Yep. Laat de max hypotheek 40% dalen, en de huizenprijs 30%, dan ben je dus verder van (een) huis, niet dichterbij.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:54 schreef fedsingularity het volgende:
Het zal zijn weerslag hebben op de prijs, dus of de starters slechter af zijn valt te bezien.
Ehm ging het er niet over dat je verplicht wordt om een annuďteiten hypotheek te nemen?quote:Op woensdag 2 november 2011 22:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehm... Het ging juist om de situatie dat de HRA er niet meer zou zijn...
Precies. Hoe meer en vaker er over HRA afschaffen gesproken wordt (door enigszins gezaghebbende lieden / instanties), hoe meer in de huizenprijzen ingeprijsd wordt alsof het al gebeurd is.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:54 schreef fedsingularity het volgende:
Het zal zijn weerslag hebben op de prijs, dus of de starters slechter af zijn valt te bezien.
jij denkt dat de markt voorgoed op slot zit? Ik geloof eerder dat de prijs in balans komt met wat mensen kunnen financieren als andersom.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep. Laat de max hypotheek 40% dalen, en de huizenprijs 30%, dan ben je dus verder van (een) huis, niet dichterbij.
Niet als je op mij reageerde: Fundateller #21: Vanaf de 255k met open eindequote:Op woensdag 2 november 2011 22:02 schreef fedsingularity het volgende:
ehm ging het er niet over dat je verplicht wordt om een annuďteiten hypotheek te nemen?
Ik denk dat uiteraard een flink deel op slot komt te zitten (waarom verkopen met 30% verlies als je gewoon de lasten nog kunt betalen? Dan maar niet verhuizen.)quote:Op woensdag 2 november 2011 22:05 schreef fedsingularity het volgende:
jij denkt dat de markt voorgoed op slot zit?.
Ik geloof eerder dat dat maar deels het geval zal zijn. De huizenprijzen zullen best dalen, maar niet genoeg om de verminderde financieringsmogelijkheden op te vangen. (Aangezien een flink deel van de 'verkopers' gewoon blijft zitten waar hij zit)quote:Ik geloof eerder dat de prijs in balans komt met wat mensen kunnen financieren als andersom
Probleem is dat tegenwoordig 'spaargeld' een raar woord is voor starters. Iedereen met een MBO/HBO diploma op zak meent op zijn 23e recht te hebben op het kunnen kopen van een woning (vrijstaand, met garage en flink perceel grond natuurlijk) zonder ook maar een cent eigen geld.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:10 schreef fedsingularity het volgende:
Dat denk ik ook, met wat spaargeld komen er mooie tijden voor kopers/starters.
Niet mee eens, ik ken niemand van 23e die meent recht te hebben op zo'n huis als jij schetst.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Probleem is dat tegenwoordig 'spaargeld' een raar woord is voor starters. Iedereen met een MBO/HBO diploma op zak meent op zijn 23e recht te hebben op het kunnen kopen van een woning (vrijstaand, met garage en flink perceel grond natuurlijk) zonder ook maar een cent eigen geld.
Dat kon vroeger niet, kan nu niet, en in de toekomst ook niet.
Moet je eens op Fok! gaan kijken...quote:Op woensdag 2 november 2011 22:37 schreef leolinedance het volgende:
Zo'n huis als jij schetst kost ca. 4 ton. Iedereen snapt dat dat niet mogelijk is als starter.
Vind het onzin wat jij zegt. Verstandige mensen weten heel goed wat sparen is en beseffen dat dit nodig is.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Moet je eens op Fok! gaan kijken...
Nu even serieus, je begrijpt 'de boodschap' niet?
Kom nou toch... Het leeuwendeel van de starters heeft geen cent eigen inbreng. En dan maakt het uiteraard niet uit of je 23 bent of 43.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:43 schreef leolinedance het volgende:
Vind het onzin wat jij zegt. Verstandige mensen weten heel goed wat sparen is.
met hypotheekrenteaftrek wordt gemotiveerd om zoveel mogelijk te lenen, dus waarom zou je ook.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kom nou toch... Het leeuwendeel van de starters heeft geen cent eigen inbreng. En dan maakt het uiteraard niet uit of je 23 bent of 43.
Omdat 'zoveel mogelijk' nu eenmaal niet genoeg is om een hypotheek voor de gewenste woning te krijgen? Laat staan als de HRA wegvalt...quote:Op woensdag 2 november 2011 22:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
met hypotheekrenteaftrek wordt gemotiveerd om zoveel mogelijk te lenen, dus waarom zou je ook.
Starters kopen dan ook geen huis. Tenminste niet de mensen die IK ken.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kom nou toch... Het leeuwendeel van de starters heeft geen cent eigen inbreng. En dan maakt het uiteraard niet uit of je 23 bent of 43.
En dat dus.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
met hypotheekrenteaftrek wordt gemotiveerd om zoveel mogelijk te lenen, dus waarom zou je ook.
Nee, natuurlijk kan die dat niet. Logisch.quote:Op woensdag 2 november 2011 22:47 schreef leolinedance het volgende:
Weet je wat het gemiddelde startsalaris van een MBO'er is? Die kán niet eens iets kopen zonder spaarcenten.
Schaarste zorgt er nog steeds voor dat huizen verkocht worden voor wat mensen kunnen betalen. En als dat omlaag gaat, gaan de prijzen dat ook. Simpel hequote:Op woensdag 2 november 2011 21:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik draai niets. De gemiddelde starter kan zich nu al geen woning veroorloven, laat staan als de bank ipv met de netto maandlasten met de bruto maandlasten gaat rekenen bij de aanvraag van je hypotheek. Hoef je niet voor gestudeerd te hebben hoor...
Nee, dat is veel te kort door de bocht. Als het mensen een ton gaat kosten om hun huis te verkopen, verkopen ze hem dus niet. (Uitzonderingen die perse moeten daargelaten) Simpeler kan ik het niet maken he.quote:Op woensdag 2 november 2011 23:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Schaarste zorgt er nog steeds voor dat huizen verkocht worden voor wat mensen kunnen betalen. En als dat omlaag gaat, gaan de prijzen dat ook. Simpel he
Zodat ze onder het verhuurdersjuk uit komen? En er dus lekker zelf in gaan wonen?quote:
Als het mensen een ton gaat kosten om een huis te kopen, kopen ze hem ook niet. O wacht, dat deden ze wel! Vraag en aanbod mien jong!quote:Op woensdag 2 november 2011 23:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, dat is veel te kort door de bocht. Als het mensen een ton gaat kosten om hun huis te verkopen, verkopen ze hem dus niet. (Uitzonderingen die perse moeten daargelaten) Simpeler kan ik het niet maken he.
De Fundateller loopt op korte termijn op.quote:Volgens jou logica zou de funda teller dus nooit op kunnen lopen want dan verlaagt men de prijs wel.... Het tegendeel blijkt echter.
^^ Wat hij zegtquote:Op woensdag 2 november 2011 23:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Korte termijn heb je gelijk. Lange termijn boeit het niet, wat het waard is is het waard.
Zouden er dan toch hypotheekbezitters zijn die de media volgen?quote:Op donderdag 3 november 2011 08:57 schreef krapula het volgende:
254.938 huizen te koop
Blijft een beetje stil...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |