Daarvoor werk je wel vaak in de weekenden.quote:Op donderdag 3 november 2011 22:26 schreef Dagonet het volgende:
Ga eens rekenen hoeveel uur je werkweek is als je die terugkomdagen niet meerekent? Volgens mij zit je dan op een 33 urige werkweek. De terugkomdagen zijn er dus om je aantal te werken uren op peil te houden lijkt mij.
Want dan kom je op iets van 37/38 wat al aannemelijker klinkt (je hebt niet echt 36 cycli want een jaar heeft geen 360 dagen).
Ja en? Dat krijg je gecompenseerd in je toeslag. Bij ons bestaat die toeslag voor de helft uit salaris en de helft uit vrije tijd en die toeslag is niet zuinig.quote:Op donderdag 3 november 2011 22:33 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Daarvoor werk je wel vaak in de weekenden.
Op dit moment draait hier een individueel rooster zodat er geen vaste ploegen zijn.quote:Op donderdag 3 november 2011 22:57 schreef Ariedz het volgende:
@ Dagonet, wat hebben jullie dan voor systeem en hoe hoog is die ploegen toeslag?
Ik vind 7 dagen achter elkaar opkomen wel aardig pittig, zeker als het 2/3e van je cycli (zonder `s :p) betreft. Het is wel even bijna een maand wat er bij opkomt, en ze moeten er wel voor zorgen dat hun medewerkers blijven, er zijn al diverse mensen weggegaan of bezig met solliciteren omdat de werkdruk te hoog ligt icm met dit klote 5x3 rooster, maak dan het nieuwe volcontinurooster dan aantrekkelijker!
Zeker , nu zou het dan 37uur gemiddeld worden, da`s minder dan wat we nu draaien, maar wie merkt dat nu als je 7 dagen achter elkaar moet opkomen?
wij werken momenteel ook in een 222 dienst met 5 man...er is een persoon die in moet springen bij ziekte en zo maar dat loopt niet soepelquote:Op donderdag 3 november 2011 17:53 schreef Ariedz het volgende:
We gaan zeer binnenkort over van een 5x3 naar een vijfploegendienst (DDMMNNVVVV), heel mooi allemaal, liever vandaag nog dan morgen maar ze reppen over 26 terugkomdagen. Dus terugkomen op je vrije dag om aanvullende werkzaamheden te doen buiten de productie om.
We hebben dus 36 cycli`s van 10 dagen waarvan we er dus 26 terug zouden moeten komen, dus 2/3 van je `weekenden` gaat nog eens een dag af om terug te komen.
Wie werken er in een vijfpoegendienst, met name het 222 systeem, en hebben te maken met die zogenaamde terugkomdagen? Er moet nog onderhandeld worden over de ploegentoeslag en de hoeveelheid terugkomdagen dus het aantal zal uiteindelijk wel omlaag gaan, maar ik vind de inzet al heel erg hoog.
Dus hoeveel terugkomdagen heb jij als je in de vijfploegendienst werkt, en wat is je toeslag.
Ik corrigeer mezelf even: in de constructie zoals ik hem ken, werden er met 9 uurs diensten ipv 8 uursdiensten gewerkt. Zo compenseer je weer wat uren op fulltime basis, waardoor die terugkom dagen niet nodig waren.quote:Op donderdag 3 november 2011 21:44 schreef silliegirl het volgende:
Uuuh, ik ken die constructie ook (DDMMNNVVVV) maar van die terugkomdagen heb ik ook niet gehoord hoor. Vooruit, je moet wel is een keer extra overwerken in die vrije dagen, maar niet structureel..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |