Half jaar is helemaal niet lang in deze tijd hoorquote:Op dinsdag 1 november 2011 11:47 schreef _VoiD_ het volgende:
Bod gedaan op een huis! Eindbod, en 10% onder de reeds gezakte vraagprijs (van 219 naar 209, 190 geboden), maarja, wie niet waagt...
Staat al een half jaar te koop. Als ze afwijzen en het staat over twee maanden nog op de markt gewoon nog eens hetzelfde bod doen (of lekker brutaal 5k minder).
Weet alleen niet of ze op de schopstoel zitten, ze wonen er in ieder geval nog wel. Dat maakt mijn positie wel wat minder sterk, maarja, als ze iets te koop zetten betekent het toch wel dat ze weg willen.
Gezien de prijsdalingen is 5k minder over een paar maanden helemaal zo gek niet. Laat je weten hoe het afloopt?quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:47 schreef _VoiD_ het volgende:
Staat al een half jaar te koop. Als ze afwijzen en het staat over twee maanden nog op de markt gewoon nog eens hetzelfde bod doen (of lekker brutaal 5k minder).
Een half jaar is helemaal niks in deze tijd, dus het zou me verbazen als ze toehappen. Succes!quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:47 schreef _VoiD_ het volgende:
Bod gedaan op een huis! Eindbod, en 10% onder de reeds gezakte vraagprijs (van 219 naar 209, 190 geboden), maarja, wie niet waagt...
Weet alleen niet of ze op de schopstoel zitten, ze wonen er in ieder geval nog wel. Dat maakt mijn positie wel wat minder sterk, maarja, als ze iets te koop zetten betekent het toch wel dat ze weg willen.
Doe ikquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gezien de prijsdalingen is 5k minder over een paar maanden helemaal zo gek niet. Laat je weten hoe het afloopt?
"Grappig" altijd, hoe mensen zonder problemen 2 ton lenen, maar 20k bij elkaar sparen is opeens "veel geld"... Het geeft wel aan hoe enorm slecht de woningsituatie is geworden door met geleend geld (wat door de bank uit z'n hoge hoed is getoverd) te betalen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:45 schreef _VoiD_ het volgende:
Want op een woningwaarde van 2 ton is 10% toch wel 20.000 euro, niet iets dat iedereen zomaar heeft liggen.
Goede zaak dus!quote:Ik kan geeneens een hypotheek krijgen voor de woningwaarde (tenzij ze op 190k toehappen, dan scheelt het nagenoeg niks) en moet dus sowieso eigen geld inbrengen voor de kosten koper en het eventueel kleine verschil in koopprijs.
Tsja, vervelend voor die makelaar dat hij dat vindt, daar zal hij vast 's nachts niet van slapen, maar daar moet je echt volkomen lak aan hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:45 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Doe ikMakelaar belde al dat hij het een laag bod vond, aangezien soortgelijke maisonnettes voor 201 a 203 k verkocht worden de laatste tijd (in augustus eentje voor 203).
Je hebt best kans dat ze toehappen, maar een half jaar is gewoon nog niet zo lang.quote:Maar dat hij het door zou geven aan de verkopers. Verwacht ook eigenlijk niks anders dan een afwijzing, maarja, gewoon een beetje hengelen
Tsja, vervelend voor die mensen, maar toch echt hun probleem en niet dat van jou.quote:Het probleem is dat mensen voorheen een hypotheek namen die een stuk hoger is dan de werkelijke waarde en dus in de knoei komen bij verkoop onder de aankoopprijs.
Yep... geleend geld geef je gewoon veel makkelijker uit want het kost niet meer dan een krabbel onder een stuk papier. Voor het geld op de spaarrekening hebben de meeste mensen heel wat moeite moeten doen. Het is dan ook goed te begrijpen hoe een zeepbel geblazen kan worden, je laat mensen gewoon maximaal lenen. De bank hoeft immers ook geen moeite te doen voor het geld, ze toveren het uit de hoge hoed. Instant moneyquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:33 schreef RemcoDelft het volgende:
"Grappig" altijd, hoe mensen zonder problemen 2 ton lenen, maar 20k bij elkaar sparen is opeens "veel geld"...
Wat een onzin toch weer. Ik heb achtereenvolgens een vrijstaande garage + tuinmuur bijgebouwd (uitsluitend vergunning nodig van de gemeente en gekregen), een nieuwe (van 4 + kookgroep naar 9 + kookgroep + 400V groep) groepenkast geplaatst (van NIEMAND toestemming nodig), een nieuwe keuken geplaatst (van NIEMAND toestemming nodig) en een (Isoduct) rookkanaal aangelegd (van NIEMAND toestemming nodig)quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat zeg jij vaker... Toch zeggen veel hypotheken dat dat helemaal niet mag zonder toestemming van de bank. En toestemming van de gemeente trouwens ook... Maar ik dacht dat je zo tevreden was, waarom wil je dan toch zo graag de tent veranderen?
Grootspraak dus
Er mist een jaar van je grafiek...quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:04 schreef leolinedance het volgende:
ik verwacht dat de rente ook nog wel iets verder gaat dalen overigens [ afbeelding ]
(en we weten wel hoe ie nu staat, gunstig dus)
Dan val je dus ook niet in de categorie 'gemiddeld' en kun jij gezien de omstandigheden zolang wachten als je zelf zin in hebt.quote:Ik geloof niet dat je nu met huren ipv. 1e huis kopen een financiele misser kunt maken. Leefgenot is wat anders, maar wij hebben nog geen kinderen, geen huisdieren, werken beide fulltime en zijn in het weekend vaak bij vrienden en familie (niet thuis in ieder geval). Weinig thuis dus op het moment..
Je ziet toch wel het verschil tussen vandaag 20K op tafel leggen of in 30 jaar 200K?quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:33 schreef RemcoDelft het volgende:
"Grappig" altijd, hoe mensen zonder problemen 2 ton lenen, maar 20k bij elkaar sparen is opeens "veel geld"...
Dat gaat pas gebeuren op het moment dat een ING ons als een blok beton naar de zeebodem trekt bij een crisis.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:39 schreef mymoodfentje het volgende:
HRA wordt afgeschaft ! tenminste, als t aan de DNB ligt.
Dan kunnen alle starters zonder een hele berg spaargeld het wel vergeten.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:39 schreef mymoodfentje het volgende:
HRA wordt afgeschaft ! tenminste, als t aan de DNB ligt.
Het werkt twee kanten op...quote:Op woensdag 2 november 2011 21:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan kunnen alle starters verkopers zonder een hele berg spaargeld overwaarde het wel vergeten.
Och, er zijn hele volksstammen die verknocht zijn aan jaren 30 huizen. Ik zie er ook (totaal) niets in maar dat is nog geen reden er denigrerend over te doen.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:29 schreef RemcoDelft het volgende:
En daar zit je dan in je jaren 30 huis met 3 ton schuld...
Uiteindelijk kan de starter straks weer net genoeg lenen om zijn huisje te kopen. Alleen is dat bedrag dan veel lager. Persoonlijk leen ik liever 200K om huis X te kopen dan 300K om huis X te kopen.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:54 schreef fedsingularity het volgende:
Het zal zijn weerslag hebben op de prijs, dus of de starters slechter af zijn valt te bezien.
Juist. En die wat hogere rente die erbij hoort neem je dan voor lief, daarnaast vang je nog een leuk bedrag aan hra ook.quote:Op woensdag 2 november 2011 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteindelijk kan de starter straks weer net genoeg lenen om zijn huisje te kopen. Alleen is dat bedrag dan veel lager. Persoonlijk leen ik liever 200K om huis X te kopen dan 300K om huis X te kopen.
Ehm... Het ging juist om de situatie dat de HRA er niet meer zou zijn...quote:Op woensdag 2 november 2011 21:59 schreef fedsingularity het volgende:
Juist. En die wat hogere rente die erbij hoort neem je dan voor lief, daarnaast vang je nog een leuk bedrag aan hra ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |