abonnement Unibet Coolblue
pi_104026353
Volgend jaar wil ik in Amsterdam gaan studeren aan de HVA. Het zoeken naar een kamer of appartement wordt bij voorbaat al aangegeven als een ramp. Nou zat ik er aan te denken om in de buitenwijken (zuidoost, bijlmer, slotermeer, osdorp) een appartement te gaan huren (700/800 euro) van een particulier o.i.d.

Wat raden jullie aan?

vr gr
pi_104029074
hmmm dat (de wijken die jij noemt) zijn juist de wijken die ik zou ontwijken... ver van het centrum en niet de meest gezellige buurten, vind ik...

Ik zou eerder gaan voor Oost (omgeving dappermarkt, pretoriusstraat, middenweg) of de Baarsjes of rivierenbuurt ofzo...
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_104029239
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:33 schreef margaretha_01 het volgende:
hmmm dat (de wijken die jij noemt) zijn juist de wijken die ik zou ontwijken... ver van het centrum en niet de meest gezellige buurten, vind ik...

Ik zou eerder gaan voor Oost (omgeving dappermarkt, pretoriusstraat, middenweg) of de Baarsjes of rivierenbuurt ofzo...
zuidoost is meer dan de bijlmer alleen hoor :) je hebt ook gein, reigersbos en holendrecht, dat is prima wonen :Y

en in 20 min sta je op het CS
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_104029512
Amsterdamse Bos :)
pi_104029580
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:36 schreef laffer het volgende:

[..]

zuidoost is meer dan de bijlmer alleen hoor :) je hebt ook gein, reigersbos en holendrecht, dat is prima wonen :Y

en in 20 min sta je op het CS
Vanuit heel Amsterdam kun je binnen 20 minuten op CS staan. Zo groot is de stad nu eenmaal niet...

En ook de wijken die jij noemt, daar zou ik persoonlijk niet graag zelf willen wonen. Misschien prima wonen, maar uitgaan, en terrasjes pakken is niet echt fijn hier... en je bent afhankelijk van de metro en bus, want vanaf daar fietsen naar het centrum is niet echt veilig. En in die wijken lijkt het me nog minder fijn om bijvoorbeeld om drie uur s nachts vanaf de nachtbus naar huis te moeten lopen. Bij zuidoost moet ik toch denken aan een van de minst veilige plekken in Amsterdam ...
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_104030337
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:33 schreef margaretha_01 het volgende:
hmmm dat (de wijken die jij noemt) zijn juist de wijken die ik zou ontwijken... ver van het centrum en niet de meest gezellige buurten, vind ik...

Ik zou eerder gaan voor Oost (omgeving dappermarkt, pretoriusstraat, middenweg) of de Baarsjes of rivierenbuurt ofzo...
Nice! Zal hier eens kijken!
pi_104032101
;)
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 13:44 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Vanuit heel Amsterdam kun je binnen 20 minuten op CS staan. Zo groot is de stad nu eenmaal niet...

En ook de wijken die jij noemt, daar zou ik persoonlijk niet graag zelf willen wonen. Misschien prima wonen, maar uitgaan, en terrasjes pakken is niet echt fijn hier... en je bent afhankelijk van de metro en bus, want vanaf daar fietsen naar het centrum is niet echt veilig. En in die wijken lijkt het me nog minder fijn om bijvoorbeeld om drie uur s nachts vanaf de nachtbus naar huis te moeten lopen. Bij zuidoost moet ik toch denken aan een van de minst veilige plekken in Amsterdam ...
niet mee eens, ik woon er al 13 jaar en heb me nog nooit onveilig gevoeld.
maar dat zal voor een ieder wel anders zijn misschien ;)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_104032855
Ik denk dat het scheelt als je uitstraalt dat je er al zolang woont of als je van buitenlandse afkomst bent. Maar als je daar als Nederlandse student 's nachts over straat loopt, naief en voor het eerst wonend in amsterdam, dan geloof ik dat die buurten toch meer risico's met zich meebrengen op gebied van veiligheid dan andere buurten.

Ik heb zelf bijna heel mijn leven in diemen/amsterdam gewoond en ben toch wel redelijk bekend met zuidoost, de bijlmer, holendrecht enz. Gelukkig zijn inmiddels trouwens veel van die grote flats afgebroken...
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_104033293
p.s. het scheelt trouwens sowieso al heel veel of je een meisje bent of een jongen.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_104034580
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 14:43 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik denk dat het scheelt als je uitstraalt dat je er al zolang woont of als je van buitenlandse afkomst bent. Maar als je daar als Nederlandse student 's nachts over straat loopt, naief en voor het eerst wonend in amsterdam, dan geloof ik dat die buurten toch meer risico's met zich meebrengen op gebied van veiligheid dan andere buurten.
Scheer toch weg man, alsof Amsterdam onveilig is. :D.

1 grote veilige buurt, voor mensen die niks gewend zijn.
pi_104035024
Voor 700/800 euro kun je ook prima iets in een betere buurt krijgen..

Kan ik uit je post opmaken dat je sowiezo iets alleen wilt hebben en geen kamer wilt in een huis gedeeld met collega studenten?
pi_104039976
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 15:28 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Voor 700/800 euro kun je ook prima iets in een betere buurt krijgen..

Kan ik uit je post opmaken dat je sowiezo iets alleen wilt hebben en geen kamer wilt in een huis gedeeld met collega studenten?
Dat, en hoe bedoel je "betaalbaar" als je het over bedragen van 700/800 euro hebt als student? |:(
Voor bijna alle studenten ligt het kamerbudget meer richting de helft van jouw bedrag.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  zondag 6 november 2011 @ 17:26:27 #13
333583 Djoezt
Argumentative with the face on
pi_104040043
Sowieso vandaag nog inschrijven bij de studentenhuisvesting!

700/800 euro per maand is absurd veel. Ga gewoon voor 300-400 proberen in een studentenhuis te komen. Tenzij je al 25 bent ofzo.
pi_104040358
hihi ik betaal zelf ook veeeeul minder dan 700/800 en woon in het centrum! xP Maar daar heb ik gewoon mazzel mee gehad.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_104040476
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 15:19 schreef TombolaTrombone het volgende:

[..]

Scheer toch weg man, alsof Amsterdam onveilig is. :D.

1 grote veilige buurt, voor mensen die niks gewend zijn.
Het is idd nog geen rio de janeiro
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_104043294
Vergeten te vermelden, 2 personen! 1 budget! (appartement ´t liefst met 2 kamers)
pi_104044869
Absoluut niet luisteren naar de onzin die margaretha uitkraamt :')
Als je vanuit de Bijlmer een terrasje wil pakken ben je binnen 15 min in het centrum van Amsterdam met de metro :)
pi_104044912
In de topictitel staat veilig, en dan aankomen met uitgerekend
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 12:36 schreef notsigned het volgende:
(zuidoost, bijlmer, slotermeer, osdorp)
:')!!!
pi_104045034
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:34 schreef Santello het volgende:
Absoluut niet luisteren naar de onzin die margaretha uitkraamt :')
Als je vanuit de Bijlmer een terrasje wil pakken ben je binnen 15 min in het centrum van Amsterdam met de metro :)
Nou lekker dan, eerst met de bus of benenwagen naar de metro, wachten op de metro, in het centrum uitstappen, dan lopen of met de tram naar je establishment. Handig man :').

TS, zoek iets in Oud-Zuid/de Pijp/centrum. Veel studenten en yuppen tegenwoordig, ontzettend veel cafés en tentjes enzo, centrum op een steenworp afstand en alle winkels in de buurt.
pi_104045103
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 19:38 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Nou lekker dan, eerst met de bus of benenwagen naar de metro, wachten op de metro, in het centrum uitstappen, dan lopen of met de tram naar je establishment. Handig man :').

TS, zoek iets in Oud-Zuid/de Pijp/centrum. Veel studenten en yuppen tegenwoordig, ontzettend veel cafés en tentjes enzo, centrum op een steenworp afstand en alle winkels in de buurt.
Waar staat dat TS tentjes en cafés zoekt? Die staan er overal trouwens...
pi_104045286
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:39 schreef Santello het volgende:

[..]

Waar staat dat TS tentjes en cafés zoekt? Die staan er overal trouwens...
Oh, dan was het iemand anders die daarover begon. Ging er wel beetje vanuit, want student :'). En weet ik, alleen hier zijn ze in overvloed en op bijna letterlijke elke hoek.
pi_104045818
De Baarsjes,of Buitenveldert, oud-Zuid kan je ook proberen. Of al eens gedacht aan Amstelveen bijvoorbeeld? Ook prima te doen.

En verder dit:
quote:
4s.gif Op zondag 6 november 2011 19:35 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
In de topictitel staat veilig, en dan aankomen met uitgerekend

[..]

:')!!!
Dat zijn echt de laatste wijken waar ik zou gaan wonen!
pi_104046288
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:55 schreef juxtaposition het volgende:
En verder dit:

[..]

Dat zijn echt de laatste wijken waar ik zou gaan wonen!
Echt hè, Bijlmer is tegenwoordig wel te doen met veel nieuwbouw en goedkope relatief ruime woningen, maar dat "Nieuw-West" met Nieuw Sloten, Osdorp en Slotervaart en rond Badhoevedorp woont enkel en alleen inteelt en uitschot. Wat een bak ellende, jezus :').

Ik zou nieteens binnen Amsterdam willen verhuizen, voor mij alleen Oud-Zuid/de Pijp/Centrum _O_.
pi_104047000
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:34 schreef Santello het volgende:
Absoluut niet luisteren naar de onzin die margaretha uitkraamt :')
Als je vanuit de Bijlmer een terrasje wil pakken ben je binnen 15 min in het centrum van Amsterdam met de metro :)

En dan blijf je iets te langen en dan mis je de laatste metro, moet je met de nachtbus naar huis (€4) die een keer in het (half) uur rijdt, en moet je (als meisje zijnde nogal vervelend af en toe) alleen door die wijk(en) naar huis lopen... liever niet. Dan liever 's nachts met de fiets door oud-zuid, oost/watergraafsmeer, centrum of de baarsjes naar huis.

Het gaat er niet alleen om dat je makkelijk in het centrum komt (zoals ik eerder al zei: amsterdam is klein, je zit vanaf bijna elke locatie wel binnen 20 minuten in het centrum), maar ook hoe veilig het is om 's nachts over straat te lopen in bepaalde gebieden. Tuurlijk het kan overal 's nachts wel gevaarlijk zijn, maar zuidoost zou ik dan het minst veilig vinden...


quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 19:55 schreef juxtaposition het volgende:
De Baarsjes,of Buitenveldert, oud-Zuid kan je ook proberen. Of al eens gedacht aan Amstelveen bijvoorbeeld? Ook prima te doen.

En verder dit:

[..]

Dat zijn echt de laatste wijken waar ik zou gaan wonen!
Dit dus...

[ Bericht 7% gewijzigd door margaretha_01 op 06-11-2011 20:25:05 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_104131946
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2011 20:05 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Ik zou nieteens binnen Amsterdam willen verhuizen, voor mij alleen Oud-Zuid/de Pijp/Centrum _O_.
Vijzelstraat jwz! Alleen die toeristen/zwervers die in je portiek zeiken/slapen/coke dealen zijn wel nasty.. haha
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')