Order by erbij gooienquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:11 schreef ikke_ook het volgende:
[ afbeelding ]
Ik probeer met 1 query informatie uit een aantal gejoinde tabellen te halen, ik loop alleen op het laatste stukje vast. Ik heb het gereduceerd tot een eenvoudig probleem met 1 tabel, als ik dat weet snap ik het hopelijk ook voor de totale query.
Hoe krijg ik uit bovenstaande tabel voor alle gebruikers zijn eerst gekochte product? (in 1 query) Ik dacht iets in de trend van GROUP BY Customer, maar dan pakt hij het product met de laagste O_id, en dat hoeft niet per se het eerst gekochte product te zijn.
Thankjoeee!!quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:51 schreef Pakspul het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Niet in één preg_replace, maar ik denk dat je de oplossing niet verkeerd zal vinden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | <?php echo '<form method="post" action="add_category.php"> <select name="category_name">'; $result=mysql_query("SELECT * FROM category"); while ($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)){ echo '<option value="'.$row[CategoryId].'">'.$row[Name].'</option>'; } echo '</select><br /><br /> <input type="submit" value="Voeg categorie toe"> </form>'; ?> |
Wat wil je precies doen, want ik snap je verhaal niet helemaal.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:36 schreef 7leintje93 het volgende:
Hoi allemaal
Ik heb een tabelletje genaamd category, met twee kolommen CategoryId en Name. Ik heb het volgende formuliertje:
[ code verwijderd ]
Als ik dan in add_category.php $_POST['category_name'] probeer te echoën lukt dat niet, terwijl als ik $row[Name] bij value zet word de naam wel keurig geëchood (geëcho'd? ge-echood?). CategoryId is een int, misschien dat het daarin zit, maar ik krijg het in ieder geval niet aan de praat. Kan iemand mij helpen?
Groetjes Marjolein
Goed idee om naar de bron te kijken. Heb ik zelf niet aan gedacht -.-' Ik vraag me echt af waarom niet. Fail.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:44 schreef GlowMouse het volgende:
kijk eens naar de html die bovenstaand script genereert. En zet je error reporting hoger.
Ik wil CategoryId bij value zetten, en die in add_category.php verwerken (om te testen even echoën).quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:45 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wat wil je precies doen, want ik snap je verhaal niet helemaal.
Zet in dit stukje: $row[CategoryId] de key CategoryId tussen quotes, dus: $row['CategoryId'], check ook of de hoofd/kleine letters hetzelfde zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:49 schreef 7leintje93 het volgende:
[..]
Goed idee om naar de bron te kijken. Heb ik zelf niet aan gedacht -.-' Ik vraag me echt af waarom niet. Fail.
Bij de value staat in de bron een lege string. Weet je misschien hoe dit kan? Want in de db staat wel een waarde..
1 2 3 4 5 | <?php $html = file_get_html("document.html"); ?> |
1 2 3 4 5 | <?php $html = file_get_html("document.html")->plaintext; ?> |
quote:
1 2 3 4 5 | <?php $html = file_get_html("document.html")->plaintext; ?> |
Jup. Het werkte ook prima totdat ik er ->plaintext; achter zette.quote:
oh doe eens ->plaintext();quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:52 schreef Faux. het volgende:
[..]
Jup. Het werkte ook prima totdat ik er ->plaintext; achter zette.
Werkt helaas niet:quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:53 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
oh doe eens ->plaintext();
dus met haakjes
1 2 3 4 5 6 7 | <?php include('simple_html_dom.php'); $plaintext = file_get_html('http://google.nl')->plaintext; echo $plaintext; ?> |
Dan zou file_get_html('document.html') geen object opleveren. Bestaat het bestand document.html wel en staat het op de plaats waar je zoekt?quote:Op zondag 30 oktober 2011 14:55 schreef Faux. het volgende:
[..]
Werkt helaas niet:
Fatal error: Call to a member function plaintext() on a non-object in html.php on line 14
Hier raar genoeg nietquote:Op zondag 30 oktober 2011 15:09 schreef BBQSausage het volgende:
ik weet niet hoe jij het dan doet, maar als ik simpelweg de simple_html_dom.php file download, op m'n server zet, er een file bij maak, en daarin het volgende zet:
[ code verwijderd ]
Dan werkt het hier prima hoor.
var_dump laat m'n browser crashen in dit geval, en ik ga er vanuit dat hij het bestand vindt aangezien hij dat voorheen ook deedquote:Op zondag 30 oktober 2011 15:10 schreef Pakspul het volgende:
var_dump $html eens om te kijken of file_get_html uberhaupt wel het bestand vind en een klasse terug geeft.
Jup, want hij deed het voordat ik er ->plaintext; achter zette wel.quote:Op zondag 30 oktober 2011 15:11 schreef Light het volgende:
[..]
Dan zou file_get_html('document.html') geen object opleveren. Bestaat het bestand document.html wel en staat het op de plaats waar je zoekt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |