FOK!forum / Klaagbaak / Veilig Verkeer Nederland nieuwe campagne
Beardymaandag 17 oktober 2011 @ 08:07
Veilig Verkeer Nederland start een nieuwe campagne, om te wijzen op de gevaren van afleiding tijdens het rijden.

Okee, mooi, goed idee. Hoe?

Onder andere met billboards langs de weg.

Ja ..... billboards langs de weg .... die leiden de weggebruikers toch juist af?!? Gek! Hoe maf ben je dan!

Zie http://www.laatjenietafleiden.nl/
mymoodfentjemaandag 17 oktober 2011 @ 08:14
Moet ook gewoon via sociale media en apps.

:')
jannekecompeermaandag 17 oktober 2011 @ 08:17
Doe je de test helemaal foutloos. Zeggen ze aan het einde nog dat je aan het gokken was :(
Parietale_kwabmaandag 17 oktober 2011 @ 08:17
Stuur alle automobilisten gewoon een smsje dan... Die lezen ze tenminste!
RemcoDelftmaandag 17 oktober 2011 @ 08:18
VVN, da's toch een van de vele overheidsclubs die maar niet van z'n eigen naam kan afblijven?

Ze zouden gewoon Engelse campagnes moeten kopieren:
Van de zotte natuurlijk dat er campagnes nodig zijn om mensen te laten doen wat ze moeten doen en ooit geleerd hebben... Graag verplichte herexamens!

Wat een acceleratie heeft die testauto: van 40 tot 80 in een halve seconde.
w0nderboimaandag 17 oktober 2011 @ 08:22
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 08:18 schreef RemcoDelft het volgende:

Van de zotte natuurlijk dat er campagnes nodig zijn om mensen te laten doen wat ze moeten doen en ooit geleerd hebben... Graag verplichte herexamens!
Herexamens :') . Met zijn alle nog meer betalen voor je rijbewijs. Doe dan gewoon een punten rijbewijs voor altijd in plaats 5 jaar.
RemcoDelftmaandag 17 oktober 2011 @ 08:25
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 08:22 schreef w0nderboi het volgende:

[..]

Herexamens :') . Met zijn alle nog meer betalen voor je rijbewijs. Doe dan gewoon een punten rijbewijs voor altijd in plaats 5 jaar.
Verkeersongevallen kosten miljarden euro's per jaar... Het overgrote deel zou niet plaatsvinden als iedereen zich aan de regels zou houden. En voor het restant: die regels moeten worden aangepast.

Extra voordeel: ik durf te beweren dat verplichte herexamens met normale exameneisen ALLE files oplossen!
kikoooooomaandag 17 oktober 2011 @ 08:28
Beter hangen ze het hele land vol met Saphh billboards.

837618537_5_9Aow.jpeg

Groetjes

kikoooooo
Beardymaandag 17 oktober 2011 @ 08:28
Tja onderzoeken tonen aan dat handsfree bellen ook gevaarlijk is. Gevaarlijker dan praten met een 'passagier' (want die ziet wat er gebeurt en weet wanneer 'ie beter even zijn mond kan houden). Dus zo'n carkit .... is niet echt een oplossing.
w0nderboimaandag 17 oktober 2011 @ 08:29
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 08:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Verkeersongevallen kosten miljarden euro's per jaar... Het overgrote deel zou niet plaatsvinden als iedereen zich aan de regels zou houden. En voor het restant: die regels moeten worden aangepast.

Extra voordeel: ik durf te beweren dat verplichte herexamens met normale exameneisen ALLE files oplossen!
Files ontstaan sowieso ook al gebeurd er niks op de weg hoor. Is gewoon een "menselijk" iets dat nooit iedereen even snel rijd en zo een steeds grotere vertraging opgebouwd wordt.
kikoooooomaandag 17 oktober 2011 @ 08:31
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 08:25 schreef RemcoDelft het volgende:

Extra voordeel: ik durf te beweren dat verplichte herexamens met normale exameneisen ALLE files oplossen!
Wat een onzin. Hoe zie je dat voor je dan? :')
RemcoDelftmaandag 17 oktober 2011 @ 09:05
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 08:31 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Wat een onzin. Hoe zie je dat voor je dan? :')
Jij denkt niet dat het rustiger op de weg wordt, als iedereen die de regels niet meer kent met de trein mag?
kikoooooomaandag 17 oktober 2011 @ 09:15
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 09:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat het rustiger op de weg wordt, als iedereen die de regels niet meer kent met de trein mag?
Die regels kun je in 1 dag opnieuw leren, examen doen, en ze daarna weer vergeten. Het blijft een momentopname.