abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103989640
Over ruim een maand gaan we verhuizen en nu zijn we aan het verdiepen wat we op de muren willen.

Nu hebben wij wel wensen maar omdat wij ook rekening moeten houden met 1 klein kind en 1 op kind op komst willen wij toch ook een kindvriendelijk huis.

Het liefs willen wij van alle kamers (huiskamer, slaapkamers) 3 muren glad hebben en 1 muur met behang.
Nu moeten dus alle muren gestuukt worden. Dat is geen probleem maar nu heeft een vriendin ook stucwerk op de muur en als je daar al met je nagel langs gaat zit er een beschadiging op de muur.

Ik als leek heb er geen verstand van maar het lijkt mij dat er ook stucwerk bestaat uit steviger materiaal. Ik wil namelijk er de komende jaren geen omkijken meer aan hebben.

Graag hoor ik jullie advies. 2e keus is namelijk structuur verf.
pi_103989911
niet dat ik leuke ideeën heb, maar ik moest wel aan een artikel denken dat ik laatst gelezen had dat ging over dat het inrichten van de baby kamer het liefst 4 tot 6 maanden voor de komst van de baby gedaan moest zijn, omdat de verf of lijmlucht zolang nog in de kamer blijft hangen, en dat je dat dat niet het allergezondste voor een baby is. Dus misschien voorlopig afzien?
wazza!
pi_103989982
Dat moet ik redden..heeft ruim 4 maanden om te luchten.
pi_103990911
Stucwerk is niet sterk inderdaad, maar dat kleine kinderen nou stukken uit de muur krabbelen.....
Wat je wel kan zien is dat vanaf het moment dat ze gaan lopen, je de lengte groei terug ziet in de zwarte banen tegen de muren; daar hebben ze met hun handen tegen gesteund.

Wil je echt een stevige toplaag, breng dan over de muur een granol- of spachtelputzlaag aan, dat is hard.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:41:03 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_103994353
Wat zit er nu op de muren en, is het een nieuwbouw of bestaand huis?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_103997371
Structuurverf is ook niet ideaal, dat zijn allemaal scherpe bobbeltjes.
Kleine kinderen lopen idd met hun handen tegen de muur en zullen er ook regelmatig tegenaan vallen dus ik zou persoonlijk voor iets anders kiezen.

Bij het behang zou ik erop letten hoe goed het afneembaar is, kinderen gaan er geheid op tekenen of per ongeluk hun vieze handjes aan smeren ;)
pi_103997803
quote:
2s.gif
Op zaterdag 5 november 2011 13:41 schreef error_404 het volgende:
Wat zit er nu op de muren en, is het een nieuwbouw of bestaand huis?
Het is een bestaand huis en er zit spuitwerk op denk ik. Het zijn allemaal van die bobbeltjes, maar volgens mij is er ook al een keer overheen geverfd en het is niet echt mooi egaal.
pi_103998086
quote:
0s.gif
Op zaterdag 5 november 2011 15:04 schreef hugsy33 het volgende:
Structuurverf is ook niet ideaal, dat zijn allemaal scherpe bobbeltjes.
Kleine kinderen lopen idd met hun handen tegen de muur en zullen er ook regelmatig tegenaan vallen dus ik zou persoonlijk voor iets anders kiezen.

Bij het behang zou ik erop letten hoe goed het afneembaar is, kinderen gaan er geheid op tekenen of per ongeluk hun vieze handjes aan smeren ;)
In het huis waar wij nu wonen hebben wij ook structuurverf, het is idd ook niet ideaal want we halen ons er weleens aan open. Anderzijds kan ik zelf niet spachtelputzen, dus moeten we eerst alles laten stuken en daaroverheen spachtelputz laten opbrengen wat niet goedkoop zal zijn. Wil best wat betalen maar het moet ook reëel blijven.
pi_103998098
Stucen en afwerken is dus behoorlijk prijzig. Het beste maak je deze bestaande laag schoon, en ga je er met een goede latex overheen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_103998425
We zijn eruit, het word alles laten stucen en daarover heen structuurverf. Ik besef echt dat er aan ieder materiaal wel voor- en nadelen zijn. Structuur verf is sterk, egaal maar wel scherp. Dat risico moeten we dan maar nemen. In alle kamers 1 muur behang. Zal erop letten dat het afneembaar behang is.

Super bedankt voor alle reacties en tips.
pi_103998469
Ach ja kinderen worden er hard van haha ;) succes met klussen ^O^
pi_103998538
Er is ook extra hard, stootbestendig gips tegenwoordig te koop. Vraag je stuccer maar hiermee te werken:

http://www.knauf.nl/show/(...)Nieuw:-MP-75-Diamant
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_104000902
Geweldig! Dat dus en dan een latexlaag met een 2-compentenroller. Mooier, gladder en sterker kan je 't niet krijgen!
pi_104033575
quote:
0s.gif
Op zaterdag 5 november 2011 15:44 schreef prum het volgende:
We zijn eruit, het word alles laten stucen en daarover heen structuurverf. Ik besef echt dat er aan ieder materiaal wel voor- en nadelen zijn. Structuur verf is sterk, egaal maar wel scherp. Dat risico moeten we dan maar nemen. In alle kamers 1 muur behang. Zal erop letten dat het afneembaar behang is.

Super bedankt voor alle reacties en tips.
Waarom laat je het eerst stucen en dan structuurverf er overheen???
Dat is hetzelfde als een met een spiks splinter nieuwe 1 minuut geleden gekochte auto bij de dealer wegrijden en meteen naar de wasstraat toe.
Als je het laat stuccen, en dat met structuurverf eroverheen gaat, heb je niets meer aan het stucwerk.
Dus of niet stuccen en alleen met structuurverf, of stuccen en dan met gewone tex afwerken.
Als je het laat stuccen, en je werkt het af gewone tex, met een 2 componenten roller texen.
Geen voorstrijk gebruiken, maar de eerste laag tex verdunnen met water.
  zondag 6 november 2011 @ 16:57:02 #15
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_104038812
quote:
0s.gif
Op zondag 6 november 2011 14:57 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Waarom laat je het eerst stucen en dan structuurverf er overheen???
My thoughts exactly.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop