abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:37:31 #1
359006 Serge145
Bitches know me for a clitsuck
pi_103534616
Dames en Heren,

Ik heb mijn Opel Tigra nu een jaar of 2.
Maar al 2 jaar (Welk dit probleem ook bij elke dealer of particulier bekend is) slaat de Ventilator van me Motor veel's te laat aan. Hierdoor heb je dus kans dat het blok te heet word, en dus kleppen naar de sodemieter gaan. :{ .. en wel meer.

Nu zit ik er aan te denken om de VAN handmatig te laten besturen als de auto naar de hitte toe gaat, of heeft iemand een beter idee omtrent deze MISLUKTE fout van Opel? :6
Het licht gaat uit vannacht
Kom we brengen het feest naar buiten
Het is enkel nog de duivel die praat
Het is de hemel op aard
pi_103535056
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:55:41 #3
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103535069
Is bekend bij sommige modellen van Opel. Aan de schaalverdeling te zien denk je dat de motor te heet wordt maar dat is niet zo. Combinatie meter-fan is niet optimaal.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:04:47 #4
359006 Serge145
Bitches know me for a clitsuck
pi_103535283
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:55 schreef penny-wise het volgende:
Is bekend bij sommige modellen van Opel. Aan de schaalverdeling te zien denk je dat de motor te heet wordt maar dat is niet zo. Combinatie meter-fan is niet optimaal.
Ja dat kan het ook zijn, alleen deze is reeds vervangen.
Ik had namelijk vorige week me oliepomp die het al begaf, en die week daarvoor me kleppen.
De auto werd dus op een bepaalde manier in de FILE schandalig heet.
Maar nog niet zo heet dat hij in het rode komt, dan slaat hij aan. En persoonlijk vind ik dat al te laat.

quote:
Nu heb ik dat gelezen, alleen geven ze hier aan de Radiateur verstopt zat bij die auto. Dat is bij mij niet de oorzaak, want deze is nagekeken als oorzaak van de ramp van de kleppen die verrot gingen, en het waren er godslieven nogal 16 ! :+
Het licht gaat uit vannacht
Kom we brengen het feest naar buiten
Het is enkel nog de duivel die praat
Het is de hemel op aard
pi_103535363
Die dingen komen er laat in ja, niks aan de hand.

En wat is een VAN? Bedoel je een fan of ventilator?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:10:03 #6
359006 Serge145
Bitches know me for a clitsuck
pi_103535415
Ja sorry spelling's fout. Maar wou het even niet corrigeren.
Was het voor mij nog even te vroeg voor! ;) Ik bedoel dus de Fan!
Je zegt nu wel te laat aan niks aan de hand, oorzaak kleppen: Te heet geworden.
Dus ik weet niet hoe jij er bij komt : NIKS AAN DE HAND:P?
Het licht gaat uit vannacht
Kom we brengen het feest naar buiten
Het is enkel nog de duivel die praat
Het is de hemel op aard
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:14:08 #7
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_103535518
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:10 schreef Serge145 het volgende:
Ja sorry spelling's fout. Maar wou het even niet corrigeren.
Was het voor mij nog even te vroeg voor! ;) Ik bedoel dus de Fan!
Je zegt nu wel te laat aan niks aan de hand, oorzaak kleppen: Te heet geworden.
Dus ik weet niet hoe jij er bij komt : NIKS AAN DE HAND:P?
Dus de kleppen zijn vervangen omdat de motor te heet is geworden? Thermostaat ook al vervangen? Kan zijn dat die niet helemaal meer open gaat.
pi_103535586
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:10 schreef Serge145 het volgende:
Ja sorry spelling's fout. Maar wou het even niet corrigeren.
Was het voor mij nog even te vroeg voor! ;) Ik bedoel dus de Fan!
Je zegt nu wel te laat aan niks aan de hand, oorzaak kleppen: Te heet geworden.
Dus ik weet niet hoe jij er bij komt : NIKS AAN DE HAND:P?
Jij stelt nu vast dat er sprake is van een causaal verband? Ik zeg alleen dat het bekend is dat bij dat soort Opel-motoren de thermostaat vrij laat ingrijpt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103535589
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:10 schreef Serge145 het volgende:
Ja sorry spelling's fout. Maar wou het even niet corrigeren.
Was het voor mij nog even te vroeg voor! ;) Ik bedoel dus de Fan!
Je zegt nu wel te laat aan niks aan de hand, oorzaak kleppen: Te heet geworden.
Dus ik weet niet hoe jij er bij komt : NIKS AAN DE HAND:P?
dat 'late' aanslaan is vrij normaal voor een tigra. en sowieso is het een probleembak zo'n tigra, een 1.6 ook nog toevallig?;)

Als ie in de file te heet word, zeker in deze tijd van het jaar is de fan niet echt het probleem. Bij mij was het een combinatie lekke radiator, weinig koelvloestof en een brakke waterpomp.

Er is trouwens een thermostaat te krijgen voor de tigra die eerder aangaat... maar dat is eigenlijk meer symptoombestrijding...

Leuke auto om te zien die tigra's maar ik ben blij dat ik er vanaf ben :Y)
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:22:06 #10
359006 Serge145
Bitches know me for a clitsuck
pi_103535752
Ja het is een 16klepper 1.6 dus.
Jaa dat begrijp ik , haha maar ik wil er niet vanaf O+ haha.
Dus wat jij zegt, het kan dus zijn dat lekke radiateur is, dat monteur dit overhoofd gezien heeft of niet ziet, weinig koelvloeistof (deze zit goed vol hoor?) en waterpomp is pas vervangen samen met distributieriem :P haha. Wel heel erg bedankt voor je idee trouwens! :P

Misschien is het beter om toch maar die thermostaat aan te schaffen? ook al is het symtoombestrijding? :D
Het licht gaat uit vannacht
Kom we brengen het feest naar buiten
Het is enkel nog de duivel die praat
Het is de hemel op aard
pi_103535982
Gebruikt/verliest 'ie koelvloeistof? Moet je bijvullen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:31:03 #12
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_103536017
Hoe staat het met het oliepeil?
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:37:39 #13
359006 Serge145
Bitches know me for a clitsuck
pi_103536242
Oliepeil is helemaal in orde. Staat gewoon ongeveer tussen max in.. voldoende dus.
En daarnaast hij gebruikt natuurlijk koelvloeistof, maar je ziet me bakkie nou niet in 1 x leeg lopen.
Hij staat nog steeds op zelfde hoogte, net tot de max.
Het licht gaat uit vannacht
Kom we brengen het feest naar buiten
Het is enkel nog de duivel die praat
Het is de hemel op aard
pi_103536335
Gebruik is niet natuurlijk...
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103536747
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:22 schreef Serge145 het volgende:
Ja het is een 16klepper 1.6 dus.
de 1.4 is ook een 16 klepper hoor ;) de 1.6 16v(alves) ( ;) ) is alleen van de 2 de grootste probleembak :+

quote:
Jaa dat begrijp ik , haha maar ik wil er niet vanaf O+ haha.
Dus wat jij zegt, het kan dus zijn dat lekke radiateur is, dat monteur dit overhoofd gezien heeft of niet ziet, weinig koelvloeistof (deze zit goed vol hoor?) en waterpomp is pas vervangen samen met distributieriem :P haha. Wel heel erg bedankt voor je idee trouwens! :P
begrijp me niet verkeerd, ik wil niet beweren dat de monteur een lekke radiator over het hoofd heeft gezien ;) Maar ik denk, dat er meer aan de hand is dan een fan die te laat aanslaat.

quote:
Misschien is het beter om toch maar die thermostaat aan te schaffen? ook al is het symtoombestrijding? :D
Het kan opzich geen kwaad, ik heb nog even gezocht maar de tigra tuning sites waar ik destijds opzat zijn allemaal offline dus kan het niet meer vinden..

maar ik zou toch nog eens wat dieper naar het probleem gaan zoeken
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:14:56 #16
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_103541665
oooooo hoe zat dat nou ... gvd..

Je kon de temp sensor vd fan uitwisselen met een ander model dan ging die eerder aan.

Volgens mij met die van een model uit een ander land waar het normaal warmer is ...

Zou je even moetten navragen bij de dealer

Edit : http://www.opel-forum.nl/ hier weten ze het zeker!
pi_103541796
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 14:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
oooooo hoe zat dat nou ... gvd..

Je kon de temp sensor vd fan uitwisselen met een ander model dan ging die eerder aan.

Volgens mij met die van een model uit een ander land waar het normaal warmer is ...

Zou je even moetten navragen bij de dealer

Edit : http://www.opel-forum.nl/ hier weten ze het zeker!
Je had als het goed is daarvoor een laagtoerig sensor en een hoogtoerig
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:21:09 #18
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_103541900
Nee was een sensor, een blauwe uit mn hoofd :D

Zie ook : http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=16779

gewoon even de sensor vervangen dus
pi_103734195
klopt...je moet de sensor die in de radiateur zit en de fan schakelt, vervangen door eentje die bij een wat lagere temeratuur schakelt,
andere tip: draait je fan wel de goede kant op?
  zondag 30 oktober 2011 @ 12:57:54 #20
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_103739168
Hij slaat al te laat aan volgens ts, dus dat heeft er weinig mee te maken. En kan in principe ook niet tenzij de polariteit omgewisseld is
pi_103841725
klopt... de temperatuur wordt te hoog voordat hij geactiveerd wordt, dus een sensor monteren met een lagere inschakeltemperatuur, dan gaat de fan eerder draaien
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')