---quote:AMSTERDAM - Ruim vier op de tien Nederlanders zijn vanwege het nieuwe pinnen hun pasje al wel eens vergeten.
Van de Nederlanders stelt 44 procent dat winkelpersoneel ze er op attent heeft moeten maken de pinpas mee te nemen. Dat meldt Maurice de Hond dinsdag na onderzoek.
Bij het nieuwe pinnen wordt geen gebruik meer gemaakt van een magneetstrip, maar van een zogeheten EMV-chip, waardoor de pas in het pinapparaat moet worden gestoken en daar even in moet blijven zitten. Die chip moet het pinnen veiliger maken en wordt in heel Europa ingevoerd. In Nederland moeten eind dit jaar alle automaten zijn aangepast.
Geen verschil
Niet iedereen is ervan overtuigd dat het nieuwe pinnen veiliger is: slechts 34 procent gelooft dit. Acht procent denkt dat het tegenovergestelde het geval is, terwijl 42 procent vermoedt dat het geen verschil maakt.
De helft ervaart geen verschil in snelheid, terwijl 38 procent het idee heeft dat het langzamer gaat. Veertig procent van de deelnemers vindt het oude systeem beter. Daar staat echter tegenover dat in de ogen van 44 procent van de Nederlanders er wel sprake is van een verbetering.
Heel irritant inderdaad.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Via NU.nl
[..]
---
Hoe ervaren jullie dit? Ik vind het bijzonder onhandig tegenover de vorige situatie. En ik heb ook het gevoel dat het een stuk trager gaat per klant die wil pinnen.
Eerder haalde ik terwijl het kassapersoneel de producten scande even snel mijn pas door, toetste ik mijn pincode in, borg ik mijn portemonnee weer op en pakte ik mijn spullen in. Waar ik vervolgens als alles was gescand alleen nog maar op oké hoef te drukken en ik vervolgens weg kan lopen.
Nu moet ik wachten tot alles gescand is voordat ik mijn pinpas terug kan stoppen.
wat TS zegt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Via NU.nl
[..]
---
Hoe ervaren jullie dit? Ik vind het bijzonder onhandig tegenover de vorige situatie. En ik heb ook het gevoel dat het een stuk trager gaat per klant die wil pinnen.
Eerder haalde ik terwijl het kassapersoneel de producten scande even snel mijn pas door, toetste ik mijn pincode in, borg ik mijn portemonnee weer op en pakte ik mijn spullen in. Waar ik vervolgens als alles was gescand alleen nog maar op oké hoef te drukken en ik vervolgens weg kan lopen.
Nu moet ik wachten tot alles gescand is voordat ik mijn pinpas terug kan stoppen.
Dit dus, alhoewel het begint te wennen moet ik zeggen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heel irritant inderdaad.
Is ook mijn grootste ergernis tegenover de oude manier van pinnen.
Het is vooral het contrast wat men waarschijnlijk hun pinpas doet vergeten.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:40 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik merk totaal geen verschil, ik vergeet mijn pas nooit, ook niet met het nieuwe chippen. Ik kan me voorstellen dat bejaarden, minderbegaafden en verstandelijk gehandicapten hier wel last van hebben.
Omdat mensen het gewend zijn om te pinnen, dat ding weg te stoppen en vervolgens hun boodschappen in te pakken en weg te lopen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:42 schreef msnk het volgende:
Ik vind het wel een verbetering! Mijn pas werd vaak niet 'gepakt' met de oude methode, constant schoonmaken en zo pffft. Misschien ben ik te pauper, maar irrelevant. Nee, ik ben er hartstikke blij mee
Ik begrijp sowieso niet hoe je je pas kunt vergeten eigenlijk, maar dat zal iemand me vast uitleggen.
ING pas??quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:42 schreef msnk het volgende:
Ik vind het wel een verbetering! Mijn pas werd vaak niet 'gepakt' met de oude methode, constant schoonmaken en zo pffft. Misschien ben ik te pauper, maar irrelevant. Nee, ik ben er hartstikke blij mee
Als jij ergens geen last van hebt betekent het inderdaad dat iedereen die dat wel heeft een behoorlijke donkere toekomstig tegemoet ziet.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:46 schreef controlaltdelete het volgende:
Nogmaals; ik heb hier geen enkele keer last van gehad. Als je met dit soort veranderingen al moeite heb dan zie ik het donker voor je in mbt de toekomst.
Waarom jezelf herhalen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:46 schreef controlaltdelete het volgende:
Nogmaals; ik heb hier geen enkele keer last van gehad. Als je met dit soort veranderingen al moeite heb dan zie ik het donker voor je in mbt de toekomst.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:39 schreef mstx het volgende:
Ik vind het geen verbetering. Naast de reden die TS al noemt duurt de transactie naar mijn gevoel ook langer. En als je je pasje erin stopt moet je het apparaat ook vasthouden omdat je hem anders van de toonbank af duwt.
Denk dat hij even voor zichzelf wil bevestigen dat hij omtrent deze hele kwestie wel een rooskleurige toekomst tegemoet ziet.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:48 schreef Lithia het volgende:
[..]
Waarom jezelf herhalen?
[..]
Dit inderdaad.
Echt geen idee?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:42 schreef msnk het volgende:
Ik begrijp sowieso niet hoe je je pas kunt vergeten eigenlijk, maar dat zal iemand me vast uitleggen.
Yup ik heb met de mensen te doen mn. als ze jong en gezond van geest zijn die door deze kleine verandering hun pinpas vergeten. Bovendien heb ik het ook nog nooit van iemand gehoord in mijn omgeving. Btw ik ben een zij.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:49 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Denk dat hij even voor zichzelf wil bevestigen dat hij omtrent deze hele kwestie wel een rooskleurige toekomst tegemoet ziet.
Je snapt het niet. Jong en gezond van geest zijn is helemaal niet relevant hier.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Yup ik heb met de mensen te doen mn. als ze jong en gezond van geest zijn die door deze kleine verandering hun pinpas vergeten. Bovendien heb ik het ook nog nooit van iemand gehoord in mijn omgeving. Btw ik ben een zij.
Oh die magneetstrip heeft mij nooit problemen gegeven.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:51 schreef Silven het volgende:
Vind het heel fijn het nieuwe pinnen. In het begin 1 keer mijn pas vergeten toen ik echt ergens anders zat met mijn hoofd, maar verder nooit meer. Ohja, en het werkt altijd, i.t.t. de magneetstrip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |