Pico, Tarr heeft ook een naam. Bij cinefielen een grote naam zelfs. En een reputatie.quote:Op maandag 14 november 2011 17:28 schreef picodealion het volgende:
[..]
Tja, Miike heeft nu eenmaal een naam, dus dan kijk ik ook sneller nog een tweede film van hem. Van Tarr nog nooit gehoord.
Beter dan Werckmeister?quote:Op maandag 14 november 2011 17:32 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Zat nog te twijfelen om er iets over te posten in 'Wat heb jij vandaag/pas gezien'. Zijn laatste film, helaas.
In Den Haag was ie na een week al uit de roulatie, volgens mij. Verder draait ie in slechts een stuk of vier bioscopen in Nederland. Meeste kans in grote steden.
Goede film trouwens. Een Tarr-film tot in het extreme.
Zelfde niveau, ongeveer. Er gebeurt wel nog een stuk minder (ja, dat kan blijkbaar) dan in Werckmeister.quote:
Ok ok, maar je snapt wat ik bedoel toch? Sowieso is Miike beter bekend bij de mainstream. Daarnaast kijk ik pas sinds een jaar of wat echt intensief films, dus ik ben nog niet zo bekend met de fijne kneepjes van de cinefiliequote:Op maandag 14 november 2011 17:34 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Pico, Tarr heeft ook een naam. Bij cinefielen een grote naam zelfs. En een reputatie.
Je hoeft je niet te verontschuldigen, ook ik ben ooit als een naïef filmkijkertje begonnen.quote:Op maandag 14 november 2011 17:39 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ok ok, maar je snapt wat ik bedoel toch? Sowieso is Miike beter bekend bij de mainstream. Daarnaast kijk ik pas sinds een jaar of wat echt intensief films, dus ik ben nog niet zo bekend met de fijne kneepjes van de cinefilie.
Begin maar met Werckmeister Harmoniak, dat is al een flinke brok Tarr.quote:Op maandag 14 november 2011 17:40 schreef picodealion het volgende:
Oh, Satantango ken ik uiteraard wel van naam. Ik heb het nog niet aangedurfd die te gaan kijken.
Voor 4 dollar te koop op Amazonquote:Op maandag 14 november 2011 17:44 schreef picodealion het volgende:
Ik zet 'm gewoon op mijn watchlist.
quote:I refuse to succumb to this supposed good taste. I don't care how beautiful a film looks when it's this oppressively boring. This film boasts only having 39 shots, and while it is interesting to watch for this, goddamn, I'm a fan of edits. See, five minute shots of people walking with no dialogue come off as slightly self-indulgent and pointless to me. It's chock full of pretentious monologues and grand metaphors, so if that's your thing, then by all means. I don't think anyone actually enjoys this kinda stuff, though. No one is ever going to turn to his friend, "Oh man, let's watch Werckmeister Harmonies! The scene where you watch an old man get undressed and ready for bed in real time is to die for!" Good taste is so overrated.
Mooie vakantie.quote:Op maandag 14 november 2011 11:08 schreef Asap het volgende:
[..]
San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, Flagstaff, Grand Canyon, Zion & Bryce, Deathvalley en nog wat dingen en toen weer naar huis
Moet ik dan maar snel op de to see lijst zetten. Vond Karhozat zelf iets minder goed dan Werckmeister. Satantango ook nog niet gezien want elke keer dat ik in de buurt kom van het kijken van die film haak ik af als ik me weer herinner hoe lang die duurtquote:Op maandag 14 november 2011 17:38 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Zelfde niveau, ongeveer. Er gebeurt wel nog een stuk minder (ja, dat kan blijkbaar) dan in Werckmeister.
Misschien wel handig voor je om te weten dat Kárhozat mijn favoriete Tarr is. (Heb Satantango nog niet gezien.)
jij bepaald wat wel en niet goed is?quote:Op maandag 14 november 2011 18:55 schreef Mainport het volgende:
Dit is een stomvervelende slowchat om een paar redenen. Er zitten hier avonden achter elkaar dezelfde eenzame mensen, allemansvriendjes, mensen die antwoorden opzoeken in FMT en mensen die veel meer films hebben gekeken dan goed voor ze is. En iedereen praat maar over koetjes en kalfjes om de lieve vrede te bewaren - want hier is het veilig en buiten is het eng.
Ach, ieder zijn meug. Ik vind dat constant de confrontatie opzoeken dan weer stomvervelend.quote:Op maandag 14 november 2011 18:55 schreef Mainport het volgende:
Dit is een stomvervelende slowchat om een paar redenen. Er zitten hier avonden achter elkaar dezelfde eenzame mensen, allemansvriendjes, mensen die antwoorden opzoeken in FMT en mensen die veel meer films hebben gekeken dan goed voor ze is. En iedereen praat maar over koetjes en kalfjes om de lieve vrede te bewaren - want hier is het veilig en buiten is het eng.
Wat een kutleven moet jij hebben zegquote:Op maandag 14 november 2011 18:55 schreef Mainport het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |