Betaal dat werk nou gewoon. Het idee alleen al. Gratis werken door wie dan ook of dat nu jongeren zijn of ouderen is belachelijk. Als ik dan gratis moet werken laat mij dan maar een middenkader functie gratis uitvoeren. Kun je dat soort dure krachten de laan opschoppen.quote:Op maandag 14 november 2011 11:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Als we maatschappelijk vinden dat de zorg onbetaalbaar wordt, is dat een consequentie idd.
Ach, ze waren eeuwenlang wel goed genoeg om het land te beschermen.quote:Op maandag 14 november 2011 11:29 schreef Cherna het volgende:
Daarbij sociaal verplicht jongeren laten werken of zelfs ouderen in de zorg gaat het nooit worden. Wederom word te simpel gekeken wat het nu inhoud het verzorgen van oude mensen. Ik denk dat deze onervaren jongeren de gediplomeerde meer van het werk houd dan dat hij iets toevoegt. Jongeren dienen van thuis uit te worden opgevoed, gaan leren en daarna werken voor een salaris.
Echt inhoudelijk is niet je sterke kant niet?quote:Op maandag 14 november 2011 11:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach, ze waren eeuwenlang wel goed genoeg om het land te beschermen.
Ik ben er bang voor. Het was meer zuipen en feesten en onnodig tijdverlies. Ik had het nog wel willen meemaken als er echt een oorlog was uitgebroken.quote:Op maandag 14 november 2011 11:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach, ze waren eeuwenlang wel goed genoeg om het land te beschermen.
Het ontlast de zorg doordat er meer mensen beschikbaar komen. Dat de rekening ergens neergelegd wordt, is altijd het geval. Het is tevens trend om het bij de jongere generatie neer te leggen.quote:Op maandag 14 november 2011 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe zou het de zorg ontlasten? Door de kosten elders neer te leggen?
De rekening komt bij iedereen terecht ja zelfs bij de babyboomers. Je moet als het aan het kabinet ligt straks je eigen vermogen opvreten aldus Dhr. Paul Schnabelquote:Op maandag 14 november 2011 11:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ontlast de zorg doordat er meer mensen beschikbaar komen. Dat de rekening ergens neergelegd wordt, is altijd het geval. Het is tevens trend om het bij de jongere generatie neer te leggen.
Ja. Dat vind ik nog een moeilijk punt. Aan de ene kant vind ik het niet verkeerd dat rijken/ mensen met veel eigen vermogen meer betalen voor de zorg. Aan de andere kant is het verplicht opeten van de eigen woning nogal crue tov bijv. huurders die niets gespaard hebben.quote:Op maandag 14 november 2011 11:39 schreef Cherna het volgende:
[..]
De rekening komt bij iedereen terecht ja zelfs bij de babyboomers. Je moet als het aan het kabinet ligt straks je eigen vermogen opvreten aldus Dhr. Paul Schnabel
Laat me raden, je hebt een eigen huis?quote:Op maandag 14 november 2011 11:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat vind ik nog een moeilijk punt. Aan de ene kant vind ik het niet verkeerd dat rijken/ mensen met veel eigen vermogen meer betalen voor de zorg. Aan de andere kant is het verplicht opeten van de eigen woning nogal crue tov bijv. huurders die niets gespaard hebben.
Maar goed, das een ander onderwerp..
quote:Op maandag 14 november 2011 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat me raden, je hebt een eigen huis?
quote:Op maandag 14 november 2011 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Echt inhoudelijk is niet je sterke kant niet?
Zoals ik al zei, telegraafstukje, geen plan van de overheid ofzoquote:Op maandag 14 november 2011 11:57 schreef trancethrust het volgende:
Wat wat wat, wacht. Het artikel begint met 53% voor verplicht vrijwillegerswerk (en inderaad, dat is al een inherente contradictie maar goed). Een alinea verder is 30% hiervoor, maar alleen voor nieuwe Nederlanders (baby's enzo ook?), en heeft 25% geen mening.
Geen mening over wat? Is de 53% voor mbt alle jeugd? Slaat de 30% alleen op geimmigreerde en vervolgens genaturaliseerde immigranten ongeacht leeftijd? Of dan ook alleen de jeugd daarvan? En miljoenen vrijwilligers in het zonnetje zetten? Ik kan er in mijn omgeving welgeteld 1, als dat statistisch voortgezet wordt kom je echt niet aan miljoenen.
Samenvatting: kansloos stuk weer. Waarom kopen mensen die zooi nog.
Wat heeft dat inhoudelijk met deze discussie te maken?quote:
Een Ja dus,quote:Op maandag 14 november 2011 12:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat heeft dat inhoudelijk met deze discussie te maken?
quote:Op maandag 14 november 2011 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een Ja dus,
En het heeft het volgende te maken, mensen in spoelkeukens hun brood uit de mond te stoten jeukt je niet, jongeren als slaaf aan het werk te zetten jeukt je niet, allemaal andere mensen die offers moeten brengen, maar als het om eigen huizen gaat dan is het ineens te gortig, tja, want dan raakt het jou of je erfenis, niet?
quote:Op maandag 14 november 2011 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Echt inhoudelijk is niet je sterke kant niet?
Als jij gewoon je vakantiedagen of je overige vrije tijd gebruikt om vrijwilligerswerk uit te voeren, zie ik jouw redenatie niet opgaan.quote:Op maandag 14 november 2011 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt me economisch niet zo verstandig, gezien de hoeveelheid belastinggeld wat ik de staat oplever. Jongeren daarentegen...
Je ontwijkt nog steeds, lijkt me dat het past als de vuist op het oogquote:
En daar wil jij nog een schepje bovenop doen door jongeren verplicht de zorg in de te schoppen zonder dat daar een compensatie tegenover staat. Laat een aankomende student liever echt werk verrichten, zodat hij een paar duizend euro minder hoeft te lenen.quote:Op maandag 14 november 2011 11:36 schreef capricia het volgende:
Het is tevens trend om het bij de jongere generatie neer te leggen.
Je kan beter de zorg zo godsgruwelijk onbetaalbaar maken dat mensen die van zorg gebruik maken op zoek gaan naar creatieve oplossingen. Opa en oma die gewoon weer bij hun kinderen gaan inwonen bijvoorbeeld, in plaats van dat ze op kosten van de maatschappij door hun kinderen worden weggestopt in een bejaardentehuis.quote:Op maandag 14 november 2011 11:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik stel alleen dat we als maatschappij de zorg onbetaalbaar vinden worden, en dat dit een overweging kan zijn.
ik herhaal hem nog maar even...quote:Op maandag 14 november 2011 10:51 schreef Nielsch het volgende:
De voorstanders van dit plan zijn waarschijnlijk ook de mensen die eens in de twee maanden bij pa of ma langsgaan, die ondertussen zitten weg te kwijlen in een verzorgingstehuis. Even snel een bosje bloemen scoren bij de pomp en verplicht een uurtje gezellig doen. Daarna weer zo snel als maar kan wegwezen en ondertussen mopperen dat de jeugd geen respect meer heeft voor de mensen die dit land hebben opgebouwd.
Dus als iets te duur is, moeten andere mensen het maar gratis gaan doen? Weet je wat, laten we weer slavernij invoeren! Dan lokken we asielzoekers hierheen met mooie beloftes (een huis, uitkering, en je hele familie mag meekomen!), en als ze dan hier zijn buiten we ze keihard uit. Net als vroeger!quote:Op maandag 14 november 2011 11:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik stel alleen dat we als maatschappij de zorg onbetaalbaar vinden worden, en dat dit een overweging kan zijn.
Dit gebeurt al in bepaalde sectoren.quote:Op maandag 14 november 2011 12:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus als iets te duur is, moeten andere mensen het maar gratis gaan doen? Weet je wat, laten we weer slavernij invoeren! Dan lokken we asielzoekers hierheen met mooie beloftes (een huis, uitkering, en je hele familie mag meekomen!), en als ze dan hier zijn buiten we ze keihard uit. Net als vroeger!
doe ik dat ookquote:
quote:Op maandag 14 november 2011 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederland begint steeds meer totalitaire trekjes te krijgen, een overheid die in het leven van de burger snuffelt op een niveau en de technische mogelijkheden waar de Stasi zich de vingers bij af zou likken en nu willen mensen van jongeren een soort rode pionieren maken die voor bejaarden zingen onder het mom van sociale dienstplicht.
Sociaal zijn is schijnbaar iets wat de staat moet regelen, hoezo sociaal? Nergens ter wereld worden volgens mij zoveel bejaarden in tehuizen geflikkerd en de kinderen komen hooguit eens in de maand met een bosje naar diesel stinkende bloemen (want snel onderweg gekocht bij de pomp) langs
En zo een Aspergeteler wordt strafrechtelijk vervolgd, dit is onder het mom van sociaal hetzelfde in een andere sectorquote:Op maandag 14 november 2011 12:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit gebeurt al in bepaalde sectoren.
Daar kun je het wel niet mee eens zijn, en moralistisch over doen, maar zo werkt het al tijden.quote:Op maandag 14 november 2011 12:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus als iets te duur is, moeten andere mensen het maar gratis gaan doen? Weet je wat, laten we weer slavernij invoeren! Dan lokken we asielzoekers hierheen met mooie beloftes (een huis, uitkering, en je hele familie mag meekomen!), en als ze dan hier zijn buiten we ze keihard uit. Net als vroeger!
En jij praat het de hele tijd goed.quote:Op maandag 14 november 2011 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar kun je het wel niet mee eens zijn, en moralistisch over doen, maar zo werkt het al tijden.
Sta je daar als ingenieur een beetje bordjes te wassenquote:Op maandag 14 november 2011 10:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach, in de spoelkeuken, wasserette etc kunnen ze niet zoveel kwaad.
en ondertussen lacht de uitvretende uitkeringstrekker zich uit z'n broek, omdat de vacature van afwasser ineens vervuld was en hij het dus niet hoeft te doen...quote:Op maandag 14 november 2011 13:45 schreef Nobu het volgende:
[..]
Sta je daar als ingenieur een beetje bordjes te wassen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |