abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2011 @ 18:55:44 #1
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_104085369
Ik hoop dat ie hier goed staat.

Ik heb sinds vanmiddag witte verf op m'n kleren zitten. Ik kwam er net pas achter, dus het is nu al opgedroogd en uitgehard.

Het is witte verf op waterbasis, op een grijze broek.

Ik heb al wel iets gelezen op het internet over groene zeep, maar er stond niet bij of dat ook bedoeld was voor waterverf.
Heeft er iemand ervaring mee of weet er iemand meer vanaf?
pi_104085713
hier misschien.
http://lmgtfy.com/?q=verf+uit+kleding+verwijderen&l=1
Of

ALs u verf in uw kleding heeft moet u het kledingstuk voor het wassen een nacht in de melk zetten.
- Maartje

Verf aan je kleding gekregen? spoel het uit met ossegal zeep. Werkt alleen met verf op terpentine basis en mag niet uitgehard zijn dus met andere woorden gemoorst op je zondagse bloes gelijk schoonmaken met ossegal zeep.
- c.b de Kleijn

Uitgeharde verfvlekken. Ik kreeg ze er met geen mogelijkheid af, tot ik thinner probeerde: ze vlogen eraf. Ik heb het zelfs op mijn kleding geprobeerd: super snel met een doekje met thinner erover heen (doe het niet te lang want je kleding smelt anders weg!) en direct flink flink flink afspoelen: zo werd mijn dure vest gered. Het is een flink agressief goedje: dus oppassen (o.a. voor bedwelming, maar ook voor ev. beschadiging - eerst even in een hoekje testen dus).
- Gina

Voor alle verf, wijn en fruitvlekken. Wrijf het goed in met zachte zeep. Laat dit 24 uur staan en dan wassen. Niet eerst natmaken!
- Marga Buthker-Meuwsen
pi_104097003
Oppassen met thinner en aceton op je kleding, dat kan zulke lelijke vlekken maken! Ik zou dat in het laatste geval pas doen en flink verdund met water.
Acrylverf krijg ik er trouwens in de was altijd wel redelijk uit, mits ik het er meteen in doe. Olieverf is gewoon hopeloos, maar dat is het gelukkig voor jou niet.
  maandag 7 november 2011 @ 23:50:08 #4
351717 Compoantje
pi_104105543
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:02 schreef terrastegel het volgende:
hier misschien.
http://lmgtfy.com/?q=verf+uit+kleding+verwijderen&l=1
Of

ALs u verf in uw kleding heeft moet u het kledingstuk voor het wassen een nacht in de melk zetten.
- Maartje

Verf aan je kleding gekregen? spoel het uit met ossegal zeep. Werkt alleen met verf op terpentine basis en mag niet uitgehard zijn dus met andere woorden gemoorst op je zondagse bloes gelijk schoonmaken met ossegal zeep.
- c.b de Kleijn

Uitgeharde verfvlekken. Ik kreeg ze er met geen mogelijkheid af, tot ik thinner probeerde: ze vlogen eraf. Ik heb het zelfs op mijn kleding geprobeerd: super snel met een doekje met thinner erover heen (doe het niet te lang want je kleding smelt anders weg!) en direct flink flink flink afspoelen: zo werd mijn dure vest gered. Het is een flink agressief goedje: dus oppassen (o.a. voor bedwelming, maar ook voor ev. beschadiging - eerst even in een hoekje testen dus).
- Gina

Voor alle verf, wijn en fruitvlekken. Wrijf het goed in met zachte zeep. Laat dit 24 uur staan en dan wassen. Niet eerst natmaken!
- Marga Buthker-Meuwsen

Deze had ik al gezien ja.
Ik ga geen thinner proberen. Ik wil het risico niet lopen om mijn kleren helemaal naar de kloten te helpen.
Maar dit zijn allemaal tips voor als het verf nog nat is. Dat van mij is allang uitgehard, zal dat zeep of melk dan ook werken?
pi_104106026
Acrylverf dat hard geworden is, is makkelijk uit kleding te verwijderen door de vlek een nacht in een kopje onverdunde vloeibare groene zeep te laten weken. Dit geldt overigens ook voor harde acrylkwasten.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:06:35 #6
351717 Compoantje
pi_104106318
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:59 schreef JerryLee het volgende:
Acrylverf dat hard geworden is, is makkelijk uit kleding te verwijderen door de vlek een nacht in een kopje onverdunde vloeibare groene zeep te laten weken. Dit geldt overigens ook voor harde acrylkwasten.
Mijn verfvlek is op waterbasis. Werkt dat dan ook?
pi_104111745
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:06 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Mijn verfvlek is op waterbasis. Werkt dat dan ook?
ja,al heb je diverse gradaties in latex zoals veegvast of schrobvast ,dus de snelheid van afbreken hangt samen met de gebruikte latex.
ze zijn echter allen min of meer reversibel (omkeerbaar)
De basis van een verf is nooit water .
water is de verdunning of het medium die uitdampt.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')