Bij het drinken van dat drankje zie je zijn ware gezicht even doorkomen. Ik vond dat redelijk demonisch. Daarnaast is Renard een prins, dus maakt deel uit van de Wesen-royalty. Ik heb het dus opgevat als meer Wesen dan mens.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:41 schreef WheeleE het volgende:
Tot halverwege de aflevering vond ik m maar zo zo. Weinig voortuitgang en te weinig Grimmness. Toen het stuk met moeder Schade en Renard begon te spelen werd het interessant.
Als ik het goed heb verstaan is Renard dus 'only barely human'. Dat kan ik op 2 manieren interpreteren: barely human als in maar net menselijk en dus geen Wesen, of wel Wesen maar net genoeg menselijk. Ik ben er nog niet over uit welke het nou is.
Er wordt in ieder geval even goed geroerd in de hele boel. Juliette is haar geheugen kwijt, moeder Grimm is buiten het zichtveld van Nick geraakt, en de FBI zit Nick op de nek.
Gelukkig zitten er nog genoeg afleveringen in het seizoen.
Ja dat leek mij dan ook. Maar dus niet helemaal Wesen. Een soort van bastaard/half-Wesen/ietsdergelijks? Zal nog wel duidelijk worden hoop ik.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:41 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Bij het drinken van dat drankje zie je zijn ware gezicht even doorkomen. Ik vond dat redelijk demonisch. Daarnaast is Renard een prins, dus maakt deel uit van de Wesen-royalty. Ik heb het dus opgevat als meer Wesen dan mens.
Ik gok dat Wesen een soort van gemuteerde mensen zijn, dus in de basis menselijk, maar met bepaalde Wesen-eigenschappen. Als dat niet zo was, zouden ze natuurlijk allang door de mand gevallen zijn als ze in een ziekenhuis terecht zouden komen. Alleen varieert de hoeveelheid Wesen per soort Wesen. En ik denk dat de Wesen-royalty (waar Renard bij hoort) dus de sterkste/ergste Wesen zijn (en dus het minst menselijk)quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:45 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Ja dat leek mij dan ook. Maar dus niet helemaal Wesen. Een soort van bastaard/half-Wesen/ietsdergelijks? Zal nog wel duidelijk worden hoop ik.
Vanmiddag alweer de nieuwe aflevering kijken
Dat klinkt wel aannemelijk ja. Al heeft Renard dan wel een dubbele agenda, tégen de royalty? Ik raak soms een beetje in de warquote:Op dinsdag 4 september 2012 12:51 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Ik gok dat Wesen een soort van gemuteerde mensen zijn, dus in de basis menselijk, maar met bepaalde Wesen-eigenschappen. Als dat niet zo was, zouden ze natuurlijk allang door de mand gevallen zijn als ze in een ziekenhuis terecht zouden komen. Alleen varieert de hoeveelheid Wesen per soort Wesen. En ik denk dat de Wesen-royalty (waar Renard bij hoort) dus de sterkste/ergste Wesen zijn (en dus het minst menselijk)
ik denk eerder dat die het zo opnam door dat "familie" van hem was en dat hij er zo een beetje inroltquote:Op dinsdag 4 september 2012 19:39 schreef WheeleE het volgende:
De leader is ingekort!
En de aflevering was verder ook tof. Al vond ik Hank wel erg relaxed en begrijpend over het hele Grimm/Wesengebeuren. Die zal vast nog wel eens een terugslag krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Ja want de rest van het Grimm verhaal is natuurlijk heel normaal.quote:Op donderdag 6 september 2012 13:06 schreef Adelante het volgende:
Ik vond deze episode maar matig: een ebola virus waar je instant geil van wordt en dan een dag later moordzuchtig een dood
Ben benieuwd wat de poes nog gaat aanrichten...
Niet dan? Zeg jij je vriendin nooit dat ze haar vacht weer eens moet wassen?quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja want de rest van het Grimm verhaal is natuurlijk heel normaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er mag wat mij betreft iets meer spanning, intrige en meta-verhaal aan te pas komen. In dat opzicht laat Once Upon A Time mij meer uitkijken naar de volgende aflevering dan Grimm.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
Ik ben nu eindelijk aan het bij kijken, maar wanneer moeder Grimm die moeder van Adelente (volgens mij) spreekt, die verteld dat er een Royalty is, verteld ze ook dat hij 'letterlijk een bastaard' is.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:16 schreef Chevalric het volgende:
Renard is volgens mij het zwarte schaap binnen zijn familie. Dat merkte je ook toen hij belde met zijn broer. Hij is niet per sé tegen de royalty, maar hij wil wel zijn eigen weg kunnen kiezen.
De eerste aflevering van het tweede seizoen geeft een hoop info over Renard. Misschien dat je die nog eens moet bekijken? En anders gaat de komende aflevering weer wat duidelijkheid brengen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:31 schreef livalo het volgende:
[..]
Ik ben nu eindelijk aan het bij kijken, maar wanneer moeder Grimm die moeder van Adelente (volgens mij) spreekt, die verteld dat er een Royalty is, verteld ze ook dat hij 'letterlijk een bastaard' is.
Ik heb trouwens ergens een belangrijke aflevering gemist, want die royalty snap ik niet helemaal. Dat is de hogere rang onder de wezens en die zijn een soort heersers over ze? In ieder geval zitten ze achter de sleutel aan, maar ik weet dus nog niet precies wat ze zijn :p.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
Je zit net op het omslagpunt. Vanaf de tweede helft van het seizoen beginnen de hoofdlijnen (de rode draadjes) zich steeds verder te ontwikkelen. Even doorbijten, dan ben je blij dat je het gedaan hebtquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:12 schreef charmed_angel het volgende:
Net weer begonnen met Grimm. Seizoen 1 aflevering 9.
En het boeit me geloof ik niet zo
Is het de moeite waard om verder te kijken (lees: door te zetten)?
Ok ok... ik ga wel een dagje alleen maar Grimm kijkenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:26 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Je zit net op het omslagpunt. Vanaf de tweede helft van het seizoen beginnen de hoofdlijnen (de rode draadjes) zich steeds verder te ontwikkelen. Even doorbijten, dan ben je blij dat je het gedaan hebt
Dat is humorquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:50 schreef robdriessen het volgende:
En wat heeft de cast van Grimm als kadootje gegeven aan Bree Turner voor haar baby?
[ afbeelding ]
De aflevering riep wat vragen op:quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:56 schreef WheeleE het volgende:
Dit was een aflevering die wat anders was dan anders vond ik. Niet slecht maar ik miste wel wat.
Halloween Monroe was wel geweldig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vraag waar ik nog mee zit: Waar is Nick's moeder eigenlijk gebleven? Ze nam afscheid, maar stapte niet op de trein en ging toen in rook op met de 3 gouden munten, toch?Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
Wesen 'zien' pas dat Nick een Grimm is als ze zijn reactie zien op hun emotie (het moment dat hun Wesen even doorschijnt). Monroe heeft laatst nog heel mooi aan Hank uitgelegd hoe Wesen in elkaar steken qua het 'laten zien' van hun inner-Wesen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:32 schreef WheeleE het volgende:
"Voelen" Grimms Wesen? Voor zover ik begrijp zien ze Wesen. Ze kunnen wellicht gedrag beoordelen, en linken aan een Wesen, omdat ze van het bestaan weten.
Ook weet ik niet of 2 Wesen elkaar voelen. Het lijkt me meer een soort van secret handshake/begroeting-iets, als ze zichzelf laten zien. Dan pas weten ze van elkaar dat ze bij de club horen.
Voelen als bijvoorbeeld 2 Highlanders, dat het ik niet het idee. Aan de andere kant, Wesen zien/voelen wel dat Nick een Grimm is, al is het soms pas na 2 keer kijken. Hoe dat dan zit weet ik ook niet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
quote:Op zondag 4 november 2012 06:53 schreef livalo het volgende:
Zeg, in de spoiler even iets wat mijn vriend dus blijkbaar telkens over het hoofd ziet bij het voorstukof hoe je dat ook noemt.Bedoel je in de leader? Dat is uit seizoen 1, aflevering 15 (Love Sick), toen Sgt Wu de betoverde koekjes van Adalind Schade had gegeten. Die waren eigenlijk voor Hank bedoeld als lovepotion, maar hadden op Wu een andere uitwerking. Bulten, koorts, allerlei nasty shit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heeft hij met behulp van Rosalee's kruidenkunsten overleefd. Het specifieke shot uit de leader is volgens mij als Wu op de toonbank/tafel in Rosalee's winkel ligt."...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
Meneer stagiair, ik was niet kapot van 'm. Wat een Derde Rijk typje ineens. Ik ben alleen benieuwd naar zijn beweegredenen, waarom in zijn ogen ALLE Wesen slecht zijn, zelfs de onschuldige types zoals Bud. Die begin ik trouwens steeds sympathieker te vinden, hij leert, hij groeit, durft actie te ondernemen ondanks zijn nerveuze inslag.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:28 schreef WheeleE het volgende:
Whoah! Meneer stagair was een of ander bizar Wesen die Grimm-copycat was? Die zag ik niet aankomen...
Arme meneer Eisbiber...blijft een grappig figuur
Renard en Juliette blijf ik vreemd vinden. Griezelig stelletje ook. Ik hoop dat dit niet het hele seizoen gaat duren, Grimm is geen soap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals ik in een ander forum las: Grimm heeft een echte, duidelijke bad guy nodig. Iedereen in de serie staat aan de kant van Nick, zelfs Renard. Het wordt tijd dat er iemand (of een organisatie) opstaat die de boel eens op scherp zet. Reapers, Royalty, Adelind, Nick's ma, de munten, er borrelt van alles, maar er bruist nog niet echt iets.Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:55 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Meneer stagiair, ik was niet kapot van 'm. Wat een Derde Rijk typje ineens. Ik ben alleen benieuwd naar zijn beweegredenen, waarom in zijn ogen ALLE Wesen slecht zijn, zelfs de onschuldige types zoals Bud. Die begin ik trouwens steeds sympathieker te vinden, hij leert, hij groeit, durft actie te ondernemen ondanks zijn nerveuze inslag.
Speculatie:Bud is geweldigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals ik in een ander forum las: Grimm heeft een echte, duidelijke bad guy nodig. Iedereen in de serie staat aan de kant van Nick, zelfs Renard. Het wordt tijd dat er iemand (of een organisatie) opstaat die de boel eens op scherp zet. Reapers, Royalty, Adelind, Nick's ma, de munten, er borrelt van alles, maar er bruist nog niet echt iets.
Ik ben nog steeds fan van Grimm, maar er moet inderdaad wel wat concreets gebeuren. Dit seizoen dwarrelt nog een beetje van links naar rechts. De afgelopen aflevering zou wel een beginnetje kunnen zijn/worden voor een andere invulling van dit seizoen. Ik laat me verrassen.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
En we wachten natuurlijk allemaal op dat moment dat Rosalee Monroe vol op z'n bek pakt (zonder onder de invloed van een ziekte te zijn)quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:44 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Bud is geweldig
Ik ben nog steeds fan van Grimm, maar er moet inderdaad wel wat concreets gebeuren. Dit seizoen dwarrelt nog een beetje van links naar rechts. De afgelopen aflevering zou wel een beginnetje kunnen zijn/worden voor een andere invulling van dit seizoen. Ik laat me verrassen.
Ja!quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:50 schreef robdriessen het volgende:
[..]
En we wachten natuurlijk allemaal op dat moment dat Rosalee Monroe vol op z'n bek pakt (zonder onder de invloed van een ziekte te zijn)
Hmm.. Ik kon me dat witte laken niet herinneren, dus dacht dat het een nieuwe scène was. Nu je het zegt denk ik ook dat ik het had kunnen weten, al vind ik het door de vormgeving van dat ministukje niet helemaal op die scene lijken. Maar nu je het zegt zie ik het wel ja. Thanks!quote:Op zondag 4 november 2012 10:07 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Bedoel je in de leader? Dat is uit seizoen 1, aflevering 15 (Love Sick), toen Sgt Wu de betoverde koekjes van Adalind Schade had gegeten. Die waren eigenlijk voor Hank bedoeld als lovepotion, maar hadden op Wu een andere uitwerking. Bulten, koorts, allerlei nasty shit.
Dat heeft hij met behulp van Rosalee's kruidenkunsten overleefd. Het specifieke shot uit de leader is volgens mij als Wu op de toonbank/tafel in Rosalee's winkel ligt.
inderdaad! Ik vind Monroe een leuk karakter, maar wat mij betreft moet hij nog wat 'verdieping' krijgen, vind zijn karakter nog een beetje.. Vlak als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:25 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Ja!
Of een onstuimige liefdesscene tijdens volle maan ofzo. Dat Monroe eindelijk eens uit z'n schulp kruipt.
Het kan best dat ze een shot in de leader hebben gestopt wat de aflevering niet heeft gehaald, maar de scene zat er wel degelijk in. Wu leeft nog in ieder gevalquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:44 schreef livalo het volgende:
[..]
Hmm.. Ik kon me dat witte laken niet herinneren, dus dacht dat het een nieuwe scène was. Nu je het zegt denk ik ook dat ik het had kunnen weten, al vind ik het door de vormgeving van dat ministukje niet helemaal op die scene lijken. Maar nu je het zegt zie ik het wel ja. Thanks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |