Je zegt het zelf eigenlijk al. Grotere spanning, dus je intonatie, actie en hals kun je gaan bijstellen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:53 schreef Gitarist het volgende:
Al maanden niet meer in dit topic gepost, en nog steeds in de OPIk ben vereerd.
Ik heb een vraagje.
Ik heb op m'n gitaren eigenlijk altijd setjes 0.009 of 0.010 zitten.
Echter, nu heb ik een setje d'Addario jazz medium (0.013 - 0.056) (http://store.daddario.com/category/145835/EJ22_Jazz_Medium_13-56) weten te bemachtigen die ik op m'n Epiphone Sheraton II wil zetten.
Aangezien deze snaren een stuk dikker zijn (en de spanning ook een stuk groter zal zijn)... kan ik dit zonder het opnieuw afstellen van m'n gitaar doen?
Dit.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf eigenlijk al. Grotere spanning, dus je intonatie, actie en hals kun je gaan bijstellen.
OKquote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je zegt het zelf eigenlijk al. Grotere spanning, dus je intonatie, actie en hals kun je gaan bijstellen.
Die EC1000?quote:
Van hartequote:
Yep, hopen dat het lukt, maar nog meer mensen die geinteresseerd zijn. Dus dat scheeltquote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:37 schreef brother52 het volgende:
[..]
Die EC1000?
Netjes![]()
Nu maar hopen dat hij niet afhaakt...
quote:
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:05 schreef Gitarist het volgende:
[..]
OKThanks.
Intoneren kan ik wel, maar dat afstellen van de hals... kwestie van klepje (op de kop) open schroeven en dan de truss bijdraaien? Ik weet alleen nooit welke kant op.. linksom = hals rechter (nodig in dit geval)??
Doe wel maximaal een kwartslag per 10-15 minuten. Anders draai je de boel kapot.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dus je moet hem en stukje strakker zetten. En opletten bij je topkam of je snaren niet te dik zijn voor je kam.
Nee, nu kan hij jouw truckster overnemenquote:
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:21 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Nee, nu kan hij jouw truckster overnemen
Wel op blijven letten hoorquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:16 schreef -Menn0- het volgende:
Truckster toch maar geruild voor die ht-5 ministackmet 100 euro bijleg van zijn kant
De zwarte EC?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:38 schreef Dribbel_ het volgende:
Een gitaar verkopen fn dan dezelfde weer kopen
Ik ben niet alziend en alwetend.quote:
Spacey!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:57 schreef Svyatagor het volgende:
Toch maar weer eens een Line 6 FM4 gekocht, tweedehandsje voor een goede prijs. Heb er vroeger eentje gehad, keer verkocht uit geldnood, en altijd spijt van gehad. Nu weer terug!
nice. in mijn m9 zitten deze effecten geloof ik ook bijna allemaal..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:57 schreef Svyatagor het volgende:
Toch maar weer eens een Line 6 FM4 gekocht, tweedehandsje voor een goede prijs. Heb er vroeger eentje gehad, keer verkocht uit geldnood, en altijd spijt van gehad. Nu weer terug!
zekers leuk met expressie pedaalquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:39 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
nice. in mijn m9 zitten deze effecten geloof ik ook bijna allemaal..![]()
leuk om een expressie pedaal bij te gebruiken trouwens!
Nog niet. Ik sta nog steeds in de rijquote:
Natuurlijk niet. Het is een vwquote:
Dat beloofd wat morgen als ik ga... Kon vandaag helaas niet!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:39 schreef brother52 het volgende:
Het is een beetje druk bij Vriese. Ik sta al een half uur in de rij voor de kassa maar het schiet niet echt op
Het valt allemaal wel een beetje mee. Kortingen van 10 tot 30% op gitaargerelateerde zaken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:23 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Dat beloofd wat morgen als ik ga... Kon vandaag helaas niet!
Alles echt zo goedkoop of valt dat allemaal wel mee?
Voor 30 euro minder heb je de 300 die eigenlijk hetzelfde kanquote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het valt allemaal wel een beetje mee. Kortingen van 10 tot 30% op gitaargerelateerde zaken.
De echt hoge kortingen gaan ze waarschijnlijk pas geven als ze alleen nog maar spul over hebben wat niemand wil hebben.
Heb er nog heel even over gedacht om zo'n line6 HD400 mee te nemen, dstond er voor zo'n 320 euro. Dat was op zich de moeite nog wel waard....
Ja, klopt. de 300 stond er nu voor zo'n 250 geloof ik.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Voor 30 euro minder heb je de 300 die eigenlijk hetzelfde kan
Maar wel een nette prijs ja normaal zijn ze 400
Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:46 schreef The_Dean het volgende:
[..]
[..]
Doe wel maximaal een kwartslag per 10-15 minuten. Anders draai je de boel kapot.
Been there, done that... Kreeg spijt, toen een gelijksoortige teruggekocht (DeArmond Starfire)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:38 schreef Dribbel_ het volgende:
Een gitaar verkopen fn dan dezelfde weer kopen
Daarom heb ik ook nog nooit een gitaar verkocht. Veel te bang dat ik spijt krijg.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:17 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Been there, done that... Kreeg spijt, toen een gelijksoortige teruggekocht (DeArmond Starfire)
Heb ik nu ook.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:17 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Been there, done that... Kreeg spijt, toen een gelijksoortige teruggekocht (DeArmond Starfire)
Ja, dat ga ik zeker even proberen. Vermoed alleen wel dat één van de potmeters gaar is. Marktplaats.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:39 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
[..]
nice. in mijn m9 zitten deze effecten geloof ik ook bijna allemaal..![]()
leuk om een expressie pedaal bij te gebruiken trouwens!
Joah, op zich wel. Lastigst is alleen het juiste type te vinden. Maar ik heb'm sowieso nog niet opengeschroefd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |