abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_104336577
registreer om deze reclame te verbergen
Conclusie: zowel nadeel als voordeel, in welke mate hangt af van hoe je er zelf mee omgaat. ZO open deur even ingetrapt.
Whatever...
  zondag 13 november 2011 @ 22:56:47 #177
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_104337195
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:44 schreef Spanky78 het volgende:
Conclusie: zowel nadeel als voordeel, in welke mate hangt af van hoe je er zelf mee omgaat. ZO open deur even ingetrapt.
Ik denk idd dat het belangrijk is hoe je ermee omgaat. En dat moet je wel even leren.
Hyper-Intelligent Genetically Enriched Cyborg
pi_104338175
Volgens mij is de strekking dat het positief is voor jezelf maar niet voor de rest. Jij kan er wel zo goed mee leren omgaan, het probleem is dat de rest het niet herkent en er niet mee om kan gaan. Als resultaat heb je dat een boel mensen met potentieel om heel wat te worden 'slechts' bovengemiddeld blijven hangen. Het verhaal dat de schoolperiode saai, niet stimulerend en antiproductief werkte, waardoor het kind nu niet heeft leren plannen of gestimuleerd werd om een poot uit te steken, komt te vaak naar voren.
pi_104338676
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 20:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt vind ik. Hoogbegeaafd zijn is vaak een voordeel, je bent tenslotte slimmer dan gemiddeld. Maar het is juist extra lastig jezelf begrijpelijk te maken als jij iets heel logisch vindt en de ander niet. Leg jij het principe van 1+1 maar eens uit aan iemand die dat niet snapt erg lastig.

Een verschil van +- 45 in IQ is (weliswaar niet helemaal, maar wel enigzins) te vergelijken met een IQ van 55, dit zijn mensen die vaak nooit helemaal zelfstandig worden. Dat is dus het verschil. Met een IQ van 55 krijg je ook andere scholing, maar een IQ van 145 , dan moet je amar gewoon bek houden en meedoen, je kan het toch makkelijk an? Da's toch fijn? Niet dus. Het systeem is gemaakt voor gemiddelde mensen, ik ben niet gemiddeld. En het is ook heel vervelend om je kop te stoten elke keer als je een deur door moet.... ook die mensen wijken flink af en kunnen niet normaal in een trein zitten bijvoorbeeld. Dat voelt kut, net als dat je intellectueel niet past in de 'gewone' wereld. Natuurlijk kun je je aanpassen, zoals iemand van 2,20 lang kan zitten in een standaard vliegtuigstoel... Het voelt kut en je krijgt er op den duur problemen van.

En de academische wereld: je kunt dan beter een IQ hebben van 120 en meegaan met de consensus.

Nu is het ook weer geen drama, natuurlijk kun je beter slim zijn dan dom. Maar beter nog kun je knap zijn en goed gebekt, dan hoef je verder neits te kunnen. Helaas kun je nooit alles hebben en ben ik zelf inmiddels wel tevreden met de dingen aan mizjelf waar ik zelf niets aan kan doen.

Die dingen die ik wel kan veranderen en ik me aan erger, die verander ik. En zodoende zorg ik er voor dat ik op het niveau van een phd functioneer, omdat dat gewoon leuker werk oplevert. ik heb het geluk goed te kunnen praten en creatief te zijn. Dat helpt met om mensen te overtuigen mij een kans te geven, hierna moet ik het zelf waarmaken.

En dat laatste geldt voor iedereen. Je moet je kansen grijpen of creeeren en het dan zelf waarmaken. Waar dat voor de een betekent electricien worden en daarmee gelukkig en prima kan leven betekent het voor een ander muzikant worden en een ander wetenschapper.
Goede post, bedankt.
Naar mijn idee kan je een IQ verschil van 45 (55-100) niet met een IQ verschil van 100-145. Met een IQ van 55 ben je in feite gewoon te dom om je kont af te vegen en natuurlijk zit daar gewoon een groot verschil tussen. Iemand met een iq van 100 zou ook niet normaal om kunnen gaan met iemand van 55, terwijl dat andersom prima kan verlopen (145-100).

Ik denk juist dat wanneer je ook sociaalvaardig bent je als hoogbegaafde echt voordeel kan ondervinden. Je kan je aanpassen en daar zit nu net het verschil in, niet alleen tussen autisme en hoogbegaafdheid, maar ook het verschil tussen het IQ van 55 en 145. Het is makkelijker om een niveau omlaag te gaan dan een niveau omhoog. Mensen van 145(ik noem het ff zo), kunnen mensen van 55 begrijpen, maar andersom bestaat dit bijna niet. Dat is eigenlijk waar ik op doel. Zo heeft bijvoorbeeld iemand met een lager IQ weer andere humor, een slim iemand zou die humor wel kunnen volgen, maar het niet grappig vinden. Andersom zou iemand met een laag IQ het EN niet snappen EN niet grappig vinden.

De reden waarom ik zo benieuwd ben naar problemen die mensen ondervinden is omdat ik daar zelf weinig last van heb gehad en nu nog steeds. Zelf heb ik 2 klassen overgeslagen en de nadelen die hier worden opgenoemd sta ik soms zelf wel echt van te kijken, laat staan het een ziekte noemen.

Ik heb goede vrienden van vwo/wo niveau waarmee ik het gewoon goed kan vinden en heb nooit echt het idee dat ze me niet begrijpen oid. Of het gevoel dat ik omlaag moet gaan in mijn denkwijze. Misschien komt het wel omdat ik zelf niet z slim ben vergeleken met hen, maar ik heb nooit het idee dat ik ze echt overklast. Ik kan me wel mateloos irriteren aan vmbo'ers, maar niet zozeer om hun denkwijze, maar eerder hun gedrag.

Ik heb ook een keer in een groep gezeten met mensen die ook klassen hadden overgeslagen. Er werd een project samengesteld tussen verschillende basisscholen en uiteindelijk hadden we zo'n 10~ leerlingen waarmee we extra dingen deden. Spaans, sterrenkunde, politiek, toneel, schaken.. maarja zoals ik al zei, ik merk er niet veel van dat ik anders ben. Het enige wat me wel opvalt is dat ik oplossingen veel sneller zie en creatiever ben dan de meesten. Overigens vertel ik nooit uit mezelf aan mensen dat ik klassen heb overgeslagen, tenzij ze m'n leeftijd oid vragen. Maar wanneer je dan antwoordt hoor ik vaak dat ze daar niks van in de gaten hebben gehad. Als ik weinig nadelen eraan ondervind en andere mensen ook niet, pleit ik ervoor dat het gewoon een voordeel is.

Overigens probeer ik niet te zeggen dat ik perfect ben, dat ben ik verre van, maar mensen die hoogbegaafd zijn, kunnen jullie dan niet ff net die knop omzetten om op een bepaald moment niet automatisch te overanalyseren? Dat is volgens mij nou juist het verschil tussen autisme en hoogbegaafdheid.

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 22:44 schreef Spanky78 het volgende:
Conclusie: zowel nadeel als voordeel, in welke mate hangt af van hoe je er zelf mee omgaat. ZO open deur even ingetrapt.
Oke hier kan ik me wel in vinden :P
pi_104338783
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 20:48 schreef picardmike het volgende:
ik wou alleen maar effe zeggen dat hoogbegaafdheid geen feest is :P
Hoezo dan?

quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 20:38 schreef Truffelvarken het volgende:
Zijn kinderen die erg jong al kunnen lopen hoogbegaafd of juist niet.
Apen kunnen veel sneller lopen als mensen en diezelfde apen zijn niet slimmer.
Ik vind van niet, ze zijn wel speciaal op een andere manier maar hoogbegaafdheid heeft toch wel met intelligentie te maken. Het snel kunnen leren lopen getuigt enigszins potentie, maar dat moet ook blijken uit rekenvaardigheid en taalvaardigheid. Anders zou je atleten en topsporters ook hoogbegaafd kunnen noemen. Eigenlijk geef je zelf al antwoord op je vraag :)
  zondag 13 november 2011 @ 23:59:56 #181
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_104339180
ik ben zelf ook hoogbegaafd dus ik denk dat ik hier ook maar eens een beetje ga meepraten :s)

mij helpt het in ieder geval zeker niet. doordat ik me op de basisschool vaak dood verveelde heb ik een soort afkeer tegen school ontwikkeld waardoor ik al jaren geen flikker uitvoer op school en me dus constant in de nesten werk met dingen die niet ingeleverd worden, spijbelen, te laat komen etc.

luiheid is dat zeker niet, ik ben namelijk wel erg actief buiten school, ik doe bijvoorbeeld erg graag aan duursporten. ook heb ik gelukkig een bijbaantje kunnen vinden wat een beetje aansluit op mijn niveau en werk dan ook erg veel en graag. ik heb ook erg brede intresses en weet van sommige dingen echt veel te veel af :')

Jammer genoeg ziet iedereen op school mij als een lamstraal waar weinig van uit gaat. Ook kan ik nog wel eens een beetje verward zijn en heb ik moeite met fatsoenlijk spellen en zinnen maken.

ik heb echt zo vaak gewenst dat ik gewoon een normale gemiddelde jongen was, dat zou alles een stuk makkelijker maken :')
  maandag 14 november 2011 @ 00:10:22 #182
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_104339450
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2011 23:59 schreef Shispeed het volgende:
Jammer genoeg ziet iedereen op school mij als een lamstraal waar weinig van uit gaat. Ook kan ik nog wel eens een beetje verward zijn en heb ik moeite met fatsoenlijk spellen en zinnen maken.

ik heb echt zo vaak gewenst dat ik gewoon een normale gemiddelde jongen was, dat zou alles een stuk makkelijker maken :')
Waarom zoek je dan niet gewoon meer uitdagingen?
Hyper-Intelligent Genetically Enriched Cyborg
pi_104339490
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2011 23:59 schreef Shispeed het volgende:
ik ben zelf ook hoogbegaafd dus ik denk dat ik hier ook maar eens een beetje ga meepraten :s)

mij helpt het in ieder geval zeker niet. doordat ik me op de basisschool vaak dood verveelde heb ik een soort afkeer tegen school ontwikkeld waardoor ik al jaren geen flikker uitvoer op school en me dus constant in de nesten werk met dingen die niet ingeleverd worden, spijbelen, te laat komen etc.

luiheid is dat zeker niet, ik ben namelijk wel erg actief buiten school, ik doe bijvoorbeeld erg graag aan duursporten. ook heb ik gelukkig een bijbaantje kunnen vinden wat een beetje aansluit op mijn niveau en werk dan ook erg veel en graag. ik heb ook erg brede intresses en weet van sommige dingen echt veel te veel af :')

Jammer genoeg ziet iedereen op school mij als een lamstraal waar weinig van uit gaat. Ook kan ik nog wel eens een beetje verward zijn en heb ik moeite met fatsoenlijk spellen en zinnen maken.

ik heb echt zo vaak gewenst dat ik gewoon een normale gemiddelde jongen was, dat zou alles een stuk makkelijker maken :')
Ff een vraag uit nieuwsgierigheid, hoezo ben je hoogbegaafd, of waar uit bleek dat? Deze vraag geldt trouwens voor de meeste hier.
  maandag 14 november 2011 @ 00:32:25 #184
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_104340071
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 00:11 schreef Turalyon het volgende:

[..]

Ff een vraag uit nieuwsgierigheid, hoezo ben je hoogbegaafd, of waar uit bleek dat? Deze vraag geldt trouwens voor de meeste hier.
mijn moeder heeft op aanraden van mijn middelbare school mij naar de psycholoog gestuurd, die dacht dat ik wel eens hoogbegaafd kon zijn en heeft daarom een officile test af laten nemen bij mij, en die was positief. ;)

quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2011 00:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waarom zoek je dan niet gewoon meer uitdagingen?
ik zoek juist wel uitdagingen, ik hou zelfs van uitdagingen. maar wanneer het op school aankomt heb ik gewoon echt een afkeer tegen alles wat met school te maken heeft, ik krijg zelfs instant hoofdpijn wanneer ik probeer aan een verslag te beginnen :') het zit gewoon tussen mijn oren maar ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan |:(
pi_104342767
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 23:42 schreef Turalyon het volgende:

De reden waarom ik zo benieuwd ben naar problemen die mensen ondervinden is omdat ik daar zelf weinig last van heb gehad en nu nog steeds. Zelf heb ik 2 klassen overgeslagen en de nadelen die hier worden opgenoemd sta ik soms zelf wel echt van te kijken, laat staan het een ziekte noemen.

Nou, een nadeel kan zijn dat de docenten op bv de basisschool je in het stramien proberen te houden en geen oog hebben voor jouw behoefte aan uitdaging en ´extra´. Ik ben vreselijk in conflict geraakt met een juf destijds. Dan mocht ik bv 1 boek per week uit de schoolbieb lenen, en als ik op woensdag klaar was met de weektaak moest ik die nog maar eens (voor de 7e!) keer lezen of anderszins uit mijn neus vreten.
Op de middelbare school ging dat beter, maar nu weer op het WO kom je continu in aanraking met medestudenten die geen flikker uitvoeren en bij wie je continu je taalgebruik en ambities naar beneden moet aanpassen en docenten die het niet interessant meer vinden om je bv. feedback te geven, want je doet het ´toch al goed´.
Voor iemand die graag leert, zijn dit soort dingen dodelijk voor de motivatie. Je voelt je niet gezien en begrepen.

Overigens zou ik dat niet slechts op hoogbegaafdheid willen gooien, simpelweg iemand die goed en graag leert kan bovenstaande problemen ondervinden.
zelfde als diginoob
pi_104346913
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 23:42 schreef Turalyon het volgende:
Overigens probeer ik niet te zeggen dat ik perfect ben, dat ben ik verre van, maar mensen die hoogbegaafd zijn, kunnen jullie dan niet ff net die knop omzetten om op een bepaald moment niet automatisch te overanalyseren? Dat is volgens mij nou juist het verschil tussen autisme en hoogbegaafdheid.
Hoezo? Voordat je een grote beslissing neemt ga je voor- en nadelen op een rij zetten, dat lijkt me logisch. Alleen, waar de meeste mensen maar een paar nadelen zien denk jij verder door en zie je bijvoorbeeld ook de indirecte risico's i.p.v. alleen de directe. En dat wil nog wel eens leiden tot een 'laat maar', waar anderen 'het gewoon doen'. Heeft niets met autisme te maken.
Ja, ik generaliseer.
pi_104356769
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 11:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Hoezo? Voordat je een grote beslissing neemt ga je voor- en nadelen op een rij zetten, dat lijkt me logisch. Alleen, waar de meeste mensen maar een paar nadelen zien denk jij verder door en zie je bijvoorbeeld ook de indirecte risico's i.p.v. alleen de directe. En dat wil nog wel eens leiden tot een 'laat maar', waar anderen 'het gewoon doen'. Heeft niets met autisme te maken.
Je snapt mijn punt niet :P
Er wordt in dit topic gezegd dat overanalyseren een nadeel is bij hoogbegaafdheid, echter is dit natuurlijk niet het geval bij het nemen van een belangrijke beslissing. Daar is het juist een voordeel om alle voordelen/ nadelen en mogelijke gevolgen van dien goed door te nemen. Wanneer men continu overanalyseert kan ik begrijpen dat het een nadeel is. Het verschil tussen autisme en hoogbegaafdheid lijkt mij dat hoogbegaafden zich van het overanalyseren kunnen afzetten. Ik neem aan dat andere mensen die hoogbegaafd zijn dat ook kunnen. Mensen die autistisch zijn kunnen meestal maar op n versnelling en zullen zich moeilijk kunnen aanpassen. Ik probeer niet te zeggen dat overanalyseren gelijk staat aan autisme.

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 08:25 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Nou, een nadeel kan zijn dat de docenten op bv de basisschool je in het stramien proberen te houden en geen oog hebben voor jouw behoefte aan uitdaging en ´extra´. Ik ben vreselijk in conflict geraakt met een juf destijds. Dan mocht ik bv 1 boek per week uit de schoolbieb lenen, en als ik op woensdag klaar was met de weektaak moest ik die nog maar eens (voor de 7e!) keer lezen of anderszins uit mijn neus vreten.
Op de middelbare school ging dat beter, maar nu weer op het WO kom je continu in aanraking met medestudenten die geen flikker uitvoeren en bij wie je continu je taalgebruik en ambities naar beneden moet aanpassen en docenten die het niet interessant meer vinden om je bv. feedback te geven, want je doet het ´toch al goed´.
Voor iemand die graag leert, zijn dit soort dingen dodelijk voor de motivatie. Je voelt je niet gezien en begrepen.

Overigens zou ik dat niet slechts op hoogbegaafdheid willen gooien, simpelweg iemand die goed en graag leert kan bovenstaande problemen ondervinden.
Oke, jammer, ik dacht dat het niveauverschil op het WO wel mee zou vallen, maar bij jou is dat gat er nog aardig dus. Ik herken het eerder genoemde, maar sinds ik studeer heb ik daar niet echt last meer van, ben ook best lui geworden. Misschien dat mijn niveau langzamerhand gelijk is getrokken.
pi_104376024
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 16:47 schreef Turalyon het volgende:

[..]

Oke, jammer, ik dacht dat het niveauverschil op het WO wel mee zou vallen, maar bij jou is dat gat er nog aardig dus. Ik herken het eerder genoemde, maar sinds ik studeer heb ik daar niet echt last meer van, ben ook best lui geworden. Misschien dat mijn niveau langzamerhand gelijk is getrokken.
Zal ook wel afhangen van studierichting. Ik doe psychologie, dus....:P
zelfde als diginoob
pi_104377580
quote:
99s.gif Op zondag 13 november 2011 15:35 schreef Sokz het volgende:
Nu op de universiteit doe ik nog steeds niks maar krijg ik wel vakken waarvoor je simpelweg moet stampen. Imho een belediging voor mijn intelligentie maar omdat ik me niet kan inspannen voor zoiets simpels haal ik relatief beloerde cijfers.

Hopen dat ik de komende periode wat leukere / niet-stamp vakken krijg.
Alleen van die stamp vakken lijkt mij ook erg saai. Welke opleiding volg je?
signatuurloos
pi_104377970
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:07 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Zal ook wel afhangen van studierichting. Ik doe psychologie, dus....:P
Ah ok, volgens mij moet je bij psychologie voornamelijk veel lezen en is inzicht / logisch beredeneren niet een vereiste. Ik denk dat dat wel meespeelt. Ik studeer zelf geen psychologie dus misschien heb ik het helemaal mis.

quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:35 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Alleen van die stamp vakken lijkt mij ook erg saai. Welke opleiding volg je?
Ik vind stampen eigenlijk helemaal niet saai :o, hoge cijfers scoren voor weinig moeite! ideaal
  maandag 14 november 2011 @ 22:43:34 #191
256829 Sokz
Livin' the life
pi_104378125
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:40 schreef Turalyon het volgende:

Ik vind stampen eigenlijk helemaal niet saai :o, hoge cijfers scoren voor weinig moeite! ideaal
Stampen is juist moeite, hoge cijfers halen door 't alleen maar 'te snappen'. Dat is ideaal!
pi_104378523
quote:
99s.gif Op maandag 14 november 2011 22:43 schreef Sokz het volgende:

[..]

Stampen is juist moeite, hoge cijfers halen door 't alleen maar 'te snappen'. Dat is ideaal!
haha daar heb je ook een punt, maar om het te snappen zul je de stof ook eerst moeten doornemen en begrijpen. Ze zullen nooit een toets geven wat puur je IQ en redenatievermogen test. Als het veel leeswerk is heb ik toch de voorkeur voor rijtjes stampen :P
  maandag 14 november 2011 @ 23:01:10 #193
256829 Sokz
Livin' the life
pi_104379024
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 22:51 schreef Turalyon het volgende:

[..]

haha daar heb je ook een punt, maar om het te snappen zul je de stof ook eerst moeten doornemen en begrijpen. Ze zullen nooit een toets geven wat puur je IQ en redenatievermogen test. Als het veel leeswerk is heb ik toch de voorkeur voor rijtjes stampen :P
Elk examen op de middelbare school was 'begrijpen' en kon je zonder te leren hoge cijfers halen. :P
pi_104380550
quote:
99s.gif Op maandag 14 november 2011 22:43 schreef Sokz het volgende:

[..]

Stampen is juist moeite, hoge cijfers halen door 't alleen maar 'te snappen'. Dat is ideaal!
Dat is ook mijn voorkeur. Als je de stof in grote lijnen begrijpt, moet je tijdens je tentamen alleen nog maar logisch nadenken. Bij stampen moet je maar het geluk hebben dat ze ook daadwerkelijk vragen wat jij goed geleerd hebt. Bovendien houd ik er niet van om al die feiten uit je hoofd te leren, terwijl je het later ook gewoon kunt opzoeken. De basis is handig, maar niet elk detailtje.
signatuurloos
  maandag 14 november 2011 @ 23:33:06 #195
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_104380610
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 23:31 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dat is ook mijn voorkeur. Als je de stof in grote lijnen begrijpt, moet je tijdens je tentamen alleen nog maar logisch nadenken. Bij stampen moet je maar het geluk hebben dat ze ook daadwerkelijk vragen wat jij goed geleerd hebt. Bovendien houd ik er niet van om al die feiten uit je hoofd te leren, terwijl je het later ook gewoon kunt opzoeken. De basis is handig, maar niet elk detailtje.
Precies. Ik ging altijd voor de essentie van de stof.
Leuk dat anderen hier dit zo kunnen benoemen, het ging bij mij altijd onbewust
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_104414390
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2011 23:59 schreef Shispeed het volgende:
mij helpt het in ieder geval zeker niet. doordat ik me op de basisschool vaak dood verveelde heb ik een soort afkeer tegen school ontwikkeld waardoor ik al jaren geen flikker uitvoer op school en me dus constant in de nesten werk met dingen die niet ingeleverd worden, spijbelen, te laat komen etc.

Ja, dan gaat het altijd heel hard :P.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_104426216
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 00:11 schreef Turalyon het volgende:

[..]

Ff een vraag uit nieuwsgierigheid, hoezo ben je hoogbegaafd, of waar uit bleek dat? Deze vraag geldt trouwens voor de meeste hier.
RIAGG test
pi_104458875
quote:
6s.gif Op woensdag 16 november 2011 08:39 schreef kirsten. het volgende:

[..]

RIAGG test
Ik werd getest door een of ander speciaal hoogbegaafdheidsinstituut, was een dag lang + huiswerk. Weet even niet meer hoe het heette..
zelfde als diginoob
  donderdag 17 november 2011 @ 00:44:46 #199
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_104462383
Ik ben gewoon slim maar waar ik tegen aanloop is dat ik anders denk dan anderen, creatiever. Ik kan bijv. op basis van dat moment een grap die ingewikkeld is spontaan bedenken.

Of ik denk niet zoals de massa, durf bijv. tegen de hoogleraar in te gaan. Omdat ik graag onafhankelijk en kritisch naar dingen wil blijven kijken. Ik wil voor mezelf denken en niet zomaar de weg volgen van de minste weerstand. En daardoor kom ik altijd in de problemen.

Dit is echt mijn leerpunt want je komt niet verder zo. Ik houd nu dus ook mijn mond in bepaalde situaties.
Not all those who wander are lost.
pi_104463023
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 23:17 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ik werd getest door een of ander speciaal hoogbegaafdheidsinstituut, was een dag lang + huiswerk. Weet even niet meer hoe het heette..
Mensa?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')