abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103360958
De Slankreeks

Vorige deel

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_103360998
Kut, spelfout in TT, kan een modje dat aanpassen?
En evt een leuk plaatje zoeken?
Zit mobiel namelijk. B-)
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:20:54 #3
70532 loveli
N
pi_103361003
tvp ;)
crap in = crap out
pi_103361005
Ik vind het ook heel koud hoor Chico, dus je bent niet de enige. :+

Loop de hele tijd met een badjas over m'n kleren aan in huis. :')
pi_103361009
Nieuwe soort jas HPKW ? ;)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_103361024
Mogge. Ik ben laat en dacht 'fuck dat'. Is de collega ziek.
pi_103361042
Morning! Ik ben mezelf aan t overtuigen om te gaan hardlopen maar geen zin!!
Be someone that makes you happy
pi_103361073
Ik heb m'n zomerjas nog aan. Zat wel even te twijfelen vanochtend, maar het wordt zonnig vandaag en dan is 's middags een winterjas weer te warm.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_103361074
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:23 schreef Nallie het volgende:
Morning! Ik ben mezelf aan t overtuigen om te gaan hardlopen maar geen zin!!
Het is onwijs mooi weer. Ok, het had 10 graden warmer mogen zijn, maar het is helder, weinig wind en eigenlijk perfect om te gaan hardlopen!
Als ik niet in de trein naar mn werk zat, van mezelf (en de sportarts) de rest van het jaar niet meer mag hardlopen en ik geen groen slijm producerend hoestje had, dan was ik ook gaan hardlopen! *)
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:28:26 #10
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_103361079
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Kut, spelfout in TT, kan een modje dat aanpassen?
En evt een leuk plaatje zoeken?
Zit mobiel namelijk. B-)
Would you like some cheese with that whineterjas :Y
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_103361087
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het is onwijs mooi weer. Ok, het had 10 graden warmer mogen zijn, maar het is helder, weinig wind en eigenlijk perfect om te gaan hardlopen!
Als ik niet in de trein naar mn werk zat, van mezelf (en de sportarts) de rest van het jaar niet meer mag hardlopen en ik geen groen slijm producerend hoestje had, dan was ik ook gaan hardlopen! *)
Oké, dank je wel voor deze woorden! Klinkt goed! Ik ga maar eens aankleden.. Werk ze!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:31:13 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103361110
Zo naar fysio en dan in de cabrio *) door naar Zwollywood.

Doei! :P :W
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103361120
Ik ga ook maar eens in de kleren en dan bedenken wat ik ga doen vandaag, de kids zijn naar hun vader.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_103361226
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Streept "slecht weer" van haar waarom-ik-niet-hoef-lijstje.

Ik draag al een paar dagen mijn winterjas. Comfort gaat voor principes! Vandaag vrij, joehoe, gezellig winkelen en musea bezoeken met moeders.

Goedemorgen!
pi_103361238
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:28 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Would you like some cheese with that whineterjas :Y
:D

En veel plezier in Zwolle XM!
pi_103361336
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo naar fysio en dan in de cabrio *) door naar Zwollywood.

Doei! :P :W
Muis, ik hou van je.
Dino je vriend en trouw met mij. Dan kunnen we de hele dag slechte grappen tegen elkaar maken. O+
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:59:01 #17
148689 Muis006
pi_103361407
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:54 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Muis, ik hou van je.
Dino je vriend en trouw met mij. Dan kunnen we de hele dag slechte grappen tegen elkaar maken. O+
O+ I'll think about it.
pi_103361418
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:59 schreef Muis006 het volgende:

[..]

O+ I'll think about it.
Top!
Doe wat je niet durft.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:03:05 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103361454
to winterjas, sinds vandaag... TT spelfoutje weggehaald ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:03:19 #20
148689 Muis006
pi_103361459
Hahaha _O-

"Muis, wat wil je op je brood?"
- "Is er nog leverworst?"
"Ja."
- "Dan doe maar kaas."
" }:| "
pi_103361548

Liverwurst, waaaaaaah!!!!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103361560
Geen tijdelijke plaat blijkbaar!
Het lijkt een beetje goed te komen vandaag.
  Vis een optie? vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:19:29 #23
70532 loveli
N
pi_103361735
Moet je nu een plaat met een eentje erop? Of is dat alleen als je ook nieuwe papieren krijgt?
crap in = crap out
pi_103361944
Henk, dank je! Het was heerlijk buiten!
Na 2 minuten rennen echt niet koud meer, ging top!
pi_103361962
mogge! :W
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')