abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 november 2011 @ 15:43:33 #1
163650 Greys
pi_103876984
Die zouden in november bekend gemaakt worden.
Iemand daar al een datum voor vernomen ergens? :)

En hoeveel zouden er ook alweer doorgaan naar de finale, of weten we dat nog niet?

En wie zitten er in de vakjury bij het NSF, dat zou weken geleden al bekend worden gemaakt, zo was volgens mij tegen Songfestivalweblog gezegd. Ik kan het nog nergens vinden, jullie?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103877885
LA The Voices
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 2 november 2011 @ 16:10:13 #3
163650 Greys
pi_103878012
quote:
9s.gif Op woensdag 2 november 2011 16:07 schreef Bundesrepublik het volgende:
LA The Voices
Ik denk ook dat zij sowieso in de finale zitten...
Hoop toch dat het een verdomd goed nummer is dan... :{
Iemand zou niet alleen op naamsbekendheid uitgezocht moeten worden, want daar heb je in Baku toch geen ene kont aan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103952030
Misschien maken ze er nog wel een systeem van met halve finales en finale gezien het grote aantal deelnemers :)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 4 november 2011 @ 19:24:24 #5
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103968228
Ik ben wel echt blij dat er dit jaar niet maar keuze is uit één artiest (2009, 2011) of één liedje (2010).

Maar de nationale finale is toch altijd pas in januari? Waarom de finalisten dan al bekend maken in november?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_103993142
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 november 2011 19:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ben wel echt blij dat er dit jaar niet maar keuze is uit één artiest (2009, 2011) of één liedje (2010).

Maar de nationale finale is toch altijd pas in januari? Waarom de finalisten dan al bekend maken in november?
In februari is het NSF deze keer. Ik denk dat ze de finalisten al in november bekend maken, omdat die dan de tijd hebben om zich voor te bereiden. Als je het geheim houdt en alleen de finalisten zelf verteld, dan lekt het toch wel uit.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 november 2011 @ 13:06:41 #7
163650 Greys
pi_103993221
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:03 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

In februari is het NSF deze keer. Ik denk dat ze de finalisten al in november bekend maken, omdat die dan de tijd hebben om zich voor te bereiden. Als je het geheim houdt en alleen de finalisten zelf verteld, dan lekt het toch wel uit.
Dit denk ik ook inderdaad :Y
Plus dat de artiesten die verkozen worden dan ook nog iets aan 'reclame' voor zichzelf kunnen gaan doen, aangezien de nummers kennelijk al gewoon bekend mogen zijn. Dus ze kunnen zichzelf gaan pluggen om op het NSF zoveel mogelijk stemmen te krijgen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103995406
Ik denk dat Brandi Russell ook wel met minstens één nummer in de finale komt :Y
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 5 november 2011 @ 15:04:00 #9
163650 Greys
pi_103997356
missbrandiruss twitterde op vrijdag 04-11-2011 om 18:17:20 @ESF_FOK ik heb ergens gelezen dat alles pas December bekend wordt gemaakt... Xx reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104008857
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:45 schreef TheVulture het volgende:
Misschien maken ze er nog wel een systeem van met halve finales en finale gezien het grote aantal deelnemers :)
Dat zal wel 'onbetaalbaar' zijn...
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_104113948
Ik heb nog niet geluisterd naar de gepubliceerde inzendingen. Ik ben benieuwd hoe veel en welke liedjes uiteindelijk worden geselecteerd. Hopelijk maakt John de Mol er een grootste show van. Het lijkt me wel zo'n man die bereid is om erin te investeren en die de lange termijn bekijkt. Concreet: het eerste jaar, of de eerste twee jaren rekening houden met een verlies, waarna het in jaar 3 gaat renderen omdat de animo voor het NSF toeneemt.

Onder bewind van de TROS is het NSF de afgelopen jaren afgegleden tot een derderangs programma op Nederland 1, dat geen minuut mag uitlopen omdat Studio Voetbal anders te laat begint. Hopelijk kan John de Mol het weer omvormen tot een groot nationaal, muzikaal evenement van betekenis. Hoe grootster de opzet, hoe meer kijkers, hoe meer invloed van het publiek, des te meer aandacht voor act, des beter de uieindelijke keuze, des te groter onze kansen op het ESF.
pi_104118877
Ik ben tot dusver van het overgrote deel van de gepubliceerde inzendingen niet onder de indruk.
Enkel over Drug of Oblivion van Brandi en So True van Saphira ben ik behoorlijk enthousiast, mits er nog wat een gepolijst wordt. Hoop hen iig in de finale terug te zien, al zijn er natuurlijk nog honderden inzendingen die nog onbekend zijn.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_104120504
Is het de inzenders eigenlijk wel toegestaan om hun nummer nu al te publiceren? En zelfs al mogen ze dat, gooien ze daarmee dan niet hun eigen ruiten in?
pi_104122759
Ja, dat mag. En of ze hun eigen glazen ermee ingooien is natuurlijk speculeren. Ik denk dat dat wel wat mee valt.
pi_104213120
Ik heb de meeste hier genoemde inzendingen geluisterd en ben aardig geschrokken van het belabberde niveau. De liedjes van Earcatcher en Ben Cramer zijn de enige die ergens naar klinken.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 10 november 2011 @ 23:20:26 #16
163650 Greys
pi_104227855
quote:
15s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:25 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb de meeste hier genoemde inzendingen geluisterd en ben aardig geschrokken van het belabberde niveau. De liedjes van Earcatcher en Ben Cramer zijn de enige die ergens naar klinken.
Brandi d'r nummers ook geluisterd? :o

En deze heeft nu ook een preview van zijn liedje:
[NSF] Jeronimo

Ik weet nog niet wat ik daar van vind... op het eerste gehoor (en gezicht!) wel aardig!

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 10-11-2011 23:41:59 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104228622
Zet Jeronimo maar alvast in de OP :D
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_104303985
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 23:20 schreef Greys het volgende:
Brandi d'r nummers ook geluisterd? :o
Brandi was mij ontgaan en steekt er met kop en schouders bovenuit. "Drug Of Oblivion" is een nummer waarmee Nederland met twee vingers in de neus de finale haalt.

Toch zit er enorm veel bagger tussen de inzendingen voor dit NSF.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2011 00:13:56 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 13 november 2011 @ 00:27:03 #19
163650 Greys
pi_104304458
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 00:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Brandi was mij ontgaan en steekt er met kop en schouders bovenuit. "Drug Of Oblivion" is een nummer waarmee Nederland met twee vingers in de neus de finale haalt.

Toch zit er enorm veel bagger tussen de inzendingen voor dit NSF.
Eens.
En eens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 17 november 2011 @ 00:33:34 #20
163650 Greys
pi_104462095
Van Songfestivalweblog.nl

quote:
491 inzendingen voor NSF
De TROS heeft uiteindelijk 491 inzendingen ontvangen voor het Nationaal Songfestival. Dat vertelde Anouk Evers van de TROS vanavond aan Eurovisie FM op Stadsradio Breda. In eerste instantie (een dag na koffersluiting) werd een aantal van ruim 450 genoemd.

Nu alles echt geteld is bleek dit aantal dus nog een stukje hoger te liggen. Een selectiecommissie van acht tot tien personen is bezig om de nummers te beoordelen. De namen van die commissie, personen uit diverse (entertainment)stromingen, zullen bekend worden als de kandidaten bekend worden gemaakt. Dat zal in de eerste of tweede week van december zijn.

Tijdens de uitzending werd ook bekend dat het NSF waarschijnlijk weer in Hilversum zal worden gehouden.
Waarom houden ze in godsnaam die selectiecommissie zo lang geheim?
En zijn ze soms nog niet aan het selecteren? Anders weten ze toch wel of het 8, 9 of 10 personen zijn? :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_104496519
Ik zit net naar het interview te luisteren.... maar gaan ze nu echt maar 6 tot 8 acts kiezen... dat betekent dat er of wat grotere namen sneuvelen of mensen als Brandi en Jeronimo pissen naast de pot -O-
pi_104497303
TheVulture, inderdaad. Dat is dus best mogelijk. Ik vind Brandi en Jeronimo al erg goed, maar het is best mogelijk dat er nog liedjes tussen zitten die nóg beter zijn :o En ik kan me ook wel voorstellen dat de TROS geen finale wil met alleen 6 popliedjes dus dan zullen ze een keuze moeten maken en het beste poplied in dit geval eruit pikken waardoor een aantal goede nrs het niet zullen redden ;(
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_104497689
Ik denk dat ze inderdaad voor verschillende stijlen en grote namen gaan kiezen... LATV lijkt me een zekerheidje... ik vermoed dat een Renee van Wegberg met een ballade komt die ze niet zullen passeren... misschien Antje Monteiro... dan schiet het al rap op met de deelnemers...

Maar die liedjes van Jeronimo en Brandi zijn dermate catchy dat het me echt enorm zou verbazen als ze die passeren... maar ja... het is en blijft de TROS :')
pi_104503499
We weten natuurlijk niet wat er allemaal ingezonden is en waarvan we nog niks gehoord hebben. Er zijn 491 inzendingen. Een gedeelte daarvan is alleen bladmuziek, of alleen een tekst, of zelfs alleen een artiest. Dan een hoop demo's waarvan we er misschien maximaal een stuk of 50 van hebben gehoord, of stukjes van hebben gehoord. Er kunnen nog genoeg demo's in zijn gezonden die beter zijn dan alles wat we tot nu toe hebben gehoord. En hoe klinkt bijvoorbeeld dat nummer van Ben Cramer in zijn geheel?

De meeste dingen die ik tot nu toe heb gehoord vind ik niet echt heel denderend, dus als dat de maatstaf is dan kan de TROS een hoop al snel opzij schuiven. Zes tot acht nummers vind ik dan best een aannemelijk getal, je hoeft namelijk alleen nummers/acts die echt kans maken op een goede klassering bij het ESF een podium te geven.Ik denk dat De Mol liever acht acts goed oppoetst tot A-kwaliteit dan tijd gaat steken in 24 nummers waarvan de meeste van B-kwaliteit. Verder denk ik dat men ook wel een finale wil met wat diversiteit, dus als er een stuk of vijf hele goede dance-nummers zijn, dat daar toch een of twee van gaan sneuvelen en niet op het NSF verschijnen.

Wat wil ik hiermee zeggen? Geen idee.

Van wat ik tot nu toe heb gehoord geef ik Earcatcher, LATV, Brandi en Toa Hypah de meeste kans op een podiumplek.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 december 2011 @ 17:30:21 #25
163650 Greys
pi_106172470
Voor wie er mee willen, morgen kan je je nog opgeven om voorverkoop kaarten te kopen voor het NSF!
[Speciale voorverkoop] Nationaal Songfestival 2012

We gaan al met 17 FOK!ers :D

Zes kandidaten op NSF 2012
De TROS zal donderdag aan het begin van de middag de zes kandidaten bekend maken voor het Nationaal Songfestival 2012. Tijdens een pers-conferentie zal presentator en commentator Jan Smit onthullen welke zes kandidaten gekozen zijn uit het totaal van de 491 inzendingen.

De Nederlandse finale voor het songfestival zal zondag 26 februari om 20.20u uitgezonden worden vanuit Studio 24 in Hilversum. Jan Smit verzorgt de presentatie van de ruim anderhalf uur durende show en Vivienne van Assem zal backstage de deelnemers interviewen. Een jury zal samen met het televotende publiek bepalen wie namens Nederland af mag reizen naar Bakoe. Of er een internationale jury ingezet zal worden is nog niet bekend.

Bron
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')