abonnement Unibet Coolblue
pi_104120185
Afgelopen zomer is er bij vrienden van mij ingebroken waarbij er voor zo'n 5000 euro aan laptops en sieraden gestolen is. De verzekering komt er niet bij kijken omdat er geen braakschade is door een niet goed afgesloten raam. Logisch en terecht natuurlijk.
De overbuurvrouw heeft een redelijk goed signalement van een paar jongens die de hele avond bij het raam gestaan hebben en het wel eens gedaan zouden kunnen hebben, daar komt bij dat deze jongens deel uitmaken van een criminele familie die in nota bene dezelfde straat wonen.
Dit is natuurlijk geen bewijs dat ze het gedaan hebben en ik kan mij voorstellen dat de politie dan niet veel kan of gaat doen. Er is echter één maar en dat is dat de laptops nog steeds gebruik maken van hun wifi signaal waardoor het redelijk voor de hand ligt dat de laptops zich in een straal van 50 meter rond hun huis bevinden. Het is zelfs zo dat de namen van de nieuwe gebruikers erbij staan.
Ik snap niet waarom de politie dan niet even poolshoogte komt nemen ook omdat deze mensen opsporen een fluitje van een cent is. Mijn vrienden durven helaas zelf niet verhaal te komen halen omdat ze dan bij deze familie waarschijnlijk zwaar de pineut zijn en de politie op dat moment waarschijnlijk ook niet veel zal doen. Dit is natuurlijk een zwaar frustrerende situatie.
Misschien heeft hier iemand een idee hoe je dit op een normale/legale manier kan oplossen.
pi_104120250
De FOK!knokploeg inhuren.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:37:39 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_104120495
Wijkagent, aangifte-registratienummer, verhaal hierboven, aparte afspraak op bureau maken.

Politie loopt niet zonder al te concreet bewijs met een machtiging tot huiszoeking betreden woning naar binnen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_104120523
Huis van de daders in de fik steken. bewijzen word net zo moeilijk.
Hier staat niets.
pi_104120680
Terugjatten.
Who motivates the motivator?
pi_104120693
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:37 schreef Skull-splitter het volgende:
Wijkagent, aangifte-registratienummer, verhaal hierboven, aparte afspraak op bureau maken.

Politie loopt niet zonder al te concreet bewijs met een machtiging tot huiszoeking betreden woning naar binnen.
Ik zal het ze voorleggen ik weet wel dat ze al meerdere keren op het bureau geweest zijn maar ik weet niet of daar een aparte afspraak bij gemaakt is.
pi_104120955
Haha dat is de normale manier van handelen van de politie, ik zou sbs6 inschakelen dan doen ze wel wat want publiciteit op slechte manier is wel reageren. o|O
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_104121038
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:49 schreef imanidiot het volgende:
Haha dat is de normale manier van handelen van de politie, ik zou sbs6 inschakelen dan doen ze wel wat want publiciteit op slechte manier is wel reageren. o|O
Dan doet die familie natuurlijk in één keer alles van de hand en kan de politie ook niet veel meer doen zelfs als ze zouden willen.
pi_104121296
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:31 schreef Stokstaart het volgende:
De FOK!knokploeg inhuren.
Die spelen alleen Battlefield 3.
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:46:17 #10
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_104123274
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:42 schreef rolfson het volgende:

[..]

Ik zal het ze voorleggen ik weet wel dat ze al meerdere keren op het bureau geweest zijn maar ik weet niet of daar een aparte afspraak bij gemaakt is.
Dit is wel een plankzaak overigens, dus kan wel even duren voor hier iets mee gedaan wordt, want geen sporen.

Digitale recherge van het korps al ingeschakeld met een log van de wifi?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_104124164
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 november 2011 15:46 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dit is wel een plankzaak overigens, dus kan wel even duren voor hier iets mee gedaan wordt, want geen sporen.

Digitale recherge van het korps al ingeschakeld met een log van de wifi?
Nee volgens mij niet. Ik heb verder vrij weinig verstand van zulke zaken dus dit zal ik doen. Bedankt voor de tip.
pi_104554807
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:30 schreef rolfson het volgende:
Afgelopen zomer is er bij vrienden van mij ingebroken waarbij er voor zo'n 5000 euro aan laptops en sieraden gestolen is. De verzekering komt er niet bij kijken omdat er geen braakschade is door een niet goed afgesloten raam. Logisch en terecht natuurlijk.
De overbuurvrouw heeft een redelijk goed signalement van een paar jongens die de hele avond bij het raam gestaan hebben en het wel eens gedaan zouden kunnen hebben, daar komt bij dat deze jongens deel uitmaken van een criminele familie die in nota bene dezelfde straat wonen.
Dit is natuurlijk geen bewijs dat ze het gedaan hebben en ik kan mij voorstellen dat de politie dan niet veel kan of gaat doen. Er is echter één maar en dat is dat de laptops nog steeds gebruik maken van hun wifi signaal waardoor het redelijk voor de hand ligt dat de laptops zich in een straal van 50 meter rond hun huis bevinden. Het is zelfs zo dat de namen van de nieuwe gebruikers erbij staan.
Ik snap niet waarom de politie dan niet even poolshoogte komt nemen ook omdat deze mensen opsporen een fluitje van een cent is. Mijn vrienden durven helaas zelf niet verhaal te komen halen omdat ze dan bij deze familie waarschijnlijk zwaar de pineut zijn en de politie op dat moment waarschijnlijk ook niet veel zal doen. Dit is natuurlijk een zwaar frustrerende situatie.
Misschien heeft hier iemand een idee hoe je dit op een normale/legale manier kan oplossen.
De politie heeft wel andere dingen te doen. Moet je maar zorgen dat je je huis goed afsluit.
pi_104617876
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 16:37 schreef kontknager het volgende:

[..]

De politie heeft wel andere dingen te doen. Moet je maar zorgen dat je je huis goed afsluit.
Ja zoals bonnetjes uitschrijven
pi_104618005
Ik heb toen ik nog thuis woonde een keer een inbreker betrapt in ons huis. Het was gewoon overdag dus wel wat minder eng alleen ja, je kijkt er toch even van op hè.
Was op weg naar een tennisles ( :') ) en heb hem een knap voor z'n kop gegeven met het racket (hij kwam net voor mij de hoek om)
Verder niks gebeurd, hij is weggerend en we hebben de politie gebeld.

Zeiden ze alleen dat ik op moest passen met wat ik deed. Anders kon ik nog wel eens in de cel belanden voor mishandeling.
Als er ooit een debat komt over het recht in eigen hand nemen (in huis dan), stem ik volmondig "JA!" :D
Voel me er nog steeds wel trots over aangezien hij een redelijk grote vent was. Plus als het donker was geweest en ik had hem zien aankomen.. Brr.. blijft creepy.
Maar ja, als zo iemand je huis binnen komt met de instelling om wat dan ook te doen vind ik dat je diegene best knock out mag slaan hoor ^O^
The friendship that can cease has never been real.
  maandag 21 november 2011 @ 09:41:36 #15
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_104619907
Ik vind het zo'n non-discussie... Er staat keurig in de wet aangegeven wat wel en niet mag. Dan wordt je maar aangehouden, je kunt je altijd beroepen op noodweer (niet alleen eigen lichamelijke integriteit, maar ook die van anderen en goederen van jezelf of anderen vallen daaronder) en dan is het aan de rechter om te toetsen of je proportioneel (hoeveelheid geweld) en subsidiair (hoe het geweld werd aangewend) goed bezig was.

En zo hoort het ook, niet anders.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 21 november 2011 @ 14:33:10 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_104629040
En TS?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_104794060
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:41 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik vind het zo'n non-discussie... Er staat keurig in de wet aangegeven wat wel en niet mag. Dan wordt je maar aangehouden, je kunt je altijd beroepen op noodweer (niet alleen eigen lichamelijke integriteit, maar ook die van anderen en goederen van jezelf of anderen vallen daaronder) en dan is het aan de rechter om te toetsen of je proportioneel (hoeveelheid geweld) en subsidiair (hoe het geweld werd aangewend) goed bezig was.

En zo hoort het ook, niet anders.
Precies, het kan niet de bedoeling zijn dat je zomaar een inbreker uit je huis schopt terwijl hij geen vinger naar je heeft uitgestoken. Hier hebben we gelukkig politie voor en geweldsmonopolie. Iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje op zak.
pi_104794129
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:22 schreef kontknager het volgende:

[..]

Precies, het kan niet de bedoeling zijn dat je zomaar een inbreker uit je huis schopt terwijl hij geen vinger naar je heeft uitgestoken. Hier hebben we gelukkig politie voor en geweldsmonopolie. Iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje op zak.
WTF ?
iemand die in je huis loopt en geen vinger uitsteekt laten lopen en dan politie bellen.
als dat bij jou zou gebeuren en inbreker vraagt je opzij te stappen omdat je in de weg staat en zn nieuwe tv anders niet door de deur past doe je dat dan ook ?
ik weet niet hoe ik zou reageren maar ik zou nu als keyboard hero heel graag zo iemand zo ontzetten hard inmekaar trappen dat ze nooit meer opstaan.
de politie bellen , tsssk duurt 10 - 20 minuten dan is je halve huis leeg .
een inbraak duur maar 1 minuut vaak.
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:28:52 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_104794160
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_105357194
quote:
Goed merk. Ik heb zowel een legaal pistool en geweer van sig sauer (met een wapenverlof) Die blijven echter wel in de kluis als er een inbreker is. Ik bel de politie wel, die zijn goed getraind om overvallers aan te houden, ik niet.

Deze 2:



abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')