quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:57 schreef samara het volgende:
Sorry geen tips maar ik vind dat je ontzettend goed bezig bent! Als moeder zou ik ontzettend trots zijn op je.
Sommige mensen hebben een gave/het IQ om veel stof snel en makkelijk tot zich te nemen. TS is er daar eentje van, denk ik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:56 schreef FredvZ het volgende:
Meid.. als je zo door gaat zit je voor je dertigste in een burnout...
Bij bedrijven zoals Mckinsey kijken ze dus wel naar je cijfers. Zelfs naar de cijfers van je middelbare school.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik zou bedrijfskunde afmaken en bij BCG aan de slag gaan en je verder niet zo druk maken over cijfers. Als jij je papiertje eenmaal hebt, kijkt geen hond daar meer naar.
Bij elke consultingfirm draai je in de eerste jaren 60 a 80 uur/wk. Overleef je dat 3 jaar zit je gebakken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:34 schreef HeertjeB het volgende:
Cijfers doen er wel degelijk toe.
Die bedrijven hebben tegenwoordig zoveel keus en toen ik ging solliciteren 1,5 jaar geleden vroegen ze wel naar mijn cijfers.
Maargoed als je gemiddeld overal een 7 voor haalt dan zit je helemaal prima hoor(McKinsey willen ze waarschijnlijk gemiddeld een 8, maar als je geen 60/70u per week wil werken zou ik McKinsey lekker overslaan! )
Dat is natuurlijk onzin!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:53 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Bij elke consultingfirm draai je in de eerste jaren 60 a 80 uur/wk. Overleef je dat 3 jaar zit je gebakken.
en de sfeer moet je echt liggen.
Verder zoals iedereen al zegt, je gemiddelde cijfers zijn het belangrijkste (cum laude of beter).
Hij bedoelt niet zozeer groot, maar meer "top". Accenture is minder uren draaien, maar ook een ander niveau bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:33 schreef HeertjeB het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin!
Werk zelf ook bij een heeeeeel groot consultancyfirm al 1.5 jaar en draai echt geen 60 of 80 uur per week..
Alleen het komt wel soms voor dat ik in de weekenden aan de slag ben, maar heb dan wel door de weeks die tijd weer vrij.
Het werk moet je idd wel liggen, dat ben ik met je eens!
Dat vind ik echt heel lief! Mijn ouders zijn niet zo bij studie betrokken en betalen verder ook niet (niet dat ik dat erg vind, ben in vergelijking met mijn jaargenootjes ook een stukje verantwoordelijker, maar dat ligt ook wel aan de thuissituatie) , maar krijg alleen maar basisbeurs en geen aanvullende beurs, dus werken moet sowieso, studies vind ik leuk en commissie ook, ja, en dan is de week een beetje vol..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 22:57 schreef samara het volgende:
Sorry geen tips maar ik vind dat je ontzettend goed bezig bent! Als moeder zou ik ontzettend trots zijn op je.
Haha ik weet dat ik een druk schema heb, maar zoals iets daaronder gezegd werd heb ik het geluk dat ik vrij snel lees en de stof vrij snel in me opneem, en rechten is echt een taalstudie, en bedrijfskunde is of toepassen of gewoon domweg stampen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik zou bedrijfskunde afmaken en bij BCG aan de slag gaan en je verder niet zo druk maken over cijfers. Als jij je papiertje eenmaal hebt, kijkt geen hond daar meer naar.
Maar een jaartje is idd altijd welkomquote:Op woensdag 26 oktober 2011 00:15 schreef SeLang het volgende:
Ik zou even een jaartje vakantie nemen
Oke, dank je wel, dat is een goede tip. Ik wil aan de ene kant alleen eigenlijk alvast kijken of het wat voor me is, maar de recruiter gaf ook aan dat je idd vaak ook een baan aangeboden krijgt, en als ik dan nog 1 of 2 jaar moet studeren is het niet handig..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:49 schreef _superboer_ het volgende:
Ga er maar vanuit dat je gemiddeld minimaal een 7.5 moet staan, daarnaast is het misschien nog wel goed om wat buitenlandervaring op te doen. Stage zou ik pas in de master doen aangezien je dan sneller aan het werk kunt indien je de stage goed doorloopt.
Leuk,praktijkervaring!! Kun je vertellen hoe het voor jou allemaal gegaan is?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:09 schreef HeertjeB het volgende:
Jup , schrijf je Master Thesis bij een groot consultancy firm, dan ben je al met 1 been binnen en dan goed je best doen zodat je er mag blijven :-)
Zo heb ik het ook gedaan :p
Ja klopt, ik moet zelfs mijn middelbare school cijfers opsturen voor een inhousedag! Misschien moet ik dan maar niet een half jaar stage lopen maar inderdaad naar het buitenland. Misschien dat ik het bestuur ook wel in ga, of in ieder geval ik zou het wel willen, maar dan wordt herkansen wat lastiger natuurlijk.. Wat denk je dat ze belangrijker vinden? Of gewoon beide heel belangrijk?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:19 schreef Ravvie het volgende:
De grote strategy kantoren zoals BCG, McKinsey, Booz etc. letten wel degelijk op cijfers. Zorgen voor een 7.5, maar liever Cum Laude. Verder is er vaak een harde eis voor Buitenlandervaring (half jaar studeren bv.) en extracurriculaire activiteiten (Bestuur studentenvereniging).
Zoals hierboven gezegd, vertel!! Ik ben nu ook al drukke weken gewend, dus dat is niet iets wat me tegen staat, ben alleen gewoon bang dat ik straks niet wordt aangenomen vanwege cijfers of dat ik op gesprek mag komen en het dan verpruts oid en dan een tijdje niet meer mag solliciteren daar!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:33 schreef HeertjeB het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin!
Werk zelf ook bij een heeeeeel groot consultancyfirm al 1.5 jaar en draai echt geen 60 of 80 uur per week..
Alleen het komt wel soms voor dat ik in de weekenden aan de slag ben, maar heb dan wel door de weeks die tijd weer vrij.
Het werk moet je idd wel liggen, dat ben ik met je eens!
Mag ik vragen wat voor werk je doet?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:52 schreef Den_Haag het volgende:
Er wordt naar alle cijfers gekeken, elk vak en elke richting.
Er is een verschil tussen drukke weken en geleefd worden, je huis nooit zien, etc. Het is prima te doen maar ga geen romantisch beeld van de consultancy krijgen.
De vraag die ik altijd aan sollicitanten stel is:
Ben jij iemand die graag het resultaat van zijn werk wilt zien of gaat het jou alleen om het voorstel maken en het probleem doorgronden?
Groot aantal jaren in de consulting gezeten, veelal voor olie&gas bedrijven. Nu zit ik in een compleet andere hoek qua bedrijf.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:55 schreef Ansu het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat voor werk je doet?Maar elk cijfer, oke, dat wordt aanpoten dus
En drukke weken en geleefd worden, ik heb er inderdaad ook geen romantisch beeld van. Ik heb nu ook een beste last om alles rond te krijgen en verwacht ook zeker niet dat dat minder wordt, maar ik vind het niet 'erg' omdat ik me erop heb ingesteld. En sociale leven leeft gelukkig 's avonds ook
Maar ik vind je laatste vraag een best goede, ik vind het namelijk wel jammer dat het vooral bij advies blijft en niet zozeer vaak het implementeren en resultaat zien..
Mag ik vragen waarom je bent overgestapt? Natuurlijk weet ik dat er ook dingen naast cijfers zijn, daarom wil ik me ook zo veel mogelijk verbreden, maar ik weet van BCG, Bain en McKinsey dat ze maar zo'n 12 tot 15 mensen in een jaar aannemen. Dus geloof me, die druk voel ik wel, daarom kom ik ook hier voor tips, want ik heb nog wel even voordat ik daadwerkelijk aan de bak ga.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:01 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Groot aantal jaren in de consulting gezeten, veelal voor olie&gas bedrijven. Nu zit ik in een compleet andere hoek qua bedrijf.
Als je bepaalde kennis of ervaring meebrengt maken je cijfers minder uit. Maar bedenk dat de topbedrijven uit heel veel mensen kunnen kiezen.
En sociaal leven 's avonds? Dacht je dat je dan niet aan het werk was. Of op reis naar een opdracht in het buitenland? (lees voor de lol eens het boek "Het drama Ahold", de jonkies zaten de hele nachten en weekenden te rekenen, de bazen zaten thuis).
Zelf maandenlang geleefd met alleen de zaterdagavond als vrij moment in de week
Veel mensen falen op die vraag, als je wilt implementeren of resultaat wilt zien houdt je het niet lang vol in de consultancy.
Ze nemen wel iets meer mensen aan hoor, en vele verlaten binnen 3 jaar het bedrijf.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:06 schreef Ansu het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je bent overgestapt? Natuurlijk weet ik dat er ook dingen naast cijfers zijn, daarom wil ik me ook zo veel mogelijk verbreden, maar ik weet van BCG, Bain en McKinsey dat ze maar zo'n 12 tot 15 mensen in een jaar aannemen. Dus geloof me, die druk voel ik wel, daarom kom ik ook hier voor tips, want ik heb nog wel even voordat ik daadwerkelijk aan de bak ga.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Denk dat als je om 10u thuis komt je niet meer zo gezellig bentquote:Ik bedoel met sociaal leven dat ik met mijn vriendinnen in een huis woon, en als ik dan 's avonds thuis ben (al is het dan aan het werk), dan zijn ze/ben ik er toch. Geloof me, ik kan me echt wel voorstellen dat het hard werken is, en ik heb het er heus voor over als het echt iets voor me is (vandaar dat ik ook die stage wil lopen etc). Mijn ouders werken ook zo'n 70 uur in de week (mijn moeder inmiddels niet meer, die is arbeidsongeschikt), maar ik kan me dus een beetje inleven.Probeer je er alleen op te wijzen. je moet er tegen kunnen dat je advies direct de prullenbak in gaat omdat het de klant niet uit komt.quote:Het is waar over de implementatie, maar het werk wat ik nu doe is ook niet zozeer resultaatgericht, maar meer het onderzoek, advies etc. En dat verveelt me na een jaar ook niet, ik wil alleen liever toch de commerciële kant op. De afwisseling en projectgericht werken is ook wel echt iets wat me aanspreekt.
Maar ze nemen maar zo'n 15 WO-studenten aan voor stages of werkplekken, verder zijn het allemaal mensen met werkervaring en in die categorie zit ik niet. Maar fijn om te zien dat het dus ook kanquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:13 schreef Bajskorv het volgende:
Ach, je kunt ook overdrijven. Ten eerste nemen McK, BCG en Bain wel iets meer man per jaar aan. Ten tweede is 70 uur in de week zelfs voor McKinsey erg druk en dan nog hangt je sociaal leven af van je eigen instelling. Ik heb jaren 70 uur in de week gewerkt en ging gewoon lekker uit, ook doordeweeks, en heb weinig echt hoeven missen (behalve uren voor de TV hangen en een potje voetbal zo nu een dan).
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:11 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Ze nemen wel iets meer mensen aan hoor, en vele verlaten binnen 3 jaar het bedrijf.
ikMaar kan me voorstellen dat je die switch maakt, zijn ook niet veel mensen die hun hele leven dit doen. Maar fijn dat je me iig een kritische spiegel voor houdtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Denk dat als je om 10u thuis komt je niet meer zo gezellig bent
[..]
Probeer je er alleen op te wijzen. je moet er tegen kunnen dat je advies direct de prullenbak in gaat omdat het de klant niet uit komt.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |