abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 november 2011 @ 17:34:11 #276
67089 Gillingham
The horror...
pi_104358886
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2011 17:28 schreef picodealion het volgende:

[..]

Tja, Miike heeft nu eenmaal een naam, dus dan kijk ik ook sneller nog een tweede film van hem. Van Tarr nog nooit gehoord :@.
Pico, Tarr heeft ook een naam. Bij cinefielen een grote naam zelfs. En een reputatie.
What's it going to be then, eh?
pi_104358922
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2011 17:32 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Zat nog te twijfelen om er iets over te posten in 'Wat heb jij vandaag/pas gezien'. Zijn laatste film, helaas.

In Den Haag was ie na een week al uit de roulatie, volgens mij. Verder draait ie in slechts een stuk of vier bioscopen in Nederland. Meeste kans in grote steden.

Goede film trouwens. Een Tarr-film tot in het extreme.
Beter dan Werckmeister?
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  maandag 14 november 2011 @ 17:38:21 #278
67089 Gillingham
The horror...
pi_104359044
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:34 schreef SamuelofSEK het volgende:

[..]

Beter dan Werckmeister?
Zelfde niveau, ongeveer. Er gebeurt wel nog een stuk minder (ja, dat kan blijkbaar) dan in Werckmeister.

Misschien wel handig voor je om te weten dat Kárhozat mijn favoriete Tarr is. (Heb Satantango nog niet gezien.)
pi_104359074
quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2011 17:34 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Pico, Tarr heeft ook een naam. Bij cinefielen een grote naam zelfs. En een reputatie.
Ok ok, maar je snapt wat ik bedoel toch? Sowieso is Miike beter bekend bij de mainstream. Daarnaast kijk ik pas sinds een jaar of wat echt intensief films, dus ik ben nog niet zo bekend met de fijne kneepjes van de cinefilie :P.
pi_104359121
Oh, Satantango ken ik uiteraard wel van naam. Ik heb het nog niet aangedurfd die te gaan kijken :+.
  maandag 14 november 2011 @ 17:42:25 #281
67089 Gillingham
The horror...
pi_104359192
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2011 17:39 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ok ok, maar je snapt wat ik bedoel toch? Sowieso is Miike beter bekend bij de mainstream. Daarnaast kijk ik pas sinds een jaar of wat echt intensief films, dus ik ben nog niet zo bekend met de fijne kneepjes van de cinefilie :P.
Je hoeft je niet te verontschuldigen, ook ik ben ooit als een naïef filmkijkertje begonnen. ;)

Het is allang goed om te zien als mensen open staan voor wat 'apartere' films.
Ikzelf heb ook nog héél veel niet gezien.
  maandag 14 november 2011 @ 17:43:18 #282
67089 Gillingham
The horror...
pi_104359218
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2011 17:40 schreef picodealion het volgende:
Oh, Satantango ken ik uiteraard wel van naam. Ik heb het nog niet aangedurfd die te gaan kijken :+.
Begin maar met Werckmeister Harmoniak, dat is al een flinke brok Tarr.
pi_104359277
Ik zet 'm gewoon op mijn watchlist.
pi_104359325
quote:
14s.gif Op maandag 14 november 2011 17:44 schreef picodealion het volgende:
Ik zet 'm gewoon op mijn watchlist.
Voor 4 dollar te koop op Amazon ^O^
pi_104359353
Oh prachtig, de 'reviews' op iCheckMovies spreken al boekdelen.

quote:
I refuse to succumb to this supposed good taste. I don't care how beautiful a film looks when it's this oppressively boring. This film boasts only having 39 shots, and while it is interesting to watch for this, goddamn, I'm a fan of edits. See, five minute shots of people walking with no dialogue come off as slightly self-indulgent and pointless to me. It's chock full of pretentious monologues and grand metaphors, so if that's your thing, then by all means. I don't think anyone actually enjoys this kinda stuff, though. No one is ever going to turn to his friend, "Oh man, let's watch Werckmeister Harmonies! The scene where you watch an old man get undressed and ready for bed in real time is to die for!" Good taste is so overrated.
pi_104359695
Ik heb voor vanavond trouwens Idi i Smotri op de planning staan. Als ik dan toch bezig ben :7.
pi_104360460
Goed om te zien dat de culturele film ook wat aandacht krijgt hier, al is het maandelijks meenemen van de gratis Filmkrant bij het filmhuis voldoende om enigszins inzicht te krijgen. Die Japanse vechtfilmpjes van Miike, dat is toch geen cinema man...

Je moet wel oppassen dat je geen films gaat kijken om jezelf op de borst te slaan. "Ik heb vanavond Idi i Smotri op de planning staan :7," laat de snob trots aan de wereld weten. Met dat soort slordig geveinsde diepzinnigheid val je genadeloos door de mand.
Graag op anoniem
pi_104360661
Bedankt voor deze column MP, wanneer kunnen we de volgende verwachten? Om je vingers bij af te likken.
pi_104360733
Vergeef me, alwetende.

Maar serieus, daar is niks geveinsd diepzinnigs aan. Ik geef alleen maar als antwoord op Gills klacht aan dat ik heus wel bereid ben wat verder te kijken dan m'n neus lang is.
  maandag 14 november 2011 @ 18:21:31 #290
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104360859
De films van Miike omschrijven als Japanse vechtfilmpjes zorgt anders ook wel voor de nodige doordemandvallerij.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 14 november 2011 @ 18:32:50 #291
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_104361454
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 11:08 schreef Asap het volgende:

[..]

San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, Flagstaff, Grand Canyon, Zion & Bryce, Deathvalley en nog wat dingen en toen weer naar huis :P
Mooie vakantie. ^O^
Ik heb datzelfde rondje in 1999 ook gedaan.
Wil nog wel een keer terug, maar dan alleen naar de grote Nationale Parken.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_104361731
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 17:38 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Zelfde niveau, ongeveer. Er gebeurt wel nog een stuk minder (ja, dat kan blijkbaar) dan in Werckmeister.

Misschien wel handig voor je om te weten dat Kárhozat mijn favoriete Tarr is. (Heb Satantango nog niet gezien.)
Moet ik dan maar snel op de to see lijst zetten. Vond Karhozat zelf iets minder goed dan Werckmeister. Satantango ook nog niet gezien want elke keer dat ik in de buurt kom van het kijken van die film haak ik af als ik me weer herinner hoe lang die duurt :P
Mijn reviews
pi_104362163
Juist door zoiets tegendraads te zeggen laat je zien dat je films kijkt naar je eigen smaak en niet omdat de heersende mening is dat dat goede films zijn. Daardoor kan juist een beetje discussie ontstaan, in plaats van de wedloop hier dat iedereen zo veel mogelijk verantwoorde films in zo kort mogelijke tijd wil kijken. SaintOfKillers heeft 6230 films een cijfer gegeven op moviemeter. Ik heb het uitgerekend en dat betekent dat je zeventien jaar lang elke dag 1 film moet kijken. Is dat nog wel gezond?

En iedereen neemt maar aan dat dat normaal is. Terwijl je bij de doorsnee filmhuisbezoeker echt niet aan hoeft te komen met dat samuraigedoe van Miike; de enige reden dat dat zo groot is is dat die gekke Japanners dat kijken nadat ze hun dagelijkse manga's hebben doorgelezen en voordat ze uit het raam springen. En dan zijn er een aantal fanboys hier inderdaad... Het ontstijgt het niveau van een stripalbum niet, al dat gevecht en gedood. Wat een kinderachtig gedoe. Maar ik zal niet zeggen dat Goodfellas beter is.
Graag op anoniem
pi_104362271
Mainport heeft er zin in vandaag :P

[ Bericht 0% gewijzigd door SamuelofSEK op 14-11-2011 18:52:40 ]
Mijn reviews
pi_104362722
Dit is een stomvervelende slowchat om een paar redenen. Er zitten hier avonden achter elkaar dezelfde eenzame mensen, allemansvriendjes, mensen die antwoorden opzoeken in FMT en mensen die veel meer films hebben gekeken dan goed voor ze is. En iedereen praat maar over koetjes en kalfjes om de lieve vrede te bewaren - want hier is het veilig en buiten is het eng.
Graag op anoniem
pi_104363041
Het lijkt me leuk om MP in de rol van Dijkshoorn te zien bij de meet. Dan zetten we hem in een hoekje bij een tafeltje met een biertje en een notitieblokje. Om het halfuur mag hij dan z'n beklag doen.
pi_104363677
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 18:55 schreef Mainport het volgende:
Dit is een stomvervelende slowchat om een paar redenen. Er zitten hier avonden achter elkaar dezelfde eenzame mensen, allemansvriendjes, mensen die antwoorden opzoeken in FMT en mensen die veel meer films hebben gekeken dan goed voor ze is. En iedereen praat maar over koetjes en kalfjes om de lieve vrede te bewaren - want hier is het veilig en buiten is het eng.
jij bepaald wat wel en niet goed is?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  maandag 14 november 2011 @ 19:24:35 #298
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104364296
Je berekening klopt niet, Mainport, er zijn ook films die ik 2 of 3 keer heb gezien.

Je analyse van Miike was wederom niet geheel accuraat, maar ze was al interessanter dan de eerste, dus daar zit wel enige vorm van progressie in.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_104377760
quote:
Ach, ieder zijn meug. Ik vind dat constant de confrontatie opzoeken dan weer stomvervelend. :6
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_104377952
quote:
Wat een kutleven moet jij hebben zeg :')

Je bent gewoon een op en top proleet die zich verheven voelt boven de rest. Jammer hoor.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')