Agreed dat hij echt belachelijk vaak gedraaid wordt overal in vergelijking met andere componisten en dat mensen die er wat minder van weten alleen maar Mozart de hele tijd tot god lopen te verheffenquote:
quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:07 schreef samthegreat5 het volgende:
Bij nader inzien eigenlijk wel ja.
Zou u zo aardig willen zijn om het te schoppen?
Hehequote:Op maandag 31 oktober 2011 20:39 schreef Lod het volgende:
En de bedenker van de befaamde kugeln natuurlijk.
Turkish Marchquote:
Ik had nog nooit de Orchestrale versie van Rondo Alla Turca gehoord btw. Wel mooiquote:Op maandag 31 oktober 2011 21:43 schreef Julis het volgende:
Pianomuziek is leuk.
[..]
Turkish March.
Dubbele ontkenning!quote:Op maandag 31 oktober 2011 20:06 schreef samthegreat5 het volgende:
Maarja, dat neemt nog niet weg dat hij geen genie was.
Valt reuze mee, mijn zoon heeft de tweede uitgevoerd toen hij 12 jaar was. Niet alles van Mozart is moeilijkquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:04 schreef samthegreat5 het volgende:
Mozarts Hoorn concerten.
Erg moeilijk om op hoorn te spelen kan ik me voorstellen met die klankvastheid/embouchure.
Nee, dat weet ikquote:Op vrijdag 4 november 2011 15:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Valt reuze mee, mijn zoon heeft de tweede uitgevoerd toen hij 12 jaar was. Niet alles van Mozart is moeilijk
Ken je Hub Boesten? die heeft erg veel goede amateurblaasmuzikanten in zijn opleiding, de beste mogen bij hem in de Big Band Boesten spelen. Zelf zit hij vaak in de blazerssectie van Rowwen Heze.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:48 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik.
Maar de Hoorn is op zichzelfstaand al een moeilijk instrument om goed te beheersen, dwz: een mooie vaste toon en goede embouchere. Goede amateur-hoornisten zijn belachelijk moeilijk te vinden volgens mijn vader, klassiek opgeleid dirigent en klarinetist van het conservatorium van Kiev.
Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn, gemotiveerde leerlingen (zoals jouw zoon waarschijnlijk) maken mijn vader, en mij, altijd blij.
Nee, niet van gehoord. Maar ik ga hem is opzoekenquote:Op vrijdag 4 november 2011 15:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Ken je Hub Boesten? die heeft erg veel goede amateurblaasmuzikanten in zijn opleiding, de beste mogen bij hem in de Big Band Boesten spelen. Zelf zit hij vaak in de blazerssectie van Rowwen Heze.
Ik luister normaal ook niet echt veel Mozart (wordt erg veel uitgemolken..). Maar eigenlijk luister ik wel muziek uit alle tijdsperiodes: Renaissance, Barok, Classicisme, Romantiek, etc.quote:Op vrijdag 4 november 2011 16:07 schreef Bigs het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zoveel Mozart ken.. ik blijf er ook een beetje uit de buurt omdat ik het al snel 'truttig' vind klinken (i.t.t. het statige van de barok of het emotionele van de romantiek). Neemt niet weg dat het natuurlijk bere interessante en belangrijke muziek is
Dat was de andere, nee die spelen niet meer.quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nee, niet van gehoord. Maar ik ga hem is opzoeken.
Was die zoon die het hoornconcert op 12 had uitgevoerd trouwens de metallurg of was dat een andere? En speelt hij al lang (nog steeds)?
Ah, wel zonde dat ze niet meer spelenquote:Op vrijdag 4 november 2011 16:11 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat was de andere, nee die spelen niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |