1 2 3 4 5 6 7 | <?php $a xor $b TRUE if either $a or $b is TRUE, but not both.[php] Maa ik zoek [php]$a operator $b TRUE if either $a or $b is TRUE, or both, but not none. ?> |
Unique Constraints.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:59 schreef 7leintje93 het volgende:
Hey guys,
Ik heb hier een bijzonder simpele vraag maar hoe zorg ik ervoor dat een combinatie van velden in een tabel uniek is? Ik kan het niet vinden. Ik moet een soort tussentabelletje maken waarbij ProjectId en CategoryId samengebracht worden. Een project kan in meerdere categoriën vallen, maar omdat ik dacht dat in PHPMyAdmin een primary key altijd één veld moest zijn heb ik een extra tabelId toegevoegd, maar nu moet ik nog wel zorgen dat er geen dubbele combinaties ontstaan....
Ik gebruik overigens Navicat Lite om mijn tabellen te maken/aan te passen maar ik kan ook wel een beetje overweg met PMA zelf.
Groetjes
Dan kun je hem zelf ook wel oplossen, als je er iets meer werk instopt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:59 schreef 7leintje93 het volgende:
Hey guys,
Ik heb hier een bijzonder simpele vraag
Zo mooi hoe mensen er altijd vanuit gaan dat je lui bent als je om hulp vraagt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:04 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dan kun je hem zelf ook wel oplossen, als je er iets meer werk instopt.
Thanks a lot!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Unique Constraints.
http://www.w3schools.com/sql/sql_unique.asp
Dat is niet zo, je kunt beter een goede tabel aanmaken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 12:59 schreef 7leintje93 het volgende:
omdat ik dacht dat in PHPMyAdmin een primary key altijd één veld moest zijn heb ik een extra tabelId toegevoegd
Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:14 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat is niet zo, je kunt beter een goede tabel aanmaken.
Een key kan prima samengesteld worden uit verschillende kolommen. Het is doornormaal dat in koppeltabellen bijvoorbeeld 2 id's wijzende naar andere tabellen samen een key vormen.quote:
Het is inmiddels veranderdquote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:42 schreef Catbert het volgende:
[..]
Een key kan prima samengesteld worden uit verschillende kolommen. Het is doornormaal dat in koppeltabellen bijvoorbeeld 2 id's wijzende naar andere tabellen samen een key vormen.
1 | $array = str_replace (" ", "", $array); |
Mijn max_execution_time in de php.ini staat op 90...quote:Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in C:\xampp\htdocs\DOM\simple_html_dom.php on line 1180
1 2 3 | <?php echo "<a href=\"includes/prikbord/posters/1.jpg\" />Klik hier voor de poster</a>"; ?> |
1 2 3 | <?php echo "<a href=\"includes/prikbord/posters/".$array['P_poster']."\" />Klik hier voor de poster</a>"; ?> |
in $array[P_Poster] staat de hele html code?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:33 schreef MrNiles het volgende:
waarom gaat dit goed
[ code verwijderd ]
en krijg ik hier een ongeveel de hele htmlcode dubbel heb
[ code verwijderd ]
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:36 schreef mschol het volgende:
[..]
in $array[P_Poster] staat de hele html code?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |