abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103159914
Ik doe op dit moment een opleiding op niveau 3. Ik was begonnen op niveau 4 maar ben een niveau teruggegaan omdat ze op school twijfelde aan mijn capaciteiten die je uiteindelijk daarvoor nodig hebt. Het ging niet zozeer om het niveau, want dat kan ik makkelijk aan.

Ik zit nu dus in mijn derde en laatste jaar en moet mijn PvB van vorig jaar nog doen. Deze ging toen niet door omdat mijn stagebedrijf niet geschikt werd geacht door school, terwijl ik die PvB wel gewoon kon doen. Nu moet ik die PvB dus dit jaar doen en nu kreeg ik afgelopen donderdag te horen dat hij alweer niet doorgaat omdat ik klaarblijkelijk nog een achterstand heb die voor het begin van die proeve weggewerkt moet zijn, iets wat niet meer gaat lukken. Nu is de grote vraag of hij dit jaar nog kan in verband met nog een andere proeve die nog komen gaat voor dit schooljaar. Mocht dit niet het geval zijn, en die kans is aanwezig, zal ik teruggezet worden naar klas twee, en als ik ergens geen zin in heb...

Ik twijfel sowieso al lang over deze opleiding, of het wel de juiste keuze is en ik ben er eigenlijk al wel zeker van dat dit niet het geval is. Ook op mijn vorige stagebedrijf kreeg ik al een negatief advies, iets wat als ik terugkijk zwaar terecht was. Heb er daarnaast ook niet echt plezier in, en ben dit leerjaar ook ingegaan met de gedachte dat dit het laatste jaar zal zijn, ongeacht of ik slaag of niet. Heb het echt gehad..

Het grootste probleem is eigenlijk dat ik echt niet weet wat ik nou wil. Heb hiervoor al een andere opleiding gedaan voor een jaar en daar ben ik toen ook mee gestopt, nu doe ik dan deze opleiding en opnieuw twijfel ik heel erg. Ik weet echt niet wat ik later wil, heb het nooit geweten en vind dat gewoon lastig. Heb niet echt iets wat me trekt en heb ook al veel van die beroepskeuzetesten gedaan en daaruit is deze opleiding komen rollen, iets waar ik eigenlijk ook niet op mijn plek zit.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, doorgaan of afhaken. Als ik teruggezet wordt naar klas twee wil ik sowieso stoppen. Zie het echt niet zitten om nog twee jaar deze opleiding te doen, hoe zonde het misschien ook is van de voorgaande jaren. Desnoods pak ik het niveau 2 diploma om toch iets te hebben, maar dit is het eigenlijk voor mijn gevoel niet.. Wat zouden jullie doen?

[ Bericht 62% gewijzigd door DombohetOlifantje1 op 16-10-2011 21:47:03 ]
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:27:42 #2
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_103160370
Vavo doen met de rest van het uitschot, die garanderen een diploma.
pi_103160535
Heb hiervoor de VMBO-TL gedaan en gehaald. Toen een jaartje bedrijfsadministratie en nu zit ik in mijn derde jaar op deze opleiding.
pi_103162272
Omdat ik deze opleiding niet meer zitten, ofwa?
pi_103162884
Laat ik dat nou nu al ff doen, heb voor dit jaar al een negatief advies gehad van mijn stagebedrijf dat hij het verwonderlijk zou vinden dat dit wat zou worden met mij in dit vak. Vervolgens wist ik dus niks en ben dus nu gewoon doorgegaan, echter als ik nu teruggezet zou worden naar klas twee zie ik er geen heil meer in eigenlijk, zeker voor iets waarin de kans klein is waar ik echt op mijn plek ga zitten..
pi_103165603
Speciaal voor jullie aangepast. Nu wel tevreden mag ik hopen..
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:27:03 #7
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_103168059
Ik heb het topic wat opgeschoond, als je niets bij te dragen hebt, kun je beter wegblijven.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_103178020
Dank!
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:14:24 #9
192481 Core2
Happiness is the road
pi_103184323
Er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden, er zit echt niets bij wat je interesseert? Wat zijn je hobby's, wat doe je graag? Ondertussen zou ik proberen die opleiding af te maken, anders is het echt zonde van je tijd geweest. IMHO moet je ook wat discipline kunnen opbrengen om dit te doen.
pi_103199170
Vind het gewoon lastig, heb op me vorige scholen ook wel gesprekken gehad en allerlei keuzetesten gedaan, maarja blijf het lastig vinden. Nu heb ik dit, maar ik merk gewoon dat mijn kennis nu niet gelijk is aan de rest, komt uiteraard mede doormezelf, maar ook een beetje door desinteresse. het is niet wat ik wil, ik ga wel naar school maar wanneer ik daar ben is het al gauw ongemotiveerd.. Kan misschien nu wel een niveau twee diploma pakken en direct doorgaan dat ik tenminste wel wat heb, maar waarschijnlijk ga ik er toch niets mee doen.. Wil het best wel afmaken, ben niet voor niets na een duidelijk en dikke negatief advies van stage doorgegaan, maarja twijfel nu met dat proeve etc. alleen nog maar meer. En om nou te zeggen dat ik zo ff dat papiertje haal, nee..
pi_103208822
Mijn gevoel zegt dat ik ermee moet kappen. of het verstandig is blijft punt twee natuurlijk, maar ik zit nu daar gewoon niet op mijn plek en het gaat ook niet wat worden.
pi_103220145
quote:
Vavo doen met de rest van het uitschot, die garanderen een diploma.
Grapjas, die moeten hetzelfde examen doen als alle andere examenkandidaten, er worden enkel wat minder eisen gesteld m.b.t. de extra opdrachten en misschien zijn de SE's in een incidenteel geval minder moeilijk. In een incidenteel geval want op de meeste scholen scoren leerlingen voor de SE's hoger dan voor de CE's.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_103348177
Nah, vandaag de knoop voor mezelf doorgehakt. Na weer een gesprek gehad vanochtend met m'n coach waar ik ook el aangaf te twijfelen, maar waar zij vervolgens weinig op in ging trouwens, heb ik dat vanmiddag gedaan. Heb volgende week vakantie en die dinsdag erop heb ik in elk geval een gesprek met de opleidingscoördinator, stond al vast om te bepalen voor m'n proeve of iets dergelijks, in elk geval wil ik met deze opleiding stoppen.

Motivatie is bij mij op dit moment echter onder het nultpunt gezakt en zie het niet meer zitten, in combinatie met dat het nou niet echt iets voor mij is en men er ook aan twijfelt is het wel duidelijk eigenlijk en ook beter dat ik stop... Zit dan nog wel met morgen waar ik op m'n stagedag nog een toets ingepland die ik moet inhalen en daarnaast heb ik gewoon stage, moet ik daarna nog heen dus. Beetje onnodig allemaal nog om te doen naar mijn mening, maarja aangezien school hier nog niet van weet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')