Zou ik mijn verhaal eens vertellen waarom ik mijn broer wel eens kan schieten.
Een zeer 'slechte' eigenschap van mijn broer is namelijk dat hij altijd gelijk wilt hebben, en geef toe wie kent dit nouw niet, maar ik kan me er zo aan ergeren. Als hij zijn gelijk niet krijgt wordt hij heel erg boos en dit kan zelfs dagen duren dat hij koppig en niet te genieten is. Een zeer enkele keer wilt hij toegeven dat hij fout zat. Ik denk dan al snel, nouw prima als jij er zo over na denkt, dat mag van mij. En dan heb ik er vrede mee, maar hij zeker niet. Van hem mag eigenlijk niemand een mening hebben tenzij jouw mening overeenkomt met de zijne.
Ook nog zo iets, de verschikkelijke dingen in de wereld grijpen hem heel erg aan (hij kan er zelf soms niet van slapen), en vind dat mensen dan ook vaak zeuren als ze bijvoorbeeld persoonlijke problemen hebben, of als je een slecht cijfer hebt voor een toets. Kortom kleine dingetjes vresselijk op blazen. Hij zegt dan, er zijn vele ergere dingen in de wereld dus wat zeur je nou. Maar nu is dit het geval: hij is een verschikkelijke tennisfan en dat met name van Nadal. Nou komt het wel eens voor dat hij ook verliest (ookal was hij lang de 1ste van de wereld) maar als hij dreigt te verliezen of ook daadwerkelijk verliest moet hij huilen, zelfs als de wedstrijd nog niet eens is afgelopen en hij een bal uit slaat. En hij is ook hierbij de volgende dag niet te genieten. Dit kun je toch niet geloven. Zelf tegen mensen zeggen dat er ergere dingen in de wereld zijn, maar dan wel helemaal overstuur zijn als je een SPORTWEDSTRIJD verliest. Wie snapt dit nou?? DIt is toch ook een kleinigheid, en er zijn toch vele ergere dingen in de wereld dan een tenniswedstrijd.
Hij probeert iedereen van zijn visie op het leven te overtuigen. Wat zeer irritant is. Zoals bijvoorbeeld iemand gaat naar Belgie op vakantie, maar dat kan hij niet snappen, want je gaat toch veel liever naar het zuiden van Frankrijk of verder dan net over de grens? Laast was ook zoiets op het nieuws (wel een tijdje geleden), er was toen iemand weer vrijgelaten naar een aantal jaren ontvoerd te zijn. En nou was hij er van overtuigd dat je dan toch de hele wereld wilt afreizen omdat je ook dood had kunnen zijn en je het diepste in je leven heb meegemaakt en dus het mooiste ervan probeert te maken. Hij kon niet snappen dat hij gewoon thuis bleef. Maar wat denk jij zelf?? Na jaren je familie en vrienden niet gezien te hebben en ook geen eigen plek te hebben en niet veilig te hebben gevoeld, ga je toch niet de hele wereld afreizen om vervolgens weer in je eentje te zijn en van je familie weg. Dan wil je toch juist thuis blijven, lekker veilig en in de buurt van je dierbaren.
Omdat jij graag wil reizen hoef je ons er niet van overtuigen om de dit ook te doen. Hij probeert dan als het ware je een naar gevoel aan te praten omdat je er niet zo overdenkt als hij doet. Dit is zeer vervelend en echt heel naar. Het is eigenlijk gewoon achterbaks en gemeen. Ik denk heb ook wel eens een mening over iets, maar als iemand anders precies het tegenovergstelde denkt en ik hem erg kwest door mijn mening te geven, laat ik mijn mening voor me. Maar ho maar, dat is zeker niet in zijn geval. Zijn gelijk moet tenkoste van alles. Anders kan hij niet zoet slapen. En zo zjin er nog wel meer minder leuke eigenschappen van deze persoon in kwestie. Ik kon het eerst nog wel uithouden en negeren maar nu komt het echt me neusgaten uit. Arghhh....
Graag zou ik jullie reacties mbt tot deze klaagzang (lucht trouwens echt op) willen, en hebben jullie zelf ook misschien zo'n zus(je) of broer(tje)??
Exenia, Purmerend.
[ Bericht 100% gewijzigd door Daniel1976 op 28-10-2011 09:38:07 ]