SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hier
Je kan niet met droge ogen beweren dat ze het zwaarder hebben dan iemand uit een modaal gezin. Dat is gewoon trollerig, ongelofelijk naief of je dyslexie zorgt er nu ook al voor dat je zinnen er zodanig krom uitkomen dat je er een rare mening op lijkt na te houden, terwijl dat hopelijk dus niet zo is en ik je verkeerd begrepen heb.quote:
die kunnen het ook gewoon zwaar hebben hoor,quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij gaat mij niet vertellen dat iemand die van rijke afkomst is, het veel zwaarder heeft dan iemand van modale afkomst. Waarom vraag je me dat??
Lijkt me toch logisch?
Mooi gezegd Supersoepquote:Op vrijdag 11 november 2011 20:25 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Je kan niet met droge ogen beweren dat ze het zwaarder hebben dan iemand uit een modaal gezin. Dat is gewoon trollerig, ongelofelijk naief of je dyslexie zorgt er nu ook al voor dat je zinnen er zodanig krom uitkomen dat je er een rare mening op lijkt na te houden, terwijl dat hopelijk dus niet zo is en ik je verkeerd begrepen heb.
Psst, hij meende het echt. Ik denk dat hij ook een rijkeluiszoontje isquote:Op vrijdag 11 november 2011 20:25 schreef Supersoep het volgende:
Je kan niet met droge ogen beweren dat ze het zwaarder hebben dan iemand uit een modaal gezin. Dat is gewoon trollerig, ongelofelijk naief of je dyslexie zorgt er nu ook al voor dat je zinnen er zodanig krom uitkomen dat je er een rare mening op lijkt na te houden, terwijl dat hopelijk dus niet zo is en ik je verkeerd begrepen heb.
Dat zeg ik helemaal niet!quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
die kunnen het ook gewoon zwaar hebben hoor,
Nee sorry ben zeker geen ruikeluiszoontje. We hebben het goed thuis.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:26 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Psst, hij meende het echt. Ik denk dat hij ook een rijkeluiszoontje is
Ken jij personelijk mensen die zwaar rijke afkomst zijn? Heb jij wel eens met ze gesproken, wel eens een kijkje gehad in hun leven? Bevriend mee?quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij gaat mij niet vertellen dat iemand die van rijke afkomst is, het veel zwaarder heeft dan iemand van modale afkomst. Waarom vraag je me dat??
Lijkt me toch logisch?
MLiG demonstreert wel dat rijke ouders hebben nergens een garantie voor is. Scheelt wel dat hij straks iemand heeft die zijn schulden kan afbetalen, maar verder...quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
die kunnen het ook gewoon zwaar hebben hoor,
ouders die afwezig zijn, die gefocust zijn op uiterlijkheiden en prestaties, buitengesloten op school vanwege geld of juist alleen vriendjes die op hen af komen vanwege dat geld
het zijn ook gewoon kinderen terwijl ze opgroeien natuurlijk met problemen die kinderen uit gezinnen met minder geld ook kunnen hebben
zwaarder zou ik niet zeggen want iedereen kan het om wat voor reden dan ook zwaar hebben
en om daar gradaties in aan te brengen is ook zoiets
en ik wil voetbal kijken omdat die station geluiden me altijd zo lekker slaperig maken
lekker in slaap vallen op de bank na een lange werk week
Ken jij ze?..quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:27 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ken jij personelijk mensen die zwaar rijke afkomst zijn? Heb jij wel eens met ze gesproken, wel eens een kijkje gehad in hun leven? Bevriend mee?
Let wel over zwaar rijk heb ik het over honderde miljoenen.
ik zeg toch niet dat dat erg is?quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:27 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je ziet het hier gebeuren. Huisje van pappie gehad met strik er omheen? Waarom niet? Waarom is dat zo erg als je dat krijgt van je ouders?
Is dat belangrijk?quote:
wel als je dat als argument gebruikt over wanneer je er over mag oordelen natuurlijkquote:
Die ouders zijn niet zo omdat ze 'rijk' zijn, Strawberry. Ligt aan die mensen zelf. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet. Als ik zo zou functioneren als Mlig, zouden mijn ouders er alles, maar dan ook echt alles aan doen, om mij weer een beetje op de rails te krijgen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
MLiG demonstreert wel dat rijke ouders hebben nergens een garantie voor is. Scheelt wel dat hij straks iemand heeft die zijn schulden kan afbetalen, maar verder...
quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wel als je dat als argument gebruikt over wanneer je er over mag oordelen natuurlijk
wat je net zelf doet
als ik ja zal zeggen ben ik direct een patser hier.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is het belangrijk voor jou?
Jij vroeg het mij toch? Waarom kan ik niet het zelfde vragen dan?
Als ik ja zeg toch ook? En toch vraag je 't mequote:Op vrijdag 11 november 2011 20:31 schreef ook_gek het volgende:
[..]
[..]
als ik ja zal zeggen ben ik direct een patser hier.
Ik vind het kortzichtig om meteen het vooroordeel te hebben dat rijke mensen het allemaal alleen maar goed hebben. En niet zwaarder.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:31 schreef Sinji het volgende:
[..]![]()
Hoe kun je dan zeggen dat rijken het zwaarder hebben.
ach.. nevermind.
quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:27 schreef ook_gek het volgende:
Let wel over zwaar rijk heb ik het over honderde miljoenen.
die hebben haast geen vrienden, want zijn het je vrienden om wie je bent of om wat je ouders zijn? Wel eens in het gooi gekeken, daar zijn ze allemaal bevriend mét elkaar
Als jij het vermogen hebt om je kinderen veilig de weg op te sturen door middel van een auto te kopen zal je dat doen. Echter krijg je daar direct alleen maar aanvallende reacties op. Wat is er mis met de fiets en openbaar vervoer? Is dat niet decadent genoeg?
Je ziet het hier gebeuren. Huisje van pappie gehad met strik er omheen? Waarom niet? Waarom is dat zo erg als je dat krijgt van je ouders? Niet erg, wel verwend. Werk zelf eens voor je eigen dingen, dan leer je ook beter de waarde van iets kennen.
Opleiding, de gehele omgeving verwacht dat jij het maximale behaalt in opleidingen en dat je later net zo zo niet nog succesvoller zal worden dan je ouders. Dat is een enorme druk die op je schouders hangt. Dat valt wel mee hoor.
Als je voor je zelf een eigen baantje hebt en je hebt wat leuk geld verdiend en je koopt daar iets duurs van. Krijg je altijd het verhaal dat je het gekregen hebt. Pure afgunst keer op keer. Boehoe![]()
Hoe normaal je ook doet, hoe normaal je ook overkomt. Als bekend is dat je ouders veel geld hebben ben je al snel arrogant, verwend. Enz enz enz Dat maakt je gedrag je en je houding, niet je portemonnee![]()
Leuk dat je dat vind. Alleen jammer voor je dat niemand hier dat gezegd heeftquote:Op vrijdag 11 november 2011 20:32 schreef mrk.n het volgende:
[..]
Ik vind het kortzichtig om meteen het vooroordeel te hebben dat rijke mensen het allemaal alleen maar goed hebben.
Nou wat denk je zelf als ik dat verhaal typ? Dat ik het verzonnen heb?quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:31 schreef Sinji het volgende:
[..]![]()
Hoe kun je dan zeggen dat rijken het zwaarder hebben.
ach.. nevermind.
voer het dan zelf niet aan als argument om er een mening over te mogen hebben eiquote:Op vrijdag 11 november 2011 20:31 schreef ook_gek het volgende:
[..]
[..]
als ik ja zal zeggen ben ik direct een patser hier.
Kijk de edit.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Leuk dat je dat vind. Alleen jammer voor je dat niemand hier dat gezegd heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |