quote:Ha IKKE
Op vrijdag 12 juli 2002 21:17 schreef XL het volgende:[..]
Welke praag-ganger kan dit plaatsen?:
quote:Ukonc'ete výstup a nástup, dver'e se zavírají!
Op maandag 15 juli 2002 00:25 schreef K3 het volgende:[..]
Ha IKKE
Vier jaar terug ben ik er op huwelijksreis geweest.
Dit is een metrostation (weet zo niet meer welke), maar volgens mij op de gele lijn (B?).
Ik ken het hele verhaaltje nog uit mijn hoofd dat wordt omgeroepen als de deuren dichtgaan in de metro
quote:dat heb ik 100x aan moeten horen!! wat betekent het in godsnaam???
Op maandag 15 juli 2002 00:32 schreef Radost_FX het volgende:[..]
Ukonc'ete výstup a nástup, dver'e se zavírají!
Je bent niet de enige...
thnx DL
quote:YW
Op maandag 15 juli 2002 16:03 schreef Northpole het volgende:thnx DL
quote:betekent: Stop met uitstappen en instappen, de deuren gaan dicht/ sluiten zich
Op maandag 15 juli 2002 16:03 schreef Northpole het volgende:Ukonc'ete výstup a nástup, dver'e se zavírají!
dat heb ik 100x aan moeten horen!! wat betekent het in godsnaam???
thnx DL
quote:Er werd een enorm onderscheid gemaakt tussen Joden en niet Joden in Theresienstadt... er zaten daar dus niet alleen maar Joden, de levensomstandigheden voor Joden waren schandalig maar Joden in Theresienstadt werden in principe niet afgemaakt. Ze moesten werken en niks verkeerd doen. Deed je als Jood wel wat verkeerd dan is één van de muren op de foto's je "eindpunt".
Op maandag 15 juli 2002 00:21 schreef Northpole het volgende:
XL, bedankt voor het plaatsen van de foto's! een vraagje: is het zo dat de joden in theresienstadt meestal afgevoerd werden naar Auswitz voor 'vernietiging'?
Afvoeren naar Auswitz was er dus niet bij.
quote:Wij hadden het vertaald naar:
Op maandag 15 juli 2002 17:19 schreef Radost_FX het volgende:[..]
betekent: Stop met uitstappen en instappen, de deuren gaan dicht/ sluiten zich
Daar leek het wel een beetje op ![]()
Ik vind het cool dat ik die zin nu zo eens zie staan, het onthouden van die zin als ze hem in metro opdreunen is niet te doen. Als sprak "onze" lijn hem wel een stuk sneller en onduidelijker uit dan de andere lijnen.
Foto was inderdaad een metrostation: Narodni trida (met de nodige streepjes en dakjes...)
quote:Aaaahh! Eindelijk! Mijn vriend en ik zijn gisteren terug gekomen van een 9-daags verblijf in Praag, en we vroegen ons ook sterk af wat ze nou steeds zeiden in die metro. Bedankt!
Op maandag 15 juli 2002 17:19 schreef Radost_FX het volgende:[..]
betekent: Stop met uitstappen en instappen, de deuren gaan dicht/ sluiten zich
Wij hebben btw ook foto's van de wanden (+ roltrappen) van de metrohallen.
En wij maar denken dat we de enige gekken waren die daar foto's van maakten. ![]()
Foto's zijn nog niet ontwikkeld, misschien plaatsen we binnenkort wel even wat
De gele lijn heeft de langste roltrappen als ik me goed herinner. Een (Nederlandse) vriend van mij zat serieus elke keer te schijten als we er 1 van betraden. Zogenaamd een 'stoere billie' ![]()
Als je dit leest Teddy daddy, je bent een faler, haha! ![]()
Ik moet wel toegeven dat de Praagse metro uitmuntend goed in elkaar zit en nog redelijk mooi is ook. Alleen zijn die Tsjechen een beetje klein... au, m'n hoofd (ben 1.88m)...
quote:keilange roltrappen!
Op maandag 15 juli 2002 17:53 schreef Serpent het volgende:[..]
Wij hebben btw ook foto's van de wanden (+ roltrappen) van de metrohallen.
En wij maar denken dat we de enige gekken waren die daar foto's van maakten.
Wij waren eens (iets te Nederlands) met een grote groep op de roltrap. Eigenlijk verschillende groepjes op de roltrap, toen een klasgenoot besloot de middelste stilstaande roltrap te nemen en daarop naar boven te rennen. Dat deed hij op een ietwat idiote manier, een groepje begon hem toe te juichen... meer groepjes van ons gingen hem toejuichen. Die Tsjechen op de trap konden dat wel waarderen en er begonnen er ook een paar mee te doen... Tegen de tijd dat die jongen bovenkwam stond die hele roltrap te schreeuwen en te zingen... Dat was eigenlijk wel heel erg lachen.
quote:Grmblzzz, en ik maar denken dat ik origineel ben
Op maandag 15 juli 2002 20:54 schreef Northpole het volgende:[..]
keilange roltrappen!
hier nog een gek die daar foto's van heeft.
[afbeelding]
quote:32 graden in de volle zon aan een strak blauwe hemel, maar toch een luguber sfeertje! Wij liepen daar met twee gidsen, een Tsjechische student geschiedenis die connecties had met iemand binnen de groep... en een lokale gids...
Op maandag 15 juli 2002 21:28 schreef V2 het volgende:
Toen wij in Theresienstadt waren regende het overigens, dat geeft echt een heel erg luguber sfeertje aan de plek, af en toe werd ik er helemaal eng van, als ik eerlijk ben...
Er werden daar wel wat grappen gemaakt die normaal niet door de beugel zou kunnen omdat je anders echt ongeveer depressief zou worden. Bijvoorbeeld is die verschrikkelijke lange ondergrondse gang... waar je met claustrofobie niet in mag... Toen je daar een metertje of 200 inzat was het eigenlijk wel genoeg geweest. Ook die verduisterde isoleercellen... echt heftig hoor.
Later die middag op de Vadickova was de sfeer prettiger
(dan krijg je van die roltrap achtige foto's... leve de digitale camera's)
quote:dan ben je net vertrokken, prettige vakantie!
Op zondag 21 juli 2002 23:11 schreef Squad het volgende:
Mooi verslag!! Het helpt mij in ieder geval in de vakantiestemming... nog 12 nachtjes slapen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |