abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 28 augustus 2000 @ 20:51:16 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_316759
Heb je ooit weleens een boek gestolen omdat je het echt wilde hebben en geen geld had om te kopen?
En heb je dat boek dan nog steeds of was het toch niet de moeite waard.

Mijn ergste zonde op dit gebied is dat ik een boek niet teruggeven heb bij de bieb.
Ik was al zolang op zoek naar dat boek en nergens was het meer te krijgen.
Heb toen erg gejokt en gezegd dat ik dat boek allang al ingeleverd had.
Nooit meer wat van gehoord.
Boek staat idd nog steeds in boekenkast nr8
en wordt nog steeds regelmatig bekeken

Heb ik er spijt van???

Een beetje

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 28 augustus 2000 @ 20:59:27 #2
5305 Slaapzak
Hoe maak ik een ondertitel?
pi_316769
Ik heb eens een wiskunde examenboek van mijn broer gejat. Hij was zo vaak aan het leren, dat hij geen tijd meer had om met mij te voedballen of hutten te bouwen.

Nu, jaren later kunnen we er allebij hartelijk om lachen; Mijn broer is geslaagd met een 8 voor wiskunde en verder een paar zessen voor de vakken waar hij de boeken nog wel van had.

Leuke vraag trouwens!!!

Pendere in arbore, non opportet ut sit glans!
  maandag 28 augustus 2000 @ 21:23:41 #3
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_316804
Heb vorig jaar James and the giant peach meegegapt uit een buitenlandse bieb. Had namelijk nog twee weken van reizen voor de boeg en geen boeken meer. Geen greintje spijt van gehad.
"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
pi_316952
Toen ik nog studeerde en net zo weinig geld had als studiepunten, heb ik wel eens een boek gejat bij de Bijenkorf in Amsterdam. Het ging om de Verzamelde gedichten van Martinus Nijhoff, die ik voor mijn studie (Nederlands) moest lezen. In de bibliotheek was het uitgeleend, en in de Bijenkorf kostte het 60 gulden. Te duur!

Was wel apart om te doen, zo'n boek in je tas laten glijden, terwijl je niks anders doet dan om je heen kijken of niemand je ziet. En dan door die poortjes naar beneden, dat was wel eng. Maar ik heb niks gehoord, later ook niet, en ik heb mijn studie ook nog afgemaakt! Het boek heb ik trouwens nooit uitgelezen...

Ik geloof dat het de enige keer was dat ik iets heb gestolen. Ik heb het daarna nooit meer gedaan. Waarom weet ik niet. Waarom niet ook niet.

pi_317199
ik steel geen boeken
ik ben zelf een gesloten boek
bad to tha bone
pi_319546
Ik heb ooit in een klein bibliotheekje een boek gestolen. Helaas was ik vergeten dat ik het werkje had gestolen en bracht het braaf mee bij mijn volgende bibliotheek-bezoek. De mevrouw van de inname balie keek wel verbaasd op dat ik een boek kwam inleveren dat niet was uitgeleend. Zelf dacht ze dat er wel een vergissing zou zijn gemaakt bij het uitlenen. Ik wist wel beter met m'n rode hoofd van plotselinge herinnering.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 31 augustus 2000 @ 16:04:07 #7
5490 Pisca
Kijk eens naar mij.
pi_320560
Bij de bieb hebben ze een afgeschrevenboekenhoek. Die boeken kosten F2,- per stuk. Nou lag er een heel mooi boek, maar daar hadden ze een sticker van F5,- opgeplakt. Die heb ik er voorzichtig afgetrokken en toen dus maar F2,- voor dat boek betaald.
Vandaag is de dag...!
pi_320865
quote:
Op 29 augustus 2000 03:31 schreef craziest het volgende:
ik steel geen boeken
ik ben zelf een gesloten boek
correctie,ik heb uit een brug naar .... geleend,en nooit terug gebracht
Niet omdat het boek zo mooi was maar omdat ik zeer lui ben
Verder heb ik al een paar jaar een boete bij de bieb,die ik niet van plan ben ooit te betalen
bad to tha bone
pi_320969
Ik ken iemand die lid werd bij veel bibliotheken tegelijk. Bij elke bieb het maximum aan boeken leende (vooral erg dure) en er nooit 1 heeft terug gebracht.

Ik zelf heb een serie niet compleet. Ik mis 1 deel. Het deel is niet meer te krijgen. Heb er vaak aan gedacht het boek uit de bibliotheek te lenen en het dan 'kwijt te raken'...

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 1 september 2000 @ 10:33:20 #10
5490 Pisca
Kijk eens naar mij.
pi_321877
Dat "kwijtraken" kun je ook op een eerlijke manier doen hoor!
Gewoon zeggen dat je het boek kwijt bent geraakt, dan betaal je de prijs van een nieuw exemplaar....
Maar dan kun je hem misschien ook gewoon in een boekwinkel bestellen?
Vandaag is de dag...!
pi_322348
Ik vind er niet veel eerlijks aan om een serie in de bieb 'kapot' te maken door een boek kwijt te raken (ook al betaal je ervoor, dat moet je dan toch). Het boek is namelijk niet meer te bestellen.
pi_323293
Stelen is bad.....

Maar als ik weer 40 piek voor een boek neertel dan baal ik eigenlijk wel. Dure shit.

zaterdag 2 september 2000 @ 17:33:52 #13
5490 Pisca
Kijk eens naar mij.
pi_323360
Tja Isabeau, je wilt het boeken hebben of niet....
Moet je er toch wat voor over hebben!
Vandaag is de dag...!
pi_326370
Is het ook stelen als je boeken uitleent en ze niet terug ziet? Dat overkomt mij namelijk regelmatig. Dan zie ik ineens weer een boek van mij bij iemand anders staan en dan krijg je 'sorry, vergeten' te horen. Ik leen nu dus nauwelijks meer uit. Tenminste...dat probeer ik. Ik vind het nogal moeilijk om 'nee' te zeggen met als reden 'ik krijg nooit wat terug'. Krijg je absoluut 'van mij wel hoor!' te horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')