Post hier alles wat je kwijt wil over het toernooi, de uitslagen, wie maakt er kans om te winnen? Dat soort dingen
Wat erg jammer is, is dat het naar mijn weten alleen op canal+ Live wordt uitgezonden. Voor mij geen probleem hoor.
Ik zal jullie af en toe op de hoogte houden
John van Lottum mag ondanks dat ie uitgeschakelt werd in het kwalifiecatietoernooi meedoen aan het hoofdtoernooi als de zogenaamde lucky loser (lucky John) Hij zal het op moeten nemen tegen Chris Woodruff uit de VS wat absoluut geen makkelijke tegenstander zal zijn, vooral als het stadion een beetje vol zit met natuurlijk voornamelijk Amerikaans publiek wat erg fanatiek is vaak. Al geef ik van Lottum best een kans als ie zich niet al te veel opwind en een beetje in vorm is.
Jan Siemerink moet tegen Jason Stoltenberg (he comes from a land downunder) wat ook niet makkelijk wordt voor Siemerink die niet zo erg in vorm was de laatste tijd.
Peter Wessels opent tegen de Zwitser Federer, dat wordt erg lastig maar wie weet!
Sjeng Schalken begint tegen ene Burgsmuller(jawel uit Duitsland) wat op papier denk ik geen probleem moet zijn, al is ie erg onbekend wat weer een nadeeltje kan zijn.
Krajicek opent tegen de Belg Rochus, wat niet echt een lekkere opening is als de Belg in vorm is. Krajicek is niet echt in vorm want hij speelde in ik geloof Toronto als voorbereiding maar werd daar vrij snel uitgeschakeld. Ik hoop nog steeds vurig dat Krajicek naast Wimbledon nog een grandslam kan pakken, maar dat is tegen beterweten in ben ik bang Dat vind ik het waardige afscheid dat ie verdient...
Verder is eigenlijk alleen de Brit Rusedski tegen de Zweed Gustavsson een interresante ontmoeting, van tevoren iig
De Nederlandse dames:
Oremans moet gelijk aan de bak tegen de als 16e geplaatste Julie Helard-Decugis dat wordt dus moeilijk.
Boogert tegen de qualifier Lucic(die met die lange blonde haren in paardenstaart) wordt ook zeker geen makkie. En Hopmans tegen een onbekende Italiaanse qualifier Pichichini waar ik niet veel over kan zeggen
En dat hoef ook niet meer want Hopmans heeft al verloren
.
Op dit moment zijn er maar een paar partijen uitgespeeld door de regenonderbreking van 1,5 uur (t lijkt wel Wimbledon)
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 28-08-2000 22:42]
Boogert won van Lucic! Dat is toch zeker een mooie prestatie!
quote:Vanddar het woord OPEN
Op 28 augustus 2000 20:03 schreef Machiel het volgende:
Vandaag is he US Open weer begonnen!
Krajicek begon ook lekker aan het toernooidoor in 4 sets de Belg Rochus terug te slaan naar België
Krajicek moest alleen de eerste set in een tiebreak(7-1) afstaan aan de Belg, de volgende 2 won de Rijnsburger met gemak met 2x 6-1 om de partij dan af te sluiten met 6-4. Richard sloeg in de partij 25 aces wat betekend dat z'n service goed loopt wat een goed teken is omdat een groot deel van z'n spel om de service draait.
Voor zover ik nu kan zien moet Krajicek tegen ene Sa uit Brazilië wat geen probleem mag zijn. Maar je weet maar nooit natuurlijk
Helaas kon lucky loser John niet lang genieten van het hoofdtoernooi, hij had geen kans tegen Woodruff en verloor met: 2-6, 3-6 en 0-6.
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 29-08-2000 21:50]
quote:Nee, Oremans is lekker bezig! Sorry hoor Machiel, maar volgens PingPong wordt het weer helemaal niks met de Nederlanders op de US Open.
Op 29 augustus 2000 21:10 schreef Machiel het volgende:
Het volgende kluifie is de Australische Dokic die het 2 jaar terug tot de halve finales schopte. Een opkomend talent maar sinds die halve finale heeft ze niet veel meer klaargespeeld dus Oremans heeft zeker een goede kans om te winnen.
En Sjeng Schalken is ook door! Hij won in straight sets van de Duitser Burgsmuller met 6-1, 7-6 (7-5), 6-2. De volgende tegenstander is de Roemeen Andrei Voinea een tegenstander van formaat, maar Schalken heeft het Philipousis bijv. al een paar x op een grandslam heel moeilijk gemaakt dus een overwinning behoord zeker tot de mogelijkheiden.
Ook Christie Boogert is een ronde verder ze was met 6-3, 6-4 te sterk voor de Japanse Sugiyama. In de volgende ronde wacht Sandrine Testud wat normaal gesproken exit voor Boogert is, maar ze kan t Testud zeker moeilijk maken en met wat geluk weet je t dan nooit
Zullen we volgende week, zo rond de kwartfinales, weer eens verder praten?
Achja beter als ach t wordt toch nix ofzo
De volgende tegenstander is de eerste echte test namelijk Tim Hennman. Krajicek kan hem absoluut verslaan maar andersom zeker ook, ik vind hem zeker vrij goed spelen dus hopen dat hij die lijn vast kan houden. Jaja hij blijft positief
Laatste nieuws vanuit New York: Oremans uitgeschakeld. Wat een geweldige verrassing!!!!
Maar niet heus, maar niet heus, maar niet heus.....
Boogert was echt kansloos tegen Testud en verloor met 6-0 en 6-1. Niets lukte ook als ze een aanval goed opbouwde sloeg ze zelden een winner. Wel zal ze flink gaan stijgen op de wereldranglijst door haar overwinning op de flink hoger geklaseerde Sougyama
Hij won haast met 2 vingers in de neus van Voinea 6-2, 6-3 en 6-1. Dat had ik toch aardig voorspeld dat Sjeng hier kon winnen ik had alleen nooit gedacht dat het zo makkelijk zou gaan!
Het blijkt dat vooral de verandering van tactiek tegen Voinea doorslaggevend was in hun vorige ontmoeting in die had Sjeng veel geprobeerd het spel te maken, maar nu deed hij dat niet en won.
De volgende ronde is de Duitser Kiefer de tegenstander en dat is eigenlijk een beetje het zelfde verhaal als tegen Voinea, Schalken is weer absoluut niet kansloos voor de overwinning maar op papier is Kiefer de favoriet in deze partij. Ook dan zal hij proberen Kiefer het spel te laten maken en te profiteren van de fouten van Kiefer.
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 01-09-2000 21:51]
Gefeliciteerd!
En PingPong is er ook wel blij om hoor. Al dat negatieve gedoe, nergens goed voor.
John van Lottum
Peter Wessels
Jan Siemerink
Miriam Oremans
Hopmans
Pat Rafter( verloor in de 1e ronde in 5 sets van Blanco)
Gustavo Kuerten
Goran Ivanisevic
Andre Aggasi(verloor in 3 sets van clement)
Nickolas Lapenti
Michael Chang(verloor in 3 sets van Todd Martin)
Greg Rusedski(verloor in een spannende 5 setter van Pioline
Jonas Björkman(verloor van Kiefer de komende tegenstander van Krajicek)
Dat was het wel zo'n beetje.
Ik heb zelf gister alleen het eide van de 5e set gezien in een regenonderbreking, Krajicek was daarin net even sterker als Henman en toonde echt de vechtlust om koste wat t kost te winnen, dit is dan ook een van de laatste kansen om een mooie afsluiting van z'n cariëre te pakken. Aangezien dit wel eens zijn laatste tennisseizoen zou kunnen zijn....
Vandaag moet ie alweer tegen Hrbaty die zoals meestal schijnt Kafelnikov naar huis sloeg, een moeilijke maar ook weer niet onneembare hobbel opweg naar de kwartfinale.
Helaas kan ik ook deze partij niet live zien aangezien ook ik weleens sociaal m'n moeder (zonder canal+ ) bezoek die overigens wel graag kijkt. Helaas kan ze ook niet lezen wat ik over tennis schrijf. Waarom ik dit scrijf
Geen idee!
Hopen dat Krajicek wint heb ik tenminste nog één partij van Krajicek live gezien
[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 04-09-2000 22:49]
En nu weer regen
quote:Zo, we zijn bij de kwartfinales. En Machiel heeft gelijk gehad!
Op 31 augustus 2000 00:13 schreef PingPong het volgende:
Machiel, ik bewonder je optimisme, werkelijk waar.Zullen we volgende week, zo rond de kwartfinales, weer eens verder praten?
is blij dat hij ongelijk had met al zijn negatieve commentaren, en wenst Krajicek het beste tegen Sampras. Ga je kijken Machiel?
dus ehhmmm voor us open verslag blijf ik hier wel lezen en niet meer de spits
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |