abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103455365
Hallo medeklussers,

Voor onze nieuwe woning ben ik momenteel een keuken aan het ontwerpen op de website van de alom bekende Zweedse meubelzaak. Nu blijf ik tegen een probleem aanlopen dat ik niet kan oplossen. Hieronder de keuken zoals wij hem wensen:

Probleem is, aan de linkerkant naast het raam heb ik een ruimte van 113 cm. Aan de rechterkant 53 cm. Wij willen graag een hoge koelkast gezien deze toch iets ruimer zijn dan de mini inbouwkoelkastjes voor onder het werkblad. De enige mogelijkheid is dus deze links naast het raam te plaatsen.

Probleem blijft in deze situatie echter dat ik geen 60 cm meer over heb voor een kastje met inbouwkookplaat waar ik een afzuigkap boven kan hangen zonder dat deze voor het raam te voorschijn komt. Boven het raam heb ik 20-25 cm speling voor een platte inbouw afzuigkap. Er bestaan afzuigkappen die je aan/in het plafond kunt monteren maar deze kosten al gauw zo'n 1500 euro en dat is 3x zoveel als ik eigenlijk voor een afzuigkap gepland had.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar:

1. of een platte afzuigkap van 20/25 cm dik met de afvoer aan de zijkant ipv aan de bovenkant zodat ik deze onder het plafond door kan laten lopen (budget max 500 euro).
2. Iemand met een heel slim idee, creatief inzicht of ervaring die een andere oplossing weet voor dit uiterst irritant geplaatste raam. Het raam vervangen is echter geen optie gezien ik er niet van houd om verschillende kleuren baksteen/voeg aan de buitenkant van de gevel te krijgen.

Alvast bedankt :)

(Afmetingen keuken: 329 x 234. Links vanaf de muur met het raam tot aan het deurkozijn 113 cm en rechts is dit 93,5 cm. Vanaf de lange muur zonder raam tot aan de linker deur is het 23,5 cm en tot aan de rechter deur 49,5 cm).
pi_103455842
oven & kookstel naar rechts, koelkast naar links wasbak in het midden?
hey sexy, ooohhh you already know!
pi_103455928
en zo'n afzuiger die uit je keukenblad omhoog komt geschoven tijdens het koken?
als je niet kookt zie je hem dan ook niet

pi_103456076
@backgammon: kookstel kan helaas niet helemaal naar rechts (ook maar 53 cm en dan direct tegen de muur aan koken is ook niet handig).

@Soohr: Zoiets heb ik ook al gezien.. past alleen niet echt binnen mn budget.

Bedankt voor het meedenken :).
pi_103456645
een schuine afzuigkap die je tussen het raam en de koelkast kan zetten?

overigens heb ik in mijn huurhuis (bouw 1996) helemaal geen afzuigkap, er zit een kleine centrale afzuiging boven mijn aanrecht in het dak, daar moet ik het mee doen. volgens de woningbouw mag ik er geen afzuigkap op aansluiten omdat er een pomp achter zit.

in mijn vorige huurwoning (bouw 1955) had ik helemaal geen afzuiging

[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2011 16:04:38 ]
pi_103456693
Oven mag niet onder de goodsteen en je kookplaat mag nietdirect tegen een muur of hoge kast.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_103456824
quote:
(Afmetingen keuken: 329 x 234. Links vanaf de muur met het raam tot aan het deurkozijn 113 cm en rechts is dit 93,5 cm. Vanaf de lange muur zonder raam tot aan de linker deur is het 23,5 cm en tot aan de rechter deur 49,5 cm).
Kan je niet de bocht om. Links dan kookplaat en rechts om de hoek koelkast. Spoelbak kan dan in het midden
Jeroentje.
pi_103457033
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:07 schreef jpajs het volgende:
Kan je niet de bocht om. Links dan kookplaat en rechts om de hoek koelkast. Spoelbak kan dan in het midden
Rekeninghoudende met een aanrecht van 60 cm diep en een koelkast/kookplaat van standaard 60 cm kom ik dan op 120 cm en die heb ik helaas nergens.
pi_103458978
Er zijn meerdere oplossingen mogelijk, maar ik vrees dat die allemaal ruim boven budget zitten. Wat dat betreft moet je al blij zijn als je een mooie oplossing hebt voor 1.500 euro.

Kortom: budget omhoog, of eisen bijstellen.

Alternatief is om de keuken helemaal anders in te delen, maar dan is een plattegrond handig incl. duidelijkheid omtrent de deuren...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_103462998
als je nu een heel goedkope afzuigkap koopt, het mechaniek eruithaalt, zelf een passende koof maakt, daar de filters en het mechaniek in zet?

ik heb in een vorig huis van de schouw en een ventilator op die manier zelf een afzuigkap gemaakt..werkte prima
pi_103463177
En de koelkast rechts naast de rechter deur, dus rechtsvoor op je plaatje, los van de rest van de keuken?
pi_103466953

Geen idee wat de prijzen zijn trouwens wellicht kun je hiermee gerichter iets vinden.
pi_103468786
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 16:12 schreef unlimitedzxr het volgende:

[..]

Rekening houdende met een aanrecht van 60 cm diep en een koelkast/kookplaat van standaard 60 cm kom ik dan op 120 cm en die heb ik helaas nergens.
Even voor je uit getekend, kom ik 111 cm met een hoek opstelling met smalle IKEA kasten van 29,8 cm. Misschien handig om goedkoop een blad van beton te gieten. Heb er even een kookplaat van 60 cm vierkant ingetekend voor de vorm. Geen idee of zon smalle kast met 1 zijde print in kleur geleverd kan worden ???

Als je de laatste kast zelf zou maken in de vorm van een flessen / vakjes kast krijg je voor de laatste kast een breedte van ongeveer 12 cm. Deze zou je kunnen maken van geplastificeerd spaanplaat.
Dus -12 - 29,8 = -17,8 - 1109 = 93,1 cm. Dan zou je dus uitkomen op 93,1 cm vanuit de wand.

Kom net nog deze tegen dus dan hoef je niets te maken.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30138807/
Jeroentje.
pi_103508562
@JPAJS:
Dit is eerlijk gezegd wel een heel goede oplossing. Ben eens benieuwd of dit met een Ikea keuken mogelijk is en ik moet nog even zoeken naar een 'hoek afzuigkap' die dan niet breder is dan 53 cm. Ik ga eens even verder kijken!

Bedankt voor de moeite :) .
pi_103509571
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 19:09 schreef unlimitedzxr het volgende:
@JPAJS:
Dit is eerlijk gezegd wel een heel goede oplossing. Ben eens benieuwd of dit met een Ikea keuken mogelijk is en ik moet nog even zoeken naar een 'hoek afzuigkap' die dan niet breder is dan 53 cm. Ik ga eens even verder kijken!

Bedankt voor de moeite :) .
Dit zijn juist allemaal Faktum IKEA kastjes. Ben uitgegaan van de smalste maat die leverbaar is in het assortiment.

Breedte: 29.8 cm, Diepte: 60.0 cm, Hoogte: 86.0 cm.

Hoe om je aan een maat van 53 cm voor een afzuigkap. Volgens mij kan je elke kap ophangen in die hoek.
Jeroentje.
  maandag 24 oktober 2011 @ 19:28:34 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103509682
Kan je dat raam op kiep zetten? Zo ja, waarom heb je dan een afzuigkap nodig, gewoon raam openzetten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')