abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104145400
Hallo ROO,

Sinds 3 maanden is TS gestopt met roken, sindsdien heb ik allerlei kwaaltjes die ik heel gemakkelijk afschuif op : Gestopt met roken.
TS is gestopt met behulp van champix. 2 pakjes op (zo'n 4 weken) , voelde me een opgeblazen ballon en dacht, ik kap er mee.

Sindsdien:
- puistjes (geen jeugdpuistjes maar heeeel erg onzuivere huid al een week of 4, het voorhoofd dus.) :(
- ineens 2 keer per dag naar de wc moeten. (vooheen 1 keer per 3 dagen) :%
- ontlasting is ontzettend veranderd (hard --> zacht e.d, zal de details besparen) _O-

Wie heeft dit ook? of welke klachten hebben jullie?

:7

Tevens ik ben een ex-roker die de rooklucht nog lekker vind en er ook geen problemen mee heb dat er naast mij gerookt wordt.
pi_104145622
Leuk topic, ben heel benieuwd naar de ervaringen van ex-rokers! En even een vraag tussendoor: wat is dat champix precies? Wat doet het en werkt het?
pi_104145638
1 keer per 3 dagen naar de wc... uhuh, dan klinkt 2x per dag een stuk gezonder.
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:35:44 #4
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_104146250
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:20 schreef Brad het volgende:
1 keer per 3 dagen naar de wc... uhuh, dan klinkt 2x per dag een stuk gezonder.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_104147428
Net 3 weken gestopt zonder hulpmiddelen. Kon nooit een moment vinden tot ik s'avonds te lui was om peuken te halen toen ze op waren :')

Geen problemen eigenlijk, wel idd vaker een grote boodschap. Eerst 1 x per 2 dagen en nu dagelijks. Weet niet of het met roken te maken heeft maar ben sneller moe s'avonds. Doe zelfs nu regelmatig aan middagdutjes ( en als ik iets haat is dat het wel)

Verder alleen maar voordelen eigenlijk. Steeds minder een dooie rattelucht in mijn mond :') kheb meer adem als ik trappen oploop.
Geen enkel probleem als men in mijn omgeving rookt, graag zelfs, ruikt lekker O+

Enige momenten waar het moeilijk is, is op mijn werk tijdens pauzes.
pi_104153808
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:20 schreef LompeHork het volgende:
Leuk topic, ben heel benieuwd naar de ervaringen van ex-rokers! En even een vraag tussendoor: wat is dat champix precies? Wat doet het en werkt het?
:Y voor mij wel.

Champix is naar wat ik heb gehoord/weet een ex-antidepressiva. De onderzoekers kwamen er achter dat mensen die het slikte minder zin kregen in een sigaret dus hebben ze wat getest dit dat en toen maar gebruikt als stoppen-met-roken hulpmiddel.
http://www.champix.nl/default.aspx

Mijn ervaring met champix is dat het ontzettend helpt. Als je stopt moet je heel de dag tegen jezelf zeggen: Nee, Nee, Nee, geen sigaret roken, nee nee nee. Daar werd ik helemaal gek van.
Met champix was het voor mij een stuk makkelijker (lees 10 keer per dag nee zeggen de eerste week, 2e week niet in de gaten hebben dat je al een dag niet gerookt hebt) Alsof je er niet meer aan denkt.

Champix is een middel dat de behoefte naar nicotine blokkeert in je hersens.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 00:08 schreef admiraal_anaal het volgende:
Net 3 weken gestopt zonder hulpmiddelen. Kon nooit een moment vinden tot ik s'avonds te lui was om peuken te halen toen ze op waren :')

Geen problemen eigenlijk, wel idd vaker een grote boodschap. Eerst 1 x per 2 dagen en nu dagelijks. Weet niet of het met roken te maken heeft maar ben sneller moe s'avonds. Doe zelfs nu regelmatig aan middagdutjes ( en als ik iets haat is dat het wel)

Verder alleen maar voordelen eigenlijk. Steeds minder een dooie rattelucht in mijn mond :') kheb meer adem als ik trappen oploop.
Geen enkel probleem als men in mijn omgeving rookt, graag zelfs, ruikt lekker O+

Enige momenten waar het moeilijk is, is op mijn werk tijdens pauzes.
Ik had ook een aantal momenten waar het moeilijk was, na een week of 4/5 was dat geheel verdwenen, nu heb ik er totaal geen zin meer in, en vraag ik me af wat ik er eigenlijk in zag om het wel te doen.

Ik merk wel dat ik af en toe de handeling mis, dan maar kauwompje in de mond en handen in de zakken :9

Ik kon niet stoppen zonder hulpmiddelen (woon met 4 mensen thuis, alle 4 rokers, als jij dan als enige stopt en na het eten steken de andere 3 een sigaret op dan denk je FML ;( of als je sochtends beneden komt 3 man met koffie + sigaret FML :'( ;( )

Voor de rest, ben er net als anaaltje ontzettend blij mee, meer adem, minder snel moe. En ook nog steeds geen last van als andere roken (behalve als ze het in mijn ogen uitblazen vanaf 20 centimeter :D afgezien van de minpunten als in OP beschreven (onzuivere huid, niet hier en daar een puistje, meer zoals een maan met kraters }:| ) achja ook dat gaat snel weg.

Oh en tevens 45.50 per week besparen vind ik ook niet erg (7 pakjes van 6,50 L&M) :D
pi_104171803
Hoelang heb je gerookt?
pi_104176835
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:09 schreef minimalist het volgende:
Hoelang heb je gerookt?
Jaartje of 9 vast (lees pakje / dag) daarvoor half jaartje half gerookt
  woensdag 9 november 2011 @ 20:42:17 #9
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_104176928
Ik ben een maand of 2,5 geleden gestopt. Heb ook ineens last van kwaaltjes, constant verkouden e.d.

Eveneens gestopt met Champix, maar na de eerste kuur van 2 weken met de Champix gestopt omdat ik vond en dacht dat ik het ook wel zonder de medicijnen kon. (En dat klopte :D )

Van Champix zelf overigens niet heel erg veel bijwerkingen gehad behalve dat ik onwijs veel moest zeiken. Moest soms zelfs 4 á 5 keer op een nacht mn bed uit.

Ik rookte trouwens een jaar of 18 zo'n 2 pakjes sigaretten per dag of een pakje shag in de 2 dagen.
pi_104178585
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:42 schreef RicXDesign het volgende:
Ik ben een maand of 2,5 geleden gestopt. Heb ook ineens last van kwaaltjes, constant verkouden e.d.

Eveneens gestopt met Champix, maar na de eerste kuur van 2 weken met de Champix gestopt omdat ik vond en dacht dat ik het ook wel zonder de medicijnen kon. (En dat klopte :D )

Van Champix zelf overigens niet heel erg veel bijwerkingen gehad behalve dat ik onwijs veel moest zeiken. Moest soms zelfs 4 á 5 keer op een nacht mn bed uit.

Ik rookte trouwens een jaar of 18 zo'n 2 pakjes sigaretten per dag of een pakje shag in de 2 dagen.
Zo da's veel goed dat je gestopt bent ^O^
pi_104181379
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:40 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Jaartje of 9 vast (lees pakje / dag) daarvoor half jaartje half gerookt
Jaartje of 9.. dan zou ik blij zijn met je klachten. Je lichaam is zo gewend aan nicotine dat je nu klachten krijgt.. Hoort bij het afkick-proces. Straks voel je je veel beter
pi_104183274
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:42 schreef RicXDesign het volgende:

Welldone! ^O^ Keep it up :D

Twee redenen waarom ik geen champix meer nam. 1 : Ik dacht inderdaad, joh nu kan ik het zelf wel. 2: Ik had zo'n ontzettende luchtopbouw in mijn buik :') voelde me 200 kilo zwaarder. Zo'n afrika-honger buikje, net alsof je zwanger bent zeg maar!

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:00 schreef minimalist het volgende:

[..]

Jaartje of 9.. dan zou ik blij zijn met je klachten. Je lichaam is zo gewend aan nicotine dat je nu klachten krijgt.. Hoort bij het afkick-proces. Straks voel je je veel beter
Ja, ik zie het ook als een soort "boetedoening" of gemis van mijn lichaam uit :) thanks tho
  donderdag 10 november 2011 @ 23:24:18 #13
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_104228053
Na 20 jaar roken, nu 1,5 maand gestopt. Voorheen doordeweeks 2 pakjes en in het weekend 2 pakjes. Eerste week op veel momenten moeilijk, nu alleen nog maar als er gezellig op een feestje een biertje wordt gedronken en buiten een sigaretje wordt gedaan of bij een bak koffie in het weekend thuis. Maar dat wordt ook al makkelijker. Overigens zonder pleisters, nicotinekauwgom oid.
Voordelen: Fitter en rustiger. Nadelen: Geen controle over je poepmoment en meer eten

[ Bericht 0% gewijzigd door Bayswater op 11-11-2011 09:34:03 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_104233894
Inmiddels een kleine maand gestopt. Cold turkey en geen 'hulpmiddelen'.
Wat mij verbaast is dat de officiële anti-rook sites zoals bijv Stivoro e.d. onvolledig zijn in hun info over de afkickverschijnselen. Allereerst verschilt het van mens tot mens en kan het ook uitmaken hoeveel/hoelang je gerookt hebt. Daar vind je dus niets over terug.

Wat over dat de nicotine na de eerste dagen uit je lichaam is en dat het lichamelijke afkicken een paar weekjes is. Wat-en-hoe wordt nauwelijk verteld :')

Inmiddels gaat het nu beter, maar idd ook last van mn stoelgang gehad, echt licht geslapen tot ronduit weinig slapen, stevige koppijnen en - wel maf - de laatste week kortaf en snel geirriteerd naar anderen.
De laatste dagen gaat het wel weer beter. Ik mis dat hele roken niet en de ritueeltjes ook niet :D

For the record; ruim 16jr gerookt en op twee pakjes sigaretten per dag. Ik ben gestopt omdat mn vriendin het ronduit goor vond (maar het wel accepteerde van me). Het was voor mij wel de laatste druppel :)

[ Bericht 99% gewijzigd door Wanderingwhy op 11-11-2011 13:23:13 ]
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')