abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103263818
Even een nieuw account aangemaakt ivm mn huidige baan.

Afgelopen vrijdag kreeg ik een baan aangeboden; een beetje vanuit het niets, het gaat ook nog om een veld waar ik geen ervaring mee heb en niet bepaald hoog staat aangeschreven. Ik weet niet wat ik moet doen, o.a. omdat ik pas onlangs bij mijn huidige werkgever ben begonnen. Hier is hoe ik er nu voor zit en wat ik werd aangeboden

NU:
• Super leuke functie. Erg spannend/uitdagend.
• Aardige collega's. (en ze zijn super slim!)
• Het betaalt redelijk (een beetje boven modaal, normale groeimogelijkheden, ben een starter).
• Prima uren (reëel +-40).
• Aardig wat vakantiedagen.
• Leuke stad (veel te doen, veel vrienden etc)
• Ik werk er sinds kort; een paar maanden

POTENTIEEL:
• Veel geld (denk 85k+ per jaar, normale groeimogelijkheden)
• Saaie functie (HR). Dit is ECHT niet mijn interessegebied, maar ik kan het wel aan.
• Ik mag over 2 jaar doorschuiven naar een leukere functie binnen het bedrijf en goede banen zijn er zat.
• Ben meteen 'manager' van wat ondersteunend personeel.
• Onbekende collega's, wel allemaal hoog opgeleid, schijnt, zelfs het ondersteunend personeel.
• Prima uren (zou rond de 40 zijn)
• Aardig wat vakantie dagen (vergelijkbaar met nu)
• Qua stad valt het mee. Er is minder te doen en ik ken niet zo veel mensen, maar het is ook geen gehucht.

Het valt erop neer of ik twee jaar iets wil doen wat ik saai vind voor 2x zo veel geld of niet.
pi_103264165
Makkelijke keuze. Wat heb je nou aan meer geld als je er op je werk, waar je toch het grootste gedeelte van de week doorbrengt, een stuk minder gelukkig op wordt? (Tenzij je op het moment flink geld tekort komt, maar dat lijkt niet het geval te zijn)
pi_103264198
Wat is die 2 jaar nou als je daarna weer hogerop ga en 100k gaat verdienen? En net alsof de collegas daar niet aardig zouden zijn, ik zou het doen.
pi_103264315
Als je na '2 jaar' een leukere functie kan krijgen zou ik gewoon 2 jaar gaan werken in een baan die niet helemaal aansluit bij je interesses.

Als het voor altijd zou zijn, dan zou ik het zeker niet doen.

Het is een beste periode, maar 2 jaar is in mijn optiek zeker te overbruggen, vooral als je een leuke functie kunt krijgen na 2 jaar. Doen zeg ik!!!
pi_103265439
Bedankt voor de snelle reacties. Iets meer toelichting:
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 00:35 schreef hvdbr het volgende:
Makkelijke keuze. Wat heb je nou aan meer geld als je er op je werk, waar je toch het grootste gedeelte van de week doorbrengt, een stuk minder gelukkig op wordt? (Tenzij je op het moment flink geld tekort komt, maar dat lijkt niet het geval te zijn)
Nee, ik kom geen geld tekort, maar er is veel ruimte voor verbetering in mijn leven.

quote:
Als je na '2 jaar' een leukere functie kan krijgen zou ik gewoon 2 jaar gaan werken in een baan die niet helemaal aansluit bij je interesses.

Als het voor altijd zou zijn, dan zou ik het zeker niet doen.

Het is een beste periode, maar 2 jaar is in mijn optiek zeker te overbruggen, vooral als je een leuke functie kunt krijgen na 2 jaar. Doen zeg ik!!!
Het is gewoon een %$#baan bij een topbedrijf. Ik weet ook niet of 2 jaar iets irrelevants doen schadelijk zullen zijn voor mijn ontwikkeling.

quote:
Wat is die 2 jaar nou als je daarna weer hogerop ga en 100k gaat verdienen? En net alsof de collegas daar niet aardig zouden zijn, ik zou het doen.
En tja, die 100k, dat zal wel iets langer dan 2 jaar duren. De bedragen zijn trouwens bruto.
Als ik het aanneem, zal ik iig vrij jong (ik ben 25) zijn binnen de organisatie, dus kan ik rustig doorgroeien tot de top.

[ Bericht 1% gewijzigd door bloemerang op 19-10-2011 08:28:41 ]
pi_103265705
85.000 euro bruto verdienen per jaar voor een 25-jarige is veel geld, dus ik zou daar maar voor gaan hè. Welke opleiding heb jij eigenlijk gevolgd om hiermee te kunnen starten?
ADHD-C
pi_103265745
Eerste gedachte was: niet doen, krijg je spijt van. Maar toen las ik dat het maar voor twee jaar is, da's zo om. Als je in de baan daarna wel kunt vinden, zou ik het zeker doen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 01:48:49 #8
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_103265761
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:47 schreef 08gnoT. het volgende:
Eerste gedachte was: niet doen, krijg je spijt van. Maar toen las ik dat het maar voor twee jaar is, da's zo om. Als je in de baan daarna wel kunt vinden, zou ik het zeker doen.
Wat hij zij zegt. Als je na 2 jaar een switch kunt maken met groei, zeker doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door nattermann op 19-10-2011 01:55:47 (Reactie op volgende post :7) ]
Tics van je petten.
pi_103265823
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:48 schreef nattermann het volgende:

[..]

Wat hij zegt. Als je na 2 jaar een switch kunt maken met groei, zeker doen.
Zij.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_103267269
Absoluut niet weggaan. Een andere baan voor geld ruilen vind ik echt kansloos. Je moet doen wat je leuk vindt. Anders wordt werken erg zwaar. 40 uur per week iets doen wat niet (heel erg) leuk is omdat het wat meer geld naar binnen brengt?! NoGo

Tevens zit je maar net in je andere rol (paar maanden). Als je de HR in zou gaan dan weet je dat dat niet handig is voor je cv.

Ik heb recentelijk een job laten schieten die ~50% meer op OTE zou betalen, maar ik doe nu hetgeen wat ik altijd heb willen doen. Geld is handig, maar maakt niet gelukkig.

Groei vanuit je huidige rol naar de volgende stap of doe minimaal 3 jaar ervaring op en neem dan een andere stap
pi_103267457
Wil wel even volgen. Ben benieuwd welk bedrijf (of wat voor soort bedrijf) een starter zonder noemenswaardige ervaring 85k betaalt en diezelfde starter zonder ervaring tot 'manager' benoemt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_103267552
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:29 schreef baskick het volgende:
Wil wel even volgen. Ben benieuwd welk bedrijf (of wat voor soort bedrijf) een starter zonder noemenswaardige ervaring 85k betaalt en diezelfde starter zonder ervaring tot 'manager' benoemt.
Precies, en welke opleiding? Ik ben zelf namelijk ook zeer goed opgeleid , maar 85k banen op mijn 27e? Hell no.
pi_103267558
Ik ben altijd wat wantrouwend als vanuit het niets ineens een aanbod komt met een baan voor een salaris dat meer dan 50% hoger ligt dan je huidige. Is het een of andere vage headhunter? En bestaat de baan ook wel echt?
pi_103267576
Ik denk dat de nieuwe baan ook wel iets rooskleuriger is voorgesteld.
pi_103267577
Eerste optie.
Twee jaar een functie die je niet wil hell no
pi_103267594
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Precies, en welke opleiding? Ik ben zelf namelijk ook zeer goed opgeleid , maar 85k banen op mijn 27e? Hell no.
Ik ben niet hoog opgeleid en ik verdiende rond mijn 26e 85k+

Hoe:
Studie vond ik niks, maar ik heb wel een wil en attitude en ik voel me nooit ergens te goed voor.
pi_103267980
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:29 schreef baskick het volgende:
Ik wil hun naam niet noemen, sorry.
Je hebt manager en manager. Ik zou dan een aantal ondersteunende medewerkers leiden. Ik weet niet of dat beter is dan gewoon expert zijn, zonder leiding geven.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:39 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Mijn opleiding doet er niet toe voor wat ik werd aangeboden, wel voor wat ik nu doe. Als ik het zeg dan is dat makkelijk te herleiden naar mijn andere gebruikersnaam. Het is een uitzondering; ik ken niemand anders die zoveel kwijt is aan een (startende)HR medewerker.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:40 schreef CafeRoker het volgende:
Ik ben altijd wat wantrouwend als vanuit het niets ineens een aanbod komt met een baan voor een salaris dat meer dan 50% hoger ligt dan je huidige. Is het een of andere vage headhunter? En bestaat de baan ook wel echt?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:41 schreef Scorpie het volgende:
Ik denk dat de nieuwe baan ook wel iets rooskleuriger is voorgesteld.
Het bestaat wel, daar ben ik 100% zeker van, het is geen headhunter. Helemaal vanuit het niets was het niet. Ik had met eerder (begin 2011) contact met ze gehad, maar ik dacht dat daar niets van zou komen, dus het was wel een enorme verrassing toen ik werd gebeld/gemaild.
Ik weet niet of ik het rooskleuriger heb voorgesteld, ik denk het niet. Ik heb een paar dingen moeten veranderen ivm privacy, maar het blijft min of meer hetzelfde. Salaris, uren en vakantie kloppen wel.
pi_103268067
Maar aangezien je dit soort beslissingen al moet overleggen met vreemde op internet denk ik in elk geval dat je ongeschikt bent voor een functie in het hoger kader.

Zelfstandig afwegingen maken en daar een beslissing aan ophangen lijkt mij een vereiste.
pi_103268168
Ik zou het niet doen. Wat hier al genoemd is: een leuke baan en met plezier naar je werk gaan is absoluut veel waard. Daarnaast heb ik in het bedrijfsleven vaak gezien dat beloftes niet nagekomen worden (zelfs al staat het zwart op wit) of dat het veel langer duurt dan gezegd (binnen maximaal een jaar wordt dan bijv. pas na 3 jaar).
Dus tenzij je het geld echt nodig hebt zou ik bij je huidige baan blijven. Desnoods kun je kijken of er bij je huidige functie nog iets te onderhandelen valt, maar je zit er nog niet zo lang dus geen idee of dat lukt...
pi_103268297
Je moet je ook afvragen of je HR werk wilt doen voor een bedrijf dat zo met sollicitanten omgaat (9 maanden niets van zich laten horen en dan opeens een aanbod doen vanuit het niets).
pi_103268361
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik ben niet hoog opgeleid en ik verdiende rond mijn 26e 85k+

Hoe:
Studie vond ik niks, maar ik heb wel een wil en attitude en ik voel me nooit ergens te goed voor.
Ik heb dezelfde instelling, eerder dit jaar ben ik verhuizer geweest terwijl ik drs. ing. ben. Goede attitude en nergens te goed voor voelen, echter in welke branche en met welke geluksfactor kom je dan aan een dergelijke 85k baan?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:28:33 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_103268387
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 01:47 schreef 08gnoT. het volgende:
Hoe zeker is het dat je over 2 jaar een andere goede baan krijgt in het bedrijf? Is dat contractueel vastgelegd?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_103268443
Dat er voor een normale HR leidinggevende functie zoveel betaald wordt gaat mij echt mijn pet te boven. De meeste sub managment banen die in de intermediar staan halen dit bij lange na niet.
pi_103268474
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:31 schreef Basp1 het volgende:
Dat er voor een normale HR leidinggevende functie zoveel betaald wordt gaat mij echt mijn pet te boven. De meeste sub managment banen die in de intermediar staan halen dit bij lange na niet.
Idd senior(!) HR functies zitten vaak op max 70k.
pi_103268525
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:27 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde instelling, eerder dit jaar ben ik verhuizer geweest terwijl ik drs. ing. ben. Goede attitude en nergens te goed voor voelen, echter in welke branche en met welke geluksfactor kom je dan aan een dergelijke 85k baan?
IT icm commercie. Gewoon niet zeiken en hard werken dan komt alles goed. Je moet uiteraard wel openstaan voor je persoonlijke ontwikkeling.

Ik kreeg ook coaching on the job en dat mensen gingen meeluisteren. Toen dacht ik OMG dat wil ik helemaal niet. Gelukkig heb ik me daar overheen kunnen zetten en vervolgens moet je terugkijken naar een maand daarvoor en beseffen wat voor sprong je hebt gemaakt in je persoonlijke ontwikkeling. Dat heeft toen mijn ogen geopend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')