Meh dat is het nou juist ik kwam er voor hulp voor iets totaal anders.Ik heb van tevoren nooit problemen gehad met mensen afgezien van de enkelen die ik niet mocht.Ben niet hyperactief ben wel lui maar dat is de gemiddelde fokker denk ik en de gemiddelde mens.Snap niet waarom ze op de conclusie autisme komen.Ik zal effe uitleggen hoe ik vaak reageer in gevoelens rustig en geen gevoel het kan mij niet echt interresseren als iemand zich rot voelt en dat was mijn eerste klacht dat ik eigenlijk geen interresse heb in iemand anders zijn problemen of begrip als het mij niks oplevert wil ik er geen tijd in steken.Ik vroeg me af in hoeverre het eigenlijk iets temaken met iets heeft en of ik er wettig gezien iets tegen kan doen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 03:40 schreef Feestkabouter het volgende:
het gaat om je gedrag.
heb je er last van?
zo ja, dan is het een stoornis.
je geeft zelf aan dat je problemen had: dus ja, je had er last van. dus is het een stoornis.
en aangezien het over je gedrag gaat is het dus een gedragsstoornis.
voor zover het topic echt serieus is zou ik zeggen:
stoor je er niet aan hoe ze het noemen, richt je op het ermee leren omgaan (het gedrag aanpassen).
Klinkt alsof je een paar eeuwen te laat bent geboren. Je zou prima in het Romeinse Rijk hebben gepast...quote:Op woensdag 19 oktober 2011 03:51 schreef hmmmmmmm het volgende:
als het mij niks oplevert wil ik er geen tijd in steken.
Maakt eigenlijk niet zoveel uit dus bedankt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:48 schreef Feestkabouter het volgende:
andere vraag: op welke manier heb je last van de diagnose die is gesteld?
waarom wil je die ongedaan maken, of 'wettig' bestrijden?
als je je er niks van aan wil trekken dan doe je toch gewoon alsof er nooit een diagnose is geweest?
stel dat je je ergens anders opnieuw laat onderzoeken en er komt wat anders of juist helemaal niks uit, dan wordt er nergens officieel een streep door de eerste diagnose gehaald of zo. maw: je hoeft er niks mee als je niks wil, en als een diagnose onterecht/verkeerd blijkt dan wordt dat nergens vastgelegd. gevolg daarvan is dat je juridisch nooit het slachtoffer kunt worden van een eerdere diagnose waar je van baalt.
behalve waarschijnlijk als een rechter heeft bepaald dat je onderzocht moet worden of zo, maar dat lijkt me effe niet relevant.
Nou ze dachten eerst dat het een gedragstoornis was daarna pdd-nos en nu autisme snap niet hoe ze na 1 gesprek 3 conclusies kunnen veranderen. Verder weet ik ongeveer wat het inhoud alleen herken ik mij niet in autisme.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:58 schreef Feestkabouter het volgende:
ik kreeg in eerste instantie zelf een paar persoonlijkheidsstoornissen aangesmeerd (gediagnosticeerd). had ik helemaal niks mee, herkende mezelf er niet in.
WEL in het uiterlijk gedrag (dus wat mensen aan me zien en merken), maar absoluut niet in hoe het bij mij van binnen zou moeten werken. de interne achtergronden (voor het vastgestelde gedrag) bij mij waren in mijn ogen niet te rijmen met de uitleg (van de achtergronden) van de persoonlijkheidsstoornissen.
later kreeg ik de diagnose Asperger. daar ben ik het volledig mee eens, dat heeft gewoon echt alles te maken met al mijn problemen, ik herken mezelf daar op allerlei manier en vlakken in.
uitleg die ik kreeg: bij volwassenen die Asperger hebben is dat vaak niet zo makkelijk te herkennen, het komt heel vaak voor dat zij eerst een diagnose van 1 of enkele persoonlijkheidsstoornissen krijgen (vaak narcisme), en dan later blijkt de oorzaak voor het gedrag Asperger te zijn.
nu noem jij dus gedragsstoornissen en autisme (of misschien bedoel je daarmee hetzelfde, maar wilde je in eerste instantie het woord autisme niet gebruiken). hoe is dat verloop van de onderzoeken en diagnoses bij jou geweest?
en hoeveel weet je al van (jouw) autisme?
en zou het misschien kunnen zijn dat de problemen waarvoor je hulp zocht toch (direct of indirect) met dat autisme te maken kunnen hebben, ook al zie jij op dit moment het verband (nog) niet?
de fase van acceptatie en inzien welke rol autisme/Asperger in je leven speelt duurt vaak best lang (vaak langer dan een jaar).
Ok........................................................quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:32 schreef Selestha het volgende:
Ik snap dat het je zwaar valt als je hoort dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt (Ik heb zelf ADD), maar als je dat voor jezelf kunt erkennen kan je echt een hoop vooruitgang boeken in je leven en een paar jaar verder herken je jezelf niet meer terug. Ik ben ontzettend blij dat ik de hulp heb geaccepteerd die ik aangeboden kreeg, anders zou ik nu nog héél eenzaam zijn.
Natuurlijk is het een bittere pil om te slikken, vooral omdat de maatschappij psychische klachten vaak af doet als ''aanstellerij'' of weet ik wat, maar het is gewoon een ziekte net als een lichamelijke aandoening dat is. Voor beide is behandeling nodig en met behandeling krijg je bij beiden een beter leven.
Ik zeg dus, luister alsjeblieft naar wat je therapeut te zeggen heeft. Het kan je écht helpen.
Is het een diagnose, of een veronderstelling van de therapeut? Ben je getest of niet?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:01 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Nou ze dachten eerst dat het een gedragstoornis was daarna pdd-nos en nu autisme snap niet hoe ze na 1 gesprek 3 conclusies kunnen veranderen. Verder weet ik ongeveer wat het inhoud alleen herken ik mij niet in autisme.
Waar kwam je dan voor?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 03:51 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Meh dat is het nou juist ik kwam er voor hulp voor iets totaal anders.Ik heb van tevoren nooit problemen gehad met mensen afgezien van de enkelen die ik niet mocht.Ben niet hyperactief ben wel lui maar dat is de gemiddelde fokker denk ik en de gemiddelde mens.Snap niet waarom ze op de conclusie autisme komen.Ik zal effe uitleggen hoe ik vaak reageer in gevoelens rustig en geen gevoel het kan mij niet echt interresseren als iemand zich rot voelt en dat was mijn eerste klacht dat ik eigenlijk geen interresse heb in iemand anders zijn problemen of begrip als het mij niks oplevert wil ik er geen tijd in steken.Ik vroeg me af in hoeverre het eigenlijk iets temaken met iets heeft en of ik er wettig gezien iets tegen kan doen.
PDD-NOS sluit wel redelijk aan bij autisme, als ik het niet verkeerd heb is het zelfs een vorm van autisme. En: Wanneer afwijkend gedrag gestuurd wordt vanuit de aanleg (erfelijkheid of aangeboren afwijking), spreekt men van gedragsstoornis. Aangezien autisme aangeboren is, sluit de diagnose van een gedragsstoornis niet uit dat het door autisme komt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:01 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Nou ze dachten eerst dat het een gedragstoornis was daarna pdd-nos en nu autisme snap niet hoe ze na 1 gesprek 3 conclusies kunnen veranderen. Verder weet ik ongeveer wat het inhoud alleen herken ik mij niet in autisme.
quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:32 schreef Selestha het volgende:
Ik snap dat het je zwaar valt als je hoort dat je een persoonlijkheidsstoornis pervasieve ontwikkelingsstoornis hebt
mooi verwoordquote:Op woensdag 19 oktober 2011 15:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
PDD-NOS sluit wel redelijk aan bij autisme, als ik het niet verkeerd heb is het zelfs een vorm van autisme. En: Wanneer afwijkend gedrag gestuurd wordt vanuit de aanleg (erfelijkheid of aangeboren afwijking), spreekt men van gedragsstoornis. Aangezien autisme aangeboren is, sluit de diagnose van een gedragsstoornis niet uit dat het door autisme komt.
Met andere woorden, de 3 diagnoses sluiten op elkaar aan. Het zijn geen 3 verschillende conclusies.
Hoe oud ben je eigenlijk, TS?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:01 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
sjapoela wil ook een lekker wijf!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:05 schreef Sjapoela het volgende:
Het label wegdenken is wel heel lastig, weet ik uit eigen ervaring. Tot het moment dat je overstag gaat en het accepteert, dan kun je ook aan je zwakke kanten werken.
Mijn broer heeft pdd-nos, tegelijk heeft hij een .......... erg knappe vrouw ......
edit-ik kreeg ook een label, was het er totaal niet mee eens, totaan de second opinion wat toch uitwees dat ik pdd-nos heb. Sinsdien werk ik aan mezelf en maak ik stappen vooruit!
Dat soberzo, maar ik ga TS z'n topic niet inpikkenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:33 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
sjapoela wil ook een lekker wijf!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |