Hallo medeklussers,
Voor onze nieuwe woning ben ik momenteel een keuken aan het ontwerpen op de website van de alom bekende Zweedse meubelzaak. Nu blijf ik tegen een probleem aanlopen dat ik niet kan oplossen. Hieronder de keuken zoals wij hem wensen:
![5mkem8.png]()
Probleem is, aan de linkerkant naast het raam heb ik een ruimte van 113 cm. Aan de rechterkant 53 cm. Wij willen graag een hoge koelkast gezien deze toch iets ruimer zijn dan de mini inbouwkoelkastjes voor onder het werkblad. De enige mogelijkheid is dus deze links naast het raam te plaatsen.
Probleem blijft in deze situatie echter dat ik geen 60 cm meer over heb voor een kastje met inbouwkookplaat waar ik een afzuigkap boven kan hangen zonder dat deze voor het raam te voorschijn komt. Boven het raam heb ik 20-25 cm speling voor een platte inbouw afzuigkap. Er bestaan afzuigkappen die je aan/in het plafond kunt monteren maar deze kosten al gauw zo'n 1500 euro en dat is 3x zoveel als ik eigenlijk voor een afzuigkap gepland had.
Ik ben dus eigenlijk opzoek naar:
1. of een platte afzuigkap van 20/25 cm dik met de afvoer aan de zijkant ipv aan de bovenkant zodat ik deze onder het plafond door kan laten lopen (budget max 500 euro).
2. Iemand met een heel slim idee, creatief inzicht of ervaring die een andere oplossing weet voor dit uiterst irritant geplaatste raam. Het raam vervangen is echter geen optie gezien ik er niet van houd om verschillende kleuren baksteen/voeg aan de buitenkant van de gevel te krijgen.
Alvast bedankt

(Afmetingen keuken: 329 x 234. Links vanaf de muur met het raam tot aan het deurkozijn 113 cm en rechts is dit 93,5 cm. Vanaf de lange muur zonder raam tot aan de linker deur is het 23,5 cm en tot aan de rechter deur 49,5 cm).