abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4946323
Walcheren (Zeeland) heeft nu ook regen...
en het regent lekker door
Iedereen is uniek, behalve ik
  dinsdag 9 juli 2002 @ 20:55:47 #102
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_4947075
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 19:43 schreef Slipknotje het volgende:

[..]

Hm... van linksboven naar rechtsonder dus ongeveer?!

Nee van linksonder naar rechtsboven !! Noord ligt boven en Zuid ligt onder.
Wat zijn we aan het doen ???
  Nerd met benen dinsdag 9 juli 2002 @ 20:58:08 #103
18073 miss_bleu
pi_4947113
nu weer zon in mijdrecht
pi_4948778
Ik wil nu ook wel eens dat beloofde onweer. Hier nog steeds niets, nada, zero, njente.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 9 juli 2002 @ 22:51:00 #105
31709 nynke_p
Loves Life
pi_4948799
Nog steeds geen onweer verdorie......ik had al helemaal een onweer avondje gepland na deze voorspelling en dan komt er niks!
pi_4948866
bij ons viel uiteindelijk ook wel mee, niet meer als normaal...
pi_4948921
Hier in zoetermeer viel de onweer mee,
maar het heeft echt superhard geregend, een paar minuten.
de putten konden het niet aan. enorme plassen waren er eventjes.
  dinsdag 9 juli 2002 @ 23:05:25 #108
21503 Vava
Zoix!!
pi_4948980
Net wel veel regen in Goes. Ik heb geloof ik geen onweer gehoord.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_4949007
Klein beetje regen, maar totaal geen onweer gehoord hier in de regio Haarlem.
  dinsdag 9 juli 2002 @ 23:12:20 #110
12646 Oom_Agent
pi_4949082
Al het onweer zit al weer in Duitsland. Het was niet veel vandaag, op sommige plekken wel. Maar onweer is zo plaatselijk als het maar kan. Volgende keer beter.

Wel krijgt het oosten vannacht en morgen te doen met 40-50 mm regen.

pi_4951092
Belachelijk die weersvoorspelling. Zit hier te wachten op slecht weer, beetje zenuwachtig want ik vind onweer eng en ben alleen...komt het niet!! Ik ga ze aanklagen daar in De Bilt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_4951462
Waar blijft die onweer
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 juli 2002 @ 08:15:52 #113
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_4951630
Helaas, het stelde niet veel voor hier in Haarlem Weer een leuke avond naar de kl*te! Ik had me er zo op verheugd...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_4953513
en het regent in eindhoven
Ik volg mijn eurobiljetten, jij toch ook?
Volg je eurobiljetten
  dinsdag 30 juli 2002 @ 00:00:00 #115
12646 Oom_Agent
pi_5196800
Ja morgen is het weer zover.

----Kans op zeer hevig onweer boven gans het land in de loop van morgen.-----

[ Algemene evolutie ]

** @19.00ut : De ETA-run van 18ut bevestigt nog steeds de zeer lage LI en hoge CAPE morgen over ons land. De hoogste CAPE-waarden vinden we terug over het ZW EN Z van het land (2.700j/kg). Elders is de waarde met ruim 2.000 ook nog ferm de moeite. De LI daalt tot een -7. Althansn volgens het ETA-model. Het onweer dat zich momenteel vormt boven Engeland schetst een beetje waar wij morgen recht op hebben. De IR-enhanced-beelden tonen snel groeiende wolken. Doordat de bovenstroming zwak is ,en bovendien uit het oosten komt, hoeven we van eerder genoemde onweershaarden geen schrik te hebben. Op iets langere termijn, morgen rond de middag, is het iets moeilijker. Sommige modellen verwachten leuke toestanden, terwijl andere modellen dan weer geen spat regen geven morgen in de namiddag. Die modellen leggen dan vooral de nadruk op woensdag. Het is moeilijk inschatten op grond van de modellen of het al dan niet tot zwaar onweer komt. Maar hier speelt intuļtie en ervaring een belangrijke rol. Met maxima van 30 graden en meer, toenemende cyclonale kromming van het stromingspatroon op alle niveaus (dichterbij komen koude put) en invloed van RI jetstreak is de kans zeer groot dat wij morgen aan de beurt zijn. Ik blijf dus bij mijn beslissing om alarmtoestand te geven voor morgen. Voor woensdag is het kantje boordje. Het uiterste westen van het land bevond zich niet in de gevarenzone op de kaart voor deze update. Na nieuwe evaluatie heb ik de kaartjes aangepast. In de nabijheid van de koude put is er naast het feit dat we ons bevinden in de RI van een zwakke jetstreak weinig te vertellen over dynamische parameters. De shear zal beperkt zijn en veel hoogtewind hoeven we ook niet te verwachten. Dit heeft invloed op de verwachte windstoten. Aan de andere kant is de lucht in de onderste niveaus van de troposfeer in eerste instantie nog vrij droog. Dit bevordert de ontwikkeling van krachtige downdrafts. Met de verwachte CAPE van meer dan 2.000 is hagel ook waarschijnlijk op sommige plaatsen. De verwachte PW blijft bij de nieuwe ETA-run bij de 40 mm, dus wateroverlast is (combinatie PW en zwakke stroming) meer dan waarschijnlijk! **

De warmte blijft nog twee dagen in het land, maar de kwaliteit van het zomerweer gaat erop achteruit. Het hogedrukgebied trekt verder weg van ons en in de plaats duiken boven een groot deel van Europa lagedrukgebieden (thermische). Morgen komen we dus meer en meer onder lagedrik-invloed te staan. Hierdoor destabiliseert de atmosfeer en neemt de kans op onweer toe. De stabiliteitsparameters nemen dinsdag indrukwekkende waardes aan in de subtropische lucht. Zowel ETA als AVN geven morgennamiddag een LI van -7 (run van vanmorgen). De CAPE loopt daarbij op tot een maxima van 2.500j/kg. In Nederland is dit zelfs 3.000j/kg. Plaatselijk kan dit zelfs iets meer zijn. Maar daar wordt nog geen explosief onweer verwacht, wegens te droge lucht daar. De laatse run van AVN (12ut) heeft zijn verwachtingen wat getemperd en voorziet een LI van -5. Maar zelfs dit is veel. ETA (12ut) blijft bij zijn -6 ą -7. De Boyden stijgt naar 99! De PW loopt dinsdag-avond op tot meer dan 40 mm!

Dit wil zeggen dat de lucht veel vocht kan bevatten en indien een bui zich ontwikkeld, er zeer veel neerslag kan vallen. Naar woensdag toe is het vooral uitkijken naar een zich ontwikkelden COL boven het westen van Frankrijk. Aan de voorzijde daarvan wordt nog zeer warme lucht aangevoerd. We komen dan terecht in een zogenaamde "Spanish plume", een bel van warme en vooral vochtige lucht die recht vanuit het zuiden naar onze regios wordt getransporteerd. Aan de grond winden we woensdag ook het uitdiepen van een depressie terug, samenhorend bij de koude put. Aan de voorzijde van dit systeem trekt een koufront onze kant op. Aan de voorzijde daarvan ontwikkeld zich snel een convergentielijn. Momenteel is het de verwachting dat beide systemen 's avonds door ons land trekken. Doordat we ons in de rechteringang van een zwakke jetstreak bevinden is heeft er extra divergentie plaats in de hoogte. De combinatie van zowel dynamische factoren (RI jetstreak, lifting front, convergentielijn, zwakke PVA en lage luchtdruk) en thermodynamische factoren (vochtige lucht, hoge maxima) kan leiden tot zeer zwaar onweer boven de lage landen.

Het weeralarm dient beslit te worden afgekondigd, zowel voor morgen als voor woensdag.

Na woensdag blijft de koude put in onze omgeving toertjes draaien, dus stabiel zomerweer zit er niet aan te komen tijdens de voorspellingstermijn. Al blijven de zware onweders na woensdag uit. Dit neemt niet weg dat er geen onweer meer kan voorkomen, vooral op donderdag. Veel hangt af van de temperaturen in de hoogte. AVN berekent een T500 die op vrijdag en zaterdag tot -20 graden reikt. NOGAP laat het kwik 5 graden minder afkoelen.

Bron: http://users.pandora.be/donderkop/

dinsdag 30 juli 2002 @ 13:37:16 #116
12646 Oom_Agent
pi_5201754
Zeer zwaar onweer opkomst !!!

Wordt weer geen BBQ vanavond.

dinsdag 30 juli 2002 @ 14:46:38 #117
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_5202555
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 13:37 schreef Oom_Agent het volgende:
Zeer zwaar onweer opkomst !!!

[afbeelding]

Wordt weer geen BBQ vanavond.

Moh gewoon ff zeiltje over de tuin spannen en daaronder gaan staan

Ik heb er wel zin in vanavond

Is alweer een tijd geleden dat we een echt goed onweer hadden. 9 juli liep (in utrecht iig) redelijk met een sisser af en een week of 2 later was het ook niet echt heftig.

Lekker computeren of met een meid op de bank zitten terwijl het buiten regent en onweert is het heerlijkste wat er is

btw ik ga er bij je plaatje ff van uit dat blauw het zwaarste is en oranje het minst zwaar?

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 30 juli 2002 @ 14:50:45 #118
12646 Oom_Agent
pi_5202593
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 14:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Moh gewoon ff zeiltje over de tuin spannen en daaronder gaan staan

Ik heb er wel zin in vanavond

Is alweer een tijd geleden dat we een echt goed onweer hadden. 9 juli liep (in utrecht iig) redelijk met een sisser af en een week of 2 later was het ook niet echt heftig.

Lekker computeren of met een meid op de bank zitten terwijl het buiten regent en onweert is het heerlijkste wat er is

btw ik ga er bij je plaatje ff van uit dat blauw het zwaarste is en oranje het minst zwaar?

dat klopt.......blauw is Zwaar Onweer((Severe Thunderstorms) met (groffe) hagel en zware tot zeer zware windstoten.
pi_5202617
Het regent nog niet maar het is wel aan“t donderen
  dinsdag 30 juli 2002 @ 15:02:22 #120
20991 Sheriff2
Hetgeen u leest is waarheid!!!
pi_5202693
hier in Den Haag is het nog ongelovelijk warm !!

pffffffff

The Truth, The Whole Truth And Nothing But The Truth [url=http://zifter.net]Hier[/url] niet klikken!
pi_5202891
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 14:52 schreef lily het volgende:
Het regent nog niet maar het is wel aan“t donderen
niet!
pi_5202953
Hier in Rotterdam is het nog stralend weer, geen druppel evallen nog en geen wolkje te zien. De radio is al wel aan het storen, dus ik denk dat het niet lang meer duurt.....
I don't mind what people say. No I won't look back for another day. Gonna shed my skin and walk away.... walk away... walk away...
pi_5203020
Geen wolk
Geen regen
Geen onweer

Wel zon
Wel warmte

Tsja... Hoofddorp he

...
  Moderator / Miss SHO dinsdag 30 juli 2002 @ 15:35:11 #124
22592 crew  Ole
pi_5203154
quote:
Op dinsdag 30 juli 2002 15:26 schreef Kos het volgende:
Geen wolk
Geen regen
Geen onweer

Wel zon
Wel warmte

Tsja... Hoofddorp he

Ik zie hier ook nog weinig aankomen hoor...
(Amsterdam)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_5203447
Nog geen regen maar er komen al wel een aantal wolken te voorschijn hier in Zwolle.

Maar maakt niet uit, ik vind onweer altijd wel gaaf.
En kan het tenminste wat afkoelen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')