wat hij heeft wil misschien niet stoppen, maar het zou wel verstandiger zijn. Maar met verslavingen als roken of licht alcoholisme is zonder veel problemen te leven.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:55:55 #137
208890 June.
Seriously?
pi_104407128
quote:

[..]

Tja, het is ook gewoon echt niet gezond om zoveel te drinken.. Fijn dat je er relatief goed tegen kunt, maar ondertussen komt je mond, maag, darmen, vaten etc wel in aanraking met de alcohol. En dat geeft op langere termijn meer risico's op bijvoorbeeld borst of blaaskanker. Ook heeft het een ongunstig effect op je hart- en vaatstelsel.

Net als met roken: je merkt er niets van totdat je ziek wordt. En dan is het te laat.
Shine bright like a diamond.
pi_104408093
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:55 schreef June. het volgende:
Tja, het is ook gewoon echt niet gezond om zoveel te drinken.. Fijn dat je er relatief goed tegen kunt, maar ondertussen komt je mond, maag, darmen, vaten etc wel in aanraking met de alcohol. En dat geeft op langere termijn meer risico's op bijvoorbeeld borst of blaaskanker. Ook heeft het een ongunstig effect op je hart- en vaatstelsel.

Net als met roken: je merkt er niets van totdat je ziek wordt. En dan is het te laat.
Beter 70 leuke jaren dan 90 saaie he. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_104408217
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:27 schreef Northside het volgende:

[..]

True. Maar dat hangt het er weer van af of het problematisch is of niet. Een gokverslaafde die alles vergokt wat hij heeft wil misschien niet stoppen, maar het zou wel verstandiger zijn. Maar met verslavingen als roken of licht alcoholisme is zonder veel problemen te leven.
Ik denk dat omdat dat er zo goed mee te leven valt, dit juist het probleem is! Dat maakt het niet minder erg. En juist het feit dat het zo algemeen geaccepteerd is om bij elke sociale (en niet sociale) gelegenheid alcohol erbij te betrekken. En ik heb er (tot van het weekend dus) ook altijd aan mee gedaan!

Een verslaving los je niet op door hetgeen waaraan iemand verslaafd is weg te nemen, maar de onderliggende reden waardoor iemand verslaafd raakt moet worden aangepakt! Symptoombestrijding is altijd maar van korte duur, en dus zal de verslaafde nooit 'rust' vinden en altijd verlangen naar het vorige leven met de verslaving, toen was hij/zij immers gelukkig.
Fingerspitzgefühl
pi_104408323
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:55 schreef June. het volgende:

[..]

En vergeet niet dat de Korsakoff patiënten ook steeds jonger zijn, soms al wel in de 30!
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:18:19 #141
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104408370
quote:

[..]

Heroine gebruikers kunnen ook prima functioneren.
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:20:52 #142
139770 Miasan
Roemer has it
pi_104408538
Succes TS! De Geliefde Leider zal trots op je zijn.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_104408634
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:20 schreef Miasan het volgende:
Succes TS! De Geliefde Leider zal trots op je zijn.
Dank :P We hopen het ;)
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:28:03 #144
208890 June.
Seriously?
pi_104409004
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:12 schreef Northside het volgende:

[..]

Ach, ik ben ook student, en drink ook wel eens teveel. Maar ik ga niet verkondigen dat het niets met me doet :P
pi_104410275
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:28 schreef June. het volgende:

[..]

Ach, ik ben ook student, en drink ook wel eens teveel. Maar ik ga niet verkondigen dat het niets met me doet :P
Doet het op dit moment dan wel iets met je?
pi_104411165
Kenker, door mijn geflip afgelopen vrijdag word heeft een maat van zijn ouders te horen gekregen dat hij het huis uit moet. Zijn moeder wil scheiden als hij het niet doet en zijn vader steunt hem door dik en dun.

Allemaal omdat ik 1 keer uitflip bij ons in de wijk, ik leef gewoon door, mensen die er niet bij waren denken dat het wel meevalt omdat ik nuchter altijd de rustigste ben. Heb zelf niks behalve een snee in mijn been.

Ik voel me zo schuldig en ik heb het proberen duidelijk te maken maar ik was totaal een ander persoon in mijn agressie. Misschien zou ik naar de dokter moeten gaan en hem mij laten onderzoeken naar psychoses.
pi_104411610
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:12 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat.

Men moet ook niet zo zeiken hoor. Ik drink graag een drankje en beperk dat tot het weekend en dan drink ik wel flink stevig. Als dat ook al niet meer mag, want dan wel?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_104412113
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:01 schreef Spacevietnamees het volgende:
Kenker, door mijn geflip afgelopen vrijdag word heeft een maat van zijn ouders te horen gekregen dat hij het huis uit moet. Zijn moeder wil scheiden als hij het niet doet en zijn vader steunt hem door dik en dun.

Allemaal omdat ik 1 keer uitflip bij ons in de wijk, ik leef gewoon door, mensen die er niet bij waren denken dat het wel meevalt omdat ik nuchter altijd de rustigste ben. Heb zelf niks behalve een snee in mijn been.

Ik voel me zo schuldig en ik heb het proberen duidelijk te maken maar ik was totaal een ander persoon in mijn agressie. Misschien zou ik naar de dokter moeten gaan en hem mij laten onderzoeken naar psychoses.
Ik weet niet of je meer verdovende middelen (hebt) gebruikt dan alleen maar alcohol (je naam doet enigszins vermoeden), maar dat kunnen wel triggers zijn voor psychoses. Een kennis van me heeft 2 keer een psychose gehad en mag dus totaal geen alcohol meer of wat dan ook.

Misschien kan je ook eens langsgaan bij de ouders van die vriend van je!

Ook ben ik van mening dat dit eigenlijk niet in dit topic hoort...misschien kan je iets openen in R&P?
Fingerspitzgefühl
pi_104412395
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:13 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ik weet niet of je meer verdovende middelen (hebt) gebruikt dan alleen maar alcohol (je naam doet enigszins vermoeden), maar dat kunnen wel triggers zijn voor psychoses. Een kennis van me heeft 2 keer een psychose gehad en mag dus totaal geen alcohol meer of wat dan ook.

Misschien kan je ook eens langsgaan bij de ouders van die vriend van je!

Ook ben ik van mening dat dit eigenlijk niet in dit topic hoort...misschien kan je iets openen in R&P?
Ja ik ga denk ik een topic in R&P openen, ik had geen verdovende middelen op, maar mijn moeder heeft ook al jaren last van psychoses dus ik heb er wel aanleg voor.
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:23:00 #150
208890 June.
Seriously?
pi_104412990
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:48 schreef sthomass het volgende:

[..]

Doet het op dit moment dan wel iets met je?
Nee, want ik heb de afgelopen paar dagen geen alcohol gedronken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')