abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2011 @ 13:42:37 #76
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_104200311
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 12:49 schreef speknek het volgende:

[..]

:?. Ik kan jouw opmerking niet plaatsen.
Ik wel. Jij stelt dat het raar is dat Apple Flash niet toestaat op iOS, maar Epic Games wel toestemming geeft om de UnrealEngine te gebruiken. Alsof dat ook maar enigszins vergelijkbaar is.
  donderdag 10 november 2011 @ 13:47:25 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_104200443
Het zijn toch allebei crossplatform middleware engines? Hetgene dat niet te vergelijken is, is dat het ene standaard is en het andere meer producten verkoopt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 november 2011 @ 13:51:59 #78
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_104200572
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:47 schreef speknek het volgende:
Het zijn toch allebei crossplatform middleware engines? Hetgene dat niet te vergelijken is, is dat het ene standaard is en het andere meer producten verkoopt.
Nee, Flash is geen engine, het is een heel eigen platform, totaal iets anders dan wat Epic biedt in de vorm van UnrealEngine. UnrealEngine kun je in je eigen applicatie inbakken, maar het blijft een native binary dat je maakt, met gebruik van de gewone native API's. Met Flash maak je een binary die alleen maar door de Flash interpreter is te lezen.
  donderdag 10 november 2011 @ 13:54:31 #79
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_104200646
De UnrealEngine is een framework dat gecompileerd wordt, en (zoals Tijn al zei) dus onderdeel uit maakt van de uiteindelijke applicatie. Een UnrealEngine game is een native binary die door het OS uitvoerbaar is.

Flash is een interpreter van een scripting language. Flash apps worden uitgevoerd door de Flash plugin. Er zit nogal een verschil in.
  donderdag 10 november 2011 @ 13:56:49 #80
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_104200720
Je kunt met de Unreal Engine ook een Flash game maken. Dat is hoe de relaties liggen. Flash is een concurrent voor native binaries, net zoals Java (wat ook niet werkt op de iPhone, maar waar je raar genoeg niemand over hoort).
  donderdag 10 november 2011 @ 13:59:14 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_104200794
Ah op die manier (ik begon me inderdaad gelijk af te vragen of Java dan ook niet zou werken).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_104201063
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:56 schreef Tijn het volgende:
net zoals Java (wat ook niet werkt op de iPhone, maar waar je raar genoeg niemand over hoort).
Dat is een probleem door de licentievoorwaarden waarin staat dat een applicatie geen geïmporteerde code mag uitvoeren (interpreteren). Er zijn wel gesprekken tussen Sun en Apple indertijd geweest om Java-ondersteuning toe te voegen. Alle processoren in de iPhone kunnen hardwarematig Java-code uitvoeren dus dat is al een pluspunt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 10 november 2011 @ 14:12:43 #83
360345 TimCook
CEO, Apple Inc.
pi_104201239
Overigens was het eerst ook verboden om met Flash apps te compileren voor de iPhone. Flash had uiteindelijk de mogelijkheid om apps om te zetten naar een native iOS binary, maar die apps werden niet toegelaten in de App Store.
  donderdag 10 november 2011 @ 14:13:14 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_104201257
Maar nogmaals: Apple heeft helemaal niks met dit topic te maken. Het is Adobe die altijd beloofde om met een mooie Flash player voor mobile te komen, maar nooit iets liet zien wat goed werkte tot 2010. En nu trekken ze zelf de stekker er alweer uit. Daar is niemand anders de schuld van te geven dan zijzelf.

Het lijkt er trouwens ook op dat Microsoft gaat stoppen met Silverlight. Dus dan zijn we straks met een beetje geluk helemaal verlost van onsemantische binaire blobs in websites en wordt het web er weer een beetje meer platformonafhankelijk, zoals het ook hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')