Hah, je was me net voor.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:48 schreef Miasan het volgende:
Probeer de 'Amazing Oriental' eens.
Misschien ten overvloede: http://www.aziatische-ingredienten.nl/zevenkruidenpoeder/
Ha, een site van een FOK!ker!quote:Op donderdag 3 november 2011 16:48 schreef Miasan het volgende:
Misschien ten overvloede: http://www.aziatische-ingredienten.nl/zevenkruidenpoeder/
Die hangt hier op het bord in de keuken.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:48 schreef Miasan het volgende:
Onder de rook van Rotterdamquote:Op donderdag 3 november 2011 16:45 schreef Vaseline_ het volgende:
Misschien handig te melden in welke stad je woont?
Oh, daar ga ik zo heen, gelijk even kijken dan maar.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:52 schreef capricia het volgende:
Uh, ik heb het gewoon bij de AH gehaald...
Oke, bedankt.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:01 schreef RobinOok het volgende:
Leuk te zien dat Fokkers m'n site goed weten te vinden!![]()
(of is het google?)
Bij AH heb ik het nog nooit gezien, maar wel bij de meeste toko's. In ieder geval als ze een Japans hoekje hebben. Potje ziet er dus zo uit:
[ link | afbeelding ]
nanami tōgarashi
Misschien alleen de bij xl's die hebben net wat meer..quote:Op donderdag 3 november 2011 17:01 schreef RobinOok het volgende:
(of is het google?)
Bij AH heb ik het nog nooit gezien, maar wel bij de meeste toko's. In ieder geval als ze een Japans hoekje hebben. Potje ziet er dus zo uit:
[ link | afbeelding ]
nanami tōgarashi
Hm, ik bedenk me ook net dat ik eigenlijk nooit kijk bij het Aziatische hoekje van AH!quote:Op donderdag 3 november 2011 17:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Misschien alleen de bij xl's die hebben net wat meer..
Ik heb de site zelfs in mijn favo staan, erg handigquote:Op donderdag 3 november 2011 17:01 schreef RobinOok het volgende:
Japanse kipsatéquote:Op donderdag 3 november 2011 17:04 schreef RobinOok het volgende:
Die hebben het zeker ja. Eigenlijk alle vestigingen van Oriental of Wah Nam Hong of Cheung Kong wel. En bij andere toko's maak je ook goede kans.
Maaruh, voor welk recept wil je het gebruiken? *nieuwsgierig*
Niet te krijgen bij mijn AH.quote:Op donderdag 3 november 2011 16:52 schreef capricia het volgende:
Uh, ik heb het gewoon bij de AH gehaald...
Ik weet het niet meer. Ik ken je site(s) al wat langer, en pas later 'koppelde' ik ze aan jou, I guess.quote:Op donderdag 3 november 2011 17:01 schreef RobinOok het volgende:
(of is het google?)
Wow, dat wordt pittig!quote:Op donderdag 3 november 2011 20:40 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Japanse kipsaté
Voor 4 personen:
500 g scharrelkipfilet
1 eetl. Japans 7 kruidenpoeder
2 eetl. Japanse sojasaus
1 eetl. sake (toko)
½ eetl. citroensap
½ eetl. fijne suiker
gemalen peper uit de molen
Begin een avond van tevoren aan de bereiding.
Snijd de kip in lange repen en leg die in een afsluitbare koelkastdoos.
Maak marinade van de kruiden met de soja, de sake, het sap, de suiker en peper.
Voeg dit toe aan de kip en zet de koelkastdoos een nacht in de koelkast.
Neem de kip de volgende dag uit de marinade en laat de kip goed uitlekken.
Zet de barbecue tijdig aan of gebruik een grill.
Rijg de kip (gedraaid) aan spiesjes en rooster ze goudbruin en gaar en keer de kip regelmatig.
Serveer met versgebakken Naanbrood, lychees en mangosaus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |