abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104155839
Ik ben in juni 2009 afgestudeerd. Natuurlijk krijg ik sinds die datum geen studiefinanciering e.d. meer. Wel heb ik nog steeds een ING studentenrekening met voor studenten voordeeltjes, zoals 'voordelig' rood staan, en een voordelige creditcard. Ongetwijfeld zijn er nog meer voordelen.

Volgens mij zou dit toch automatisch worden omgezet als je geen studiefinanciering meer ontvangt? Als ik dit nog een tijd door laat lopen, kan de ING dan geld van mij gaan eisen voor de onterechte voordeeltjes die ik nog steeds heb, of boeit ze het geen reet en komt het vanzelf wel?

Iemand die het weet?
  woensdag 9 november 2011 @ 11:49:10 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104155879
Wat staat er in de algemene voorwaarden?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 9 november 2011 @ 11:49:26 #3
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_104155894
Tja, op den duur komen ze dr wel achter als je daar als 30er binnestapt: Ik wil mijn ff wat bespreken over mijn studentenrekeninng :P

Ik weet niet, maar ik zou de gok maar niet wagen. Straks komen ze dr achter en moet je --- euro terug betalen.
  woensdag 9 november 2011 @ 11:52:59 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104156013
quote:
Goed om te weten: zodra je 30 wordt of geen student meer bent, wordt je Studentenrekening omgezet in een Betaalrekening als onderdeel van een BasisPakket.
Dat staat er op de site, maar niet of je zelf moet melden dat je geen student meer bent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104156160
De tekst op de website doet geloven dat ze het zelf automatisch omzetten
quote:
Goed om te weten: zodra je 30 wordt of geen student meer bent, wordt je Studentenrekening omgezet in een Betaalrekening als onderdeel van een BasisPakket.
http://www.ing.nl/particu(...)n/studentenrekening/
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_104156215
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat staat er op de site, maar niet of je zelf moet melden dat je geen student meer bent.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
De tekst op de website doet geloven dat ze het zelf automatisch omzetten

[..]

http://www.ing.nl/particu(...)n/studentenrekening/
JEp dat las ik dus ook, maar dat gebeurt bij mij dus niet.

Ik ben ooit, toen ik na 3 maanden stopte met mn opleiding en studiefinanciering dus stopgezet werd, door ze gebeld of ze mijn rekening om moesten zetten. Toen ik zei dat ik in september weer zou beginnen met een andere studie, lieten ze hem doorlopen. Sindsdien is het dus nooit meer gestopt :)

Ik wacht t wel gewoon af. 30 duurt nog even gelukkig ;)
pi_104156295
Bij mij kwamen ze er pas achter dat ik nog een studentenrekening had toen ik een hypotheek ging afsluiten :') Heb nooit wat moeten betalen omdat ik al geruime tijd geen student meer was.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_104156328
Rabo stuurde me een brief zodra er geen studiefinanciering meer op die rekening gestort werd, waarna de studentenrekening in een 'normale' rekening werd omgezet, alles automatisch. ING zal er dus wel op terugkomen, wellicht gaan ze je nog een en ander aanrekenen als je pech hebt. Waarom bel je ze niet even om dit op te lossen? Je weet immers dat je nu onterecht gebruik maakt van de voordelige creditcard etc die voor studenten is bedoeld
  woensdag 9 november 2011 @ 12:03:02 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104156380
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Bij mij kwamen ze er pas achter dat ik nog een studentenrekening had toen ik een hypotheek ging afsluiten :') Heb nooit wat moeten betalen omdat ik al geruime tijd geen student meer was.
Lijkt me ook niet handig om mensen die "paar euro" te gaan terugvragen, want dan stappen ze uit irritatie wellicht over naar een andere bank.
pi_104156488
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:01 schreef 314 het volgende:
Rabo stuurde me een brief zodra er geen studiefinanciering meer op die rekening gestort werd, waarna de studentenrekening in een 'normale' rekening werd omgezet, alles automatisch. ING zal er dus wel op terugkomen, wellicht gaan ze je nog een en ander aanrekenen als je pech hebt. Waarom bel je ze niet even om dit op te lossen? Je weet immers dat je nu onterecht gebruik maakt van de voordelige creditcard etc die voor studenten is bedoeld
Omdat het me allemaal wel goed uitkomt :)
  woensdag 9 november 2011 @ 12:09:44 #11
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104156627
Tja, er zijn natuurlijk genoeg studenten die geen studiefinanciering meer ontvangen.

Ik heb ook jaren nog een studentenrekening gehad bij de ING na afstuderen. Zo af en toe kwam er dan een formulier binnen waarop ik moest aangeven wanneer ik klaar zou zijn met studeren. Telkens maar gewoon genegeerd, tot ik op een gegeven moment een brief kreeg dat het omgezet zou worden.
pi_104156696
Ja geeft niet zo veel. Bij mij belde ze op van de Rabobank met de vraag of ik het niet om wilde zetten omdat ik student af was, maar ik had enkel mn Bachelor afgemaakt en aangezien ik binnenkort weer met mn Master begin zeiden ze van ok, bellen we over een half jaar wel hoe het dan is, of we het alsnog om moeten zetten.
pi_104156935
Ik had ook een ING studentenrekening en ze zetten 'm uiteindelijk wel een keertje om, geen gezeur met bijbetalen hoor! Als je ook een studentenverzekering hebt bij de ING moet je die wel ff stopzetten want dan ben je niet meer verzekerd namelijk...
pi_104156937
ING is dus gewoon een lakse bank als ik dit zo lees. Bij de Rabo zitten ze er wat dichter bovenop, iemand een idee hoe het bij de ABN Amro gaat? Verwacht in febr. 2012 klaar te zijn en ontvang al geen stufie meer, maar die voordelige creditcard e.d. bevallen me wel!
Fingerspitzgefühl
  woensdag 9 november 2011 @ 12:29:15 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104157225
Ik ben in 2006 afgestudeerd, sindsdien komt er maandelijks een bedrag binnen onder de noemer 'SALARIS' en ING heeft dit jaar mijn rekening omgezet van studentenrekening naar normale rekening :'). Waarschijnlijk omdat ik 30+ ben inmiddels :+. Nooit een naheffing o.i.d. voor gekregen, maar ik had destijds geen creditcard.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_104157594
Bij mij heeft ING het (ook te laat) zelf uiteindelijk omgezet, daar ontving ik bericht van. Voor de periode dat ik de rekening nog had en geen student meer was heb ik niets hoeven te betalen. Gewoon afwachten dus. :)
pi_104157716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:42 schreef T- het volgende:
Bij mij heeft ING het (ook te laat) zelf uiteindelijk omgezet, daar ontving ik bericht van. Voor de periode dat ik de rekening nog had en geen student meer was heb ik niets hoeven te betalen. Gewoon afwachten dus. :)
Slecht eigenlijk dat de ING dit niet automatisch doet wanneer de stufie niet meer op de rekening wordt gestort, zou met een eenvoudig ICT middel op te lossen zijn zou je denken. En blijkbaar werkt dit bij de Rabobank wel.
Fingerspitzgefühl
pi_104157747
Bij mij zijn ze er na 7 jaar achtergekomen. Toen werd alles gewoon omgezet, verder geen problemen
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 9 november 2011 @ 12:47:22 #19
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104157793
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:45 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Slecht eigenlijk dat de ING dit niet automatisch doet wanneer de stufie niet meer op de rekening wordt gestort, zou met een eenvoudig ICT middel op te lossen zijn zou je denken. En blijkbaar werkt dit bij de Rabobank wel.
Genoeg mensen die na 4 jaar nog niet klaar zijn met hun studie.
pi_104157861
Bij de Postbank kreeg ik elke keer post of ik nog wel student was :') JAHA *weer kopietje maakt en opstuurt*. Ik was een langstudeerder oO< Heb op een gegeven moment niet gevraagd of ze niet beter konden kijken of er collegegeld werd afgeschreven ipv stufi bij.

Dus maar goed dat het niet automatisch gaat, want ik heb nog 5 jaar stufiloos gestudeerd.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_104157912
quote:

[..]

Dat lijkt me juist onhandig. Dat iemand geen stufi meer ontvangt betekent namelijk lang niet altijd automatisch dat iemand klaar is met studeren.
pi_104158057
quote:

[..]

Ik heb al 4 jaar een studentenrekening bij de Rabobank, maar mijn stufi is altijd op mijn ING rekening gestort. De Rabobank heeft daar nooit naar gevraagd oid.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_104158078
zelfde gehad. na een paar jaar een brief dat bleek dat ik geen student meer was en dat ie omgezet werd. verder niks aan de hand. mocht zelfs nog bezwaar maken als ik toch nog student was ofzo.
  woensdag 9 november 2011 @ 12:57:25 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_104158121
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:50 schreef T- het volgende:

[..]

Dat lijkt me juist onhandig. Dat iemand geen stufi meer ontvangt betekent namelijk lang niet altijd automatisch dat iemand klaar is met studeren.
Dan ligt het aan de voorwaarden van je rekening, ik had destijds een studentenrekening op voorwaarde dat daar mijn stufi op gestort werd. Toen er geen stufi meer binnen kwam, werd ik na een half jaar ofzo gebeld met de vraag of ik nog studeerde. Daarna werd het omgezet in een gewone rekening.
KuikenGuppy
pi_104158141
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:19 schreef ForumGek het volgende:
Bij de Rabo zitten ze er wat dichter bovenop, iemand een idee hoe het bij de ABN Amro gaat?
Abn amro belt me een keer in de zoveel tijd om te vragen hoe het er bij staat. Best wel irritant eigenlijk :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')