Ja dat kan het ook zijn, alleen deze is reeds vervangen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:55 schreef penny-wise het volgende:
Is bekend bij sommige modellen van Opel. Aan de schaalverdeling te zien denk je dat de motor te heet wordt maar dat is niet zo. Combinatie meter-fan is niet optimaal.
Nu heb ik dat gelezen, alleen geven ze hier aan de Radiateur verstopt zat bij die auto. Dat is bij mij niet de oorzaak, want deze is nagekeken als oorzaak van de ramp van de kleppen die verrot gingen, en het waren er godslieven nogal 16 !quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:55 schreef JerryLee het volgende:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=39982
Dus de kleppen zijn vervangen omdat de motor te heet is geworden? Thermostaat ook al vervangen? Kan zijn dat die niet helemaal meer open gaat.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:10 schreef Serge145 het volgende:
Ja sorry spelling's fout. Maar wou het even niet corrigeren.
Was het voor mij nog even te vroeg voor!Ik bedoel dus de Fan!
Je zegt nu wel te laat aan niks aan de hand, oorzaak kleppen: Te heet geworden.
Dus ik weet niet hoe jij er bij komt : NIKS AAN DE HAND:P?
Jij stelt nu vast dat er sprake is van een causaal verband? Ik zeg alleen dat het bekend is dat bij dat soort Opel-motoren de thermostaat vrij laat ingrijpt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:10 schreef Serge145 het volgende:
Ja sorry spelling's fout. Maar wou het even niet corrigeren.
Was het voor mij nog even te vroeg voor!Ik bedoel dus de Fan!
Je zegt nu wel te laat aan niks aan de hand, oorzaak kleppen: Te heet geworden.
Dus ik weet niet hoe jij er bij komt : NIKS AAN DE HAND:P?
dat 'late' aanslaan is vrij normaal voor een tigra. en sowieso is het een probleembak zo'n tigra, een 1.6 ook nog toevallig?;)quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:10 schreef Serge145 het volgende:
Ja sorry spelling's fout. Maar wou het even niet corrigeren.
Was het voor mij nog even te vroeg voor!Ik bedoel dus de Fan!
Je zegt nu wel te laat aan niks aan de hand, oorzaak kleppen: Te heet geworden.
Dus ik weet niet hoe jij er bij komt : NIKS AAN DE HAND:P?
de 1.4 is ook een 16 klepper hoorquote:
begrijp me niet verkeerd, ik wil niet beweren dat de monteur een lekke radiator over het hoofd heeft gezienquote:Jaa dat begrijp ik , haha maar ik wil er niet vanafhaha.
Dus wat jij zegt, het kan dus zijn dat lekke radiateur is, dat monteur dit overhoofd gezien heeft of niet ziet, weinig koelvloeistof (deze zit goed vol hoor?) en waterpomp is pas vervangen samen met distributieriemhaha. Wel heel erg bedankt voor je idee trouwens!
![]()
Het kan opzich geen kwaad, ik heb nog even gezocht maar de tigra tuning sites waar ik destijds opzat zijn allemaal offline dus kan het niet meer vinden..quote:Misschien is het beter om toch maar die thermostaat aan te schaffen? ook al is het symtoombestrijding?
Je had als het goed is daarvoor een laagtoerig sensor en een hoogtoerigquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
oooooo hoe zat dat nou ... gvd..
Je kon de temp sensor vd fan uitwisselen met een ander model dan ging die eerder aan.
Volgens mij met die van een model uit een ander land waar het normaal warmer is ...
Zou je even moetten navragen bij de dealer
Edit : http://www.opel-forum.nl/ hier weten ze het zeker!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |