abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 november 2011 @ 17:37:25 #176
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_104593877
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 15:14 schreef SeLang het volgende:
Het SeLang-moment gaat de moeder aller V-bodems vormen, gezien de epische golf aankopen die dat kennelijk gaat triggeren _O-
Kun je me PM'en, wanneer 'het moment' is aangebroken 8-)?

Niks mis om met wat voorkennis op de beurs te handelen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 20 november 2011 @ 17:47:29 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104594342
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2011 17:37 schreef Falco het volgende:

[..]

Kun je me PM'en, wanneer 'het moment' is aangebroken 8-)?

Niks mis om met wat voorkennis op de beurs te handelen.
Die informatie is al jarenlang openbaar: mediaan Shiller P/E min 40%
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104594464
Tip, koop dus op mediaan Shiller P/E min 39% anders mis je de boot :)
pi_104595989
Het overgrote deel dat nu beweerd op dergelijke 'goedkope' niveaus in te stappen durft tegen die tijd niet meer. Dergelijke niveaus worden immers alleen bereikt bij een extreem economische crisis en dat zal enorme chaos met zich meebrengen.

Maar ook al zullen alle forumleden precies op dat moment instappen dan nog is dat een verwaarloosbaar bedrag in aandelenland.
pi_104604925
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 18:34 schreef piepeloi55 het volgende:
Het overgrote deel dat nu beweerd op dergelijke 'goedkope' niveaus in te stappen durft tegen die tijd niet meer. Dergelijke niveaus worden immers alleen bereikt bij een extreem economische crisis en dat zal enorme chaos met zich meebrengen.

Maar ook al zullen alle forumleden precies op dat moment instappen dan nog is dat een verwaarloosbaar bedrag in aandelenland.
Maar wie gaan al die aandelen dan kopen?
  zondag 20 november 2011 @ 22:08:44 #181
256829 Sokz
Livin' the life
pi_104607920
Ik heb nu ook nog een aantal aandeeltjes maar daar kijk ik echt niet elke dag naar (iig niet met interesse). Heb soms periodes dat ik enkel kijk of ze niet extreem up/down zijn. Zo'n periode heb ik nu en dat merk je ook gelijk aan postgedrag etc.

Ach SeLang niveaus, ik denk dat ik bij 20% onder mediaan al flink ga instappen als ik de kans krijg. Onderwaardering = onderwaardering en nu weet ik zeker dat ik niet de boot mis.
pi_104611196
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:25 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Maar wie gaan al die aandelen dan kopen?
Tegenover elke verkoop staat natuurlijk een aankoop. Ik wil er alleen mee aangeven dat veel mensen nu zouden zeggen als aandeel x op koers y zou komen te staan dan vond ik ze wel koopwaardig en zou ik ze direct kopen!

In werkelijkheid koopt de gemiddelde (particuliere) belegger meestal juist niet als de koers dergelijke niveaus bereikt omdat er dan genoeg redenen/argumenten/denkbeelden zijn waarom de aandelen niet eens zo goedkoop zijn. De risicoperceptie slaat dan om en dat is ook de reden waarom koersen zo enorm kunnen fluctueren, ze zijn onderhevig aan de waan van de dag.

Daarom is het handig om een vast instappunt te hanteren zodat je je niet laat leiden door de waan van de crisis en mocht dat moment nooit komen dan heb je altijd de inzet nog. Hoe je dat instapmoment berekent en waar je de lat legt is uiteraard discussiepunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door piepeloi55 op 20-11-2011 23:06:06 ]
pi_104618162
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 10:32 schreef Lyrebird het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens dat China binnenkort kopje onder gaat. Maar Japan en de VS kunnen altijd raar uit de hoek komen. In Japan zal er bijvoorbeeld helemaal geen werkeloosheid meer zijn (vergrijzing), wat ook wel voordelen heeft.
Op welk voordeel doel je hier ? Het lijkt mij voor de Japanse bedrijven rampzalig om deskundig personeel te vinden. De afwezigheid van jonge mensen betekent bovendien dat de vraag voor hun producten wegvalt.
pi_104618291
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 06:57 schreef jaco het volgende:

[..]

Op welk voordeel doel je hier ? Het lijkt mij voor de Japanse bedrijven rampzalig om deskundig personeel te vinden. De afwezigheid van jonge mensen betekent bovendien dat de vraag voor hun producten wegvalt.
Japan leeft nu al van de export (dat doen ze al ~50 jaar) - dus betreft het laatste punt zie ik geen problemen.

Maar als het gaat om deskundig personeel vinden, dan heb je wel deels gelijk.

Voorbeeldje uit de Japanse praktijk: ik werk met studenten in het lab die uit verschillende disciplines komen (werktuigbouwkunde, electrotechniek & IT). Die proberen bij ons een MS diploma te halen. Wat me opvalt, is dat ze moeite hebben met de meest basale zaken. Zo kon de electrostudent geen versterker ontwerpen, zo kan de wtb-er geen schroefdraad aanbrengen in een gat, en weigert de student IT om te programmeren, omdat ie het niet snapt.

Het is dan ook niet zo gek dat studenten bij bedrijven een opleidingstraject moeten doen. Dat gebeurt blijkbaar al jaren. Waarom je dan 4 jaar lang op een universiteit rond zou gaan hangen, is mij een raadsel, maar het gebeurt.

Er wordt overigens ook flink geworven in het buitenland (China, Cambodja, Vietnam, Zuid-Korea, India).

Het voordeel waar ik op doelde, is dat het land weinig kwijt zal zijn aan WW-uitkeringen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_104619659
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 07:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Japan leeft nu al van de export (dat doen ze al ~50 jaar) - dus betreft het laatste punt zie ik geen problemen.

Maar als het gaat om deskundig personeel vinden, dan heb je wel deels gelijk.

Voorbeeldje uit de Japanse praktijk: ik werk met studenten in het lab die uit verschillende disciplines komen (werktuigbouwkunde, electrotechniek & IT). Die proberen bij ons een MS diploma te halen. Wat me opvalt, is dat ze moeite hebben met de meest basale zaken. Zo kon de electrostudent geen versterker ontwerpen, zo kan de wtb-er geen schroefdraad aanbrengen in een gat, en weigert de student IT om te programmeren, omdat ie het niet snapt.

Het is dan ook niet zo gek dat studenten bij bedrijven een opleidingstraject moeten doen. Dat gebeurt blijkbaar al jaren. Waarom je dan 4 jaar lang op een universiteit rond zou gaan hangen, is mij een raadsel, maar het gebeurt.
LOL zo herkenbaar. _O- Ik ben afgestudeerd in de computational physics en moest als masterstudent ooit een project doen in Niigata in Japan met Japanse PHD-studenten binnen hetzelfde vakgebied. Nou ben ik echt geen Fortran- of C-programmeerkoning, maar die Japanners konden echt níks (ze durfden het volgens mij ook niet). Ik was daar met een andere Nederlandse student en we moesten die lui echt álles voorkauwen, hetgeen nogal bemoeilijkt werd doordat ze ook niks aan ons durfden te vragen. :')
pi_104620177
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:29 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

LOL zo herkenbaar. _O- Ik ben afgestudeerd in de computational physics en moest als masterstudent ooit een project doen in Niigata in Japan met Japanse PHD-studenten binnen hetzelfde vakgebied. Nou ben ik echt geen Fortran- of C-programmeerkoning, maar die Japanners konden echt níks (ze durfden het volgens mij ook niet). Ik was daar met een andere Nederlandse student en we moesten die lui echt álles voorkauwen, hetgeen nogal bemoeilijkt werd doordat ze ook niks aan ons durfden te vragen. :')
Het is idd soms schrijnend. Ik heb het er wel eens over met de professoren hier, en die herkennen het ook. Zij schrijven het toe aan het belabberde lagere en middelbare onderwijs, dat in de afgelopen 20 jaar 'vrijer' is gemaakt. Minder moeten, meer keuze. Maar ze zitten nu wel met een aantal verloren generaties, die eigenlijk niks kunnen, en pas binnen een bedrijf echt wat gaan leren. Het schijnt nu overigens snel te veranderen: er wordt weer wat van Japanse kinderen verwacht, en die doen het schijnbaar stukken beter dan een paar jaar geleden.

Hier meer over mijn avonturen in Japan: Japan, maar dan niet in Tokyo
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 november 2011 @ 10:47:54 #187
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104621410
Het probleem dat Japan staat te wachten is dat momenteel 25% ofzo van de begroting opgaat aan rente op bestaande schuld. En dat is bij rentes van een fractie van een procent! Nu kregen ze dat altijd wel gefinancierd omdat ze een hoge spaarquote hadden dus ze leenden van hun eigen burgers. Maar die spaarquote is inmiddels bijna nul door de vergrijzing en slaat binnenkort om in een tekort. Dan zullen ze financiering in het buitenland moeten zoeken. Maar welke buitenlander gaat ze geld lenen tegen tienden van procenten? En op het moment dat de rente ietsje stijgt zijn ze gewoon failliet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 november 2011 @ 11:00:07 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104621775
Ik heb ook veel met Japanners gewerkt trouwens. Het zijn echt rare jongens. Maar het eindresultaat mag er meestal zijn. Ik heb me altijd verbaasd over de praktische niet-academische trial and error methode die ze volgen om tot producten te komen die uiteindelijk kwalitatief toch zeer goed zijn. En strategisch zijn ze meestal gewoon veel slimmer en beter doordacht dan wij. In samenwerkingen tussen Japanse en westerse bedrijven had ik ook altijd het idee dat de Japanners er meer voordeel uit halen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104623292
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:00 schreef SeLang het volgende:
Ik heb ook veel met Japanners gewerkt trouwens. Het zijn echt rare jongens. Maar het eindresultaat mag er meestal zijn. Ik heb me altijd verbaasd over de praktische niet-academische trial and error methode die ze volgen om tot producten te komen die uiteindelijk kwalitatief toch zeer goed zijn.
Herkenbaar!

In de eerste maanden op de universtiteit ben ik met studenten en onderzoekers gaan praten, en het verbaasde me dat ze alle ontwerpen met de hand deden. Wij doen dat met speciale ontwerpsoftware. Ik heb daar het afgelopen jaar een cursus ingegeven, en alhoewel de animo niet groot was, bleek men die software uiteindelijk wel te gebruiken, en met succes.

Mijn ervaring is dat ze in alles uitermate conservatief zijn. Bangig is misschien een beter woord. Maar het zijn harde werkers, en met veel kleine stapjes kun je heel erg ver komen, vooral als ieder klein stapje goed wordt uitgevoerd.

quote:
En strategisch zijn ze meestal gewoon veel slimmer en beter doordacht dan wij. In samenwerkingen tussen Japanse en westerse bedrijven had ik ook altijd het idee dat de Japanners er meer voordeel uit halen.
Ze krijgen mij in ieder geval voor een prikkie, dus daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. :P
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 november 2011 @ 12:15:18 #190
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104624189
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:48 schreef Lyrebird het volgende:

Mijn ervaring is dat ze in alles uitermate conservatief zijn. Bangig is misschien een beter woord. Maar het zijn harde werkers, en met veel kleine stapjes kun je heel erg ver komen, vooral als ieder klein stapje goed wordt uitgevoerd.

Een Japanner doet ook het liefst zijn hele leven hetzelfde. Bij ons is het juist zo dat als je iets een tijdje hebt gedaan (en er inmiddels goed in bent) dat je dan weer eens iets heel anders wilt doen, maar een Japanner dus juist niet!

Ergens eind jaren '90 was ik een tijdje in Japan vanwege een samenwerking die we hadden. Dat was echt een eye-opener wat betreft verschillende manier van werken. Ik was gewend om bij een nieuw ontwerp alle onderdelen stapje voor stapje in detail te evalueren om goed te begrijpen waar de bottlenecks zitten. Maar die jappen die evalueerden alleen het eindresultaat door uiteindelijk een errorrate te meten van het totale systeem. Dus ik ontdekte dat een bepaald deel slecht werkte en was erg verbaasd omdat zij op dat moment wereldleider waren in wat ze deden! Dus ik vroeg aan hun hoe dat dan was in eerdere producten...? Bleek dat ze dat nog nooit hadden gemeten. Ik viel bijna van m'n stoel... :D

Maar dan de andere kant: bij dat Japanse bedrijf wist elke ingenieur exact de kosten van elk onderdeeltje en er werd vanaf dag 1 ontworpen met kosten van eindresultaat in het achterhoofd. Bij ons hadden ingenieurs alleen een vaag idee van de kosten en er was een aparte afdeling die dat uitrekende (met beperkte technische kennis, dus nauwelijks in staat om afwegingen te maken!). Daarentegen waren wij altijd erg academisch ingesteld, alles goed begrijpen en perfect maken en de cost down kwam later wel. Maar om succesvol te zijn in business gaat het er niet om dat iets het beste is, maar dat iets goed genoeg is voor een zo laag mogelijke prijs. Het klinkt nu heel logisch, maar wij waren in de jaren '90 nog niet zover. Die mentaliteit hebben we daarna trouwens heel snel overgenomen. Eigenlijk ongelofelijk dat dat minder dan 15 jaar geleden is...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104624417
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:54 schreef Lyrebird het volgende:
Hier meer over mijn avonturen in Japan: Japan, maar dan niet in Tokyo
LOL erg grappig en herkenbaar die verhalen. Behalve dat over die dames. :'(

Ik ben nogal breed van mezelf (kan ik ook niks aan doen, ben gewoon zo gebouwd), was in die tijd ook helemaal afgetraind en heb dan echt zo'n harde russenkop. En ik merkte gewoon dat die meisjes doodsbenauwd voor me waren, gewoon echt letterlijk bang.

Mijn Nederlandse medestudent, die juist heel fijngebouwd was met zo'n schattig gezichtje, had daarentegen al gauw een hele fanclub van vrouwen achter zich aan lopen. Maar die had z'n zinnen weer gezet op een blonde Duitse, wat niks werd. :') Maar ik ben er toen ook maar 2 maanden geweest ofzo.

Waarom zit dat topic eigenlijk op slot?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 november 2011 @ 12:27:01 #192
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104624524
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:23 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

LOL erg grappig en herkenbaar die verhalen. Behalve dat over die dames. :'(
Japansen zijn volgens mij de makkelijkste vrouwen ter wereld (inclusief getrouwde vrouwen). En in Japan bestaat er een ongeschreven code dat alles wat je doet terwijl je dronken bent daarna nooit meer zal worden besproken...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104624711
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 12:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Japansen zijn volgens mij de makkelijkste vrouwen ter wereld (inclusief getrouwde vrouwen). En in Japan bestaat er een ongeschreven code dat alles wat je doet terwijl je dronken bent daarna nooit meer zal worden besproken...
Mja, zal best, dat had ik vantevoren ook gehoord. Maar waar ik in Nederland in die tijd erg weinig moeite had om te scoren, was het in Japan echt hopeloos. Meestal sloegen die meisjes helemaal dicht als ik iets tegen ze zei, en ze durfden mij zelf niet te benaderen. Ik had echt het gevoel dat ik te imponerend was ofzo.

Maar zoals gezegd, die medestudent had wel de tijd van z'n leven kunnen hebben. :')
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 november 2011 @ 12:39:33 #194
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104624907
De sexuele moraal van Japanners is trouwens een verhaal apart. Ik ken geen enkele Japanse man die niet vreemdgaat of naar de hoeren gaat, terwijl bij westerse mannen in het buitenland dat naar mijn ervaring ongeveer 50% is. En terwijl veel westerlingen dus ook wel vreemdgaan, wij vinden nog steeds dat het gewoon niet okee is. Maar bij een Japanse fabriek waar ik een tijdje werkte in China werden gewoon elke ochtend de hoeren gereviewd en kreeg ik zelfs een paar keer vol trots een zelfopgenomen videotape gezien van de avond ervoor _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104625184
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 12:39 schreef SeLang het volgende:
De sexuele moraal van Japanners is trouwens een verhaal apart. Ik ken geen enkele Japanse man die niet vreemdgaat of naar de hoeren gaat, terwijl bij westerse mannen in het buitenland dat naar mijn ervaring ongeveer 50% is. En terwijl veel westerlingen dus ook wel vreemdgaan, wij vinden nog steeds dat het gewoon niet okee is. Maar bij een Japanse fabriek waar ik een tijdje werkte in China werden gewoon elke ochtend de hoeren gereviewd en kreeg ik zelfs een paar keer vol trots een zelfopgenomen videotape gezien van de avond ervoor _O-
_O-

LOL de enige keer dat ik een Japanner zichzelf echt bloot heb zien geven destijds, was onder het genot van heel veel bier en gefrituurde tofu. Ging er zo'n Japanner in de kroeg met eetstokjes uitbeelden hoe hij de hoertjes in Tokyo op z'n hondjes nam. :')

Maar ik denk dat ik er uiteindelijk gewoon te kort geweest ben om echt contact met die lui te maken.
pi_104625645
Deze zomer was ik in Japan op vakantie en op een gegeven moment had ik met iemand afgesproken, overdag en gewoon vriendschappelijk. Maar toen ik in het hotel met een andere toerist (een Koreaan) in gesprek raakte en hem vertelde dat ik met een afspraak had was meteen neuken het enige waar hij nog aan kon denken. Want een afspraak met een vrouwelijk iemand kon blijkbaar echt maar één ding betekenen. Hij had zelf ook al wat geregeld enzo...

In Europa heb ik echt nog nooit zoiets meegemaakt, maar jullie verhalen verklaren wel e.e.a. ;)

Sorry dat ik mee ga in het off-topic, maar ik kan het even niet laten

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2011 13:27:09 ]
pi_104626159
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:50 schreef Blandigan het volgende:
Tip, koop dus op mediaan Shiller P/E min 39% anders mis je de boot :)
Leg eens uit wat je hiermee bedoeld :?
Trouwens wat heb ik een spijt van mijn aankoop bij SBM Offshore, binnen een half jaar is de waarde per aandeel gezakt met 30% :r

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 07:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Japan leeft nu al van de export (dat doen ze al ~50 jaar) - dus betreft het laatste punt zie ik geen problemen.

Maar als het gaat om deskundig personeel vinden, dan heb je wel deels gelijk.

Voorbeeldje uit de Japanse praktijk: ik werk met studenten in het lab die uit verschillende disciplines komen (werktuigbouwkunde, electrotechniek & IT). Die proberen bij ons een MS diploma te halen. Wat me opvalt, is dat ze moeite hebben met de meest basale zaken. Zo kon de electrostudent geen versterker ontwerpen, zo kan de wtb-er geen schroefdraad aanbrengen in een gat, en weigert de student IT om te programmeren, omdat ie het niet snapt.

Het is dan ook niet zo gek dat studenten bij bedrijven een opleidingstraject moeten doen. Dat gebeurt blijkbaar al jaren. Waarom je dan 4 jaar lang op een universiteit rond zou gaan hangen, is mij een raadsel, maar het gebeurt.

Er wordt overigens ook flink geworven in het buitenland (China, Cambodja, Vietnam, Zuid-Korea, India).

Het voordeel waar ik op doelde, is dat het land weinig kwijt zal zijn aan WW-uitkeringen.
Ik heb dit zelf nooit eerder gehoord. Hier in Nederland zijn er wel klachten dat HTS'-ers de diepgang missen en dus hun master niet kunnen halen (en ook bedrijven klagen om het gemis van kennis), maar ik dacht dat dit typisch Nederlands/Europees was...

daar waar HTS'-ers voor 95% afvielen (mede door de verschrikkelijke premaster die ze invoeren, 3 jaar in 1 gepropt en dan ook nog zonder enig structuur zoals 2 vakken op dezelfde tijdstip), waren er op de TU Delft zag je bijvoorbeeld Indiërs en Chinezen komen en die vlogen door hun opleiding heen, al doen ze wel hun retebest en steken enorm veel tijd in hun studie. Het enige waar ze moeite mee hebben is de zelfstandigheid; Bij de professor langsgaan en vragen om het project op een ander manier te doen gebeurd nauwelijks. Misschien dat enkel daarom de standaard IT-projecten worden geoutsourced maar complexe projecten worden beheerd door westerlingen? In hoeverre speelt dit mee op de markt en waar loopt het tegen aan/
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 november 2011 @ 13:25:48 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104626443
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:03 schreef Igen het volgende:
Deze zomer was ik in Japan op vakantie en op een gegeven moment had ik met iemand afgesproken, overdag en gewoon vriendschappelijk. Maar toen ik in het hotel met een andere toerist (een Koreaan) in gesprek raakte en hem vertelde dat ik met een afspraak had was meteen keuken het enige waar hij nog aan kon denken. Want een afspraak met een vrouwelijk iemand kon blijkbaar echt maar één ding betekenen. Hij had zelf ook al wat geregeld enzo...

In Europa heb ik echt nog nooit zoiets meegemaakt, maar jullie verhalen verklaren wel e.e.a. ;)
Koreanen zijn volgens mij nog raarder dan Japanners, al heb ik daar minder ervaring mee.

Ik zat in de Filippijnen s'avonds lekker op een terrasje aan het strand (alleen), komt er een Koreaanse jongen aanlopen. Hij vraagt of hij bij mij mag komen zitten. Ik zeg: "natuurlijk, ga zitten!". Hij gaat zitten maar springt meteen weer op en zegt: "je moet niet denken dat ik een homo ben hoor!". Ik zeg "dat dacht ik ook niet hoor....". Hij gaat weet zitten. Ik zeg "...maar als je wel een homo was mocht je hier ook zitten, dat maakt me echt niks uit". Verschrikt springt hij weer overeind "Ben JIJ dan een homo?!?!". Ik kreeg hem gewoon niet uitgelegd dat het mij (als hetero) totaal niet interesseert of degene die naast me zit homo of hetero is. Affijn, na een tijdje begint hij te zemelen dat z'n vakantie zo tegenvalt en dat hij nog niemand heeft geneukt en hoeveel ik al heb geneukt. Ik zeg: "Niemand. Ik ben hier 2 maanden aan het rondreizen om dit prachtige land te bekijken". Gelooft ie me niet en hij dacht dat ik hem voor de gek zat te houden. Na een tijdje stapte hij op en liep weg :')

We hadden voor het werk ook een keer een groep Koreanen hier op bezoek in de UK. Lekker wezen eten en toen we s'avonds door de stad liepen en langs een groep opgedofte meisjes kwamen die kennelijk op stap waren hadden ze kennelijk de indruk dat dat allemaal gewoon te koop was dus heb ik ze maar snel ergens anders naartoe meegenomen voordat het echt genant ging worden...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 21 november 2011 @ 13:28:04 #199
256829 Sokz
Livin' the life
pi_104626502
quote:
15s.gif Op maandag 21 november 2011 13:17 schreef Verwerker het volgende:

Leg eens uit wat je hiermee bedoeld :?
Trouwens wat heb ik een spijt van mijn aankoop bij SBM Offshore, binnen een half jaar is de waarde per aandeel gezakt met 30% :r

Op mediaan - 40% gaan gelijk alle kooporders van de fok!kers af waardoor je dus maar heel even (lees: niet) de -40% geraakt. Als je op 39% instapt ben je dat moment voor en weet je zeker dat je erin zit.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 november 2011 @ 14:04:24 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104627858
Ontopic:







[ Bericht 26% gewijzigd door SeLang op 21-11-2011 14:12:11 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')