Ik ben nu 25, HBO en tig cursussen opgeleid en heb een goede kantoorbaan die goed verdient, zeker voor gezien de arbeid die ik ervoor verzet.
Wat is het probleem zou je zeggen? Nou het is doodsaai. Ik heb het helemaal gehad met die kantoorwereld, mannen in pakken, eindeloze saaie vergaderingen over niets waar uiteindelijk niets uit voorkomt en al dat slappe gelul over Human Resource Management, Targetplanning, New Bussines bla bla bla.
Ik heb vroeger als monteur gewerkt, en in pannekoekenhuisjes/kroegjes etc, en ik moet zeggen dat ik gewoon terugverlang daarnaar toe.
Mijn laatste uitvoerende baan was monteur bij een zonweringbedrijf. Zwaar lichamelijk werk, en in de zomer hele lange dagen. Maar lache joh! Lekker die dingen in elkaar schroeven, ophangen bij de klant, onderweg door het land etc. Je DEED tenminste wat concreets.... en daar ontbreekt het bij die kantooronzin nogal eens aan.
Ik heb net weer gesolliciteerd omdat ik weg wil bij mn huidige baan, maar toen ik daar al rondliep zag ik al dat het weinig anders zou zijn: op je reet zitten achter een bureau en vergaderen... .
Ik zit haast te denken mn oude monteurberoep maar weer op te pakken... enige nadeel is, en das een heel groot nadeel, dat ik er dan financieel flink op achteruit ga en op de lange termijn zijn de carrierevooruitzichten ook niet echt flitsend natuurlijk. .
Echt suf... meer mensen dit? Dat je eigenlijk het werk dat je deed voordat je ging studeren leuker vond dan wat je nu doet?
quote:Yep, heel herkenbaar. Ik heb tijdens m'n studententijd heel veel 'werk' gedaan in de concert en evenementenwereld. Bands programmeren, festivals organiseren e.d.
Op maandag 08 juli 2002 11:53 schreef X-Ray het volgende:
Echt suf... meer mensen dit? Dat je eigenlijk het werk dat je deed voordat je ging studeren leuker vond dan wat je nu doet?
En ik verlang daar steeds vaker naar terug. Afgelopen weekend naar Graspop geweest, en dan krijg ik de kriebels weer. Ik zie dan weer herkenbare zaken, zoals een stage-manager die geirriteerd loopt rond te benen tijdens de light-checks. Ik weet dan al dat ik nog wel even een pilsje kan gaan halen, omdat het nog wel even gaat duren .
quote:Ik zweer het je... ik verlang gewoon terug naar lekker sleutelen met je handen, iets wat kapot is weer werkend maken of een nieuw product in elkaar schroeven. Gewoon simpel iets creeeren dat werkt...ipv 1 jaar over iets lullen en het dan nog niet doen...
Op maandag 08 juli 2002 11:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Yep, heel herkenbaar. Ik heb tijdens m'n studententijd heel veel 'werk' gedaan in de concert en evenementenwereld. Bands programmeren, festivals organiseren e.d.
En ik verlang daar steeds vaker naar terug. Afgelopen weekend naar Graspop geweest, en dan krijg ik de kriebels weer. Ik zie dan weer herkenbare zaken, zoals een stage-manager die geirriteerd loopt rond te benen tijdens de light-checks. Ik weet dan al dat ik nog wel even een pilsje kan gaan halen, omdat het nog wel even gaat duren
.
Het wordt ook steeds duidelijker dat ik gewoon niet in die kantoor/grijze pakken/grijze muizen wereld pas... krijg steeds meer moeite alles binnen te houden (verbaal gezien dan .)
quote:Yep. Met zo'n festival werk je tenminste echt naar iets concreets toe. En dat geeft inderdaad heel wat meer voldoening dan dat abstracte management gezever.
Op maandag 08 juli 2002 12:00 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik zweer het je... ik verlang gewoon terug naar lekker sleutelen met je handen, iets wat kapot is weer werkend maken of een nieuw product in elkaar schroeven. Gewoon simpel iets creeeren dat werkt...ipv 1 jaar over iets lullen en het dan nog niet doen...
quote:JUIST!
Op maandag 08 juli 2002 12:04 schreef wonko het volgende:
Het is geen echt werk en wordt veel geld verpest door doelloos tijd vol praten.
quote:Heel herkenbaar. Mijn werk is ook zon bedrijf: inlikken, inlikken en omlaag trappen, en vooral je bek houden en meelullen, dan kom je er wel.
Geef mij maar eerlijk werk waar je gewoon jezelf kunt zijn. Niet dat meeslijmen en omlaag trappen waartoe je gedwongen word anders lig je er gauw uit.
Ik werk nu af en toe in de horeca en ben me aan het orienteren wat ik dan wel kan doen. Want geld blijf je nodig hebben in deze maatschappij.
quote:Ik herken het helemaal! Het lijkt zo onzinnig en de effort is groot en uiteindelijk gaat het nergens over..
Op maandag 08 juli 2002 11:53 schreef X-Ray het volgende:
Zucht, ik heb er een beetje de balen in.Ik ben nu 25, HBO en tig cursussen opgeleid en heb een goede kantoorbaan die goed verdient, zeker voor gezien de arbeid die ik ervoor verzet.
Wat is het probleem zou je zeggen? Nou het is doodsaai. Ik heb het helemaal gehad met die kantoorwereld, mannen in pakken, eindeloze saaie vergaderingen over niets waar uiteindelijk niets uit voorkomt en al dat slappe gelul over Human Resource Management, Targetplanning, New Bussines bla bla bla.
Ik heb vroeger als monteur gewerkt, en in pannekoekenhuisjes/kroegjes etc, en ik moet zeggen dat ik gewoon terugverlang daarnaar toe.Mijn laatste uitvoerende baan was monteur bij een zonweringbedrijf. Zwaar lichamelijk werk, en in de zomer hele lange dagen. Maar lache joh! Lekker die dingen in elkaar schroeven, ophangen bij de klant, onderweg door het land etc. Je DEED tenminste wat concreets.... en daar ontbreekt het bij die kantooronzin nogal eens aan.
Ik heb net weer gesolliciteerd omdat ik weg wil bij mn huidige baan, maar toen ik daar al rondliep zag ik al dat het weinig anders zou zijn: op je reet zitten achter een bureau en vergaderen...
.
Ik zit haast te denken mn oude monteurberoep maar weer op te pakken... enige nadeel is, en das een heel groot nadeel, dat ik er dan financieel flink op achteruit ga en op de lange termijn zijn de carrierevooruitzichten ook niet echt flitsend natuurlijk.
.
Eenvoudige arbeid lekker dicht bij huis. Hou je ook nog eens energie over voor zaken die JIJ belangrijk vind en wil doen.
Ik zou wel weer de woningbouwcorporaties in willen, dat gaf me vele voldoening en de ambtenaren mentaliteit is daar gelukkig al verdwenen. Werk wat je iniuitief goed af gaat en waar je plezier in hebt in plaats van de Procedures, PrinceII, ITIL en andere afgedwongen methodes.
quote:Juist.
Op maandag 08 juli 2002 12:01 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Yep. Met zo'n festival werk je tenminste echt naar iets concreets toe. En dat geeft inderdaad heel wat meer voldoening dan dat abstracte management gezever.
Ipv zemelen over een andere strategie, of de 3000-ste reorganisatie/verhuizing/herverdeling die uiteindelijk WEL zou moeten werken....wat het natuurlijk niet doet...
Je moet eens weten hoe opgelucht ik ben!
Toch vind ik het kleinschalige hechte team waarin je snel resultaten hebt lekkerder dan een hoger salaris. Je stopt echt wat van jezelf in die resultaten en dat merk je. Als je een lange opdracht hebt raak je al snel in een dip en dat werkt ook niet lekker
quote:Brrr...
Op maandag 08 juli 2002 12:07 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
de ambtenaren mentaliteit is daar gelukkig al verdwenen.
En die directeur maar non-stop bleren dat we geen ambtenaren zijn en dat hij die instelling nergens wil zien.
Nou, het GEHELE bedrijf is gewoon een stereo-type procedure/parafencultuur. Het is belangrijker HOE je het doet, dan de output. HEEEEEL frustrerend...
BEn eind vorig jaar eruit geknikkerd bij het telecombedrijf waar ik werkte, nu werk ik weer lekker als duikinstructeur, ben wel aan het solliciteren naar een nieuwe it baan, maar denk er steeds vaker over na om niet gewoon beroepsduiker te worden.
quote:Precies, en waar ik me ook zo mateloos aan erger is het hoog houden van een professionele schijn terwijl er amateuristisch aangerotzooid wordt. En dat wordt er dus echt in 95% van de it.
Werk wat je iniuitief goed af gaat en waar je plezier in hebt in plaats van de Procedures, PrinceII, ITIL en andere afgedwongen methodes.
, en ik werk er zelf ook nog aan mee ook.
Steeds meer mensen in mijn omgeving zijn het zat in de IT... sommigen stappen zelf de hele commerciële sector uit.
De enige manier om dit een beetje te omzeilen zonder uit de sector te stappen is een eigen bedrijf opzetten. Dan hoef je in ieder geval niet me je baas meer mee te lullen... hoogstens met je klanten.
Heel Herkenbaar, Zat tot een jaar geleden nog bij een kleine computer-firma... Alles kon en ik had lol.
Momenteel ben ik werkzaam bij een mediabureau waar ik mijzelf bezig houd met zoekmachine optimalisatie...
Is op zich niets mis mee maar ik mis toch wel degelijk het directe kontact dat ik op de technische dienst wel altijd had.
Groeten DoN_Gos
quote:Jaaa... ik werk niet in de IT maar in de zakelijke dienstverlening, maar daar is het hetzelfde.
Op maandag 08 juli 2002 12:16 schreef MouseOver het volgende:[..]
Precies, en waar ik me ook zo mateloos aan erger is het hoog houden van een professionele schijn terwijl er amateuristisch aangerotzooid wordt. En dat wordt er dus echt in 95% van de it.
, en ik werk er zelf ook nog aan mee ook.
Het is zo nutteloos allemaal...
Ik wil het eigenlijk juist anders aanpakken dan de meeste andere mensen die op dezelfde manier websites maken: het vooral simpel houden. Imho zitten kleine kruideniers/slagers/autobedrijfjes e.d. veel meer op een fuctionele, verzorgd uitziende site te wachten dan op een enorm flitsende met dure intro's en dat soort dingen. Mits de eerstgenoemde maar een stuk goedkoper is dan de enorm afgewerkte site.
M.a.w., bewust minder kwaliteit bieden omdat die kwaliteit in een situatie niet echt vereist is maar dat ook eerlijk toegeven en compenseren met een lagere prijs. Maar wel met een fatsoenlijk contentmanagement system erachter zodat na oplevering de opdrachtgever zelf de site goedkoop en simpel kan onderhouden.
In die situatie kun je ook op een normale manier doen wat je belooft en dit lijkt me echt veel bevredigender dan dat schijnheilige gedoe.
edit: typo
btw veel mensen die er genoeg van hebben, dit draadje gaat echt als een trein
[Dit bericht is gewijzigd door MouseOver op 08-07-2002 12:31]
quote:Ik heb exact hetzelfde.
Op maandag 08 juli 2002 12:23 schreef Roomsoes het volgende:
Ik heb dat ook een beetje en altijd ook gehad.
Toevallig heb ik ook 5 jaar zonwering opgehangen als weekend en vakantie baan en in de zomer vaak ook na school.
Tijdens studeren aan Universiteit werd ik helemaal gek van al die debiele mongolen die stuk voor stuk dachten het slimste in de wereld te zijn en nog geen spijker in een stuk hout konden slaan, omdat ze daar te onahandig voor waren. Ook werd er best wel neer gekeken door sommige mensen op dat "werk volk" Ik kon daar slecht tegen en ben toen met mijn studie gestopt en ben gewoon in de bouw gaan werken. Dat was erg leuk altijd heel gezellig en een stuk eerlijker werk. Je had 's avonds het idee ook daadwerkelijk wat gepresteerd te hebben. Maar toch ging het wel knagen niet alleen vanwege hogere salarissen na de studie, maar ook het feit dat echt carriere maken er in de bouw niet in zit. Mijn baas deed al jaren exact hetzelfde werk. Daarom heb ik besloten toch maar weer verder te studeren. En nu ik aan het afstuderen ben denk ik toch weer terug aan die oude tijd, want hier suf op kantoor zitten is toch niet wat ik voor de rest van mijn leven wil.
Bekijk het eens anders.
De werkdruk is best te doen (understatement), internetten onder werktijd is normaal, snelle internetlijnen ook, goed salaris, uitstekende secundaire voorwaarden, leuke auto & GSM van de baas. En nu gaan jullie natuurlijk beginnen over Voldoening & Dingen Bereiken, welnu daar heb ik hobby's voor en ik sport natuurlijk ook regelmatig.
Always look on the bright side !! Er zijn ook mensen die zich voor een hongerloontje de ziektewet inwerken !
HBO Informatica, op zich een leuke opleiding. Genoeg bijbaantjes gehad, en na mijn stage dacht ik: hmmm die bijbaantjes waar je meer "met je handen" werkt zijn zo gek nog niet, maar ze betalen (voor een toekomstige) fulltime baan natuurlijk geen flikker...
Ik zie mezelf niet fulltime op kantoor zitten maar ook niet fulltime in de bouw/zonwering/monteur/... wereld werken. Bovendien heb ik bij die zgn. laaggeschoolde baantjes op een gegeven moment ook het idee dat ik mijn intelligentie (helemaal) niet optimaal benut ...
Wat dan wel? Geen idee nog
Ik doe dus op een opleiding Multimedia Vormgeven, fijn, ik moet nog een jaar en dan is dat klaar, maar dan? Ik wil er eigenlijk helemaal geen werk in zoeken, ik wil niet de hele dag achter de computer zitten. Ik heb een jaar stagegelopen en ik ben het wereldje nu al meer dan zat. Ik wil afwisseling, rondlopen, fysiek bezig zijn en niet teveel nadenken. Maar dan kom je dus bij simpele baantjes uit, zonder al teveel toekomstperspectief, en dat vind ik zonde, zonde omdat ik beter kan en zonde omdat ik nu al 3 jaar opleiding achter de rug heb.
Daarnaast wil ik ook best wel wat in de richting warin in nu zit doen, zolang ik het maar niet de hele dag, dag in dag uit hoef te doen. Het is dus zoeken naar de gulden middenweg en daar heb ik nu nog mooi een jaartje de tijd voor.
Dan is het toch best lekker om even dom en simpel vakantiewerk te doen zeg, niet denken maar doen, fysiek bezig zijn, het gevoel hebben dat je werkt en er nog geld voor krijgt ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |