quote:
Op zondag 6 november 2011 17:30 schreef Heinlein het volgende:[..]
Een relatie is op veel meer gebaseerd dan op eerlijkheid en vertrouwen. Ik kan genoeg scenario's bedenken binnen relaties waardoor dit soort sites acceptabel zijn.
Juist. Een van de weinigen op dit forum die ik dit hoor zeggen. Dit soort topics staat bol van lege leuzen als 'zonder vertrouwen heb je niets' en 'op eerlijkheid is een relatie gebaseerd', alsof het feiten zijn. Voor mij behelst een relatie veel meer dan alleen vertrouwen.
Tevens is het vertrouwen anders dan hoe veel mensen het opvatten hier: ik heb vertrouwen in mijn partner als geheel. In al zijn beslissingen, ook naar mij toe. Dus ook als hij vreemdgaat en hij vertelt het niet, vertrouw ik er op dat hij dat om een reden niet vertelt, en dat ik er dus ook geen last van zal hebben. Ik vertrouw er kortgezegd op dat hij mij geen verdriet wil doen en dat hij met mij verder wil. Anders zou hij het wel zeggen, daar vertrouw ik hem dus ook op.
Dat is een heel ander vertrouwen dan 'ik vertrouw er op dat hij niet op een ander gaat liggen' of dat soort mijns inziens lelijke en eigenlijk wat vreemde beloftes/afspraken.