abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103268466
Via NU.nl

quote:
AMSTERDAM - Ruim vier op de tien Nederlanders zijn vanwege het nieuwe pinnen hun pasje al wel eens vergeten.

Van de Nederlanders stelt 44 procent dat winkelpersoneel ze er op attent heeft moeten maken de pinpas mee te nemen. Dat meldt Maurice de Hond dinsdag na onderzoek.
Bij het nieuwe pinnen wordt geen gebruik meer gemaakt van een magneetstrip, maar van een zogeheten EMV-chip, waardoor de pas in het pinapparaat moet worden gestoken en daar even in moet blijven zitten. Die chip moet het pinnen veiliger maken en wordt in heel Europa ingevoerd. In Nederland moeten eind dit jaar alle automaten zijn aangepast.
Geen verschil

Niet iedereen is ervan overtuigd dat het nieuwe pinnen veiliger is: slechts 34 procent gelooft dit. Acht procent denkt dat het tegenovergestelde het geval is, terwijl 42 procent vermoedt dat het geen verschil maakt.
De helft ervaart geen verschil in snelheid, terwijl 38 procent het idee heeft dat het langzamer gaat. Veertig procent van de deelnemers vindt het oude systeem beter. Daar staat echter tegenover dat in de ogen van 44 procent van de Nederlanders er wel sprake is van een verbetering.
---

Hoe ervaren jullie dit? Ik vind het bijzonder onhandig tegenover de vorige situatie. En ik heb ook het gevoel dat het een stuk trager gaat per klant die wil pinnen.

Eerder haalde ik terwijl het kassapersoneel de producten scande even snel mijn pas door, toetste ik mijn pincode in, borg ik mijn portemonnee weer op en pakte ik mijn spullen in. Waar ik vervolgens als alles was gescand alleen nog maar op oké hoef te drukken en ik vervolgens weg kan lopen.

Nu moet ik wachten tot alles gescand is voordat ik mijn pinpas terug kan stoppen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 19 oktober 2011 @ 09:35:09 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_103268507
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Via NU.nl

[..]

---

Hoe ervaren jullie dit? Ik vind het bijzonder onhandig tegenover de vorige situatie. En ik heb ook het gevoel dat het een stuk trager gaat per klant die wil pinnen.

Eerder haalde ik terwijl het kassapersoneel de producten scande even snel mijn pas door, toetste ik mijn pincode in, borg ik mijn portemonnee weer op en pakte ik mijn spullen in. Waar ik vervolgens als alles was gescand alleen nog maar op oké hoef te drukken en ik vervolgens weg kan lopen.

Nu moet ik wachten tot alles gescand is voordat ik mijn pinpas terug kan stoppen.
Heel irritant inderdaad.
Is ook mijn grootste ergernis tegenover de oude manier van pinnen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_103268515
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Via NU.nl

[..]

---

wat TS zegt.
pi_103268576
De reden dat ik daar benieuwd na ben is omdat er staat dat 44% van de Nederlanders het wel een verbetering vindt. Ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die daarover denken en welke argumenten ze daarvoor hebben.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:39:07 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_103268612
Ik vind het geen verbetering. Naast de reden die TS al noemt duurt de transactie naar mijn gevoel ook langer. En als je je pasje erin stopt moet je het apparaat ook vasthouden omdat je hem anders van de toonbank af duwt. }:|
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_103268634
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:35 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Heel irritant inderdaad.
Is ook mijn grootste ergernis tegenover de oude manier van pinnen.
Dit dus, alhoewel het begint te wennen moet ik zeggen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:40:13 #7
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_103268641
Ik merk totaal geen verschil, ik vergeet mijn pas nooit, ook niet met het nieuwe chippen. Ik kan me voorstellen dat bejaarden, minderbegaafden en verstandelijk gehandicapten hier wel last van hebben.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:42:47 #8
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_103268707
Ik vind het wel een verbetering! Mijn pas werd vaak niet 'gepakt' met de oude methode, constant schoonmaken en zo pffft. Misschien ben ik te pauper, maar irrelevant. Nee, ik ben er hartstikke blij mee :)

Ik begrijp sowieso niet hoe je je pas kunt vergeten eigenlijk, maar dat zal iemand me vast uitleggen.
AFC AJAX
pi_103268711
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:40 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik merk totaal geen verschil, ik vergeet mijn pas nooit, ook niet met het nieuwe chippen. Ik kan me voorstellen dat bejaarden, minderbegaafden en verstandelijk gehandicapten hier wel last van hebben.
Het is vooral het contrast wat men waarschijnlijk hun pinpas doet vergeten.

Waar je normaal je pas doorhaalde en hem meteen weer in je tas stopte blijft hij nu in dat apparaat zitten. Ik snap wel waarom mensen hem vergeten als ze druk zijn of een chaotisch hoofd hebben.
pi_103268732
Het is gewoon echt maar één seconde langer opletten. Als je hier niet aan kunt wennen dan kun je maar beter apathisch achter je pc thuis blijven en spullen kopen via Wehkamp en AH-online.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:43:47 #11
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103268737
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:42 schreef msnk het volgende:
Ik vind het wel een verbetering! Mijn pas werd vaak niet 'gepakt' met de oude methode, constant schoonmaken en zo pffft. Misschien ben ik te pauper, maar irrelevant. Nee, ik ben er hartstikke blij mee :)

Ik begrijp sowieso niet hoe je je pas kunt vergeten eigenlijk, maar dat zal iemand me vast uitleggen.
Omdat mensen het gewend zijn om te pinnen, dat ding weg te stoppen en vervolgens hun boodschappen in te pakken en weg te lopen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 19 oktober 2011 @ 09:44:15 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_103268753
quote:

ING pas?? :D
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:46:40 #13
189978 controlaltdelete
pi_103268819
Nogmaals; ik heb hier geen enkele keer last van gehad. Als je met dit soort veranderingen al moeite heb dan zie ik het donker voor je in mbt de toekomst.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_103268826
Ik vergeet hem niet, maar het duurt wel langer....geen verbetering
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:47:53 #15
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103268860
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:46 schreef controlaltdelete het volgende:
Nogmaals; ik heb hier geen enkele keer last van gehad. Als je met dit soort veranderingen al moeite heb dan zie ik het donker voor je in mbt de toekomst.
Als jij ergens geen last van hebt betekent het inderdaad dat iedereen die dat wel heeft een behoorlijke donkere toekomstig tegemoet ziet. :')

Laat ik het zo zeggen: Ik ben mijn pinpas ook nooit vergeten maar ik kan me de reden voorstellen dat dit wel gebeurd.
pi_103268882
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:46 schreef controlaltdelete het volgende:
Waarom jezelf herhalen?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:39 schreef mstx het volgende:
Ik vind het geen verbetering. Naast de reden die TS al noemt duurt de transactie naar mijn gevoel ook langer. En als je je pasje erin stopt moet je het apparaat ook vasthouden omdat je hem anders van de toonbank af duwt. }:|
Dit inderdaad.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:49:46 #17
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103268915
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:48 schreef Lithia het volgende:

[..]

Waarom jezelf herhalen?

[..]

Dit inderdaad.
Denk dat hij even voor zichzelf wil bevestigen dat hij omtrent deze hele kwestie wel een rooskleurige toekomst tegemoet ziet. :')
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:50:23 #18
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_103268938
Ik vind het ook maar niets en ben hem ook al een enkele keer 'vergeten' en puur omdat ik al bezig was met het inpakken en daarna die pas vergeet. :')
In de winkel waar ik werk zie ik het ook geregeld, dus zo 'vreemd' is het niet.
pi_103268952
quote:

Echt geen idee?

Mensen hebben nog nooit hun pas hoeven pakken nádat ze hun pincode ingevoerd hadden. Het was altijd pas erdoor, in de knip, pincode intoetsen en klaar.
Ik ben hem zo ook al een keer vergeten. Toets m'n pincode in, transactie geslaagd en loop direct weg want ik had m'n aankopen al ingepakt. Is gewoon een automatisme, daar sta je niet bewust bij stil.
Ik denk zelf dat het gewoon een kwestie van wennen is. Als men het wat langer en vaker gebruikt heeft zal het wel geaccepteerd worden.
Oh, and that's a bad miss!
pi_103268974
Vind het heel fijn het nieuwe pinnen. In het begin 1 keer mijn pas vergeten toen ik echt ergens anders zat met mijn hoofd, maar verder nooit meer. Ohja, en het werkt altijd, i.t.t. de magneetstrip. ^O^
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:53:25 #21
189978 controlaltdelete
pi_103269023
quote:
9s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:49 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Denk dat hij even voor zichzelf wil bevestigen dat hij omtrent deze hele kwestie wel een rooskleurige toekomst tegemoet ziet. :')
Yup ik heb met de mensen te doen mn. als ze jong en gezond van geest zijn die door deze kleine verandering hun pinpas vergeten. Bovendien heb ik het ook nog nooit van iemand gehoord in mijn omgeving. Btw ik ben een zij.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:54:26 #22
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103269046
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Yup ik heb met de mensen te doen mn. als ze jong en gezond van geest zijn die door deze kleine verandering hun pinpas vergeten. Bovendien heb ik het ook nog nooit van iemand gehoord in mijn omgeving. Btw ik ben een zij.
Je snapt het niet. Jong en gezond van geest zijn is helemaal niet relevant hier.
pi_103269085
Ik vind de extra handeling van maestro selecteren bij de supermarkt ook irritant. Er is echt niet goed over het nieuwe pinnen nagedacht.

Terechte klacht!
pi_103269236
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:51 schreef Silven het volgende:
Vind het heel fijn het nieuwe pinnen. In het begin 1 keer mijn pas vergeten toen ik echt ergens anders zat met mijn hoofd, maar verder nooit meer. Ohja, en het werkt altijd, i.t.t. de magneetstrip. ^O^
Oh die magneetstrip heeft mij nooit problemen gegeven.

Ik begin er wel aan te wennen nu, maar het is idd irritanter zoals de TS zegt.
Als ik wil pinnen dan krijg ik bij sommige winkels ook nog de vraag op het display of ik wil pinnen of chippen.
Duurt alleen maar langer + je pas moet er de hele tijd inzitten totdat je hebt afgerekend.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 10:07:48 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_103269447
Je pas vergeten is natuurlijk gewoon een kwestie van wennen. Net als het uitchecken met je OV-kaart.

Het kiezen tussen chip en Maestro.
Het moeten wachten tot de cassiere klaar is.
De snelheid.

Dat zijn gewoon irritante dingen. Geen idee of het een verbetering is met het oude systeem. Als de veiligheid dusdanig verhoogd is, dus de skimkans nihil is geworden, dan is het wachten natuurlijk een kleine moeite.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')