quote:
Op dinsdag 8 november 2011 23:20 schreef LompeHork het volgende:Leuk topic, ben heel benieuwd naar de ervaringen van ex-rokers! En even een vraag tussendoor: wat is dat champix precies? Wat doet het
en werkt het?

voor mij wel.
Champix is naar wat ik heb gehoord/weet een ex-antidepressiva. De onderzoekers kwamen er achter dat mensen die het slikte minder zin kregen in een sigaret dus hebben ze wat getest dit dat en toen maar gebruikt als stoppen-met-roken hulpmiddel.
http://www.champix.nl/default.aspxMijn ervaring met champix is dat het ontzettend helpt. Als je stopt moet je heel de dag tegen jezelf zeggen: Nee, Nee, Nee, geen sigaret roken, nee nee nee. Daar werd ik helemaal gek van.
Met champix was het voor mij een stuk makkelijker (lees 10 keer per dag nee zeggen de eerste week, 2e week niet in de gaten hebben dat je al een dag niet gerookt hebt) Alsof je er niet meer aan denkt.
Champix is een middel dat de behoefte naar nicotine blokkeert in je hersens.
quote:
Op woensdag 9 november 2011 00:08 schreef admiraal_anaal het volgende:Net 3 weken gestopt zonder hulpmiddelen. Kon nooit een moment vinden tot ik s'avonds te lui was om peuken te halen toen ze op waren

Geen problemen eigenlijk, wel idd vaker een grote boodschap. Eerst 1 x per 2 dagen en nu dagelijks. Weet niet of het met roken te maken heeft maar ben sneller moe s'avonds. Doe zelfs nu regelmatig aan middagdutjes ( en als ik iets haat is dat het wel)
Verder alleen maar voordelen eigenlijk. Steeds minder een dooie rattelucht in mijn mond

kheb meer adem als ik trappen oploop.
Geen enkel probleem als men in mijn omgeving rookt, graag zelfs, ruikt lekker

Enige momenten waar het moeilijk is, is op mijn werk tijdens pauzes.
Ik had ook een aantal momenten waar het moeilijk was, na een week of 4/5 was dat geheel verdwenen, nu heb ik er totaal geen zin meer in, en vraag ik me af wat ik er eigenlijk in zag om het wel te doen.
Ik merk wel dat ik af en toe de handeling mis, dan maar kauwompje in de mond en handen in de zakken
Ik kon niet stoppen zonder hulpmiddelen (woon met 4 mensen thuis, alle 4 rokers, als jij dan als enige stopt en na het eten steken de andere 3 een sigaret op dan denk je FML

of als je sochtends beneden komt 3 man met koffie + sigaret FML

)
Voor de rest, ben er net als anaaltje ontzettend blij mee, meer adem, minder snel moe. En ook nog steeds geen last van als andere roken (behalve als ze het in mijn ogen uitblazen vanaf 20 centimeter

afgezien van de minpunten als in OP beschreven (onzuivere huid, niet hier en daar een puistje, meer zoals een maan met kraters

) achja ook dat gaat snel weg.
Oh en tevens 45.50 per week besparen vind ik ook niet erg (7 pakjes van 6,50 L&M)