abonnement Unibet Coolblue
pi_104111569
Komakie, was dat wat je bedoelde?
pi_104111658
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 06:42 schreef -Menn0- het volgende:
Ja dat dacht ik dus ook. Carven was niet voldoende... Verder allemaal 1en en 2en (10en en 8en in Oostenrijk) dus ik baal echt ziekelijk hard!!! Ze vonden dat ik niet snel genoeg ging, maja dan moet je geen ijzigepiste uitkiezen vol blinde skieërs. Moest 3 keer remmen omdat die mafkezen de pisteregels niet kennen.
Ik mag hopen dat je mag herkansen? Hebben ze wel aangegeven wat je fout deed, of was het echt puur alleen de snelheid?
W0ei ?
pi_104111757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:19 schreef Komakie het volgende:
Hey Den_Haag. Jij had het een tijdje geleden over een ski merk wat nog niet in Nederland verkrijgbaar was. Maakten volgens mij tourski's en freestyle ski's ofzo. Ben alleen de naam van het merk vergeten....

Iemand trouwens nog andere merken en dingen die nog niet in Nederland verkrijgbaar zijn?
Ik heb al wat dingetjes gevonden, maar ben gewoon op zoek naar zo veel mogelijk spullen.
De winter gear van DC is niet echt wijdverspreid in NL te krijgen volgens mij, of wil je echt spullen die hier gewoon niet zijn?
W0ei ?
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:22:59 #179
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104112365
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:50 schreef Den_Haag het volgende:
Komakie, was dat wat je bedoelde?
Als het goed is wel ja :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 8 november 2011 @ 10:26:40 #180
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104112445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:58 schreef M3rcury het volgende:

[..]

De winter gear van DC is niet echt wijdverspreid in NL te krijgen volgens mij, of wil je echt spullen die hier gewoon niet zijn?
Ik ken de jongens van DC en die hebben volledige rechten.
Je moet iets hebben wat niet vertegenwoordigd wordt in Nederland. Een vriend van mij is bezig om zo iets op te zetten, maar is nog op zoek naar leuke merkjes.

Btw, stuur ff een PM als iemand wat weet. Anders kan ik straks weer door het hele topic gaan spitten om dingen te onthouden :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  FOK!fotograaf dinsdag 8 november 2011 @ 12:37:01 #181
159915 -Menn0-
MNO
pi_104116351
Ik mag in Februari herkansen. Ik moet sneller en "sportiever" naar beneden gaan. Dus ga in Snowworld ( t moet maar ;( ... ) paar keer oefenen en dan over 3 maanden alsnog knallen. Echt heel kut want kon in Februari al mee met m'n stage school en dat gaat nu niet door.
,,/
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:24:00 #182
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104117976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 12:37 schreef -Menn0- het volgende:
Ik mag in Februari herkansen. Ik moet sneller en "sportiever" naar beneden gaan. Dus ga in Snowworld ( t moet maar ;( ... ) paar keer oefenen en dan over 3 maanden alsnog knallen. Echt heel kut want kon in Februari al mee met m'n stage school en dat gaat nu niet door.
Ik zou gewoon een paar dagen van te voren gaan om te oefenen. Dan ben je lekker warm als je herkansing moet doen. Carven moet toch wel te doen zijn. Zeker als je een paar keer in de weg gezeten bent door anderen.
Ik wist trouwens niet dat ze je tegenwoordig laten zakken op carven. Toen ik het deed was het niet eens een verplichting.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:33:40 #183
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_104118281
Wou net zeggen, carven op een Nederlandse binnenbaan is niet echt ideaal te noemen.
Kun je beter een paar dagen voor je herkansing alvast daarheen om wat te trainen. Opzich is carven op een ijzite piste natuurlijk best goed te doen, voor de start van je run even goed om je heen kijken en lekker knallen.
In mijn groepje vorig jaar waren best veel mensen gezakt op carven trouwens, dat en Duits, en een enkeling op lesgeven en freestyle of andere onderdelen.

Wel balen Menno, mja voor nu even niets aan te doen. In Februari haal je het gewoon alsnog!

[ Bericht 5% gewijzigd door saaw op 08-11-2011 13:40:45 ]
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:21:09 #184
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104119815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:33 schreef saaw het volgende:
Wou net zeggen, carven op een Nederlandse binnenbaan is niet echt ideaal te noemen.
Kun je beter een paar dagen voor je herkansing alvast daarheen om wat te trainen. Opzich is carven op een ijzite piste natuurlijk best goed te doen, voor de start van je run even goed om je heen kijken en lekker knallen.
In mijn groepje vorig jaar waren best veel mensen gezakt op carven trouwens, dat en Duits, en een enkeling op lesgeven en freestyle of andere onderdelen.

Wel balen Menno, mja voor nu even niets aan te doen. In Februari haal je het gewoon alsnog!
Als Anwarter zakken op freestyle :')
Dat het uberhaupt kan is al belachelijk. Hoe groot is de kans dat je een vorm van freestyle nodig hebt als je beginners les geeft? Nihil natuurlijk.
Wij hebben landes leraren die nog geen fatsoenliijke ollie kunnen, maar ze kunnen prima op landes niveau les geven. Je moet ze alleen geen freestyle groep geven :P
Dat zijn trouwens wel mensen die al langer hun landes hebben dan ik en toen was freestyle nog niet zo'n issue.
Dat je op iets carven of op les geven zakt kan ik begrijpen. Dat vind ik voor een leraar nog wel redelijk essentieel om te kunnen, maar op freestyle....

Op zich kun je trouwens op een indoor baan prima carven (hooguit iets wat smal) maar ik vind de baan nooit stijl genoeg. Dan kun je beter een beetje brede fatsoenlijke rode piste pakken. Moet je die kant er tenminste echt een beetje in drukken O+
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:44:02 #185
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_104120730
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als Anwarter zakken op freestyle :')
Dat het uberhaupt kan is al belachelijk. Hoe groot is de kans dat je een vorm van freestyle nodig hebt als je beginners les geeft? Nihil natuurlijk.
Wij hebben landes leraren die nog geen fatsoenliijke ollie kunnen, maar ze kunnen prima op landes niveau les geven. Je moet ze alleen geen freestyle groep geven :P
Dat zijn trouwens wel mensen die al langer hun landes hebben dan ik en toen was freestyle nog niet zo'n issue.
Dat je op iets carven of op les geven zakt kan ik begrijpen. Dat vind ik voor een leraar nog wel redelijk essentieel om te kunnen, maar op freestyle....

Op zich kun je trouwens op een indoor baan prima carven (hooguit iets wat smal) maar ik vind de baan nooit stijl genoeg. Dan kun je beter een beetje brede fatsoenlijke rode piste pakken. Moet je die kant er tenminste echt een beetje in drukken O+
Ik heb met mensen in het groepje gezeten die echt wel een aardig potje konden snowboarden maar iets duidelijk uitleggen of heel netjes en langzaam voordoen was er niet bij, dat lijkt mij inderdaad ook het belangrijkst.

Ik had hiervoor nooit eerder freestyle gedaan [rotte knieen] maar moest wel en heb prima in die ene week wat 180's en andere kleine pistentricks geleerd. Kon gelukkig wel al redelijk switch rijden, mensen die dat nog nooit eerder gedaan hadden stonden nogal met hun bek vol tanden :D
Maar als ik zelfs mn freestyle haal begrijp ik echt niet dat er mensen zijn die dat onderdeel gemist hebben. Ik vind het ook niet nosig voor je Anwarter eigenlijk, maargoed het hoort er nu eenkeer bij en je hoeft amper iets te doen.

Moet zeggen dat ik met een groepje kinders wel altijd wat freestyle meepak aan het eind van de week hoor, als ze na een week een beetje fatsoenlijke bochtjes kunnen kun je prima een ochtendje 180s proberen of een nose- of tailroll. Vinden ze ook vaak wel heel leuk om te doen, al is het natuurlijk niet noodzakelijk.

Geloof dat je tegenwoordig voor je Landes van een grote kicker een 360 moet maken en dan nog wat kleine dingetjes, ga het wel merken in april ofzo, ik wil het wel proberen :Y

En over indoor carven: mij te smal en plat inderdaad. Lekker op een rode piste en eerst een beetje vaart maken. Ooh ik kan niet wachten om op mn nieuwe board te gaan staan!
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:18:28 #186
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104122162
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:44 schreef saaw het volgende:

[..]

Ik heb met mensen in het groepje gezeten die echt wel een aardig potje konden snowboarden maar iets duidelijk uitleggen of heel netjes en langzaam voordoen was er niet bij, dat lijkt mij inderdaad ook het belangrijkst.

Ik had hiervoor nooit eerder freestyle gedaan [rotte knieen] maar moest wel en heb prima in die ene week wat 180's en andere kleine pistentricks geleerd. Kon gelukkig wel al redelijk switch rijden, mensen die dat nog nooit eerder gedaan hadden stonden nogal met hun bek vol tanden :D
Maar als ik zelfs mn freestyle haal begrijp ik echt niet dat er mensen zijn die dat onderdeel gemist hebben. Ik vind het ook niet nosig voor je Anwarter eigenlijk, maargoed het hoort er nu eenkeer bij en je hoeft amper iets te doen.

Moet zeggen dat ik met een groepje kinders wel altijd wat freestyle meepak aan het eind van de week hoor, als ze na een week een beetje fatsoenlijke bochtjes kunnen kun je prima een ochtendje 180s proberen of een nose- of tailroll. Vinden ze ook vaak wel heel leuk om te doen, al is het natuurlijk niet noodzakelijk.
Je kunt op zich wel wat dingetjes proberen. Op die manier leren ze ook beter op hun board te staan. Ik deed altijd rondjes op de piste draaien. Op die manier krijgen ze de kantenwissel nog wat beter onder de knie en het is een leuke opbouw naar fakie rijden :)
Het doorbreekt een beetje het eentonige van bochten draaien. Werkt vaak wel verfrissend en het is altijd zo dat als je iets moeilijkers probeert, wat je nog niet onder de knie hebt, lijken de standaard dingen allemaal veel makkelijker.
Na hun eerste keer op een rode piste lijkt die blauwe ook ineens een stuk makkelijker. Het zit tussen de oren.

Wil niet zeggen dat ik dat nog niet echt freestyle vind en je kunt je werk natuurlijk heel goed doen zonder dat soort dingen en dus heb je eigenlijk freestyle als anwarter niet nodig.

Ik weet nog dat ik de Landes deed. Toen had je nog alpin en freestyle gescheiden. Ik deed alpin omdat ik niet zo goed was in freestyle. In ieder geval niet goed genoeg om de freestyle versie te doen. Als je zag wat een figuren er op de alpin kwamen was ik ineens freestyle koning. :P
Er waren gewoon lui die alleen maar op hardboots reden en dus ook niet eens fakie konden rijden :')

quote:
Geloof dat je tegenwoordig voor je Landes van een grote kicker een 360 moet maken en dan nog wat kleine dingetjes, ga het wel merken in april ofzo, ik wil het wel proberen :Y

En over indoor carven: mij te smal en plat inderdaad. Lekker op een rode piste en eerst een beetje vaart maken. Ooh ik kan niet wachten om op mn nieuwe board te gaan staan!
Volgens mij hoef je de 360 niet eens helemaal clean te sticken. Ik ken mensen met hun Landes die het niet lang geleden gehaald hebben en die kunnen absoluut geen 360 over een kicker.
Ligt er misschien ook een beetje aan waar je de opleiding doet.

Indoor carven is op zich niet te vlak. Het kan wel, maar je moet wel heel clean op je kanten rijden aangezien het zo vlak is en er veel rulle sneeuw ligt. Niet ideaal, maar het kan wel :P

Op een zwarte piste is het ook wel leuk om goed te carven, maar wel echt lastig. Ik heb dat van een maatje geleerd die boardercross en slalom reed. Op zich best vet om een heel stuk zwart toch carvend naar beneden te komen.
Alleen met de huidige generatie rocker boards kan dat bijna niet meer.

[ Bericht 7% gewijzigd door Komakie op 08-11-2011 15:28:10 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_104122309
Ik heb afgelopen jaar het idee gekregen dat switch rijden vooral tussen je oren zit. Ik deed het eigenlijk ook nooit, omdat ik na 2 bochten weer op mijn bek ging. Vorig jaar ook een dag met een langzaam beginnend groepje meegegaan, en toen heb ik voornamelijk geoefend op het switch rijden. Na een paar afdalingen lukte bochten draaien prima en halverwege de dag begon ook carven wel aardig te lukken. Het is gewoon even een knop omzetten.

Ben blij dat ik dat geleerd heb, want het maakt 180's een stuk makkelijker :P

En om indoor te carven is mij ook niet stijl en breed genoeg :)

[ Bericht 2% gewijzigd door M3rcury op 08-11-2011 15:36:56 ]
W0ei ?
  dinsdag 8 november 2011 @ 15:46:11 #188
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_104123268
Nee het is natuurlijk niet echt freestyle maar wat wij bij de Anwarter gedaan hebben ging ook nergens over en met kinderlessen vind ik het altijd een leuke aanvulling.
Bij mij in de groep vorig jaar waren zelfs ook nog 2 mensen met hardboots trouwens!

Ik volg mn opleiding bij Salzburger verband trouwens, en dat is voor zover ik weet bijna helemaal gelijk aan Wiener. Alleen van Ripstar weet ik niet goed hoe het in elkaar steekt.

Indoor carven kan zeker, alleen om op te trainen, zeker als je in Februari in waarschijnlijk briljante buitencondities moet herkansen, is gewoon niet nodig. Maargoed ik ga sowieso bijna nooit indoor, vind er echt geen klap aan binnen.

Op de Schmitten heb je zo een mooie lange zwarte dalafdaling die golvend afloopt met afwisselend heel steil en iets minder, hard werken voor de bovenbenen maar heerlijk carven O+
Echt mega steil rechtdoor zwart is imo vooral leuk carven in beginnende slush om je snelheid een beetje tegen te houden, anders vlieg ik hem er ook nog af en toe uit.

Ik heb trouwens ook pas echt veel en goed switch leren rijden afgelopen jaar. Sta goofy en heb weel regular voor moeten doen, heel langzaam en netjes, dus dat was voor mij ook wel eens goed :) Merkte daarvoor toch dat ik bij switch rijden ineens weer een beetje terug ging leunen.
an urge to help mankind overcomes me
  FOK!fotograaf dinsdag 8 november 2011 @ 16:01:26 #189
159915 -Menn0-
MNO
pi_104123949
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik zou gewoon een paar dagen van te voren gaan om te oefenen. Dan ben je lekker warm als je herkansing moet doen. Carven moet toch wel te doen zijn. Zeker als je een paar keer in de weg gezeten bent door anderen.
Ik wist trouwens niet dat ze je tegenwoordig laten zakken op carven. Toen ik het deed was het niet eens een verplichting.
Ja ik ga waarschijnlijk naar Saalbach dus ik ga wel een week keihard oefenen :)

Ja eigenvaardigheid... Freestyle was ook prima bij mij, was alleen het carven. Heel kut..
,,/
pi_104125158
Hoeveel ben je kwijt voor zo'n herkansing menno? Lijkt mij wel erg kut namelijk om 900E te investeren en dan niks hebben :( Hoelang snowboard je trouwens?
Zit er aan te denken om volgend jaar ook voor mn anwertar te gaan..
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:44:30 #191
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_104125793
900 euro? :o Tering, is Ripstar zoveel duurder?

[edit] oh het is inc. accomodatie. Maar dan nog, ik heb 450 ofzo betaald.
an urge to help mankind overcomes me
  FOK!fotograaf dinsdag 8 november 2011 @ 16:48:04 #192
159915 -Menn0-
MNO
pi_104125973
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:30 schreef StepIntoTheRealm het volgende:
Hoeveel ben je kwijt voor zo'n herkansing menno? Lijkt mij wel erg kut namelijk om 900E te investeren en dan niks hebben :( Hoelang snowboard je trouwens?
Zit er aan te denken om volgend jaar ook voor mn anwertar te gaan..
Alleen de skipas omdat ik maar 1 onderdeel niet gehaald heb. Als je 2 onderdelen niet haalt dan moet je de hele cursus overnieuw doen.

Ik heb 6 weken gesnowboard. Maar 1 week les...

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:44 schreef saaw het volgende:
900 euro? :o Tering, is Ripstar zoveel duurder?

[edit] oh het is inc. accomodatie. Maar dan nog, ik heb 450 ofzo betaald.
950 zelfs..
,,/
pi_104126348
Dan is het nog te overzien :) Maar wel kut dat er zoveel tijd tussen moet zitten voordat je weer mag.
  FOK!fotograaf dinsdag 8 november 2011 @ 16:56:58 #194
159915 -Menn0-
MNO
pi_104126395
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:55 schreef StepIntoTheRealm het volgende:
Dan is het nog te overzien :) Maar wel kut dat er zoveel tijd tussen moet zitten voordat je weer mag.
Ja heel kut. Alleen zag ik net staan dat er in December ook een cursus is dus eens vragen of het ook 19 december kan. Kan ik in Januari nog mee les geven.
,,/
  dinsdag 8 november 2011 @ 17:02:43 #195
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_104126664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:56 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Ja heel kut. Alleen zag ik net staan dat er in December ook een cursus is dus eens vragen of het ook 19 december kan. Kan ik in Januari nog mee les geven.
Mag je nu ook geen lesgeven dan?
Mijn lief was vorig jaar gezakt voor zn Duits maar heeft gewoon het hele seizoen lesgegeven en gaat straks begin December even heen en weer voor dat ene onderdeel.
an urge to help mankind overcomes me
  FOK!fotograaf dinsdag 8 november 2011 @ 17:04:36 #196
159915 -Menn0-
MNO
pi_104126751
Nou ik wil mee met m'n school (de ALO) en dat mag alleen als je echt je Anwarter hebt. Waarschijnlijk mag ik met m'n stageschool wel mee maar niet de ALO waar ik echt heeeeel hard van baal..
,,/
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:38:30 #197
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104133354
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 16:44 schreef saaw het volgende:
900 euro? :o Tering, is Ripstar zoveel duurder?

[edit] oh het is inc. accomodatie. Maar dan nog, ik heb 450 ofzo betaald.
Je wilt niet weten in wat voor accomodatie ik toen zat. Gewoon 4 sterren hotel met half pension. Dan wil ik wel 500 euro in 10 dagen betalen hoor. Zo veel is dat dan niet :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:41:38 #198
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104133493
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 17:02 schreef saaw het volgende:

[..]

Mag je nu ook geen lesgeven dan?
Mijn lief was vorig jaar gezakt voor zn Duits maar heeft gewoon het hele seizoen lesgegeven en gaat straks begin December even heen en weer voor dat ene onderdeel.
Via de OSV (ripstar) mag je officieel geen les geven als je niet alles gehaald hebt, maar als je het deelname papiertje meeneemt en zegt dat je uiteindelijk wilt herkansen dan is het allemaal niet zo'n probleem.

Wat niveau betreft is het in principe allemaal ongeveer gelijk. OSV heeft een paar andere oefeningen dan Wiener en die weer iets anders dan Salzburg, maar verder maakt het allemaal geen hol uit. Behalve dan voor de bundeslanden die er over lopen te zeuren.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  FOK!fotograaf dinsdag 8 november 2011 @ 20:37:42 #199
159915 -Menn0-
MNO
pi_104136099
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je wilt niet weten in wat voor accomodatie ik toen zat. Gewoon 4 sterren hotel met half pension. Dan wil ik wel 500 euro in 10 dagen betalen hoor. Zo veel is dat dan niet :)
Pfft was het maar een 4 sterren hotel. Was gewoon een hostel... Nog geen eens 1 ster!

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:41 schreef Komakie het volgende:

[..]

Via de OSV (ripstar) mag je officieel geen les geven als je niet alles gehaald hebt, maar als je het deelname papiertje meeneemt en zegt dat je uiteindelijk wilt herkansen dan is het allemaal niet zo'n probleem.

Precies, een paar Duitse mensen gaan ook gewoon les geven en later herkansen.
,,/
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:08:57 #200
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104137792
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:37 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Pfft was het maar een 4 sterren hotel. Was gewoon een hostel... Nog geen eens 1 ster!

[..]

Precies, een paar Duitse mensen gaan ook gewoon les geven en later herkansen.
Ik heb 3 opleidingen gedaan bij de OSV en ik zat bij alle 3 in een 4 sterren hotel :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')