quote:Aanslagen op Turkse militairen
In het zuidoosten van Turkije hebben Koerdische opstandelingen een reeks aanvallen uitgevoerd op Turkse politie- en het legerposten. Bij de aanvallen in de provincie Hakkari zouden zeker 26 militairen om het leven zijn gekomen. Nog eens 18 militairen zouden gewond zijn geraakt.
Hakkari is berucht om de gewelddadige strijd die er wordt gevoerd tussen het Turkse leger en de PKK. In het gebied, dat grenst aan Irak en Iran, vallen regelmatig doden door aanslagen en vergeldingsacties.
Offensief
Het Turkse leger is direct na de aanvallen begonnen met een offensief in Noord-Irak, waar veel PKK-rebellen zich volgens de Turkse regering schuilhouden. Commando's zouden Irak drie tot vier kilometer zijn binnengedrongen. Vanaf een vliegbasis in de stad Diyarbakir zijn ook F16's opgestegen.
President Gül heeft gezegd dat de vergeldingsacties van Turkije "groot" zullen zijn. Premier Erdogan heeft vanwege de aanvallen een bezoek aan Kazachstan afgezegd. Minister van Buitenlandse Zaken Davutoglu zou vandaag naar Servië reizen, maar blijft ook thuis.
Strijd
De Koerdische opstandelingen hebben hun strijd voor autonomie recent opgevoerd. Gisteren werden bij een bomaanslag nog vijf Turkse politie-agenten gedood. Ook drie burgers, onder wie een 2-jarig meisje, kwamen om.
Vorige maand werden bij een soortgelijke aanval eveneens vijf Turkse agenten gedood. In augustus meldde Ankara de dood van zo'n honderd PKK-strijders.
De Koerden vechten sinds 1984 voor een autonome status. In de strijd zijn sindsdien meer dan 40.000 mensen om het leven gekomen.
Je bezit veel wijsheden jij hé.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:14 schreef erik666 het volgende:
Ik lees op twitter van een Turk, die zegt dat Israel erachter zit. Nou geeft hij Israel van alles de schuld dus het verbaasde me niet .
Do explain.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Na de genocide op de Armenen hebben de Turken hier niks over te zeggen.
1 à 1,5 miljoen Armenen zijn toen vermoord?quote:
Ik denk eerder dat Iran meer erachter zit dan Israel.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:14 schreef erik666 het volgende:
Ik lees op twitter van een Turk, die zegt dat Israel erachter zit. Nou geeft hij Israel van alles de schuld dus het verbaasde me niet .
Ja maar ik denk dat hij meer bedoelde: Leg het verband tussen deze twee zaken uit.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:20 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
1 à 1,5 miljoen Armenen zijn toen vermoord?
Niet dat ik het erken maar de Koerden hebben meer Armenen gedood dan Turken tijdens de deportaties.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:20 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dit ja.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:21 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja maar ik denk dat hij meer bedoelde: Leg het verband tussen deze twee zaken uit.
Dus in het Duitsland van nu mogen ook aanslagen gepleegd worden omdat 70 jaar geleden wandaden tegen de joden zijn gepleegd? Wat is dat voor redenatie?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Na de genocide op de Armenen hebben de Turken hier niks over te zeggen.
Ksst, bakkes dicht, jij met je VOC-verleden. Bah.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:20 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Echt? Wat een kutvolk.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:23 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Niet dat ik het erken maar de Koerden hebben meer Armenen gedood dan Turken tijdens de deportaties.
En waar versta jij 'terrorisme' onder? Ben jij te primitief om te differentieren tussen het doden van onschuldige burgers(Al Qaeda, Taliban) en een rechtvaardige vrijheidsstrijd(PKK)? Voel jij je te superieur en verheven in eurocentrisme om een nationalistische beweging van een Midden-Oosters volk te erkennen? Vanuit mijn oogpunt mag Nederland volgens jouw logica gewoon weer bij Spanje geannexeerd worden, gezien jullie 80-jarige oorlog ook een geweldadige daad van 'terrorisme' was en dus niet als geldige bevrijding telt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:07 schreef killfrenzy het volgende:
Ondertussen al 15 Koerdische terroristen gedood:
http://www.nu.nl/buitenla(...)dische-rebellen.html
Laat eens een geldige, concrete bron zien die dat ondersteunt. Ik ben namelijk niet onder de indruk van dat ongegronde gezwam.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:23 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Niet dat ik het erken maar de Koerden hebben meer Armenen gedood dan Turken tijdens de deportaties.
En jij bent te primitief om kritisch te zijn over de ongegronde woorden van die gekke Armenofiel? Mooi, dan weet ik alvast dat ik met jouw niet in discussie ga.quote:
Ik ga achter de feiten aan. PKK = terroristische organisatie, PKK-leden = terroristen. Jouw verhaal gaat niet op, helaas.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:30 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
En waar versta jij 'terrorisme' onder? Ben jij te primitief om te differentieren tussen het doden van onschuldige burgers(Al Qaeda, Taliban) en een rechtvaardige vrijheidsstrijd(PKK)? Voel jij je te superieur en verheven in eurocentrisme om een nationalistische beweging van een Midden-Oosters volk te erkennen? Vanuit mijn oogpunt mag Nederland volgens jouw logica gewoon weer bij Spanje geannexeerd worden, gezien jullie 80-jarige oorlog ook een geweldadige daad van 'terrorisme' was en dus niet als geldige bevrijding telt.
Wij Midden-Oostenaars laten ons echter niet beïnvloeden of intimideren door het neerbuigende gezwam van westerlingen zoals jullie. Wij zijn even waardig voor onafhankelijkheid als elk ander volk op aarde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |