quote:
Maar ik teken / schilder ook wel eens dieren waartoe mijn aandacht heen gaat, dat maakt mij toch geen furry? Wat is dan het verschil tussen tekenen en tekenen? Het klinkt maar wazig in mijn oren.
Nee. Dan ben je niet persee een furry.
Het is een breed begrip en niet een furry zal je hetzelfde antwoord geven op "wat is nou precies een furry?"
Laat ik je een uiterst extreem geven: mensen die geloven een dier te zijn geweest in het vorige leven. En dat het een deel van dit dier in het huidige lichaam mee is gekomen als mens.
Ironisch genoeg val ik hier wel onder, en voel ik mij in de furry wereld thuis omdat de mensen over het algemeen *iets* hebben met dieren. Meer dan een persoon "die zo nu en dan een diertje schildert".
Daar ligt het verschil.
quote:
Het aankleden en "grappig" doen in een dierenoutfit klinkt net zoiets als een kliniclown of mascotte in een park. Valt het daar mee te vergelijken?
Nee. Want we zijn dus geen mascottes.
Mascottes zijn mensen die in een "logo" kruipen en het als werk/hobby doen zonder verbintenis met het personage.
Een furry heeft een fursuit welke echt op maat is gemaakt en is tot de laatste detail gelijk aan het character / fursona (in de algemene gevallen.)
Veel furries nemen het fursuiten ook uiterst serieus en sommige zitten gerust ook in hun fursuit om nog dichter te zijn in het Zijn van zijn of haar fursona. Onder elkaar op een conventie waar ze samen komen tot aan in het pak zitten gewoon thuis op de bank.
Nogmaals, om maar een idee te geven. Iedere furry is daar weer anders in en kijkt er anders tegen aan.
quote:
Wat is dat deeltje "vergroot persoonlijkheid" bij jou, als ik zo brutaal mag zijn om het vragen?
Freckles kan vrij vergelegen zijn (meer iets uit mijn verleden dan hedendaags, dat wel) maar het is vooral de rust en kalmte dat naar voren komt. Ik ben een vrij gevoelig persoon.
Toch ben ik heel levendig en interactief met mijn publiek, maar ik doe het met een bepaalde charme en je ziet mij dus niet exentriek bewegen, rennen en dat soort dingen.
![1305222978ant_pony_1.jpg]()