Ik wel. Jij stelt dat het raar is dat Apple Flash niet toestaat op iOS, maar Epic Games wel toestemming geeft om de UnrealEngine te gebruiken. Alsof dat ook maar enigszins vergelijkbaar is.quote:Op donderdag 10 november 2011 12:49 schreef speknek het volgende:
[..]. Ik kan jouw opmerking niet plaatsen.
Nee, Flash is geen engine, het is een heel eigen platform, totaal iets anders dan wat Epic biedt in de vorm van UnrealEngine. UnrealEngine kun je in je eigen applicatie inbakken, maar het blijft een native binary dat je maakt, met gebruik van de gewone native API's. Met Flash maak je een binary die alleen maar door de Flash interpreter is te lezen.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:47 schreef speknek het volgende:
Het zijn toch allebei crossplatform middleware engines? Hetgene dat niet te vergelijken is, is dat het ene standaard is en het andere meer producten verkoopt.
Dat is een probleem door de licentievoorwaarden waarin staat dat een applicatie geen geïmporteerde code mag uitvoeren (interpreteren). Er zijn wel gesprekken tussen Sun en Apple indertijd geweest om Java-ondersteuning toe te voegen. Alle processoren in de iPhone kunnen hardwarematig Java-code uitvoeren dus dat is al een pluspunt.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:56 schreef Tijn het volgende:
net zoals Java (wat ook niet werkt op de iPhone, maar waar je raar genoeg niemand over hoort).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |