abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103858161
Hoi,

Ik moet even iets kwijt over deze situatie. Het is geen ernstig probleem van iemand anders leuk vinden of vreemdgaan ofzo maar gewoon een beetje een aparte ontwikkeling.

Mijn vriendin is dit jaar begonnen met een studie. Zelf had ze nooit echt veel vrienden dus een studie is een prima manier om meer mensen te leren kennen. Daar ben ik natuurlijk voorstander van, eigen vriendenkring hebben is belangrijk. En dit hoeven ook niet alleen maar meisjes te zijn, want ik geloof ook in vriendschappen tussen jongen en meisje en weet dat mijn vriendin niet vreemdgaat.

Maar nu spreekt ze vaak met een jongen uit haar klas. In tussenuren gaan ze samen naar de bibliotheek om huiswerk te maken en soms na schooltijd ook nog even. Ook praten ze geregeld op facebook.

Het enige wat mij alleen irriteert is dat dit wel heel vaak is en dat ze daarnaast ook nog smsen. Het voelt een beetje als een inbreuk in mijn leven. Ik kan geen dag met mijn vriendin doorbrengen zonder dat hij haar smst of zij met hem praat. Ik heb hierdoor niet het gevoel dat ik écht tijd met haar doorbreng, omdat op een gegeven moment hij zeg maar binnendringt.

Een voorbeeld was vanavond. Zij kwam uit school en we gingen eten. Daarna samen tv gekeken lekker op de bank. Ze komt boven, pakt haar telefoon en ziet twee smsjes van die jongen. Vervolgens stuurt zij iets terug en hij weer, conversatie van 5-6 berichten aan beide kanten. Hij was net naar een bijeenkomst geweest en onderweg naar huis. Ik dacht bij mezelf: "oh dus als hij niet bij de computer is smst hij, straks is hij thuis en komt hij op facebook chat". Dus ik ging mn eigen ding doen, liep een half uur later naar m'n vriendin en jawel: hij was op facebook-chat.

Daarnaast smst hij haar elke avond met: Hey ik ga nu slapen, welterusten en tot morgen. Dit irriteert mij gewoon, want waarom doe je dat. Okay je bent vrienden, maar kom op ik ga ook niet elke avond al mijn 15 vrienden smsen dat ik naar bed ga :') .

Nogmaals, ik weet dat mijn vriendin niet vreemdgaat en niks voor hem voelt, maar dit hele gebeuren voelt als een soort inbreuk in mijn priveleven. Daarnaast lijkt het alsof die jongen een beetje verslaafd aan haar is (en haar misschien wel leuk vind) en voelt het alsof ik geen enkele dag echt 100% alleen met mijn vriendin kan zijn, omdat hij op een gegeven moment wel tussendoor komt.
pi_103858275
Weet die jongen dat jouw vriendin bezet is?
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_103858289
zeg maar dag tegen je vriendin
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 23:35:52 #4
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103858292
Hij vindt haar leuk daar moet je niet aan twijfelen. Het is zoals je zelf zegt naar je vrienden sms je niet dat je gaat slapen...

Indien je een stabiele relatie hebt en jij je als een goed vriendje gedraagt, dan weerstaat ze er wel aan.
Are you fokking to me?
pi_103858316
Gewoon een keer met een strak gezicht melden dat je het prima vindt dat ze met andere kerels omgaat, maar op het moment dat jij denkt/merkt dat er meer achter zit jij je spullen pakt en weg bent. Even goed waarschuwen en daarna klaar ermee.
Dit, dus.
pi_103858355
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:35 schreef mergbot het volgende:
Die, zo niet dan moet ze hem dat duidelijk maken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_103858395
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:35 schreef mergbot het volgende:
Ja dat weet hij. Maarja, ik heb al eerder te maken gehad met een "alles kan stuk" figuur die het toch probeerde.

quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:35 schreef Marie30 het volgende:
Hij vindt haar leuk daar moet je niet aan twijfelen. Het is zoals je zelf zegt naar je vrienden sms je niet dat je gaat slapen...

Indien je een stabiele relatie hebt en jij je als een goed vriendje gedraagt, dan weerstaat ze er wel aan.
Daar twijfelde ik inderdaad niet aan.

Mijn relatie is stabiel en mijn vriendin houdt van me, dus daar ben ik niet bang voor. Zij heeft zelf ook al gezegd dat wanneer hij het echt laat blijven zij dit gewoon aangeeft.
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 23:39:14 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_103858435
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:36 schreef Buitendam het volgende:
Gewoon een keer met een strak gezicht melden dat je het prima vindt dat ze met andere kerels omgaat, maar op het moment dat jij denkt/merkt dat er meer achter zit jij je spullen pakt en weg bent. Even goed waarschuwen en daarna klaar ermee.
Worst advice ever :')

Er is al een kaper op de kust en nu moet TS dan ook nog eens eventjes zijn vriendin gaan afdreigen? Ja daar gaat hij mee scoren... :')

NIet doen TS. :{ Je kan hier ook gewoon een normaal gesprek over beginnen (ik-boodschap) maar stel zeker geen ultimatums of van die strakke gezichten toestanden... :')
Are you fokking to me?
pi_103858453
Het probleem hiermee is dat wanneer jij dit als een probleem aanmerkt bij je vriendin, het tegen je gaat werken.

Ik heb geen oplossing voor je maar ik wil graag het verloop volgen. Veel geluk TS.
pi_103858468
Ja dat is dus het probleem. Ik ben bang om dit aan te geven, omdat mijn vriendin me misschien als een jaloerse pik ziet. Precies wat Gamesua zegt dus, wanneer ik het aangeef gaat het tegen me werken.

Dan heb ik straks mijn eigen relatie verpest.
pi_103858518
Zo'n dingen zou ik dus ook irritant vinden, logisch dat je je daaraan stoort
pi_103858781
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:40 schreef Korki_Bucek het volgende:
Ja dat is dus het probleem. Ik ben bang om dit aan te geven, omdat mijn vriendin me misschien als een jaloerse pik ziet. Precies wat Gamesua zegt dus, wanneer ik het aangeef gaat het tegen me werken.

Dan heb ik straks mijn eigen relatie verpest.
een relatie dat geen stootje kan hebben is het redden niet waard. Je mag best je grenzen aangeven als je voelt dat ze overschreden worden. Dat heet gewoon communiceren. Je moet het wel tactvol doen natuurlijk.
wazza!
pi_103858804
Ik hoop voor je dat iemand anders hier ervaring hiermee heeft en goed advies kan geven.

Over de situatie zelf, dat soort jongens verdienen gewoon een asswhooping van hier tot aan Tokyo. Want ze doen deze shit wetend dat het meisje bezet is, wachten totdat ze de relatie slopen en kruipen dan zelf naar binnen. Echte faggots en backstabbers. Ik zou ze eigenhandig de ziekenhuis in sturen als er geen gevolgen aan waren verbonden.
pi_103858853
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:47 schreef Gamesua het volgende:
Ik hoop voor je dat iemand anders hier ervaring hiermee heeft en goed advies kan geven.

Over de situatie zelf, dat soort jongens verdienen gewoon een asswhooping van hier tot aan Tokyo. Want ze doen deze shit wetend dat het meisje bezet is, wachten totdat ze de relatie slopen en kruipen dan zelf naar binnen. Echte faggots en backstabbers. Ik zou ze eigenhandig de ziekenhuis in sturen als er geen gevolgen aan waren verbonden.
Dit, alleen dan ietsjes minder agressief :)
pi_103858977
ik zou wel je gevoelens erover kenbaar maken en ik neem aan dat je dit ook van elkaar kunt verwachten in een relatie. Zeker niet voor jezelf houden, want voor jou is het echt een punt en je hebt het recht om daarover te kunnen praten.

En het zou fijn zijn als mevrouw daar een beetje rekening mee houdt :/
"So then, when you die, you're not going to have to put up with everlasting non-existence, because that's not an experience." ~ Alan Watts
pi_103858995
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:39 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Er is al een kaper op de kust en nu moet TS dan ook nog eens eventjes zijn vriendin gaan afdreigen? Ja daar gaat hij mee scoren... :')

NIet doen TS. :{ Je kan hier ook gewoon een normaal gesprek over beginnen (ik-boodschap) maar stel zeker geen ultimatums of van die strakke gezichten toestanden... :')
Niks bedreigen. TS moet zich niet als een watje opstellen. Uiteraard is het normaal dat vriendin met andere jongens omgaat etc, maar ze moet wel beseffen dat ze in een relatie zit en zich dus wel moet realiseren dat ze op tijd een grens trekt met die andere jongen, want ze zit ondertussen nog wel gewoon in een relatie met TS. En in mijn optiek moet je dat gewoon een keer duidelijk melden, want je bent niet de trekpop van mevrouw.
Dit, dus.
pi_103859432
Ik heb het inderdaad duidelijk gemaakt.

Gezegd dat met andere jongens omgaan geen probleem is. Een avondje chatten op msn of facebook ook niet, maar dat dit smsen voor het slapen gaan en dergelijke mij stoort.

Haar eerste reactie was dat ik paranoid ben en dat hij haar niet leuk vind. Prima, dat wil ik best denken. Maar daarna gaf ik aan dat dit gewoon iets is waar ik mee zat, dat ik het kwijt wilde. Ze hoeft niet boos op mij te worden en te vinden dat ik paranoid ben, het is gewoon een ergernis en ik wil daar vanaf en ik wil haar begrip. Dat kreeg ik, ze zei dat ze die jongen zou vertellen om te stoppen met smsen elke avond en het bij facebook/praten op school te houden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:47 schreef Gamesua het volgende:

Mee eens trouwens. Die gasten weten vaak hoe het werkt. Vrienden worden met een meisje en haar laten weten dat er niks aan de hand is. Dan wachten tot de "paranoide" boyfriend de relatie kapot maakt omdat ze hier ruzie over krijgen en het doel is bereikt.
pi_103863352
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:39 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Wel doen TS.

Gewoon duidelijk zijn.

Sowieso niet luisteren naar het advies van deze overduidelijk labiele vrouw. Ze geeft zelf aan dat er wat haar betreft kapers op de kust zijn, en daarom moet jij maar extra poezelig zijn :')

Neen.
Spijt
pi_103863354
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:59 schreef Korki_Bucek het volgende:

Mee eens trouwens. Die gasten weten vaak hoe het werkt. Vrienden worden met een meisje en haar laten weten dat er niks aan de hand is. Dan wachten tot de "paranoide" boyfriend de relatie kapot maakt omdat ze hier ruzie over krijgen en het doel is bereikt.
Wil je het advies van een labiele man?
Spijt
pi_103864223
Zoals ik het lees... is het misschien al veel te laat voor TS... mijn advies... die jongen opzoeken, in elkaar slaan (en de wijf dumpen). Het zal hoogstwaarschijnlijk zo zijn dat je vriendin tegen de kerel gaat zeggen... "ja mijn vriendje begint irritant te doen..." waarop die kerel gaat beantwoorden " Ja je vriend verdient jouw niet .. etc."

Ik walg van zulke kerels en ze verdienen gewoon in elkaar geslagen te worden.
pi_103865304
Waarom kun je niet gewoon zeggen wat je hier zegt? Dat je het allemaal prima vindt, maar dat je het fijn zou vinden dat wanneer je met haar tijd doorbrengt, die tijd voor jullie is. Dat ze later maar op hem reageert ofzo. Mijn vriend en ik hebben beiden een paar groepswhatsapps met anderen, en we hebben op een gegeven moment afgesproken dat als we samen zijn, die meldingen gewoon uit gaan of de telefoon even aan de kant ligt. Dan is je tijd samen ook echt van jullie.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  woensdag 2 november 2011 @ 09:57:17 #22
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_103865807
- Knip -

[ Bericht 53% gewijzigd door Heinlein op 02-11-2011 10:41:38 (Ik snap het verschil tussen quote en edit nog niet) ]
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
  woensdag 2 november 2011 @ 09:58:31 #23
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_103865830
Onlangs heeft een vriend van mij in een omgekeerde situatie gezeten. Hij werd een beetje te close met een dame die in een relatie zat.

Toen heeft die andere kerel hem er op aangesproken. Zo van "zeg, dit gaat mij allemaal wat ver. Kun je wat meer afstand houden van mijn vriendin?"

Werkte prima voor iedereen. Als 'ie nog een keer SMS't, gewoon bellen en er iets van zeggen. Wel vantevoren melden bij je vriendin, ze kan er natuurlijk van schrikken.
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
  woensdag 2 november 2011 @ 10:05:41 #24
36038 Shaman
retro-progressief
pi_103866011
Vraag of ze hem eens aan je wil voorstellen. Zij kent jouw vrienden toch ook?
Misschien wil hij je niet ontmoeten en dan is het haar ook duidelijk waar hij op uit is.
Anders...doe vriendelijk en wees sympathiek, laat merken dat je je geen zorgen maakt over je relatie. Het is moreel moeilijker te stoken in een relatie die stabiel is en wanneer je de partner eigenlijk wel mag.
pi_103866171
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:40 schreef Korki_Bucek het volgende:
Ik ben bang om dit aan te geven, omdat mijn vriendin me misschien als een jaloerse pik ziet.
Als het te ver gaat, gaat het te ver. Dan ben je maar een jaloerse pik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')